Empire the 9th Age

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mnp21
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: Kraków

Re: Empire the 9th Age

Post autor: mnp21 »

Hmmm... właśnie zauważyłem że teraz rozkaz "Ready! Aim! Fire!" daje accurate zamiast zwiększyć dystans. Nie wiem czy ktoś grał na light infantry, ale mi się zdarzało i IMO zmiana lekko na plus, bo chociaż mniejszy zasięg to jednak trafiać na 4+... niestety milicji już z tego co się orientuję rozkazu nie wydamy :cry:

Co o tym myślicie? Bez znaczenia, bo i tak kusznikami nikt nie będzie grał, czy jest potencjał?
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Miałem w rozpie 2 x 10 kusz, trochę postrzelały, zabiły kilka ogrów. Spróbuj rozstawić na stole figurki. Dla mnie problemem było ułożyć sensownie armię, żeby kluczowe elementy miały zasięgi i były w zasięgu generalskiej dyscypliny. No i jeśli cokolwiek wejdzie na tyły, to pozamiatane. U mnke przeciwnik miał dwa gorgery. Wyszedł jeden, przeżył działo, rakietnicę, kartacz z drugiego działa i 10 pistoletów, a potem rozwalił towarzystwo.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
mnp21
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mnp21 »

W sumie pytałem tylko co sądzisz o nowym wordingu rozkazu "Ready! Aim! Fire!", ale dzięki za pouczającą historię :wink:

No Gorgery zdecydowanie bolą strzelanie
Wiem bo sam sporo grałem ogrami :D
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...

Dziedzic
Chuck Norris
Posty: 571

Post autor: Dziedzic »

Czołg widze tylko jak wsparcie flanki piechoty, calkiem konkretne wsparcie, jesteraz tak blisko srodka uzytecznosci i kosztu. Cos tam podjedzie i strzeli, cos tam zablokuje, raczej jest reaktywny jesli chodzi o szarze wiec albo wjedzie w cos co utknelo w jakims klocku obok, albo to cos w niego wjedzie.

Fajnie, ze chociaz jeden klocek jazdy moze byc parentem i czerpac z rozkazow. Całkiem fajne przedmioty.

Boli mnie, że nadal nic nie zrobili z wózkami, koszt 280pkt, sejw 5+ i gigantic na potrzeby strzelania...no zle. Dolozyliby ze 20pkt i dali sejwa 3+ a w najgorszym razie chociaż Aegis 6+, lub zmniejszyli koszt modelu do ok 230pkt.

Fajna rakietnica, pojedyncze modele mozna nareszcie postraszyc czyms innym niz dzialo. Z drugiej strony po 5 galkach gwarantuje ona nam panike na tylach. Znowu z drugiej strony fajnie rozwiazany misfire nie kasujacy pozostalych strzalow. I kolejna bolaczka, nie wchodzi inzynier czolg i 2 maszyny.

Książka jest lepsza. Natomiast osiągnięcie czegoś lepszego z zepsutego nie jest wyczynem.

Obecnie zafiksowałem się na gwardię wspiraną 2 boostami sily kosmologii z kontra w postaci czolgu i kawy. Ze wszystkiego co bym chciał w rozpisce nie mieści mi się tylko jakies 450pk ;)
Gremlin pisze:Co się dziwicie? Chłopaki przyjeli 7 lepców na twaSz, traca 3 zęby z tego 2 przednie, a wciąż dzierżą w ręku bagietę, która chcą zjeść. A Furek im tą bagietę zajumał i pobił nią ostatniego żywego francuskiego rycerza sprawiedliwości. Pieprzony polski złodziej. Odarł ich z marzeń.

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Z jakiej zasady wózek ma Gigantic?
Zasada Tall odnosi się jedynie do LoS'a i Coverów.

Dziedzic
Chuck Norris
Posty: 571

Post autor: Dziedzic »

Przecież napisałem że na potrzeby strzelania. Chociaż właściwie mógłby równie dobrze mieć na stałe.
Gremlin pisze:Co się dziwicie? Chłopaki przyjeli 7 lepców na twaSz, traca 3 zęby z tego 2 przednie, a wciąż dzierżą w ręku bagietę, która chcą zjeść. A Furek im tą bagietę zajumał i pobił nią ostatniego żywego francuskiego rycerza sprawiedliwości. Pieprzony polski złodziej. Odarł ich z marzeń.

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Takie trochę podpatrzone...

1 Wizard Master @ 445.0 Pts
Wizard Master; Light Armour; Death Cheater [90.0]
1 Mount: Arcane Engine of Arcane Shield @ 220.0 Pts
Arcane Shield

Razem daje 665pkt, to się podleczy, to wrzuci siłę, co o tym myśleć?

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

mnp21 pisze:W sumie pytałem tylko co sądzisz o nowym wordingu rozkazu "Ready! Aim! Fire!", ale dzięki za pouczającą historię :wink:

No Gorgery zdecydowanie bolą strzelanie
Wiem bo sam sporo grałem ogrami :D
Rozkaz pozwolił zabić te kilka ogrów (2 albo 3 w całej grze, przeciwnik miał czar +1T). Jak na 20 modeli strzelających na 4+ 3 fazy jakoś niespecjalnie.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

DarekH pisze:Takie trochę podpatrzone...

1 Wizard Master @ 445.0 Pts
Wizard Master; Light Armour; Death Cheater [90.0]
1 Mount: Arcane Engine of Arcane Shield @ 220.0 Pts
Arcane Shield

Razem daje 665pkt, to się podleczy, to wrzuci siłę, co o tym myśleć?
Mi się nie podoba, zajmuje punkty hero i sunna's fury, ma mało ruchu, mniej niż w piechocie z rozkazami. No i zgarnia cały ostrzał.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Dziedzic
Chuck Norris
Posty: 571

Post autor: Dziedzic »

Ja skladalem go jeszcze drozszego, jak wypas to wypas :)
Gremlin pisze:Co się dziwicie? Chłopaki przyjeli 7 lepców na twaSz, traca 3 zęby z tego 2 przednie, a wciąż dzierżą w ręku bagietę, która chcą zjeść. A Furek im tą bagietę zajumał i pobił nią ostatniego żywego francuskiego rycerza sprawiedliwości. Pieprzony polski złodziej. Odarł ich z marzeń.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

No dobrze, ale czy działał? Bo można go napompować jeszcze za 100 pkt oczywiście.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Czy tylko mi sie wydaje czy flagusie z 1 at to totalny nerf tej edycji?

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Oni generalnie nie mają prawa bytu z dwurakami (nie działa na nich wózek) i z rewelacyjnymi statystykami walki wręcz. Także ten atak to kropla w morzu nerfow
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

Flagelanci to chyba największa bieda tego booka, obok witch huntera, helblastera i strzelców.
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Nie ogarniam, sa testy, jest baza itp i wychodzi taki shit co z miejsca wiadomo ze plewi? Wypróbuję wkrótce pewnie ale nie wyobrażam sobie zeby jakkolwiek w praktyce mialo zaskoczyć coś co tak biednie widnieje na papierze... zobaczymy

Awatar użytkownika
PiotrekN
Chosen of Tzeentch
Posty: 999
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PiotrekN »

Hej,

Korzystając z chwili wolnego czasu postanowiłem zaproponować co nie co na forum 9tki, a mianowicie pomysł przebudowy koncepcji Inkwizytora.

Pomysł znajduje się pod poniższym linkiem:

https://www.the-ninth-age.com/index.php ... post855185

Zainteresowanych proszę o wsparcie, z góry przepraszam za moje kaleczenie angielskiego.

Poniżej streszczenie mojego pomysłu:
Inkwizytor (lub łowca czarownic) jest zbyt słabą i wyspecjalizowaną jednostką aby wrzucać ją do bohaterów jako pojedynczy model.
Zamiast tego proponuje zrobić mały oddział łowców czarownic od 3 do 5 modeli maks, 0-1 oddział na armie, tak aby było to ciekawe i przydatne wsparcie, nie zaś oddział ustawiający gre.
Mam nadzieje że nie ukradłem nikomu pomysłu, pierwszy raz się udzielam na tamtym forum.

Pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Magnus pisze:Nie ogarniam, sa testy, jest baza itp i wychodzi taki shit co z miejsca wiadomo ze plewi? Wypróbuję wkrótce pewnie ale nie wyobrażam sobie zeby jakkolwiek w praktyce mialo zaskoczyć coś co tak biednie widnieje na papierze... zobaczymy
Odnośnie mojego własnego wpisu dot. flagusiów :D

Zagrałem na nich bitewkę vs VC, i spisali się genialnie (tak, jestem w szoku). Prawda też jest taka, ze paring pod nich pasował bo brak strzelania a i gdzieś tam na uboczu stali to i pestek nie zgarniali, aleeee... Generalnie, bedąc lekcaważeni byli nietknięci (24 w hordzie),przyjęli szarżę hordy ghouli, jakos z 32 ghoule moze. Mieli w srodku kaplana i za plecami buff distracting, i totalnie zaorali ghule w ture :D myślalem ze sie poskładają od poisonów ale padło jakoś z 13 a ja zabiłem chyba 21 (trochę 6'tek z battle focusa weszło i zrobiło robotę), posypane, pozamiatane. Potem dawni grave guardzi (sorry, nie ogarniam nowych nazw armii jeszcze) wpadli w nich, to sie wytlukli fest, zostalo moze z 6 flagów i tez sporo do piachu zgarneli modeli przeciwnika. Dzieki unbreakable, poczekali na wsparcie i przetrwali do konca w liczbie bodaj 4 :)

Ogólne wnioski:

+ Battle Focus to niezła zasada a z hate naprawdę świetnie się łączy
+ Fanatical jest mega zasadą, zmienia oblicze tej jednostki
+ Unbreakable potrafi wpłynąć na grę

Oczywiście, to tylko na podstawie jednej bitwy, ale naprawdę chłopaki zrobili robotę. Tym bardziej, że gdyby w ich miejscu byli np imperial guardzi, to różnie mogloby być (najpierw malo kto by oddal ghoulom a potem bez unbreaka tylko ze stubbornem mogliby prysnac lub/i nie zdac fear'a)

Polecam przetestować :)

Awatar użytkownika
MikiChol
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiChol »

Tak czytam ten dział i ewidentnie brakuje tutaj pytania -ile gier na tej jednostce, złożeniu zagrałeś. To by pozwoliło teamowi 9th Agę wyciągać znacznie lepsze wnioski. :roll:

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Napisalem ze to tylko na podst 1 bitwy. Nie oszukujac sie, to tez zarowno paring jak i przebieg bitwy im posłużył. Wiadomo, imperial guardzi sa znacznie bardziej uniwersalni, myslac turniejowo nie widze dla flagow szansy. Ale na domowych bitkach z wiadomym paringiem mozna sie nimi pobawic bez totalnej frustracji i tlumaczenia ze sa wystawieni tylko dla klimatu ;)

Awatar użytkownika
mnp21
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mnp21 »

Moim zdaniem najważniejsze zmiany w hotfix:
1)1 oddział konnicy można upgradeować na rycerzy bez KO
2)Konnica nie musi brać teraz lancy i kosztuje bez niej tylko 30pkt/model (ma wtedy gratisowo "pikę" która daje AP 2). Dodatkowo można konnicy dać wielką broń po 5pkt/model (ale nie rycerzom)
3)Czołg zdrożał o 40pkt ale za to może pojechać 5d3 (tylko wtedy nie strzela)
4)Zasięg synergii parent - support zwiększony do 8''. Niestety rozkazy dalej w 6''
5)Rakietnica staniała o 15pkt

Chociaż liczyłem na ugrywalnienie inżyniera to imo zmiany na plus, zwłaszcza czołgowi łatwiej będzie w coś teraz wjechać. Co myślicie?
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...

ODPOWIEDZ