VC 9th Age 2.0
Moderator: misha
Re: VC 9th Age 2.0
A jak by tego wampirka dac do szkieletów z halabrdą?
_______________________________
Pierwsze bitwy na 2.0 próbowałem tak grać tj. na gwardi z halkami + lamia i lamiowoz. Nie sprawdziło się, jest strasznie drogie i mało mobilne.. tak jak zresztą Gąsior już napisał. Nie wiem czy taki był zamysł twórców booka ale lamia jest imo najlepsza do gry z wratami bo nawet najgorszy wizzard ma do wzięcia lepszą popychaczkę niż ta z mastera z ewokacją.Drwal pisze:Nie myśleliście może wypróbować Lahmii? Kurde ten 6 offensive i deffensive na barrow guardach jeszcze z połaczeniem ze sztandarem +1 to hit brzmi kusząco :p Ja bym już wtedy im dwuraki dał chyba. Nie wiem czy dobrze patrzę, ale można oddziałowi infantry w 6" też dać +1hit np szkieletom. A co takiej Lahmii warto by było dać oprócz tego off i deff (6) dla oddziału?
No co do mobilności to macie w sumie rację. Nikt nie będzie chciał wpadać w ten klocek i będą go tylko blokować odginaczkami. Szkoda, że zabrali sztandar z wardem (aegisem) na ostrzał. W moim odczuciu po zmianach zyskała trochę kawaleria przez osłabienie piechoty. (przy ustawieniu hordy nie ma bonusów za ranki, a speary nie mają już Lethal Strike na kawalerię) Ponadto teraz mamy +1 inicjatywy przy szarży co też ma duży wpływ szczególnie przy słabej inicjatywie naszych jednostek.
Szykuję się do bitwy na nowe zasady do 9tki mam pytanie na jakie jednostki warto zwrócić uwagę? Czy smoki, terrory grają w 9tce?
- kompatybilijny
- Wałkarz
- Posty: 99
Pytanie: Czy zombie dragon dziedziczy statystykę "Reanimated" od jeźdźca?
RAWowo to nie, nie dziedziczy, ale raczej jest to niedopatrzenie w booku. Inaczej znaczyłoby to, że żadnego bohatera na jakimkolwiek mouncie nie można leczyć a nie taki chyba był zamysł twórców
Zaszłyszane na jakimś turnieju:
- Twój WS?
- Tak
W opcjach postaci powinieneś znaleźć koszta mountów.
Dzięki, znalazłem.
Kolejne pytanie - zasada "Storm Caller" :
Czy cały unit musi być w zasiegu 12 cali aby zasada działała czy np. wystarczy aby była tylko więcej niż połowa oddziału ?
Kolejne pytanie - zasada "Storm Caller" :
Czy cały unit musi być w zasiegu 12 cali aby zasada działała czy np. wystarczy aby była tylko więcej niż połowa oddziału ?
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"
- Dancaarkiiel
- Falubaz
- Posty: 1039
Musisz być Within 12". Zasięgi mierzy się pomiędzy dwoma najbliższymi punktami Boundary Rectangle obu jednostek. Jeśli jakakolwiek część jest w wyznaczonej odległości, jednostka traktowana jest jako w zasięgu (within). Tak naprawdę nie musisz mieć fizycznie modelu w zasięgu, wystarczy ten "obrys" jednostki.
Pamiętaj tylko, że w przypadku Storm Caller'a zasięg mierzy się od Wąpierza (...within 12" of the Vampire...). :')
Strona 6.
Strona 9.
Coś takiego ma prawo bytu?
1 Vampire Count: Brotherhood of the Dragon; Plate Armour; General; Dead Arise; Occultism; Great Weapon; Lance; Paired Weapons; Shield; Eternal Duelist; Legend of the Black King; Magical Heirloom; Spectral steed - 870
1 Vampire Courtier: Brotherhood of the Dragon; Plate Armour; Battle Standard Bearer; Wizard Apprentice; Occultism; Halberd; Monster Hunter; Cleansing Light; Destiny's Call; Potion of Swiftness - 435
1 Necromancer: Wizard Master; Alchemy; Hand Weapon - 350
30 Ghouls: Champion - 490
21 Zombies: Musician - 140
20 Zombies: Musician - 135
20 Zombies: Musician - 135
2 Great Bats - 90
8 Dire Wolves: Champion - 133
9 Barrow Knights:FCG,Lance; Heavy Armour - 423
10 Wraiths - 345
10 Wraiths - 345
5 Vampire Knights: FCG; Blood Ties; Plate Armour; Lance; Shield;
Total Army Cost: 4496
1 Vampire Count: Brotherhood of the Dragon; Plate Armour; General; Dead Arise; Occultism; Great Weapon; Lance; Paired Weapons; Shield; Eternal Duelist; Legend of the Black King; Magical Heirloom; Spectral steed - 870
1 Vampire Courtier: Brotherhood of the Dragon; Plate Armour; Battle Standard Bearer; Wizard Apprentice; Occultism; Halberd; Monster Hunter; Cleansing Light; Destiny's Call; Potion of Swiftness - 435
1 Necromancer: Wizard Master; Alchemy; Hand Weapon - 350
30 Ghouls: Champion - 490
21 Zombies: Musician - 140
20 Zombies: Musician - 135
20 Zombies: Musician - 135
2 Great Bats - 90
8 Dire Wolves: Champion - 133
9 Barrow Knights:FCG,Lance; Heavy Armour - 423
10 Wraiths - 345
10 Wraiths - 345
5 Vampire Knights: FCG; Blood Ties; Plate Armour; Lance; Shield;
Total Army Cost: 4496
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
Ja gram czymś takim ostatnio, jestem bardzo zadowolony
Mam zamiar przetestować Alchemie
Unnamed4500 Pts - Vampire Covenant Army
1 Vampire Count of Brotherhood of the Dragon Apprentice @ 705.0 Pts
B: Brotherhood of the Dragon; Plate Armour; General; The Dead Arise;
Wizard Apprentice; The Occultism; Halberd; Lance; Shield
#The Dead Arise [0.0]
Legend of the Black King [100.0]
Eternity Gem [90.0]
Eternal Duelist [75.0]
1 Mount: Monstrous Revenant (Vampire Count) @ 160.0 Pts
1 Necromancer Master @ 350.0 Pts
Wizard Master; Wizard Master allowances; The Evocation; Hand Weapon
2 Bat Swarm @ 110.0 Pts
Storm of Wings
2 Bat Swarm @ 110.0 Pts
Storm of Wings
32 Ghouls @ 524.0 Pts
First Raised; Unholy Appetite; Champion
22 Zombies @ 165.0 Pts
Standard; Musician
1 Dark Coach @ 430.0 Pts
1 Dark Coach @ 430.0 Pts
10 Wraiths @ 345.0 Pts
Great Weapon; Reaper
5 Vampire Knights @ 585.0 Pts
Blood Ties (Dragon Brotherh.); Plate Armour; Lance; Shield; Musician; Champion
5 Vampire Knights @ 585.0 Pts
Blood Ties (Dragon Brotherh.); Plate Armour; Lance; Shield; Musician; Champion
Models in Army: 81
Total Army Cost: 4499.0
Mam zamiar przetestować Alchemie
Unnamed4500 Pts - Vampire Covenant Army
1 Vampire Count of Brotherhood of the Dragon Apprentice @ 705.0 Pts
B: Brotherhood of the Dragon; Plate Armour; General; The Dead Arise;
Wizard Apprentice; The Occultism; Halberd; Lance; Shield
#The Dead Arise [0.0]
Legend of the Black King [100.0]
Eternity Gem [90.0]
Eternal Duelist [75.0]
1 Mount: Monstrous Revenant (Vampire Count) @ 160.0 Pts
1 Necromancer Master @ 350.0 Pts
Wizard Master; Wizard Master allowances; The Evocation; Hand Weapon
2 Bat Swarm @ 110.0 Pts
Storm of Wings
2 Bat Swarm @ 110.0 Pts
Storm of Wings
32 Ghouls @ 524.0 Pts
First Raised; Unholy Appetite; Champion
22 Zombies @ 165.0 Pts
Standard; Musician
1 Dark Coach @ 430.0 Pts
1 Dark Coach @ 430.0 Pts
10 Wraiths @ 345.0 Pts
Great Weapon; Reaper
5 Vampire Knights @ 585.0 Pts
Blood Ties (Dragon Brotherh.); Plate Armour; Lance; Shield; Musician; Champion
5 Vampire Knights @ 585.0 Pts
Blood Ties (Dragon Brotherh.); Plate Armour; Lance; Shield; Musician; Champion
Models in Army: 81
Total Army Cost: 4499.0
Jak wy możecie grać bez zombie? Dla mnie 4 oddziały to mus.
Zagrałem sobie taką śmieszną rozpiską na HE z typową kadrą, 20+ swordów i 20+ lwów.
Lord strigoi bestial bulk, carstein ring, halabarda, szamanism adept
Nekros metal adept
Nekros metal adept plus książka heridary
4 unity zombie jako core
10 ghastów champion
corpse cart
2x10 wraithów
3x3 vargheisty
Generalnie popełniłem maaasę błędów. Tak wiele że aż się łapię za głowę jak teraz o tym myślę. Ale grało się tym przyjemnie.
A przeciwnik miał niby mało ale tak op kadrę, unikanie ran, leczenie, 3d6 we wraithy co turę i d6 autohitów bez ochrony.
Ostatecznie 15-5 dla elfów i rozpiska choć fajna to raczej do poprawki.
Teraz chyba wrzucę dwa mortisy plus lorda na coven thronie. Podoba mi się ten AB, można grać na wszystkim, nawet ghasty jako tako działają tylko trzeba mieć dosyć fajne inne czary żeby 0 z beasta wchodziło.
Zombie zostają bo robią robotę, zanim dochodzę do przeciwnika mam ich ponad 200, w elfach swordy się przebiły ale inne armie mogą mieć ciężko.
Zagrałem sobie taką śmieszną rozpiską na HE z typową kadrą, 20+ swordów i 20+ lwów.
Lord strigoi bestial bulk, carstein ring, halabarda, szamanism adept
Nekros metal adept
Nekros metal adept plus książka heridary
4 unity zombie jako core
10 ghastów champion
corpse cart
2x10 wraithów
3x3 vargheisty
Generalnie popełniłem maaasę błędów. Tak wiele że aż się łapię za głowę jak teraz o tym myślę. Ale grało się tym przyjemnie.
A przeciwnik miał niby mało ale tak op kadrę, unikanie ran, leczenie, 3d6 we wraithy co turę i d6 autohitów bez ochrony.
Ostatecznie 15-5 dla elfów i rozpiska choć fajna to raczej do poprawki.
Teraz chyba wrzucę dwa mortisy plus lorda na coven thronie. Podoba mi się ten AB, można grać na wszystkim, nawet ghasty jako tako działają tylko trzeba mieć dosyć fajne inne czary żeby 0 z beasta wchodziło.
Zombie zostają bo robią robotę, zanim dochodzę do przeciwnika mam ich ponad 200, w elfach swordy się przebiły ale inne armie mogą mieć ciężko.