Ogrowe rozpiski

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sorinmarkov
Chuck Norris
Posty: 525

Re: Ogrowe rozpiski

Post autor: sorinmarkov »

6 Mercenary Veterans m, st, pw, swiftstride, dewasteting charge, Rending Banner 758 pkt.

A nie taniej wyjdzie dać im ap plus szarżę z battle scar a swifta z banneru?? Chociaż chyba lepiej go mieć na Gutstarze... Wielki comeback ;)
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

No wyszloby 20 pkt taniej ale tak mam na wszystkich kluczowych unitach - z wyłączeniem jedynie tribsmenow - swiftstride;) w tym kontekście zdecyduje się na Trapperow .
A jakies uwagi, sugestie do rozpiski? Liczę że jeden Mammoth wystarczy.

ChomikZKF
Pseudoklimaciarz
Posty: 30

Post autor: ChomikZKF »

Huss ogolnie liste rozumiem, idziesz w trend popularny w naszej armi, choć ja go nigdy aż tak nie ogarniałem (mam troche inny tok myslenia).

To co mnie dziwi, to ze ludzie na pierwszy odruch nagle przestali calkowicie dostrzegac Roch Aurochi - choc nadal ofensywnie robia to co wczesniej, tylko ciut delikatniej trzeba nimi grac ze wzg na latwiejsze oblanie frenzy. Tak samo nie rozumiem milosci do Mercow... dla mnie ten unit jest mega drogi a papierowy. Kawaleria w tej samej cenie przezywa duzo wiecej, generuje tez podobnej jakosci obrazenia i jest na dodatek szybsza.

Ja rozumiem ze maja te pare pestek, ale te pestki nie sa takimi killerami ;). Kolejny trend ktory zauwazylem to ze nagle w ograch wycofujemy dziala, podczas gdy zdecydowana wiekszosc ksiazek zrobila cos by promowac monstery :P. I beda one sie pojawia regularnie, juz teraz rzadko sie dzialko nudzilo, na nowych zasadach tez mu to nie grozi.


To sa ogolne spostrzezenia patrzac po tym jak ludzie podeszli do nowej ksiazki. Twoja lista ma sens, rozumiem co ma robic, zastanawiam sie tylko czy ten shamanizm wystarczajaco ochroni ci mercow by sie inwestycja zwrocila ;-).

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Sensowna analiza sytuacji;)

Co do Aurocha - mnie najbardziej obecnie poraża fakt, że on ma DS 2;/

Przejrzałem kilka dopisek innych nacji i zgadzam się z Tobą, że będzie sporo potworów- reasumując spróbuje przebudować rozpiske, a raczej stworzyć na nowo;)

ChomikZKF
Pseudoklimaciarz
Posty: 30

Post autor: ChomikZKF »

Powodzenia ;-), ja jeszcze moze wildheartem sie pobawie ale poki co najsensowniejszy (choc nieukonczony w 100%) projekt wyszedl mi w miare tak jak gralem przed zmianami:
Mag z pyro, general, +1ld
BSB (byle byl)
2x hunter z vanguardem obaj maja 3+ sv, 4+ regene i jako tako bija

core, to jakis kontener na bsb i maga z tribesow, i pare trojek z dwurakami

2x auroch
2x dzialko

Nie jest to moze szczyt finezyjnosci ale dzialalo mi to fajnie na starej ksiazce, na nowej niespecjalnie sie popsulo. Kwestia core'ow to jednak pytanie czy nie warto pokombinowac nad malym unitem scrapow (czasami sa fajne np. na counterthrusta;-)). Kwestia dopracowania przedmiotow, myslalem nad 2gim magiem i miec np. pyro + szamanizm ale to sie nie bardzo chce miescic :-). Wiec rozwazam Essence of free mind.

Z wildheartem bym skladal troche podobnie pewnie calosc, ale wlasnie nie musialbym miec BSB, mialbym tych hunterow tak czy owak, i mogl dorzucic maga. Wymaga to innych core'ow i pewnie rezygnacji z aurochow bo brakowac moze scoringow minimalizujac core'a ;). Nie twierdze ze pozjadalem rozumy i to co tu wypisuje koniecznie jest best of the best, ale to mi wyszlo po dwoch wieczorach z bookiem i battle scribem. Kazdy inny koncept mnie wkurzal z jakiegos wzgledu (a to scoringi, a to za miekki, a to nie dosc szybki jak na napor:P).

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Inne podejście, które chodziło mi po głowie ;p

2 x 2 Yeti 350 pkt.
2 x 1 Thunder Cannon 640 pkt.
3 Tusker Cavalry m, gw  502 pkt.
3 Tusker Cavalry m, gw 502 pkt.
Slave Giant gw 310 pkt.
Razem: 2304 pkt.

8 Bruisers 715 pkt.
fcg + Great Grass Sky
5 Tribesman 415 pkt.
fcg + Banner of Discipline, if
Razem: 1130 pkt.

Heroes:
Shaman (shamanism) 655 pkt.
General, Master 225, Book of Arcane Power 70, Death Cheater 90, Git Roarer 45, gw 10, la 5

Khan 410 pkt.
Bsb, Hoardmaster 60, Mammoth Hide-Cloak 50, Lygur's Tongue 50
Razem: 1065 pkt.

Suma: 4499 pkt.

ChomikZKF
Pseudoklimaciarz
Posty: 30

Post autor: ChomikZKF »

To juz mi sie podoba osobiscie bardziej :P (chociaz o gustach sie niby nie dyskutuje). Jedyne pytanie to czy naprawde chcemy miec szamana dostepnego do akcji i inwestowac w jego obrone, czy nie lepiej zalozyc ze bedzie krecil sie z Tribesami i wtedy oszczedzic te 100pkt na regenie i dwuraku ;-) w zamian mozesz dac mu (jesli lubisz) albo +1LD albo +1Channel i asekuracyjnie dorzucic 6 trybka (zdarzalo mi sie ze te 5tki trybesow jak przeciwnik sie uparl szybko odparowywaly :). Kwestia preferencji chyba, ja mojego maga general lubilem (nomen omen) chomikowac poza walka ;-)

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Ewentualnie w miejsce jednego działa lub giganta - to jeszcze do rozważenia- oraz pociecia Shamana wrzucę sobie huntera z wlocznia, paskiem i trolleaterem;)

2 x 2 Yeti 350 pkt.
2 x 1 Thunder Cannon 640 pkt.
3 Tusker Cavalry m, gw 502 pkt.
3 Tusker Cavalry m, gw 502 pkt.
Razem: 1994 pkt.

Core 1135 pkt.
8 Bruisers
fcg + Great Grass Sky 715 pkt.
6 Tribesman
fcg + Banner of Discipline, pw 420 pkt.

Heroes:
Shaman (shamanism) 590 pkt.
General, Master 225, Book of Arcane Power 70, Talisman of The Void 40, Git Roarer 45

Khan 410 pkt.
Bsb, Hoardmaster 60, Mammoth Hide-Cloak 50, Lygur's Tongue 50

Hunter 370 pkt.
Trolleater 85, Wrestler's Belt 60, Innate Defence 10, if 15, hunting spear
Razem: 1370 pkt.

Suma: 4499 pkt.

Awatar użytkownika
lahire12
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Pisz

Post autor: lahire12 »

Takie coś udało mi się stworzyć :)

Great Khan- Headhunter 555.0
Titanic Might
Big Name - Headhunter
Crown of Autocracy

Khan- Cult Leader Great Weapon; Heavy Armour; Battle Standard 330.0

Shaman Master: 560.0
Wizard Master The Shamanism Great Weapon
Big Name - Gut Roarer
Book of Arcane Power

3x3Bruisers 570,0

8Tribesmen Iron Fist FCG 625.0
Banner of Speed

4Tusker Cavalry Iron Fist; Light Armour; Standard; Musician 729.0
Banner of the Gyengget

Sabretooth Tigers 80.0

Sabretooth Tigers 80.0

Rock Aurochs 485.0

Rock Aurochs 485.0

Total Army Cost: 4499.0 Pts.
Czy to żer, czy to wróg.
Żelazobrzuchy dadzą radę.
Najpierw pobijemy,
A potem to zjemy.

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Wszyscy bohaterowie w jednym oddziale? Shaman czy Bsb w pierwszym rzędzie obok Dużego Khana?

Tuskery nie wolisz z gw? Prócz impactow będą wtedy mieli większą siłę przebicia.

Awatar użytkownika
lahire12
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Pisz

Post autor: lahire12 »

Wolę dodatkowe ataki i parowanie :) W pierwszym rzędzie sam Pan Kierownik.
Czy to żer, czy to wróg.
Żelazobrzuchy dadzą radę.
Najpierw pobijemy,
A potem to zjemy.

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Ale iron fist na tuskerach już nie daje im parry;/ obecnie dostają w zasadzie jeden dodatkowy atak z siłą 4;/

Co do bohaterów i Command Group też się zmieniły zasady - w drugim szeregu ląduje muzyk i sztandar a bohaterowie wypełniają pierwszy szereg. Dlatego ten Bsb lub Shaman to Free frag. Tylko jeden z nih da rade znaleźć się w drugim szeregu.

Awatar użytkownika
sorinmarkov
Chuck Norris
Posty: 525

Post autor: sorinmarkov »

Po primo, zdejm koronę z GK, jeśli go stracisz (a tak będzie) oponent dostaje 955 pkt... Zamiast tego załóż mu Death Cheater, będzie miał jako taką ochronę plus może Khagadaia. Na Khanie BsB chyba lepszy hoardmaster wraz z Lygurs Tongue i Mammoth Hide, mamy gościa z savem na 3+ minimum, od wszystkiego co nie ma wysokiego ap. Wbrew pozorom tuskery z IF plus jedynka z szamanizmu działają dość dobrze ale z banerem z bonusem do ap. Widzę, że krowy masz z lancami, na co wskazywałby ich koszt. Myślę, że z of4 ogra jest w tym sens. Co do odginaczek, osobiście wolę yeti, spełniają funkcję dużo lepiej niż kocury. Zamiast kota sugerowałbym piątkę raperów, są teraz łatwiejsi w użyciu a i lekką kawalerię mogą potyrać pułapką z hitami s4ap1. Na szamanie próbuje teraz Magical Heirloom, ma hereditarkę z automatu,co dobrze pomaga w przeżyciu szamana w pierwszym szeregu. No i Łowcy. Spłacają mi się z nawiązką w każdej grze.
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

I jak Sorin składasz tych swoich hunterow?

Awatar użytkownika
sorinmarkov
Chuck Norris
Posty: 525

Post autor: sorinmarkov »

Wiesz co, różnie. Na piechotę i przeważnie w scoucie, albo obaj mają regenkę i as3+, albo jeden ma 2+ sv i headhuntera. Z paskiem oczywiście.

Mammoth Hunter Headhunter
Innate Defence (1), Light Armour, Iron Fist
Wrestler's Belt, Hunting Spear, Scout
355

Mammoth Hunter Trolleater
Innate Defence (1), Light Armour, Iron Fist
Touch of Greatness, Hunting Spear, Scout
370

A jak na razie najtwardszy:

Mammoth Hunter Trolleater
Innate Defense (1), Light Armour, Iron Fist
Wrestler's Belt, Lucky Charm, Hunting Spear, Scout
400

Chyba nic z kosztami nie popieprzyłem, pisałem na szybko. Ten ostatni fajny koksu, 5a s6, r5, as 2+ z jednokrotnym przerzutem, 4+ regena, multiple na duże. Próbowałam grać też na Heart-Ripper, ale jak dla mnie średnio się sprawdza.

A jak Panowie myślicie, Iron Fist czy Paired Weapon? As3+ to już jak dla mnie kolosalna różnica a jakoś mnie bonus do ofensa i ignorowanie parry bardzo nie przekonuje. Hunter i tak przeważnie z boku siedzi, z frontu są trybki z PW.
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Dzięki Sorin;) no ten ostatni super sam jestem najbliżej takiego układu.
Ten Twój drugi zaproponowany jest nielegalny bo ma if, którego nie możesz enchantowac Touch of Greatness;/

Ja myślałem właśnie nad gościem z Touch of Greatness ale wtedy jedyna opcja to Paired weapon.

Hunter 405 pkt.
Trolleater 85, Wrestler's Belt 60, Touch of Greatness 40, pw 10, Innate Defence 10, hs (do tego opcjonalnie scout lub vanguard) - wychodzi drogo, ale ma potencjał ofensywny A jak jest samotnikiem to musi robić punkty bo go złamią;/ IMO

Moja wizja:
2 x 2 Yeti 350 pkt.
Thunder Cannon 320 pkt.
2 x 3 Tusker Cavalry m, st + Banner of Speed, gw 1144 pkt.
2 x 5 Trappers 160 pkt.
Razem: 1974 pkt.

Core 1143 pkt.
9 Bruisers 798 pkt.
fcg + Great Grass Sky
5 Tribesman  345 pkt.
m, st + Banner of Discipline

Heroes:
Shaman (shamanism) 590 pkt.
General, Master 225, Book of Arcane Power 70, Talisman of The Void 40, Git Roarer 45,

Khan 410 pkt.
Bsb, Hoardmaster 60, Mammoth Hide-Cloak 50, Lygur's Tongue 50

Hunter 380 pkt.
Trolleater 85, Wrestler's Belt 60, if 15, hs, Innate Defence 10, Lucky Charm 10
Razem: 1380 pkt.

Suma: 4497 pkt.

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Yeti są teraz droższe :)
Obrazek

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Ja na ten moment mam coś w miarę klasycznego:

1 Shaman Master @ 545.0 Pts
General; Wizard Master; Magic Item allowance; The Pyromancy; Paired
Weapons; Sons of the Avalanche
Essence of Free Mind [55.0]
Lightning Vambraces [50.0]

1 Khan- Trolleater @ 470.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Battle Standard; Sons of the Avalanche
Mammoth-Hide Cloak [50.0]
Lygur's Tongue [50.0]
Big Name - Trolleater [85.0]

1 Mammoth Hunter @ 335.0 Pts
Iron Fist; Hunting Spear (2+); Innate Defence (1); Light Armour; Vanguard;
Animal Master; Light Troops; Loner; Not a Leader; Sons of the Avalanche
Wrestler’s Belt [60.0]
Dragon Staff [30.0]

5 Tribesmen @ 345.0 Pts
Paired Weapons; Standard; Musician; Banner of Discipline

8 Tribesmen @ 605.0 Pts
Iron Fist; Standard; Musician; Stalker's Standard

3 Bruisers @ 190.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Sons of the Avalanche

5 Scrapling Trappers @ 80.0 Pts
Throwing Weapons (5+); It’s A Trap!

1 Sabretooth Tigers @ 80.0 Pts

1 Scratapult @ 260.0 Pts
Scratapult (4+)

1 Thunder Cannon @ 320.0 Pts
Thunder Cannon (4+)

1 Thunder Cannon @ 320.0 Pts
Thunder Cannon (4+)

1 Rock Aurochs @ 475.0 Pts
Ogre Crossbow (3+)

1 Rock Aurochs @ 475.0 Pts
Ogre Crossbow (3+)

Models in Army: 30
Total Army Cost: 4500.0

Nie wiem czy Aurochami da się grać bez Hellhearta, bo zostały nadmiernie znerfione (typowe dla panów z T9A), w razie czego może je podmienić na Frostiego + oddział Tuskerów

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Tzn. Odoamar? Kiedy był update? - może coś mi umknęło.
Myślałem, że są 2 modele za 175 pkt. Więc 2x2 350:/

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Huss pisze:Tzn. Odoamar? Kiedy był update? - może coś mi umknęło.
Myślałem, że są 2 modele za 175 pkt. Więc 2x2 350:/
Nvm. Zakrecilem, się. Wszytko jest jednak dobrze :)
Obrazek

ODPOWIEDZ