+2Rilam pisze:+1wind_sower pisze:1. Uwypuklone najważniejsze informacje rzucają się w oczy. łatwe z odnalezieniu.
2. Mniej ważne teksty w szarościach nie przerażają zbyt dużą ilością informacji.
3. Całość wygląda lepiej - ładniej. To subiektywna opinia, ale wielu ją podziela.
4. Strzałki od razu sugerują rytm postępowania w trakcie fazy. Znacznie lepsze niż wypunktowanie, które nie od razu musi sugerować, ze coś następuje po sobie.
5. Niektóre rysunki nie muszą zajmować tak dużo miejsca. Ja wolę w podręcznikach (nie tylko do gier) gdy przykład jeśli to możliwe jest obok akapitu a nie pod nim, gdyż od razu wzrokiem uciekam do przykładu. Czasami po przeczytaniu akapitu czegoś nie rozumiesz, spoglądasz na przykład i zrozumiesz, ale i tak wracasz się do tego akapitu, bo za pierwszym razem tego nie zrozumiałeś "wystarczająco"
5. Bardzo ładny odsyłacz do flee move.
6. Na pierwszy rzut oka, wiesz, ze masz trzy reakcje na szarże.
9th Age
Re: 9th Age
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
a robicie jakieś testy jak to czyta ktoś kto nie miał za bardzo stycznoście z T9A? bo my to już w jednej czy drugiej postaci całkiem dobrze ogarniamy.swieta_barbara pisze:Skomentuję obszerniej jutro, wstępnie tylko zaznaczę, że zgadzam się tylko z 6.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
Tytuł: 9th Age
Także tutaj spodziewam się podobnej odpowiedzi
Pamiętam odpowiedź ŚB na pytanie dlaczego nie zrobią większych tych cyferek na mapkach, bo ciężko się doczytać - "Bo mi się nie chce"Laik pisze:a robicie jakieś testy jak to czyta ktoś kto nie miał za bardzo stycznoście z T9A? bo my to już w jednej czy drugiej postaci całkiem dobrze ogarniamy.swieta_barbara pisze:Skomentuję obszerniej jutro, wstępnie tylko zaznaczę, że zgadzam się tylko z 6.
Także tutaj spodziewam się podobnej odpowiedzi
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
Skomentuję cytatem z Head of Lectors:Laik pisze: a robicie jakieś testy jak to czyta ktoś kto nie miał za bardzo stycznoście z T9A? bo my to już w jednej czy drugiej postaci całkiem dobrze ogarniamy.
"That said, I want to also remind people that the rules (at least the slim rules) are intentionally written as a reference document to refer to during the game. The order is in the order of the turn. We put a lot into 205 to bring this closer to the result, and will likely do a little bit more before the freeze."
Czyli celem podręcznika nie jest nauka gry a jest on przeznaczony dla graczy, którzy podstawy gry już znają.
Widzę że została zaktualizowana wreszcie stroną 9age do robienia rozpisek online, bardzo podobał mi się tam układ tabel, były bardziej czytelne. Może ktoś potwierdzić z ekipy czy będzie na bieżąco aktualizowana , czy znów przerwa roczna ponad?
https://9thbuilder.com/builder
https://9thbuilder.com/builder
Szanse na to, że dwie osoby przeczytają podręcznik, kupią figurki i zaczną grać wynosi dokładnie zero, więc może to słuszna decyzja.JimMorr pisze:Skomentuję cytatem z Head of Lectors:Laik pisze: a robicie jakieś testy jak to czyta ktoś kto nie miał za bardzo stycznoście z T9A? bo my to już w jednej czy drugiej postaci całkiem dobrze ogarniamy.
"That said, I want to also remind people that the rules (at least the slim rules) are intentionally written as a reference document to refer to during the game. The order is in the order of the turn. We put a lot into 205 to bring this closer to the result, and will likely do a little bit more before the freeze."
Czyli celem podręcznika nie jest nauka gry a jest on przeznaczony dla graczy, którzy podstawy gry już znają.
Nie ma co się oszukiwać - T9A to nie X-Wing, aby nauczyć się grać trzeba grać z tymi, którz już umieją...
Nikt w ekipie, poza osobą bezpośrednio zajmującą się tym programem, nie ma najmniejszego wpływu na to czy i kiedy będą updaty.Shady pisze:Widzę że została zaktualizowana wreszcie stroną 9age do robienia rozpisek online, bardzo podobał mi się tam układ tabel, były bardziej czytelne. Może ktoś potwierdzić z ekipy czy będzie na bieżąco aktualizowana , czy znów przerwa roczna ponad?
https://9thbuilder.com/builder
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
1 i 2. Jako referencja dla ludzi kojarzących zasady jest trudniej, bo tekst jest mniejszy i szary. Dla początkujących graczy zapewne jest łatwiej.wind_sower pisze:1. Uwypuklone najważniejsze informacje rzucają się w oczy. łatwe z odnalezieniu.
2. Mniej ważne teksty w szarościach nie przerażają zbyt dużą ilością informacji.
3. Całość wygląda lepiej - ładniej. To subiektywna opinia, ale wielu ją podziela.
4. Strzałki od razu sugerują rytm postępowania w trakcie fazy. Znacznie lepsze niż wypunktowanie, które nie od razu musi sugerować, ze coś następuje po sobie.
5. Niektóre rysunki nie muszą zajmować tak dużo miejsca. Ja wolę w podręcznikach (nie tylko do gier) gdy przykład jeśli to możliwe jest obok akapitu a nie pod nim, gdyż od razu wzrokiem uciekam do przykładu. Czasami po przeczytaniu akapitu czegoś nie rozumiesz, spoglądasz na przykład i zrozumiesz, ale i tak wracasz się do tego akapitu, bo za pierwszym razem tego nie zrozumiałeś "wystarczająco"
5. Bardzo ładny odsyłacz do flee move.
6. Na pierwszy rzut oka, wiesz, ze masz trzy reakcje na szarże.
Jeśli ktoś kompetentny mi to podzieli, spróbuję zrobić test dla fazy ruchu.
Przy czym nie zgadzam się na "dwie publikacje" - to wszystko musi funkcjonować w obrębie jednego wydawnictwa, bo nie ma zasobów na to, żeby uaktualniać jednocześnie kilka różnych dokumentów. Zbyt duża jest ta dodatkowa infrastruktura, ładowanie i nazewnictwo plików, dostępy, itd.
Czyli, obecnie funkcjonująca kazuistyczna i drobiazgowa "FAQowa" część musi pozostać 1:1, fjugin napisał:
3. Nie wiem jak mam to skomentować. Lubię mieć więcej styli tekstu na stronie z zasadami, z drugiej strony jest tu strasznie naćkane:Adjusting wording on the rules is something I can comment on though. There is a lot of non-obvious small details that goes into the wording of each rule. I think this cannot be done without heavy involvement of rules clarity team. And it is a major time commitment for them.
This includes just adding new text, because we want new text to follow similar format as current rules (same key words etc) and we need it to not contradict what is written elsewhere.
4. Trzeba rozważyć najgorsze przypadki, co jest bardziej czytelne:
czy
1 Start of the Round of Combat.
2 Choose Weapon (see 20.E.a“Close Combat Weapons”, page 91).
3 Make Way(see 20.B“Characters”, page 87).
4 Issue and Accept Duels(see 13.E“Duels”, page 53).
5 Determine the Initiative Order.
6 Roll Melee Attacks, starting with the first Initiative Step:
7 Calculate which side wins the Round of Combat. Losers roll Break Tests.
8 Roll Panic Tests for friendly units within 6″.
9 Restrain or Pursue?
10 Roll Flee Distances.
11 Roll Pursuit Distances.
12 Move Fleeing units.
13 Move Pursuing units.
14 Post-Combat Pivots and/or Post-Combat Reforms.
15 Combat Reforms.
16 End of the Round of Combat. Proceed to the next combat.
5. Niektórych rysunków nie zmieścisz na 1/4 strony - albo będą nieczytelne.
6. To przypadek, że tu akurat ten układ się sprawdził. W 205 na stronie 15 masz Army Categories - 7 różnych kategorii. Jak to połamać, żeby było dobrze?
Może ktoś coś testuje. Mi nic o tym nie wiadomo.Laik pisze:a robicie jakieś testy jak to czyta ktoś kto nie miał za bardzo stycznoście z T9A? bo my to już w jednej czy drugiej postaci całkiem dobrze ogarniamy.
Tamto wydawnictwo było już zamknięte i byłeś jedyną osobą, która zwróciła na to uwagę.Andrzej pisze:Pamiętam odpowiedź ŚB na pytanie dlaczego nie zrobią większych tych cyferek na mapkach, bo ciężko się doczytać - "Bo mi się nie chce"
Także tutaj spodziewam się podobnej odpowiedzi
Nowego FRB jeszcze nie zacząłem, więc równie dobrze mogę go zrobić inaczej.
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
@Barbara
1.i 2. Nie twierdzę, że cały obecny układ jest zły. Twierdzę, że w niektórych przypadkach może być lepszy. IMO Dwie publikacje byłyby super, ale jest to organizacyjne samobójstwo. T9A nie chce tego sprzedać, więc nie potrzebujemy przyjaznego układu. Potrzebujemy dokumentu, gdzie wskazujemy palcem przeciwnikowi jak bardzo się myli, jak bardzo jest w dupie i jak bardzo droga wyjścia z tej dupy pt. "Ja to interpretuje inaczej" jest zamknięta.
3. Ocena subiektywna jak wspomniałem. Ale zawsze to co robisz Ty sam Tobie wydaje się lepsze Wiem, bo regularnie wrzucam to neta malowane przez siebie rzeczy
4. Patrz punkt pierwszy. Czasem lepsze nowe, czasem lepsze stare.
5. Fraza klucz "jeśli to możliwe"
6. Patrz punkt pierwszy.
Odnośnie mapek, to te cyferki na prawdę są za małe Na turniejach ludzie regularnie "skanują" ślepiami te karteczki Może Agitator jakiś taki był - no nie wiem.
1.i 2. Nie twierdzę, że cały obecny układ jest zły. Twierdzę, że w niektórych przypadkach może być lepszy. IMO Dwie publikacje byłyby super, ale jest to organizacyjne samobójstwo. T9A nie chce tego sprzedać, więc nie potrzebujemy przyjaznego układu. Potrzebujemy dokumentu, gdzie wskazujemy palcem przeciwnikowi jak bardzo się myli, jak bardzo jest w dupie i jak bardzo droga wyjścia z tej dupy pt. "Ja to interpretuje inaczej" jest zamknięta.
3. Ocena subiektywna jak wspomniałem. Ale zawsze to co robisz Ty sam Tobie wydaje się lepsze Wiem, bo regularnie wrzucam to neta malowane przez siebie rzeczy
4. Patrz punkt pierwszy. Czasem lepsze nowe, czasem lepsze stare.
5. Fraza klucz "jeśli to możliwe"
6. Patrz punkt pierwszy.
Odnośnie mapek, to te cyferki na prawdę są za małe Na turniejach ludzie regularnie "skanują" ślepiami te karteczki Może Agitator jakiś taki był - no nie wiem.
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
3. To nie ja robię slim books. Porównuję mam nadzieję obiektywnie.
4. Jak to mawia mój znajomy wykończeniowiec, może być ch***wo, ale jednakowo. Jeśli decydujemy się na jakiś system prezentacji informacji, to trzeba stosować go konsekwentnie - w przeciwnym wypadku zaraz podniosą się głosy szlachetnie oburzonych, że sraczka wizualno-informacyjna.
5 Patrz punkt 4.
4. Jak to mawia mój znajomy wykończeniowiec, może być ch***wo, ale jednakowo. Jeśli decydujemy się na jakiś system prezentacji informacji, to trzeba stosować go konsekwentnie - w przeciwnym wypadku zaraz podniosą się głosy szlachetnie oburzonych, że sraczka wizualno-informacyjna.
5 Patrz punkt 4.
rulebook jest spoko, slim jest od zasad (czytelność, podpunkty, akapity, hiperlinki, index!) a od wyglądania jest full kolor wersja
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
@esgaroth: rozważam zastosowanie elementów tego układu w FRB gold (kolumna na quick help, dodatkowy styl na szczegóły, ugraficznienie list, etc.) - chciałem dać chłopakom się przekonać, ale używają złych argumentów.
Nie "nie znerfiliśmy", tylko nie znerfili Ja sam jestem tylko posłańcem i nie mam za dużego wypływu na zmiany (no dobra akurat przy tym smutnym updatcie 2 zmiany są moim pomysłem) i też chciałbym więcej ciekawych zmian.WarX pisze:I to raczej smutne updaty...Duke pisze:dobra literówa po prostu updaty
Oficjalnym przeciekiem dla DH było:
cieszcie się, nie znerfiliśmy wam górników, ani żyrek :p
Dziś powinny zacząć się pojawiać kolejne przecieki. Jeśli chodzi o dokładną datę wydania nowych AB, to nie mogę jednoznacznie powiedzieć (bo wszystko jest płynne), ale zaglądałbym na forum w weekend.
Co do layout: to nie jest kwestia tylko i wyłącznie układu. Wiele miejsc ma treści nie przystosowane do wyodrębnienia podstawowych informacji - np. cały rozdział poświęcony pursuit. Układ zaproponowany przez Casp'a jest bardzo dobry tylko nie jest to propozycja zmiany Layout a propozycja zmiany koncepcji podręcznika. Trzeba by go przepisać pod taki Layout. 12-15 miesięcy?
co do treści przecieków od ACS - nie wina projektu, że zgłaszają się osoby co by tylko chciały marudzić Mogą rzecz jasna napisać, że "zbuffowaliśmy X!" ale zamiast tego widać niektórym bardziej w smak napisać "uff, nie znerfiono nam Y"".
To nie jest jakiś przytyk do kogoś konkretnego ale obserwacja zachowań ACS od długiego czasu.
To nie jest jakiś przytyk do kogoś konkretnego ale obserwacja zachowań ACS od długiego czasu.