Empire the 9th Age
Moderator: #helion#
Re: Empire the 9th Age
Musisz być KO żeby móc wziąć młotki Zwykłe rycerstwo może mieć albo Gw albo lance albo nic
Generalnie jest jeszcze lepiej. Dla mnie najbardziej super ze teraz przerzut szarzy jest artefaktem
Generalnie jest jeszcze lepiej. Dla mnie najbardziej super ze teraz przerzut szarzy jest artefaktem
Mówi się trudno i idzie się dalej ...
No ja się ucieszyłem, bo na nieidzelny turniej, zwolniło mi się 55 plt
Wózek dla maga, Household banner i rakietnica.
Zasięg suportów - fajnie, że zwiększyli.
Rycerze - Pick Axes i rending banner na nich - otworzą wszystko Szczeólnie, jak będzie z nimi BSB z Rendingiem. = na 1 CAŁY cobmat cały oddział miałby AP(5)
Wózek dla maga, Household banner i rakietnica.
Zasięg suportów - fajnie, że zwiększyli.
Rycerze - Pick Axes i rending banner na nich - otworzą wszystko Szczeólnie, jak będzie z nimi BSB z Rendingiem. = na 1 CAŁY cobmat cały oddział miałby AP(5)
Jak coś to tylko jeden rending banner działa na oddział.
W sensie - czy robisz re-roll na mniejszej sile? Nie - bo bok kwadratu, którym trafia pocisk zmienia się z 1 w 0.medzik pisze:pytanie o rakietnice z tego co rozumiem rakietnica jako katapulta nie wraca w razie 1 chybienia
Realnie możesz sobie rzucić, to nie jest zabronione, ale będzie 0 hitów
- daszkowy10
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 148
- Lokalizacja: Warszawa
Powitał!
Postanowiłem wrócić do hobby (9th age). W drodze mam battalion Empire i zastanawiałem się jaka jest aktualnie meta wystawiania piechoty? Chodzi mi o podstawowych troopsów.
Wiem, że w 8ed panowali halabardnicy z FCG + bohaterska świta.
Jak ma się w 9th age (2.0 beta) sprawa piechoty?
1) Wielkość oddzialów
2) uzbrojenie (HW+SH, Speras+SH czy halabardy?)
3) Czy FCG to obowiązek?
Battalion zawiera:
20x state troops
10x kusze/ strzekby
8x KO
1x działo/mortar
Później chce dokupić ze 2 magów, BSB i HQ (jakiegoś księdza albo generała) + demisie.
Czy taki start ma sens?
Z góry podziękował za wszelkie podpowiedzi
Postanowiłem wrócić do hobby (9th age). W drodze mam battalion Empire i zastanawiałem się jaka jest aktualnie meta wystawiania piechoty? Chodzi mi o podstawowych troopsów.
Wiem, że w 8ed panowali halabardnicy z FCG + bohaterska świta.
Jak ma się w 9th age (2.0 beta) sprawa piechoty?
1) Wielkość oddzialów
2) uzbrojenie (HW+SH, Speras+SH czy halabardy?)
3) Czy FCG to obowiązek?
Battalion zawiera:
20x state troops
10x kusze/ strzekby
8x KO
1x działo/mortar
Później chce dokupić ze 2 magów, BSB i HQ (jakiegoś księdza albo generała) + demisie.
Czy taki start ma sens?
Z góry podziękował za wszelkie podpowiedzi
Z batalionu radzę złożyć chłopaków z mieczami i tarczami i grać nimi jako gwardią, mają wtedy AS 3+ i parry który w tej edycji naprawdę robi robotę.
Co do artylerii to każda maszynka jest teraz IMO grywalna.
Poza tym na 100% potrzebujesz BSB, jakiegoś maga i więcej gwardii. Polecam też czołg, choć można go dostać tylko przez MO za 175zł o ile nie będzie jakiejś okazji na allegro czy coś.
Oczywiście możliwości jest dużo. To nie czasy Games Workshop gdzie był jeden standard. Ja tam kieruję się zasadą zbierania armii, zamiast konkretnej rozpy, ale jak kto woli
Co do artylerii to każda maszynka jest teraz IMO grywalna.
Poza tym na 100% potrzebujesz BSB, jakiegoś maga i więcej gwardii. Polecam też czołg, choć można go dostać tylko przez MO za 175zł o ile nie będzie jakiejś okazji na allegro czy coś.
Oczywiście możliwości jest dużo. To nie czasy Games Workshop gdzie był jeden standard. Ja tam kieruję się zasadą zbierania armii, zamiast konkretnej rozpy, ale jak kto woli
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...
- daszkowy10
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 148
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za odpowiedź!
Pisząc Gwardia masz na myśli starych greatswodów? Dowództwo to ofc must have
Chyba też ukierunkuje się na zbieractwo zamiast kompletować pod rozpiski.
Nastały ciężki czasy dla portfela :p
Pisząc Gwardia masz na myśli starych greatswodów? Dowództwo to ofc must have
Chyba też ukierunkuje się na zbieractwo zamiast kompletować pod rozpiski.
Nastały ciężki czasy dla portfela :p
Generalnie to tak, z tym że teraz nazywa się to "Imperial Guard" i wielki miecz ma tylko jako dodatkową opcję, którą można wykupić. Na aktualne zasady nie jest to opłacalne, bo wtedy mamy gorszy save i brak parry save, nie mówiąc o wyższym koszcie punktowym. Zazwyczaj więc gra się nimi w opcji miecz+tarcza, więc spokojnie można grać normalnymi state troops w opcji miecz+tarcza za nich.daszkowy10 pisze:Pisząc Gwardia masz na myśli starych greatswodów?
No niestety chociaż skoro nie masz jeszcze dużo modeli z GW, to przemyśl opcję złożenia swojego imperium z figurek od Warlord Games albo Perry Miniatures. W porównaniu do chłopaków z GW są ciut mniejsze (tzn. trochę wątlejsze, bardziej realistyczne) ale za to duuużo tańsze. Kupujesz hurtowo bo w pudle masz np 90 piechoty za 50£ w tym darmowa wysyłka (LINK).daszkowy10 pisze:Nastały ciężki czasy dla portfela :p
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...
- daszkowy10
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 148
- Lokalizacja: Warszawa
Pewnie w ostatecznośći śięgnąłbym po innego producenta figurek ale nie ukrywam, że mam hopla na punkcie modeli GW już od 13go roku życia
Od zawsze wiedziałem, że nie jest to tanie hobby...no ale czego się nie robi dla hobby
Niedługo postaram się wkleić pierwsze rozpiski na małe pkt. bądźcie czujni i ostrzcie języki :p
Od zawsze wiedziałem, że nie jest to tanie hobby...no ale czego się nie robi dla hobby
Niedługo postaram się wkleić pierwsze rozpiski na małe pkt. bądźcie czujni i ostrzcie języki :p
Dużo wody upłynęło. Czas odkurzyć pacynki. W związku z tym pytanie o aktualne zasady. Czy dobrze rozumiem że inkwizytor w wersji Silver shots to taka mobilna mini armata, która po wyposażeniu w repeater pistolet wypłaca 3 strzały z d3 woundami, lethal strike i przerzut zranień każdy?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Dawno nikt tu nie pisał, więc spróbuje coś ruszyć w tym temacie, a mianowicie macie jakiś pomysł w czym trzymać maga? Trochę szkoda mi cały oddział Heavy Infantry na to poświęcać. Light Infantry jest zbyt nieruchawe, zaś milicja jest strasznie droga teraz. Zastanawiałem się nad oddziałem 10 imperial rangers, bo 5tka wydaje się być zbyt delikatna. Mag wstępnie z dywinacją, lvl 4ty i gra na 4500 pkt oczywiście
Można dać maga na wózek, ja tak gram.
Przeżywalność +++
Mobilność ++++
Możliwość szarży ++
Albo tradycyjnie trzymać w 10 łukach skirmiszowych, duża mobilność łatwo schować. Ewentualnie jak pisał Stan kawaleria, albo zwykły bunkier z 20 swordmenów ( spirmenów). Ewentualnie dać do gwardii żeby dawał stubborn.
Przeżywalność +++
Mobilność ++++
Możliwość szarży ++
Albo tradycyjnie trzymać w 10 łukach skirmiszowych, duża mobilność łatwo schować. Ewentualnie jak pisał Stan kawaleria, albo zwykły bunkier z 20 swordmenów ( spirmenów). Ewentualnie dać do gwardii żeby dawał stubborn.
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr
Pozwolę sobie wygrzebać temat z mroku dziejów.
W najbliższej przyszłości planuje nabyć figurki greatswordów i chciałbym możliwie dobrze zachować WYSIWYG. I tutaj pojawia się moje pytanie czy częściej się teraz gra na GW czy HW+Shield? Przeglądając rozpiski na forum 9th age przeważa raczej HW+Shield i też się skłaniam się ku temu, ale może jest jakieś combo o którym nie wiem, gdzie GW okazuje się być dużo lepszym wyborem? Co myślicie?
W najbliższej przyszłości planuje nabyć figurki greatswordów i chciałbym możliwie dobrze zachować WYSIWYG. I tutaj pojawia się moje pytanie czy częściej się teraz gra na GW czy HW+Shield? Przeglądając rozpiski na forum 9th age przeważa raczej HW+Shield i też się skłaniam się ku temu, ale może jest jakieś combo o którym nie wiem, gdzie GW okazuje się być dużo lepszym wyborem? Co myślicie?