Co wolno sztandarowemu armii
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Co wolno sztandarowemu armii
Dawniej było jasne, że Sztandarowemu Armii nie można dać magicznego dwuraka, magicznej tarczy, czy magicznego łuku, magicznej lancy itp. Teraz, po pojawieniu się nowych army listów, sytuacja się zmieniła.
Przestały też obowiązywać Q&A do VI edycji, a to w nich było uściślenie, że jednak nie może.
Chciałbym usłyszeć jakieś uściślenie:
- czy mogę dać BSB magicznego dwuraka?
- czy mogę dać BSB magiczną tarczę?
Interesują mnie przede wszystkim Ogry (Tenderiser na BSB), czy Wampiry (Great Axe of Krell na BSB)
Przestały też obowiązywać Q&A do VI edycji, a to w nich było uściślenie, że jednak nie może.
Chciałbym usłyszeć jakieś uściślenie:
- czy mogę dać BSB magicznego dwuraka?
- czy mogę dać BSB magiczną tarczę?
Interesują mnie przede wszystkim Ogry (Tenderiser na BSB), czy Wampiry (Great Axe of Krell na BSB)
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Nie.Maciek Paraszczak pisze:Dawniej było jasne, że Sztandarowemu Armii nie można dać magicznego dwuraka, magicznej tarczy, czy magicznego łuku, magicznej lancy itp. Teraz, po pojawieniu się nowych army listów, sytuacja się zmieniła.
Przestały też obowiązywać Q&A do VI edycji, a to w nich było uściślenie, że jednak nie może.
Chciałbym usłyszeć jakieś uściślenie:
- czy mogę dać BSB magicznego dwuraka?
- czy mogę dać BSB magiczną tarczę?
Interesują mnie przede wszystkim Ogry (Tenderiser na BSB), czy Wampiry (Great Axe of Krell na BSB)
Wyjątki;
BO BSB może korzystać z zasady ATTT.
HE BSB nie ma żadnych ograniczeń.
To jest oczywiście oczywisty stan przejściowy.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
prosze cie. nie znasz zasad to nie wymyslaj ich tu na szybko bo to strasznie miesza ludziom w glowach.karl1299 pisze:Może mieć tarczę ale wtedy nie ma broni i nie walczy, a co do dwuraka to nie może.
co do broni magicznej to zadnego uscislenia w ta strone nie ma a sadzac po kierunku w ktorym idzie gw zaryzykowalbym stwierdzenie, ze bsb moze miec magiczna bron dwureczna.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Tak zapewne będzie, ale nie wprowadzajmy tego już teraz, straszne zamieszanie się zrobi.Shino pisze:karl1299 pisze: a sadzac po kierunku w ktorym idzie gw zaryzykowalbym stwierdzenie, ze bsb moze miec magiczna bron dwureczna.
Wyjdzie FAQ, nie będzie sprawy. Pamiętaj, że tajne wypowiedzi Alessio były już w 7 edycji.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
BSB może miec magicznego dwuraka.
Na tych samych zasadach, co na przykład bsb do WE może miec magiczny łuk (mimo tego, że nie moze mieć normalnego) czy mag, który mimo, że zwykłego dwuraka mieć nie może, z magicznego może korzystać.
Na tych samych zasadach, co na przykład bsb do WE może miec magiczny łuk (mimo tego, że nie moze mieć normalnego) czy mag, który mimo, że zwykłego dwuraka mieć nie może, z magicznego może korzystać.
Wprowadźmy. Mamy wystarczająco dużo wskazówek ku temu. Czemu bsb HE może mieć magicznego dwuraka (mimo braku wyraźnej zgody na coś takiego), a cała reszta herosów w dokładnie tej samej sytuacji nie moze z nigo korzystać?Tak zapewne będzie, ale nie wprowadzajmy tego już teraz, straszne zamieszanie się zrobi.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Każdy BSB zawsze mógł miec magiczną broń strzelającą, na podstawie Kronik 2004 i RB. Może nadal.Jankiel pisze:BSB może miec magicznego dwuraka.
Na tych samych zasadach, co na przykład bsb do WE może miec magiczny łuk (mimo tego, że nie moze mieć normalnego) czy mag, który mimo, że zwykłego dwuraka mieć nie może, z magicznego może korzystać.Wprowadźmy. Mamy wystarczająco dużo wskazówek ku temu. Czemu bsb HE może mieć magicznego dwuraka (mimo braku wyraźnej zgody na coś takiego), a cała reszta herosów w dokładnie tej samej sytuacji nie moze z nigo korzystać?Tak zapewne będzie, ale nie wprowadzajmy tego już teraz, straszne zamieszanie się zrobi.
Każda Duża Czarka DE COP, zawsze mogła wziąć Chaos Demon Sword.

BSB HE może mieć wszystko - nie ma żadnych ograniczeń. Lanca, tarcza mózg na ścianie - może mieć w wersji zwykłej. Inni nie. Nie ma sprawiedliwości w świecie figurek i już.
Tak jakbyś na podstawie kompozycji armii HE, pozwolił DE na wystawienie tylko 2 oddziałów core, bo takie będą nowe zasady GW.
Wątpliwe.
Que sera, sera.
Ja bym nie śpieszył sie odgadywać przyszłych wypowiedzi GW bez potrzeby.
Wyposażanie BSB w różne magiczne zabawki, nie wydaje mi sie taką potrzebą.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
A znajdziesz ze BSB nie może mieć tarczy w roolbook'u to mi pokarzShino pisze:prosze cie. nie znasz zasad to nie wymyslaj ich tu na szybko bo to strasznie miesza ludziom w glowach.karl1299 pisze:Może mieć tarczę ale wtedy nie ma broni i nie walczy.
co do broni magicznej to zadnego uscislenia w ta strone nie ma a sadzac po kierunku w ktorym idzie gw zaryzykowalbym stwierdzenie, ze bsb moze miec magiczna bron dwureczna.
Jesli dzieki temu nie bedziesz wiecej pisal farmazonow na tym forum to prosze:
przy kazdym bsb (za wylaczeniem he oczywiscie) jest napisane, iz nie moze brac zwyklych broni oraz zbroi poza light/heavy armourem(ew. full platem) ergo nie moze brac tarczy.
w rulebooku jest z kolei, ze jesli character nie moze miec zwykleogo elementu zbroi to nie moze miec tez jej magicznego odpowiednika.
ciag logiczny powinien wiec wygladac tak: skoro bsb nie moze brac zwyklej tarczy a nie mozna brac magicznej jesli nie ma sie mozliwosci wykupienia zwyklej to bsb nie moze miecmagicznej tarczy.
skoro nie oze miec magicznej ani zwyklej tarczy to nie moze miec tarczy.
@ saint nie mam przy sobie ab do imperium ale sadzac po dwarfickim oraz kazdym innym to nie moze brac zwyklego pistoletu.
przy kazdym bsb (za wylaczeniem he oczywiscie) jest napisane, iz nie moze brac zwyklych broni oraz zbroi poza light/heavy armourem(ew. full platem) ergo nie moze brac tarczy.
w rulebooku jest z kolei, ze jesli character nie moze miec zwykleogo elementu zbroi to nie moze miec tez jej magicznego odpowiednika.
ciag logiczny powinien wiec wygladac tak: skoro bsb nie moze brac zwyklej tarczy a nie mozna brac magicznej jesli nie ma sie mozliwosci wykupienia zwyklej to bsb nie moze miecmagicznej tarczy.
skoro nie oze miec magicznej ani zwyklej tarczy to nie moze miec tarczy.
@ saint nie mam przy sobie ab do imperium ale sadzac po dwarfickim oraz kazdym innym to nie moze brac zwyklego pistoletu.
To czemu mag np może mieć zbroje magiczną twoje myślenie jest błędne.Shino pisze:
w rulebooku jest z kolei, ze jesli character nie moze miec zwykleogo elementu zbroi to nie moze miec tez jej magicznego odpowiednika.
Kiedyś na masterze byłem świadkiem takiej kłótni i wyszło co innego niż twierdzisz ale może masz innego roolbook'a
Ostatnio zmieniony 24 gru 2007, o 14:37 przez PAWLAK, łącznie zmieniany 1 raz.
nie. znam zasade tamtej zbroi podobnie jak zasade bone armour z vc. Nie zmienia to faktu, ze ogolna zasada jest taka jak podalem...
p.s. powiedz jaki to master kto tak uznal itd. bo cos mi sie nie chce w to uwierzyc...
p.s. 2 nie mam roolbooka...
p.s. powiedz jaki to master kto tak uznal itd. bo cos mi sie nie chce w to uwierzyc...
p.s. 2 nie mam roolbooka...
I tu cały problem sie wyjaśnia. Nie mam zamiaru sie kłócić gdy głównym argumentem jest pojazd rodem z przedszkola "bo oszukujesz" a do tego nigdy nie wystawiłem BSB z shield'em albo dwurakiem, po trzecie panowie jest wigilia .Shino pisze:nie mam roolbooka...
Życzę WESOŁYCH ŚWIĄT i aby GW wreszcie wydało książkę, po której ludzie będą mile spędzali czas grają a nie kłócąc sie po każdym przeczytanym zdaniu.
Ostatnio zmieniony 24 gru 2007, o 14:50 przez PAWLAK, łącznie zmieniany 1 raz.
Chodzi Ci zapewnie o Armour of Tarnus:karl1299 pisze:To czemu mag np może mieć zbroje magiczną twoje myślenie jest błędne.
Light armour. The Armour of Tarnus confers a 5+ ward save to the wearer. Wizards can wear this armour and cast the spells.
Więc zasada tego pancerza pozwala na branie go magowi, a armybook jest przed rulebookiem. Tak jak w prawie przepis szczególny jest przed ogólnym.
Karl1299 popatrz na pisownie --> rulebook

squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.