Ogrowe rozpiski

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Re: Ogrowe rozpiski

Post autor: Huss »

Po patchu 204 (i pliczku AB) wymyśliłem sobie poniższą koncepcję - wszelkie uwagi mile widziane:

Shaman 575 pkt
General, Wizard Master (Thaumaturgy), Gut Roarer, Rod of Battle, Magical Hairloom

Khan 455 pkt
BSB, Trolleater, la, gw, Lygur'sTongue, Yeti Furs

5 Tribesman: pw, fcg, Banner of Discipline 365 pkt (Shaman)

50 Scraplings: sh, m 385 pkt
50 Scraplings: sh, m 385 pkt

Thunder Cannon: 320 pkt
Thunder Cannon: 320 pkt

Giant: gw 300 pkt
Giant: gw 300 pkt

Kin Eater: 175 pkt
Kin Eater: 175 pkt

Sabretooth Tiger: 80 pkt
Sabretooth Tiger: 80 pkt
Sabretooth Tiger: 80 pkt

Mercenary Veterans: m, st, if, Plate Armour, Poison, Pennant of the Great Grass Sky 854 pkt (Khan BSB)

4499/4500 pkt
Myślę jeszcze nad optymalnym zestawem dla Najemników;)

PS. Przesadziłem z punktami:p o dwóch Kin-Eaterów za dużo 350 pkt;/ a było tak pięknie...
Ostatnio zmieniony 9 maja 2018, o 20:53 przez Huss, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2063
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Zajebista rozpa

Zmień tylko 1 cannona na 2x yeti; )
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Ewentualnie przerzut 1z banneru wydaje mi się sensowniejszy niż swifstride, ale to kwestia gustu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Dzięki za pomoc i rady:) już policzyłem sobie wszystko poprawnie ;p - wyszło mi ostatecznie tak:

Shaman 590 pkt
General, Wizard Master (Thaumaturgy), if, Gut Roarer, Rod of Battle, Magical Hairloom

Khan 465 pkt
BSB, Trolleater, ha, gw, Lygur'sTongue, Yeti Furs

5 Tribesman: pw, fcg, Banner of Discipline 365 pkt (Shaman)

50 Scraplings: sh, m 385 pkt
50 Scraplings: sh, m 385 pkt

Thunder Cannon: 320 pkt

Giant: gw 300 pkt
Giant: gw 300 pkt

2 Yetis: 175 pkt
2 Yetis: 175 pkt

Sabretooth Tiger: 80 pkt
Sabretooth Tiger: 80 pkt

Mercenary Veterans: m, st, if, Plate Armour, Poison, Banner of the Gyengget 879 pkt (Khan BSB)

4499/4500 pkt

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2063
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

jeszcze bym pewnie zamienił tarcze na scraplingach na łuki. czesto daje nam to 100 strzałek na ture czyli około 10 martwych elfów, co sporo zmienia.
tarcze przy takiej ilosci niewiele daja;)
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Łuki teraz strzelają z 3szeregow jak się nie ruszają i muszą być przynajmniej w 8modeli na szereg.
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Dlatego właśnie uznałem że shield zwiększy im przezywalność. Z drugiej strony faktycznie przy tej liczbie scraplingow tarcze moze sa zbedne a w zamian - to jednak 200 pkt moge wrzucic 3 Bruisierow, jako 5 scoring, a jednocześnie zejść z pkt w Core do minimum 1125;) co myślicie o takim rozwiązaniu?

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Ja zazwyczaj kręcę się przy 25-26% w core nie ma co przesadzać :) choć uważam, że mamy jedne z fajniejszych core w grze
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Wczoraj zagrałem sobie domówkę czymś takim:

Shaman 575 pkt
General, Wizard Master (Thaumaturgy), Gut Roarer, Rod of Battle, Magical Hairloom

Khan 475 pkt
BSB, Trolleater, ha, gw, brace of ogre pistol, Lygur's Tongue, Yeti Furs
(1050)

5 Tribesman: pw, m, st, Banner of Discipline 345 pkt (Shaman)

50 Scraplings: m 285 pkt
50 Scraplings: m 285 pkt

3 Bruisers: ch 210 pkt
(1125)

Thunder Cannon: 320 pkt

Giant: gw 300 pkt
Giant: gw 300 pkt

2 Yeti: 175 pkt
2 Yeti: 175 pkt

Kin-Eater 175 pkt

7 Mercenary Veterans: m, st, if, Plate Armour, Poison, Banner of the Gyengget 879 pkt (Khan BSB)
(2324)
4499/4500

Jestem zadowolony aczkolwiek zastanawiam się czy nie zastąpić kin-eatera kolejna 2 Yeti;? Tak aby mieć 3 x 2, bo to bardzo szybka i uniwersalna jednostka. Z kolei Kin bruzdzi i potrafi być kłoda dla nieraz licznych strategicznych oddziałów przeciwnika. Mam zagwozdke, podzielicie się swoimi przemyśleniami w tym zakresie?

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Bardzo trudna decyzja, jedno i drugie ma swoje zalety.
Yeti z championem czasami może złapać coś w lesie na stubborna. Kin eater już z bazy blokuje to co trzeba ale trochę słabiej się bije.

Ja głównie gram 2x2
Obrazek

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Ja wymyśliłem coś takiego:

Duży Khan - dwurak d3dmg, mammoth hide, aegis 5+, spine splitter
Bsb - Lygur tongue, +2 save od niemagicznych, hoardmaster
Mag adept szamanizm, gut roarer, pariedy blood letter
Mag adept pyro, firebrand, GW, książka +2 do casta

5 trybsmenow z pariedami, fcg, banner fear
9bruiserow, fcg, banner swifstride

3 tuskery z pariedami , muso, banner
2x działo

2x2 Yeti
6 trapetow


Jakieś sugestie , co się podoba lub co nie?
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

A grałeś już tym? Bo ciekawi mnie efektywność dwóch adeptów- szamanizm to świetna dla ogrow ścieżka a i Pyro wydaje się tutaj optymalne. Tuskery z pw wyglądają obecnie bardzo interesująco.

Ja się jeszcze waham nad najemnikami. To jest ogrom punktow jednak. Patch w mojej ocenie uczynił z nich alternatywę obecnie do rozważenia.

Ogólnie jestem bardzo ciekaw jak to hula;)

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Jeszcze nie grałem, zdaje sobie z tego sprawę, że jest mało uniwersalna. Docelowo chce zrobić coś czym pojadę na DMP.

Nerf cannonow ( brak +1 to hit w Large modele z TP, z poprzedniego patcha oraz aktualny , czyli brak tego bonusu jeśli Gigantic model ma cover ) myśle, że może spowodować wysyp dużych modeli. Dlatego Khan i dwa działa ( z 5S i 2AP, nawet jest sens strzelać w elitarna piechotę )

Magia trochę biedna, ale w herosach mam max pkt. Dzięki zmianie w pyro 2 hex, mam możliwość wzięcia czarów by rzucać 3 czary w CC i 3 poza CC. Często tracę maga w swoich grach i wtedy gra się sypie, przy dwóch w różnych oddziałach może to jakoś się zmieni?:)

Pariedy na Tuskerach głównie, dlatego że w rozpie mam już sporo ataków z S6+

A co do najemników to jedyny oddział którego nie mam pomalowanego więc raczej go nie rozważam :) Ci panowie z 3+ save to duży potencjał
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Ja narazie zostanę przy powyższym układzie.

Ale kminię sobie teraz opcje bez magii z GK i K. Ciekawe Czy da rade bez magii;p

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Ogrzy walec (bez magii);p jako wersja rozwojowa powyższej koncepcji.

Great Khan 550 pkt
General, Spinsplliter, ha, if, Heart-Ripper, Mammoth Hide-Cloak, Talisman of Schielding

Khan 405 pkt
BSB, Hoardmaster, Lygur's Tongue, Yeti Furs

9 Bruisers: m, st, Pennant of The Great Grass Sky 760 pkt (GK)
3 Bruisers: 190 pkt
3 Bruisers: 190 pkt

Thunder Cannon: 320 pkt

Giant: gw 300 pkt
Giant: gw 300 pkt

2 Yeti: 175 pkt
2 Yeti: 175 pkt

Kin Eater 175 pkt
Kin Eater 175 pkt

7 Mercenary Veterans: m, st, if, Plate Armour, Poison, Banner of the Gyengget 879 pkt (Khan Bsb)

4494/4500

Baszut
Mudżahedin
Posty: 282

Post autor: Baszut »

Bez magii moim zdaniem jest dużo lepiej. Ja gram bez magii od kilku miesięcy i stwierdzam, że te punkty które do tej pory szły na magię
(która zresztą niewiele robiła) można spożytkować na o wiele efektywniejsze rzeczy :)
Widzę, że idziesz coraz bardziej w moim kierunku rozumowania, trzymam kciuki za rozwój rozpy :)

Baszut
Mudżahedin
Posty: 282

Post autor: Baszut »

Zaraz po swoim poprzednim poście zacząłem kminić nad kwestią magii i wpadł mi do głowy pomysł magii w wydaniu instant :)
Pomysł polega na tym, żeby mieć dostęp do magii ale po pierwsze prostej w użyciu [głównie Bound spelle] i bez magów bo szkoda na nich punktów i miejsca :P
Wyszło mi takie coś:

9th Age v.2.04; OK; TOTAL 4491

CHARACTERS [max. 1800] 1605

1x Mammoth Hunter [GENERAL] 210
+ 45 Wildheart Big Name
+ 15 Lance
+ 50 Mammoth-Hide Cloak [+1AS, Attacks against the wearer can never have a Strength above 5]
+ 55 Rod of Battle
[Bound Spell, Power Level (4/8); Type: Augment. Range 12". Lasts one turn. The target gains +1 to hit with its Close Combat Attacks]
+ 45 Lightning Vambrances
[Bound Spell, Power Level (4/8); Type: Hex, Missile, Damage. Range 24". Duration Instant. The target suffers 2D6 S3 hits, Magical Attacks]
+ 100 Tusker Mount
Hunting Spear

1x Mammoth Hunter [BSB] 260
+ 15 Lance
+ 40 Yeti Furs [+1AS, Enemies in base contact -1I]
+ 60 Lygur's Tongue [All enemy models in units in base contact with the bearer suffer -1A]
+ 100 Tusker mount
Hunting Spear

1x Mammoth Hunter 210
+ 35 Spinesplitter Big Name [Devastating Charge (+1A, +1S, +1AP), affects Impact Hits and Stomps]
+ 15 Iron Fist
+ 70 Wrestler's Belt [+2AS, +1S]
Hunting Spear [(2+) 12", S+1, Quick to Fire, Multiple Wounds (D3 - Monsters, Ridden Monsters)]

1x Mammoth Hunter 210 [280] [Armour Save 5+]
+ 15 Iron Fist
+ 55 Crown of the Wizard King [The Bearer is a Wizard Apprentice using the randomised Path]
Hunting Spear

CORE [min. 1125/900 Wildheart] 916

18x Sabretooth Tigers 539

12x Sabretooth Tigers 377

SPECIAL [no limit] 1055

3x Tusker Cavalry 450
Paired Weapons

1x Sabretooth Tiger 80

2x Yetis 175

2x Yetis 175

2x Yetis 175

CHAINED BEASTS [max. 1350] 915

1x Rock Auroch 475
+ 10 Lance

1x Frost Mammoth 430
Hunting Spear [3+] x2
Freezing Aura
[The model can cast Chilling Howl from Shamanism as a Bound Spell with Power Level (4/8);
Enemy units within 9” of one or more Frost Mammoths suffer -3 Agility. The roll for Flee Distance of enemy units that Break from combat while in base contact with a Frost Mammoth is subject to Minimised Roll]

Ciekaw jestem co sądzicie o takim pomyśle. Są tutaj trzy bound spelle i jedna losowa "jedynka" + atrybut. Kosztuje to to znacznie mniej niż Shaman z Wizard Masterem [a ilość czarów jest taka sama]. Sam będę próbował takie coś wkrótce. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Dla mnie sens gry bez magii to w takiej sytuacji gdzie pakujesz max w herosow, podobnie jak u kolegii.

Niektóre pojedyncze boundy mają sens, ale zastanów się czy nie będzie takiej fazy magii w której przeciwnik zbije 2 czary a resztę wpuści bo nie dadzą efektu. Wtedy wydajesz na darmo pkt.

Nasi Magowie w brew pozorom nie są źli. Niecałe 300pt za kolesia z dwurakiem. Bije lepiej niż bruiser więc za sam potencjał ofensywny można policzyć z 100-120pt. Jest dość wyporny by nieoplacalo się go targetowac jeśli przeciwnik chce nabić wysoki CR, w oddziale Tribsmenow dodatkowo dostajemy więcej LD i więcej impaktow. Spoko deal.

Ciekaw jestem jak wyklaruje się meta. Jak dużo binding scroli będzie i crystal balli. Im więcej tym więcej będzie pojawiać się rozpisek bez magii.
Obrazek

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Huss pisze:Ogrzy walec (bez magii);p jako wersja rozwojowa powyższej koncepcji.

Great Khan 550 pkt
General, Spinsplliter, ha, if, Heart-Ripper, Mammoth Hide-Cloak, Talisman of Schielding

Khan 405 pkt
BSB, Hoardmaster, Lygur's Tongue, Yeti Furs

9 Bruisers: m, st, Pennant of The Great Grass Sky 760 pkt (GK)
3 Bruisers: 190 pkt
3 Bruisers: 190 pkt

Thunder Cannon: 320 pkt

Giant: gw 300 pkt
Giant: gw 300 pkt

2 Yeti: 175 pkt
2 Yeti: 175 pkt

Kin Eater 175 pkt
Kin Eater 175 pkt

7 Mercenary Veterans: m, st, if, Plate Armour, Poison, Banner of the Gyengget 879 pkt (Khan Bsb)

4494/4500

A tutaj ucialbym jakieś pkt i dał Crystal Ball na Generała i wrzucił Łowce który mi chodzi po głowie od dawna.

Łowca na Tuskerze, GW, Head Hunter, Karkadan Resilience, Binding Scroll ( przy dwóch dużych oddziałach warto mieć ten item by zablokować jakiś mega buff do CC )
Obrazek

Baszut
Mudżahedin
Posty: 282

Post autor: Baszut »

Odoamar pisze:Dla mnie sens gry bez magii to w takiej sytuacji gdzie pakujesz max w herosow, podobnie jak u kolegii.

Niektóre pojedyncze boundy mają sens, ale zastanów się czy nie będzie takiej fazy magii w której przeciwnik zbije 2 czary a resztę wpuści bo nie dadzą efektu. Wtedy wydajesz na darmo pkt.

Nasi Magowie w brew pozorom nie są źli. Niecałe 300pt za kolesia z dwurakiem. Bije lepiej niż bruiser więc za sam potencjał ofensywny można policzyć z 100-120pt. Jest dość wyporny by nieoplacalo się go targetowac jeśli przeciwnik chce nabić wysoki CR, w oddziale Tribsmenow dodatkowo dostajemy więcej LD i więcej impaktow. Spoko deal.

Ciekaw jestem jak wyklaruje się meta. Jak dużo binding scroli będzie i crystal balli. Im więcej tym więcej będzie pojawiać się rozpisek bez magii.
Dzięki za trafne uwagi.
Właśnie dlatego chciałem jak najwięcej użytecznych spelli/bound spelli. Przy jednym lub dwóch w rozpisce nie da się rzucić żadnego czaru bo wszystkie zostają łątwo zbite. No chyba, że ktoś będzie castował je ciągle z 5 kości. Tutaj chodzi o spam czarów łatwych do rzucenia, pytanie czy właśnie nie okażą się zbyt ogólne, żeby wpłynąć na grę. Chociaż wydaje mi sie ze ten zestaw spelli akurat zawsze sie sprawdzi, a dodatkowy wylosowany na pewno sie przyda po jedynki to w wiekszosci augmenty/hexy i chyba 3 damage. Wiec w zasadzie co sie nie trafi powinno być ok. To oczywiscie tylko teoria ale zobaczymy w testach :)
A co do Shamana owszem jest niezły do bicia ale to tez kwestia odpowiedniej rozpy, moja akurat się do Shamana nie nadaje bo nawet nie ma gdzie go wsadzić. Łowcy dają mi synergie dla Kotów a czarują w zasadzie przy okazji.
Generalnie na razie jestem przy rozpie bez magii ale będę próbował też tej opcji i zobaczymy jak to się spisuje.

ODPOWIEDZ