Pytania dotyczące wersji 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

No właśnie Stand Behind mówi, że możesz umieścić go gdziekolwiek pomimo, że posiada zasadę Front Rank.
Stand Behind
The model can be placed anywhere in its unit (it doesn’t have to be placed as far forward as possible, even if it has
Front Rank).
Jedynie co jest dalej napisane, to to, że nie możesz go umieścić bliżej przodu, jeśli spowoduje to przesunięcie do tyłu modelu z Front Rank, ale bez Stand Behind. No i że jak masz niedopasowaną podstawkę, to ignorujesz zasadę Stand Behind.

kanti
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Rawa Maz

Post autor: kanti »

No właśnie o ten zapis mi chodziło to jak w końcu jest musi stać w pierwszym szeregu czy gdzie chce?? c co do drugiego pytania
AndrzejAndrzej pisze:Nie
a jakieś poparcie swojej tezy??

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Nawet jak sztandarowy może stać gdzie chce to nie ma to absolutnie żadnego znaczenia. Musi ustąpić miejsca w pierwszym szeregu czempionowi i postaci.

Co do tego że nie można zabić sztandarowego w walce - to zwykły model rank and file jak każdy inny. Nie możesz go obrać ma cel, tego konkretnego modelu. Bijesz wszystko w jednostkę i przeciwnik zdejmuje modele po kolei.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

kanti pisze:a jakieś poparcie swojej tezy??
Rulebook. :^)
Obrazek

kanti
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Rawa Maz

Post autor: kanti »

Ciara pisze:Nawet jak sztandarowy może stać gdzie chce to nie ma to absolutnie żadnego znaczenia. Musi ustąpić miejsca w pierwszym szeregu czempionowi i postaci.

Co do tego że nie można zabić sztandarowego w walce - to zwykły model rank and file jak każdy inny. Nie możesz go obrać ma cel, tego konkretnego modelu. Bijesz wszystko w jednostkę i przeciwnik zdejmuje modele po kolei.
a co ze sztandarowym armii on jest postacią ale jako sztandarowy zyskuje zasade że nie musi stać w pierwszym szeregu czy jednak musi?? I tu juz jest to ważne bo jesli bedzie musiał stac w pierwszym szeregu to można po nim bić.

Aseoks
Chuck Norris
Posty: 403
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Aseoks »

Podaj mi strone z rulebooka, gdzie jest napisane, że BSB dostaje mozliwośc stania w innym niż pierwszy szereg, dobra nie mam siły - z postaci robisz battle standard bearer, a nie zwykłego sztandarowego. Przy zwyklym sztandarowym jako command groupe masz napisane, że nie musi stac w pierwszym szeregu, natomiast przy bsb takiego zapisku nie ma.
_______________________________

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

Kanti, czytałeś rulebooka w ogóle? :P
Obrazek

kanti
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Rawa Maz

Post autor: kanti »

ok spokojnie byłem przekonany że BSB też dostaje zasade Stand Behind. Jak jej nie dostaje to wiadomo że stoi w pierwszym szeregu.

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Czy dobrze widzę, że zmieniła się kolejność modyfikatorów (strona 12 rb)
Kiedyś było tak, że najpierw było trafianie na 4+ z przez Parry, a potem dokładało się +1 to hit z Lightning Reflexes, czyli elfy trafialy w parry na 3+
Teraz widzę że +1/-1 są przed wartościami ustalonymi, czyli parry nigdy nie da się trafić lepiej niż na 4+

Czy dobrze widzę czy coś mi umknęło?

Marek_W
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 101

Post autor: Marek_W »

Też mi to trochę pomieszało, ale koledzy wyjaśnili ;)

viewtopic.php?f=36&t=44146&start=280

Teraz parry to nie jest zawsze to hit na 4+, tylko to 4+ wynika to ze zmiany WS'a (pkt 1 - "values borrowed or set to certain nunmbers"), więc parry nie łapie się na punkt 4 tej kolejności imo. W 2.0 4+ na trafienie z parry masz na samym początku modyfikowania, bo to wynika ze zwiększenia WS defensywnego modelu, a nie z zasady, że jest nie można go lepiej trafiać, niż na 4+ i później lecą wszystkie inne modyfikatory.
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Dokładnie. Parry to nie jest coś ala zawsze trafiasz na 4+. Po prostu ustala wartości wsa i na tej podstawie określasz na ile trafiasz przed wszystkimi innymi modyfikatorami.
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

tylko to nie jest ustalanie na poczatku modyfikatorow, ale na koncu (ten punkcik z always)

w skrocie jest jak bylo :)

Marek_W
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 101

Post autor: Marek_W »

Parry z 1.3:
Close Combat Attacks from opponents in the front of a model with Parry can never score successful hits on to-hit rolls of better than 4+. This is not considered a to-hit modifier. Apply this before applying any to-hit modifiers.

Parry z 1.9:
Parry can only be used against Close Combat Attacks from the Front Facing. The model gains +1 Defensive Skill, or its Defensive Skill is always equal to the Offensive Skill of the attacker, whichever is higher.

Parry z 1.3 dotyczy modyfikowania “to hit” i może podlegać dalszym modyfikatorom „to hit.”
Parry z 1.9 dotyczy modyfikacji DS., a nie „to hit.”

Gdyby modyfikatory z czarów, przedmiotów, lub innych reguł specjalnych wpływały na wartość DS modelu, to rzeczywiście parry dotyczyło będzie punktu 4 ze strony 12 (DS +1 or always equal to OS of the attacker).
Ale w sytuacji, gdy rozpatrujemy „to hit” i modyfikatory z tym związane, to w kontekście reguł ze strony 12 DS nie ma nic do rzeczy, bo na podstawie DS ustalamy wartość podstawową (na podstawie tabeli „to hit”), która następnie może podlegać dalszym modyfikacjom (punkty 1-4).
IMO :)
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM

AndrzejAndrzej
Chuck Norris
Posty: 531

Post autor: AndrzejAndrzej »

Marek_W pisze:Parry z 1.3:
Close Combat Attacks from opponents in the front of a model with Parry can never score successful hits on to-hit rolls of better than 4+. This is not considered a to-hit modifier. Apply this before applying any to-hit modifiers.

Parry z 1.9:
Parry can only be used against Close Combat Attacks from the Front Facing. The model gains +1 Defensive Skill, or its Defensive Skill is always equal to the Offensive Skill of the attacker, whichever is higher.

Parry z 1.3 dotyczy modyfikowania “to hit” i może podlegać dalszym modyfikatorom „to hit.”
Parry z 1.9 dotyczy modyfikacji DS., a nie „to hit.”

Gdyby modyfikatory z czarów, przedmiotów, lub innych reguł specjalnych wpływały na wartość DS modelu, to rzeczywiście parry dotyczyło będzie punktu 4 ze strony 12 (DS +1 or always equal to OS of the attacker).
Ale w sytuacji, gdy rozpatrujemy „to hit” i modyfikatory z tym związane, to w kontekście reguł ze strony 12 DS nie ma nic do rzeczy, bo na podstawie DS ustalamy wartość podstawową (na podstawie tabeli „to hit”), która następnie może podlegać dalszym modyfikacjom (punkty 1-4).
IMO :)
tldr - wniosek jest taki, że jest tak jak było, czy nie? :D

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Zasada inaczej dziala ale daje ten sam efekt

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Czy można mieć więcej niż 10 inicjatywy?
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Tak, ale jak ktoś ma więcej niż 10 inicjatywy, to bije tak jakby miał 10.
Agility above 10 are resolved at Agility 10
Obrazek

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Dzięki, tak mi się wydawało, ale nie mogłem tego znaleźć.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Oddział posiada battle focus. Wypadają naturalne 6, które generują 2 hity, przeciwnik ma itemik, który powoduje, że trzeba przerzucić owe 6 w rzucie to hit. I teraz pytanie czy wygenerowane dodatkowe hity przepadają, czy też przerzucam tylko 6 a ten dodatkowy hit z battle focusa zostaje i wlicza się do trafień?

ODPOWIEDZ