Saurian Ancients 2.0

Lizardmen

Moderator: Ziemko

ODPOWIEDZ
Rasz12
Pseudoklimaciarz
Posty: 21

Re: Saurian Ancients 2.0

Post autor: Rasz12 »

Hej,
właśnie kupiłem swoje pierwsze modele do lizardmenów. Problem jest taki, że nie lubię grać niepomalowanymi, o ile w przypadku kroxigorów/kawalerii sprawa jest prosta, to mam problem - jak skleić poszczególne oddziały (ani razu nie grałem). Mam po 50 saurusów i skinków ;)
Czy gra się bardziej na dużych klockach piechoty z włóczniami czy kilka małych oddziałów? Warto dawać command groupy? Skinki z oszczepami czy dmuchawkami? A może cc? Z góry dzięki za odpowiedź!

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

Zrób połowę saurusów z wykałaczkami i połowę z hand weaponami. Do tego jakiś command group i wsio.
Skinki tak samo, najlepsza opcja.
Obrazek

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3098
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

Panowie...jakie spostrzeżenia po DMP?
Jakies ciekawe kminy wymisliliscie?
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

Żaba z +2 do ciasta i 3 czanela to niezły powerhouse. Stegadon je gówno - tylko engine go ratuje.
Obrazek

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3098
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

Osobiscie uwazam ze ta armia teraz jest dosyc slaba...nie ma mozliwosci skladania rozpisek w oparciu o synergie jednostek tak jak moga to robic np de ktore podbijaja sobie ap na calej armii.brakuje w SA jednostek wspomagajacych takich jak bulbozaur dajacy poisony albo troglodon ktory dawal reroll to hit raz w bitwie. Armia ktora opiera sie na 4 rodzajach jednostek-slan, saurusy,kowboje, skinki w chmurkach to troche malo wg mnie.mam nadzieje ze przed oficjalnym zamrozeniem zasad ktos sie mocno jebnie w łeb i doprowadzi do zmian w zasadach naszych zimnokrwistych wojownikow.....
Jesli chodzi o dmp to pojechalem tam w celu zbierania najgorszego gowna w pargach tak aby reszta teamu mogła ugrywac punkty...wystawilem slana z div, szamana na tronie z druidyzmem, dwa wielkie kloce saurusow z pikami ,kloc Tg, oddzial ripperow i dwoch kowboji na terradonach. Na 5 bitew 3 razy dostalem krasnoludy z ktorymi mialem ostro pod górę, raz Vc na nie zabijalnym smoku oraz bretonie..tylko z breta udalo.mi sie ugrac remis a nie uwazam ze gralem jakos mocno źle....no ale jesli w krasiach przeciwnik ma 2x flamecannony organki i 4 zyrokoptery albo armate, katapulte i 4 zyrokopterya a ja przez 4 fazy magii jestem w stanie zadac rane na zyrku to cos tu jest ostro popieprzone....zastanawiam sie czy nie zmienic armii.
Ma ktos do sprzedania krasnale?
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

Bierzesz esencję z Pyro+Alch i jest luz bluz. Żaba niektóre paringi wtedy niemalże wyjasnia sama - WDG, KoE, SE, OK, BH. Bardzo jestem zadowolony z tego złożenia ropuchy - łatwo MVP całego mojego turnieju.
Grasp+Trained, Essence (Pyro+Alch), Talisman
Dodatkowo częściej zaczynam grać na Alpha (do gier przed DMP grałem na nim mniej niż 10 razy od 7mej edycji) - pomaga właśnie na takich morderców, bo kto nie boi się S7 i MW(D3)? :P
Obrazek

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3098
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

Co jest odpowiedzia na karniego? KrasnoludKi zabojca smokow, dar elficki assasin woundujacy wszystko.na 2 plus, szczur z dom blade, imperialny i krasnoludzki park maszynowy...ogrowe ruchome armaty, bretonski lord morderca z as 1 plus z rerollem i wardem. Mag z metalem, duzy demon, treekiny
( tak z nimi.tez karni.dostaje wpiernicz), ghule z poisonami na 5 plus...skavenskie armaty.duzo tego jest..najwiekszy problem z karnim...nie lata i trafia zazwyczaj na 4.
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

Czy ja wiem czy tak go to ostro counteruje, że się nie da grać.
Krasnolud nie ma osłon i siedzi w plebsie bez osłon, łatwo ich odjebać w turę. Doomblade nie gra (0 na ETC, 1 na DMP warzywa). Szarżowane treekiny dostają 6 ran i zadają trochę ponad 1. Przed wszystkimi maszynami da się spokojnie zastawić żeby trafiał na 6+ (daleki, hard target, brak bonusu za gigantic). Z alchemii grozi mu tylko jeden czar który rani na 4+. Jeśli masz salamandry to ghule nie istnieją.
Co do greater demonów i lorda z bretki to się zgodzę. Reroll pał i 5 ataków zazwyczaj wystarcza.
Obrazek

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3098
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

Krasnoludzki stone trower nie ma coverow..tak.samo armata.
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

Jeśli przeslonisz model gigantic przed działem (na przykład terkami) to nie ma bonusu +1 do hita. 4+ z bazy, 5+ za daleki, 6+ za shard - ez money. 8)
Obrazek

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3098
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

W fazie strzelania w grze z krasnalami zyros podlatuje do terek, zrzuca bombe/atrzela..terki nie zdaja ld i uciekaja(slan jest generalem).... wtedy krasnoludzka armata na dalekim trafia na 4 a z inzynierem na 3....
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

Zakładasz najczarniejszy możliwy scenariusz, ale spoko. :P
Armata na dalekim trafia na 5, gigantic znosi się z shardem (autoinclude). Inżynierowie nie grają. Prawdopodobne , że jeśli podleci zyrkami na tyle blisko by zrzucić bomby lub być na bliskim może je łatwo oddać. IMO dla nas to dobry deal. Zresztą jeden zyros to nie taki pewniak.
I skąd to smutne przewidywanie braku żaby w 12"? W razie czego skurwiele są Fearless i mają lepszego sejwa więc też mogą zasłaniać. ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3098
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

Dobra...moze mam traume po DMP :-)
Nadal uwazam ze karni jest zero jedynkowy bo latwo go odgiac.
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

No łatwo, jak każdego monstera.
Jednakże odginaczki kiedyś się kończą, my mamy swoje czy czasem nawet uda się je wyjąć. Da radę pograć. :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Jak dla mnie, to armia jest w porządku. Mamy oczywiście przypadek beznadziejny, tj. obecne wersje thyroscutusa, czy też słabe picki w postaci caiman ancienta lub małego carniego. Poza tym jednak zdecydowana większość jednostek może sensownie grać.

Przykładowo ja na swojej nieco topornej rozpisce zrobiłem 73 pts/100, a widziałem że szwed z ofensem posiadającym 3 kowbojów na raptorach, duży kloc saurusów i 3 stegadony natłukł nawet 84 punkty (drużynowo skończyli na 6 miejscu, więc poszło im bardzo dobrze).
Obrazek

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

IMO rozpa Szweda (monster mash) to teraz najmocniejsze co jest, tylko straszny kwadrat - w ruchach napór, magia uboga, strzelanie nie istnieje. =/
Jak żyć?
Obrazek

Dreef
Falubaz
Posty: 1302
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dreef »

Imo alpha ma wiekszy sens niz slann. JEst po chuju drogi
Obrazek

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3098
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

Okon..z kim grales?jakie armie?
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

Ano, mógłby być odrobinę tańszy - 470 bazowo to całkiem sporo.
Jednakże w opcji Na Bogato (Bsb, Grasp, Trained, Essence, Talisman) jest troszeczkę tańszy niż Warlord na Alpha z Shardem i Vanilla GW.
Na razie mam oba modele i jest fajnie. :')
Obrazek

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

lwieserce85 pisze:Okon..z kim grales?jakie armie?
Chronologicznie grałem z sylvan elves (20:0), vermin swarmem (20:0), infernal dwarves (13:7), kingdom of equitaine (10:10) i highborn elves (10:10).

W dwóch pierwszych przypadkach miałem dobrze ze scenariuszem, bo było zajęcie środka i flagi, a w trzech kolejnych już słabiej (breakthrough, spoils of war i secure target).
Obrazek

ODPOWIEDZ