Pytania Ogólne v. 2.1

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Ciara »

1) Działa na normalne ataki całego modelu. Impacty stompy grindy i inne dziadostwa z tego nie korzystają

2) War platforma MUSI stać idealnie na środku oddziału i tyle. Nie może się po nim poruszać w żaden sposób. btw make waya nie możesz robić na bok.
Obrazek

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Ciara pisze:1) Działa na normalne ataki całego modelu. Impacty stompy grindy i inne dziadostwa z tego nie korzystają

2) War platforma MUSI stać idealnie na środku oddziału i tyle. Nie może się po nim poruszać w żaden sposób. btw make waya nie możesz robić na bok.
2) nie musi, musi być na środku, albo w jednej z dwóch symetrycznych pozycji ( ma to miejsce gdy platforma ma inną parzystość szerokości niż oddział np. 3vs6, lub 2vs5) ;). Można robić make way na bok. Jeżeli przeciwnik złapie oddział od frontu, ale z boku (ot taka figura retoryczna), to bohater może się dosunąć do walki.

W związku z powyższym wydaje mi się, że bohater na platformie (nie sama platforma!) może zrobić make way o jedną pozycję, zakładając, że przenosi się z jednej symetrycznej strony na drugą.

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Oczywiście są wyjątki i można robić tak jak piszesz, więc w z związku z powyższym wydaje mi się, że bohater na platformie (nie sama platforma!) może zrobić make way o jedną pozycję, zakładając, że przenosi się z jednej symetrycznej strony na drugą jeśli nie stykała się uprzednio z przeciwnikiem.

Typowy plejs gdzie wjeżdzając na przód i bok klocka nie wiążąc walką bohatera ów potężny heros może się dostawić na róg jednostki by obsłużyć obu szarżujących przeciwników.

Anyway wszystko jest w rbku ¯\_(ツ)_/¯
Obrazek

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

To jest zbyt brzegowa sytuacja, aby być interesującą...

Ale mam inną zagwozdkę: czy da się zaszarżować jednostkę, dla której nie da się zaszarżować właściwej strony?

Przykład: duży klocek stoi za impasem, ja równolegle do impasu. Formalnie jestem na przodzie tego klocka, ale impas uniemożliwia całkowicie szarzę na front.

Jest to w 100% opisane przez 'blocked path' w BRB... Tylko, że blocked path można stosować tylko, gdy problemem są jednostki, a nie tereny ;)

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Szarża niemożliwa, proste. Jak nie masz możliwości dostawienia się czy wgl nie jesteś w stanie ominąć impasa to szarża jest niemożliwa.
Obrazek

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Ciara pisze:Szarża niemożliwa, proste. Jak nie masz możliwości dostawienia się czy wgl nie jesteś w stanie ominąć impasa to szarża jest niemożliwa.
Jestem w stanie dotknąć boku, a nawet narożnika.
Tylko nie stosują się zasady blocked path, więc broniący nie jest przymusowo reformowany, a technicznie rzecz biorąc nie wolno mi szarżować na bok ;)

Awatar użytkownika
Abrasus
Falubaz
Posty: 1031
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Abrasus »

Jak nie może się dotknąć i szarża jest niemożliwa, to jest niemożliwa ;] To akurat dość prosty i powszechny trick na uniemożliwienie przeciwnikowi szarży.

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Ciara pisze:1) Działa na normalne ataki całego modelu. Impacty stompy grindy i inne dziadostwa z tego nie korzystają

No właśnie nie wiem z jakiego zapisu wynika że nie działa na special attacks? Wording bannera brzmi:

One use only. May be activated at the start of a Round
of Combat or before shooting with the bearer’s unit.
The bearer’s unit gains Flaming Attacks. If activated
when Engaged in Combat, the effect lasts until the
bearer’s unit is no longer Engaged in Combat. If activated
before shooting with the bearer’s unit, the
effect lasts until the end of the phase.

No i teraz jak ma to oddział, to zwykłe ataki bohatera i załogi war platforma ma flamingi?

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

Magnus pisze:No właśnie nie wiem z jakiego zapisu wynika....
przerabiałem to, generalnie doszedłeś to najtrudniejszej rzeczy w rulebooku, gorzej już nie będzie, czyli znasz już zasady :)

Flaming Attacks (str 114) są w dziale Attack Attributes
Impact Hits (str 117) są w dziale Special Attacks

Opis Special Attacks (str 116)
"A model part with Special Attacks can make a special type of attack specified by the corresponding rules. Attacks
made using Special Attacks cannot be affected by weapons or Attack Attributes, unless specifically stated otherwise"

czyli Special Attacks nie są affected przez Attack Attributes

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Ok teraz rozumiem! Dzięki! :)

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Abrasus pisze:Jak nie może się dotknąć i szarża jest niemożliwa, to jest niemożliwa ;] To akurat dość prosty i powszechny trick na uniemożliwienie przeciwnikowi szarży.
No ale co jeśli jest możliwa? W sensie da się bez problemu dotknąć rogu?

Zgodnie z zasadami oznacza to, że jest udana, tylko nie da się zrobić żadnego aligna, ani reforma. Nie jest taka sytuacja pokrywana przez żadną zasadę według mnie.

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Udana jest wtedy jak możesz się dostawic do przeciwnika i kulniesz ten zasięg. Jak żaden z was nie może się domknac bo coś blokuje to jest niemożliwa i tyle.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bartas
Chuck Norris
Posty: 640

Post autor: Bartas »

Siema,

Szykuję powrót po latach do WFB, niedługo pierwsza bitwa w 9th Age, dlatego wybaczcie jeśli pytania są trywialne, ale chce się upewnić w paru kwestiach

:arrow: Czy skaveńskie ratling guny nie mają już missfire?
:arrow: Czy zatrute ataki działają przeciwko maszynom?

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

1) Jak rzucisz dwie lub więcej szóstek to masz misfire. Zasady volley guna z rbka.
2) Tak.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bartas
Chuck Norris
Posty: 640

Post autor: Bartas »

Ciara pisze:1) Jak rzucisz dwie lub więcej szóstek to masz misfire. Zasady volley guna z rbka.
2) Tak.
Dziękuje i pozdrawiam

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Bartas pisze:Dziękuje i pozdrawiam
Również pozdrawiam.
Obrazek

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Czy impakty dostają bonus z Flaming swordów lub bonusu do siły (cosmo/shamanizm)?
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

JarekK pisze:Czy impakty dostają bonus z Flaming swordów lub bonusu do siły (cosmo/shamanizm)?
Zaklęcia z kosmologii i szamanizmu dodają S+1 modelowi (wszystkim jego częsciom) więc jak najbardziej wpływają na impakty.

W Flaming Swords jest napisane wprost, że Melee Attacks dostają +1 to-wound. Czyli impacty, stompy, breath attacki i wszystko inne co zadaje obrażenia w zwarciu ;)

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

A tak a propos Flaming Swords... Warto pamiętać, że to oznacza, że to-wound może wynosić 1+ ;)

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3082
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

Ale jedno oczko na kości to nie jest zawsze spalenie trafienia/ranienia?
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

ODPOWIEDZ