VC 9th Age 2.0

Vampire Counts

Moderator: misha

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1449
Rejestracja: 13 gru 2006, o 15:41
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

VC 9th Age 2.0

Post autor: Drwal » 12 sty 2018, o 15:28

Hej. Proponuję otworzyć nowy temat odnośnie drugiej edycji 9th age ;)

Będziemy tu umieszczali wszystkie spostrzeżenia i pytania dot. nowej edycji. Niech ten dział trochę odżyje bo na razie to żyje tylko cmentarz :mrgreen:

To zacznę od siebie. Chciałem napisać, że w końcu doczekałem się momentu, gdzie będę mógł odkurzyć swoją 6 ed. figurkę monstrous revenanta (daw. Winged nightmara z 6 ed.). Cieszę sie ponieważ możemy tam wsadzić nawet herosa BSB, a cały model bierze Armour Save od jeźdźca. Model jest traktowany jako Large Cavalry i daje całkiem dobrą siłę uderzeniową jak na herosa. Mimo, że nie jako Towering presence nie możemy nim dołączać do oddziałów to można mu dać całkiem dobrą ochronę. Moje złożenie wygląda tak:

Vampire courtier [blood dragon] (plate armour) [205]
(lance, Great weapon, paired weapons, shield, BSB) [80]
Legend of the Black knight (+1 AS, 4+ Aegis) [100]
Eternal Duellist (przerzut "1" na trafienie, ranienie oraz AS w CC) [75]
monstrous revenant z upgradem (+1 Str, +1AP) [190]

Total: 650p

Mamy gościa z 2+ AS i 4+ aegis
Dodatkowo bierze Resilience 5 od potworka i HP 4. W walce jest przygotowany na każdą ewentualność i jako weapon master może zmieniać broń w każdej turze walki. W przypadku walki ze słabym oddziałem albo, który ma parry może wziąć paired weapons i wypłacić 5 ataków. Jako, że jest BSB może z powodzeniem wbijać się w niektóre oddziały i je przetrzymać. Duży Offensive i deffensive skill [8] w końcu się bardziej przydaje i przeciwko jednostkom z offensive skill 4 trafiamy na 2+ a sami jesteśmy trafiani na 5+. Potworek stracił co prawda D6 hitów od stompa ale jego 4 ataki z S5/6 + 1 stomp wystarczą aby wyrządzić krzywdę.

eteryki z 3+ aegis na niemagiczne i 5+ na magiczne nie wyglądają też tak źle. Mówię o wraciakach. Z ich sweeping atakiem, który wymaga tylko zetknięcia się przynajmniej 1 modelem aby wypłacić od całego oddziału (o ile dobrze wyczytałem) są spoko. Teraz nie giną jak muchy z magii.

Zastanawia mnie jeszcze jaka opcja brania szkieletów jest teraz najlepsza? Myślałem o zwykłym HW + shield jako, że będą co najlepiej trafiani na 4+ od frontu i dać im banner of legion zwiększający bonus za szeregi o 4. Pamiętając, że teraz BSB pomniejsza sypanie o ilość bonusu za szeregi, czyli w tym przypadku o aż o 4. Wydają się być spoko opcją na przetrzymanie.

I moje pytanko... co daje zdolność ghouli unholy appetite? Bo nie za bardzo tego rozumiem.

Co sądzicie o zmianach, które zostały wprowadzone?

Awatar użytkownika
Gasior
Postownik Niepospolity
Posty: 5055
Rejestracja: 24 gru 2006, o 11:27
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: VC 9th Age 2.0

Post autor: Gasior » 13 sty 2018, o 12:20

Siema KJ,

Ghule i duze pany jak zadadza wounda w walce wrecz, to w nastepnej turze walki wrecz (czy to przeciwnika czy twoja) maja przerzuty hita.

Co do blood dragona zgadzam sie ze jest fajny. Jedyny jego minus ze z dziala moze zejsc na 1 strzal.

Ogolnie caly book jest bardzo dobry. Wyjatki do poprawy co corp cart, pewnie krew ghoul lord, popychaczki na championach wrajtow.

Blood dragoni dostali samoistnego boosta bo przy tak wysokim WSie wiekszosc trafiaja na 2+. Lahmia bardzo dobra, strzyga rowniez. Generalnie wiekszosc rzeczy jest grywalnych w tych czy innych zlozeniach.
:twisted: always Vampire :twisted:

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 818
Rejestracja: 5 cze 2008, o 13:17

Re: VC 9th Age 2.0

Post autor: Huss » 13 sty 2018, o 17:30

Czy taki układ ma rację bytu - co byście zmienili?:

Vampire Count Nosferatu Adept 740 pkt. (Barrow Guard)
General, Nosferatu, la, halberd, Path of Cosmology, Blood Magic, Hypnotic Pendant, Destiny's Call, Potion of Strenght

Necromancer 285 pkt. (Zombie)
Adept, Path of Evocation, Necromantic Staff

Necromancer 125 pkt. (Zombie)
Path of Evocation

Banshee 175 pkt.
Banshee 175 pkt.

36 Skeletons 395 pkt.
fcg + Legion Standard

36 Skeletons 395 pkt.
fcg + Legion Standard

20 Zombie 135 pkt.
musician

Great Bats 90 pkt.
Great Bats 90 pkt.
Great Bats 90 pkt.

30 Barrow Guard 785 pkt.
fcg + Black Standard of Zagvozd

5 Wraiths 180 pkt.
5 Wraiths 180 pkt.

Varkolak 330 pkt.
Varkolak 330 pkt.

Razem: 4500 pkt.

Myślałem ewentualnie aby zdjąć 2 szkielety i 2 x 2 Great Bats a w ich miejsce wrzucić 2 x 5 Dire Wolves +Champion.

Aseoks
Chuck Norris
Posty: 400
Rejestracja: 25 cze 2011, o 19:50
Lokalizacja: Gdańsk

Re: VC 9th Age 2.0

Post autor: Aseoks » 13 sty 2018, o 18:05

Baty raczej są dużo lepszą odginaczką, nie boisz się trzymać takiego wampira w oddziale który jest raczej przystosowany do walki?

Ja na 3k mam aktualnie coś takiego ale wiem, ze o jednego nekro za dużo:

Vampire Count @475
BhotD, shield, Touch of The Greatness (+1S+1AP), basalt infusion (+1ASv, fireborn), gen, occult, the dead arise

Necromancer @250
alchemy, adept, unholy tome (dance macabre)

Necromancer @200
evo, adept

Necromancer @125
evo
1050

20x Zombies @155
M, S

20x Zombies @155
M, S

26x Skeletons @295
M, S, C, legion standard 25
630

2x Great Bats @90

2x Great Bats @90

10x Wraiths @360

3x Vampire Spawn @220

5x Vampire Knights @585
Blood Ties (DB), M, S
_______________________________

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 818
Rejestracja: 5 cze 2008, o 13:17

Re: VC 9th Age 2.0

Post autor: Huss » 13 sty 2018, o 18:21

Mam trochę obaw ale z drugiej strony Hrabia nie jest byle paziem;p ma resilence 5, 4++, ds 7, dekoncentrowanie. A swoją drogą liczę, że przy wsparciu kosmologii i innyh zabawek gwardia upora się z oponentem.

Aseoks
Chuck Norris
Posty: 400
Rejestracja: 25 cze 2011, o 19:50
Lokalizacja: Gdańsk

Re: VC 9th Age 2.0

Post autor: Aseoks » 13 sty 2018, o 18:25

A to nie lepiej trzymać go bezpiecznie w zombiaczkach? a Gwardie pchac do walki bez większych obaw?
_______________________________

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 818
Rejestracja: 5 cze 2008, o 13:17

Re: VC 9th Age 2.0

Post autor: Huss » 13 sty 2018, o 18:36

Jest tez taka opcja aczkolwiek Hypnotic Pendant w mojej ocenie znacząco wzmacnia Gwardia, dając im parry. Wydaje mi się zatem, może błędnie, że w nich ma większe szanse, mimo że to ultra ofensywny oddział;) Trzymanie całej kadry w zombii też jest mocno ryzykowne, tyle że nie pcham ich umyślnie do walki.
A reszta?

Aseoks
Chuck Norris
Posty: 400
Rejestracja: 25 cze 2011, o 19:50
Lokalizacja: Gdańsk

Re: VC 9th Age 2.0

Post autor: Aseoks » 13 sty 2018, o 18:39

Niestety nie moje punkty, ja gram tylko 3k, bo taką mamy lokalną mete aczkolwiek z tego co sie orientuję varkolaki są po prostu za drogie i nie wiem czy wraithy dadzą rade w takiej ilości + nie masz popychaczki, rozważ duży oddział z conclavą, bo 1 z evo na nich to jakiś żart, szkielety rozumiem z tarczą do trzymania dziwnych rzeczy? Sama gwardia Ci wystarczy do klepania na te punkty? Grałem też tylko na smoczej krwii, wiec niestety nie wiem jak sie sprawdza nosferatu ale wydaje się być ciekawym wyborem.
_______________________________

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 818
Rejestracja: 5 cze 2008, o 13:17

Re: VC 9th Age 2.0

Post autor: Huss » 13 sty 2018, o 19:10

Zdejmę jedną 2 Great Bats i w zamian wrzucę na drugie necrosa unholy tome. Wrighty skupię do 9 z jedna Banshee a drugą wyrzucę. Zostanie mi troszkę punktów, które mogę wykorzystać wraz z punktami za varkolaki na coś ofensywnego w zwarciu - co byś proponował?

Aseoks
Chuck Norris
Posty: 400
Rejestracja: 25 cze 2011, o 19:50
Lokalizacja: Gdańsk

Re: VC 9th Age 2.0

Post autor: Aseoks » 13 sty 2018, o 19:16

Dla mnie super sa vampire knights ale fakt, że z ulepszeniem, kosztują prawie 600pkt ale no mielą prawie wszystko, kluczowe zeby nie utkneli na jakims klocku ze steadfastem albo zeby przeciwnik nie nabił wyniku walki na np, zombii, ghasty chyba tez mogą się spradzić ale osobiscie nie testowałem, pograj na varkolakach może okaże się, że są super i Ci odpowiadają, jak masz możliwości to testuj. Dark coach wydaje sie tez całkiem fajny, dosc twardy i potrafi mocno uderzyć. (opinia czysto teoretyczna, bo nigdy nim nie grałem).
_______________________________

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 818
Rejestracja: 5 cze 2008, o 13:17

Re: VC 9th Age 2.0

Post autor: Huss » 13 sty 2018, o 19:34

Ulepszenie jest związane z linią smoczej krwi ;/
Ale może 2 x 5 Vampire Knights to dobra opcja.
A jak widzicie Barrow Knights obecnie, np. 2 x 10 z Rending Bannerem?
Ostatnio zmieniony 13 sty 2018, o 19:37 przez Huss, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1449
Rejestracja: 13 gru 2006, o 15:41
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Re: VC 9th Age 2.0

Post autor: Drwal » 13 sty 2018, o 19:34

Blood knights są mega spoko ale osłabili ich bo teraz nie ma sztandaru z wardem na strzelanie no i tez blood drinker nie działa tak jak działał. Może i w końcu bo oni byli nie do ruszenia wcześniej :D

Aseoks
Chuck Norris
Posty: 400
Rejestracja: 25 cze 2011, o 19:50
Lokalizacja: Gdańsk

Re: VC 9th Age 2.0

Post autor: Aseoks » 13 sty 2018, o 19:35

Blood drinker?
Tak, dlatego nie wiem czy z nosferatu wyjda az tak opłacalnie
_______________________________

Awatar użytkownika
Manfred
Postownik Niepospolity
Posty: 5847
Rejestracja: 18 gru 2006, o 00:23
Lokalizacja: Nemezis - Troll Knights
Kontakt:

Re: VC 9th Age 2.0

Post autor: Manfred » 13 sty 2018, o 22:31

Nosferatu jest fajny jako Courtier Wizard Master z okultyzmem i polepszonymi zasięgami
Obrazek

Aseoks
Chuck Norris
Posty: 400
Rejestracja: 25 cze 2011, o 19:50
Lokalizacja: Gdańsk

Re: VC 9th Age 2.0

Post autor: Aseoks » 13 sty 2018, o 22:33

A ja własnie myslałem o kosmologii, co takiego fajnego sie wtedy da zrobic z tym okultyzmem?
_______________________________

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 818
Rejestracja: 5 cze 2008, o 13:17

Re: VC 9th Age 2.0

Post autor: Huss » 14 sty 2018, o 12:13

Wersja 1
Vampire Count: Nosferatu Bloodline, Blood Magic, Dead Arise, Wizard Adept, Path of Cosmology, Light Armour, Halberd, Destinys Call, Hypnotic Pendant 715 pts
Necromancer Adept: Necromantic Staff, Path of Evocation 285 pts
Necromancer: Path of Evocation, Unholy Tome 175 pts
S: 1175

35 Skeletons: Full Command, spear, Legion Standard 420 pts
35 Skeletons: Full Command, Legion Standard 385 pts
20 Zombies: Musican 135 pts
S: 940

2 Great Bats: 90 pts
2 Great Bats: 90 pts
2 Great Bats: 90 pts
10 Wraiths: 360 pts
30 Barrow Guard: Halberd, Full Command, Black Standard of Zagvozd 785 pts
5 Vampire Knights: m, st 485 pts
5 Vampire Knights: m, st 485 pts
S: 2385
4500 pts

Wersja 2
Vampire Count: Nosferatu Bloodline, Blood Magic, Dead Arise, Wizard Adept, Path of Cosmology, Light Armour, Halberd, Destinys Call, Hypnotic Pendant, 715 pts
Necromancer Adept: Necromantic Staff, Path of Evocation 285 pts
Necromancer: Path of Evocation, Unholy Tome 175 pts
S: 1175

35 Skeletons: Full Command, Legion Standard 385 pts
35 Skeletons: Full Command, Legion Standard 385 pts
20 Zombies: Musican 135 pts
S: 905

2 Great Bats: 90 pts
2 Great Bats: 90 pts
9 Wraiths: 324 pts
30 Barrow Guard: Halberd, Full Command, Black Standard of Zagvozd 785 pts
10 Barrow Knights: Full Command 470 pts
Varkolak 330 pts
Varkolak 330 pts

S: 2419
4499 pts

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1449
Rejestracja: 13 gru 2006, o 15:41
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Re: VC 9th Age 2.0

Post autor: Drwal » 14 sty 2018, o 16:22

Ja bym vampire knightów brał tylko z bloodlinem blood dragona. 1+ save i +1A to ogromna różnica, dlatego wersja nr 2 jest wg mnie praktyczniejsza. Skoro masz nosferatu może dać championa we wraciakach co by czarował?

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 818
Rejestracja: 5 cze 2008, o 13:17

Re: VC 9th Age 2.0

Post autor: Huss » 14 sty 2018, o 17:20

No wahalem się ale dokonam paru zmian i wrzucę im championa. A co sądzicie o Banshee oraz Varkolaku?

Vampire Count: Nosferatu Bloodline, Blood Magic, Dead Arise, Wizard Adept, Path of Cosmology (3,4), Light Armour, Halberd, Destinys Call, Hypnotic Pendant 715 pts (Barrow Guard unit)

Necromancer Adept: Path of Evocation (2,3), Magical Heirloom, Talisman of The Void  280 pts (Zombie unit)
S: 995

35 Skeletons: Full Command, Legion Standard 385 pts
35 Skeletons: Full Command, Legion Standard 385 pts
21 Zombies: Musican 140 pts
S: 910

2 Great Bats: 90 pts
2 Great Bats: 90 pts
2 Great Bats: 90 pts
10 Wraiths: Wizard Conclave 480 pts
30 Barrow Guard: Halberd, Full Command, Black Standard of Zagvozd 785 pts
Varkolak: 330 pts
Varkolak: 330 pts
Dark Coach: 400 pts
S: 2595

4500 pts

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1449
Rejestracja: 13 gru 2006, o 15:41
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Re: VC 9th Age 2.0

Post autor: Drwal » 16 sty 2018, o 15:26

W sumie banshee to już nie jest to co kiedyś ale zawsze to jakieś strzelanie. Szkoda, że jej krzyk ma tylko AP1. Nie grałem nią jeszcze na tę edycję ale można spróbować 8)
Varkolak to ciekawy wybór IMO. Ma 5A S6 z hatem i dobry vampiric roll (3+) przez co duża szansa, że wyleczy sobie ranę. Kiedyś miał thunderstompa, ale zwykły stomp też może być. Przynajmniej człowiek się nie denerwuje jak rzuca 1 :D. Na pewno jest przeżywalny o ile ktoś nie ma flamingów no i skupia ostrzał na sobie co może być plusem.

Nie myśleliście może wypróbować Lahmii? Kurde ten 6 offensive i deffensive na barrow guardach jeszcze z połaczeniem ze sztandarem +1 to hit brzmi kusząco :p Ja bym już wtedy im dwuraki dał chyba. Nie wiem czy dobrze patrzę, ale można oddziałowi infantry w 6" też dać +1hit np szkieletom. A co takiej Lahmii warto by było dać oprócz tego off i deff (6) dla oddziału?

Awatar użytkownika
Gasior
Postownik Niepospolity
Posty: 5055
Rejestracja: 24 gru 2006, o 11:27
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: VC 9th Age 2.0

Post autor: Gasior » 16 sty 2018, o 15:59

KJ, taki zestaw kosztuje około 1600 pkt za lorda plus klocek z M4. Raczej rzadko kiedy się to spłaci. IMO nie warto.
:twisted: always Vampire :twisted:

ODPOWIEDZ