Zje.... tzn głupie wheele

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Zje.... tzn głupie wheele

Post autor: Gogol »

Marek Golan pisze:Z tego co wiem to:
Jedyna taka zasada (ze zaden model nie moze przekroczyc 2x swojego Movement Rate) dotyczy reforma, reszta jest dozwolona, takie wheele jak Gogol mowi tez.

p.s. W pytaniu widac udzial jakis % ;).

Czy to oznacza że mogę dwarfami przejść w 1 turze jakieś 20-30 cali za pomocą "myków" z wheelem (X to dwarf na przedzie) natomiast . to pewien nieruchomy punkt



czyli początkowo patrzą na wschód
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOX. ---->


wheel w stronę południa o jakiś cal :

.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................X

Teraz patrzą w stronę południa zurzyłem 1 cal ruchu a górny dwarf przebiegł 1/4 x 2pi x 20 cm czyli jakieś 12-13 cali

Teraz kolejny obrót tym razem w stronę północy 1/4 ruchu :


.....................................................X
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O

Jeśli jesteśmy Tomb Guardami zużyliśmy 2 cale rucu no to jedziemy dalej:
Wheel : za 2 cale :




.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................O
.....................................................X
.....................................................
.....................................................
.....................................................
.....................................................
.....................................................
.....................................................
.....................................................
.....................................................
.....................................................
.....................................................
.....................................................
.....................................................
.....................................................
.....................................................
.....................................................
.....................................................
.....................................................
.....................................................
.....................................................
.....................................................

Faza magii/strzelania w przypadku dwarfów i popychamy taki oddział na maszyny , na lekkie jednostki które niczego sie nie spodziewają czy też na magów a może na smoka (np slayerów czy TG z czempionem z przodu)


Ogólnie jeśli TO jest zgodne z zasadami to ja pi...ole tą grę i myk z minerami to przy tym najczystsza zagrywka świata

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Znam to, w ten sposób regimenty nocnych goblinów mogą stojąc zwrócone w bok mogą wystrzelić fanatyków w linie wroga w pierwszej turze gry, zanim tamci się ruszyli :D

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

W teorii chyba można ale np na mnie w klubie krzywo patrzą jak za cal wheeluje o 90 stopni 7 flagellantów. Na pewno nigdy nie chciałbym żeby ktoś tak robił z 20 ludkami
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Wiadomo, że jest to zagranie niesportowe i należy je potępiać. Ale niestety ściśle wg zasad legalne.

Awatar użytkownika
pacy
Mudżahedin
Posty: 231
Lokalizacja: Serock

Post autor: pacy »

A czy nie ma zapisu w podreczniku ze podczas wheelowania zadna figurka z oddzialu nie moze sie ruszyc wiecej niz jej movement ???

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

Ja nie uważam żebym manewrując moimi flagellantami grał niesportowo, są ustawieni w linii od 1 tury i wiadomo czego się po nich można spodziewać, nie robie także wheelów takich jak zaprezentował to Gogol tj takich które są tylko po to aby zyskać dystans.

W zasadzie to najważniejsza kwestia to to aby ustalić gdzie kończy się nieszkodliwe ustawienie w linii oddziału za 80pts a gdzie zaczyna niesportowe wykorzystywanie geometrii.
pacy pisze:A czy nie ma zapisu w podreczniku ze podczas wheelowania zadna figurka z oddzialu nie moze sie ruszyc wiecej niz jej movement ???
Tylko przy reformie nie może iść dalej niż Mvx2, poza tym jak chciałbyś to liczyć?
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Mówiąc niesportowe nie miałem na myśli twoich flagellantów, tylko takie NG czy to co mówił Gogol. To co Ty przedstawiasz wydaje się całkiem zwyczajne.

Można spokojnie sprawdzić ile przechodzi ostatni model, tak żeby nie przekroczył swego Mvx2

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

Z flagellantami rozumiem o co chodziło ;)

Co do mierzenia ile przeszedł ostatni gość to zawsze uniemożliwi wykorzystanie maksymalnego ruchu, bo ostatni ludek w np lancy wheelujac będzie zawsze 'szybszy' od tych z przodu. Ma się to tak samo do normalnie ustawionych oddziałów jak i tych w linii.
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

dla mnie z ta sytuacja jest podobnie jak z Shinowym dodatkowym ruchem, nie jest nigdzie zabronione, ale jest to zagranie z gatunku na 'w morde'...

pzdr

Tomash
Spaministrator
Posty: 7890
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

Tak jak Thurion napisał.

BTW, gdzie jest Jacek?
Kiedyś ta sprawa była już dyskutowana (nie wiem czy nie rok temu na BP właśnie - co Wam, odpieprza przed Świętami? ;) ) i stanęło na tym, że jeśli regiment jest dłuższy niż szerszy, to przeciwnik może sobie zażyczyć mierzenia wheela od modeli w ostatnim rzędzie. Co chyba nawet zostało poparte jakimś cytatem z RB.
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Daro
Oszukista
Posty: 793
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Daro »

W zasadzie myk jest dość stary.
Ja miałem tylko raz sytuacje że przeciwnik chciał mi zrobić taka "niespodziankę" oczywiście dał się przekonać ze jest to nie miłe i niesportowe i ruszył się normalnie.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

thurion pisze:dla mnie z ta sytuacja jest podobnie jak z Shinowym dodatkowym ruchem, nie jest nigdzie zabronione, ale jest to zagranie z gatunku na 'w morde'...

pzdr
jest zabronione. Podczas ruchu nie mozesz sie ruszyc wiecej niz bys sie ruszyl. oraz, ze wheel mierzy sie od modelu ktory pokonuje najwieksza odleglosc... tylko wiekszosc mierzy od najdalszego frontowego modelu bo tak latwiej :)

Awatar użytkownika
Lipti
Falubaz
Posty: 1429
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Lipti »

Tomash pisze: ...i stanęło na tym, że jeśli regiment jest dłuższy niż szerszy, to przeciwnik może sobie zażyczyć mierzenia wheela od modeli w ostatnim rzędzie.
CZyli jak widze przed sobą lance 9 lub 6 knightów, to przy szarży/ruchu moge kazać przeciwnikowi żeby miezył od modelu, który ruszy się najwięcej i przy okazji sędzia na turnieju nie popuka się wgłowe jak tak będe chciał zrobić??? I w dodatku postanowiono to już rok temu?? Skoro tak to ja nie wiem co się dzieje na wszystkich turniejach i przeciwnicy bretki tak nie robią. Cholera mnie zawsze brała, jak przeciwnik grająchy bretką mówi mi(najczęściej przy mierzeniu szarży), że robi tu małego wheela (bo przód tak robił) A ten tylni gość zamachiwał się na kilka ładnych cali.

Tomash
Spaministrator
Posty: 7890
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

Lipti pisze:
Tomash pisze: ...i stanęło na tym, że jeśli regiment jest dłuższy niż szerszy, to przeciwnik może sobie zażyczyć mierzenia wheela od modeli w ostatnim rzędzie.
CZyli jak widze przed sobą lance 9 lub 6 knightów, to przy szarży/ruchu moge kazać przeciwnikowi żeby miezył od modelu, który ruszy się najwięcej i przy okazji sędzia na turnieju nie popuka się wgłowe jak tak będe chciał zrobić???
Za sędziego nie mogę odpowiadać, ale ogólnie - tak :)

Gdyby się popukał w głowę, napisz na forum kto i gdzie tak sędziuje.
Lipti pisze:I w dodatku postanowiono to już rok temu?? Skoro tak to ja nie wiem co się dzieje na wszystkich turniejach i przeciwnicy bretki tak nie robią. Cholera mnie zawsze brała, jak przeciwnik grająchy bretką mówi mi(najczęściej przy mierzeniu szarży), że robi tu małego wheela (bo przód tak robił) A ten tylni gość zamachiwał się na kilka ładnych cali.
Bo wygodniej mierzyć od modeli z przodu, a i z reguły nie robi to wielkiej różnicy. Temat się pojawił tak naprawdę właśnie z okazji pomysłu "wheela linijką".

Dlaczego należy mierzyć ruszającego się najwięcej - patrz post Shina.
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
Lipti
Falubaz
Posty: 1429
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Lipti »

Tomash pisze: Bo wygodniej mierzyć od modeli z przodu, a i z reguły nie robi to wielkiej różnicy. Temat się pojawił tak naprawdę właśnie z okazji pomysłu "wheela linijką".
Niewielka różnica?? Lanca 9 knightów, robiąc wheela o 90 stopni, wykonuje ruch wg "przepisów" 10,5 cala, a ludzie mierząc od przodu podstawki robią wheela 4,7 cala. I mówie tu o obliczeniach po promieniu. Dochodzi tu jeszcze skracanie sobie drogi linjką. Czyli na turniejach robi sobie takiego 90 stopniowego wheela za 3-3.5 cala. I to nie ma różnicy?? 0.5 cala robi wielką róznicę jak ustawiam sobie swoich knightów z mv 14 cali na 16.5 cala od lancy. A tu z taką przewagą w wheelu miałbym większy zapas do lanc, bo bym stawiał swoje oddziały na boku takiej lancy.

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Z największą radością przyjmę interpretację, że wheel liczy się modelowi pokonującemu najdłuższą drogę...

Póki co czekam na werdykt wszechmogącej LS. A nich się biorą i za pozostałe armie. Teraz przyszła pora na Bretkę ;-)
;-)

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Shino pisze: oraz, ze wheel mierzy sie od modelu ktory pokonuje najwieksza odleglosc... )
czyli bretonnia jest armia turbo plewna i ruszajaca sie jak mucha w smole?

chce to zobaczyc czarno na bialym napisane i zredagowane w uscisleniach


pzdr

Tomash
Spaministrator
Posty: 7890
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

W rulebooku nie wystarczy?
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3848
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Jak czytam dyskusje w tym dziale, to mam wrażenie, że niektórym jednak nie... ;)

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Tomash pisze:W rulebooku nie wystarczy?
no prosze Cie, chyba nie jestesmy dziecmi, to musi byc wiadome i ogolnie przyjete, nie powiesz mi chyba ze nagle na turnieju wyciagniesz rulebooka i pokazesz np djukowi ze jego wheele zajmuja 10 cali zamiast 3 czy 4 :D

to jest podobne zagranie w stylu tego co mi Chory opowiadal na PGA, przed PGA pare dni czy tam tydzien wyszly uscislenia nowe likwidujace WP i zapisek o 45 stopniach szarzy taktycznej, normalny, zdrowy psychicznie czlowiek nie sprawdza co 3 dni czy przez przypadek nie wyszly nowe uscislenia... no i Chory o tym nie wiedzial i przegral bitwe przez szarze taktyczna giganta w bolca ktora byl przekonany moze miec takt wheela o tylko 45 stopni, przyszedl sedzia, pokazal uscislenia (czy tam powiedzial) i pozamiatane...

ja takim zagrywkom mowie, mocne i zdecydowane... kastet miedzy oczy ;)

a to forum jest po to zeby w sposob dydaktyczny i spokojny wszystko objasnic, pogrupowac i wszystkim wytlumaczyc, tak aby bitwy byly sielanka dobrego wychowania i zyciowa idyllą dobrego smaku... i zebym nie musial podczas jakiejs bitwy kogos zbluzgac i wyjsc na turbo cisnieniowca ktorym wcale nie jestem... po prostu mega maksymalnie nie toleruje takich sytuacji i zagran i wywoluja one u mnie najbardziej prymitywne reakcje ;) i moim zdaniem powinno sie dazyc do ich wyeliminowania poprzez dokladne objasnianie takich kwestii, rowniez poprzez negowanie od dawna utartych schematow...



pzdr !!

ODPOWIEDZ