9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: 9th Age

Post autor: Andrzej »

Rilam pisze:
wind_sower pisze:1. Uwypuklone najważniejsze informacje rzucają się w oczy. łatwe z odnalezieniu.
2. Mniej ważne teksty w szarościach nie przerażają zbyt dużą ilością informacji.
3. Całość wygląda lepiej - ładniej. To subiektywna opinia, ale wielu ją podziela.
4. Strzałki od razu sugerują rytm postępowania w trakcie fazy. Znacznie lepsze niż wypunktowanie, które nie od razu musi sugerować, ze coś następuje po sobie.
5. Niektóre rysunki nie muszą zajmować tak dużo miejsca. Ja wolę w podręcznikach (nie tylko do gier) gdy przykład jeśli to możliwe jest obok akapitu a nie pod nim, gdyż od razu wzrokiem uciekam do przykładu. Czasami po przeczytaniu akapitu czegoś nie rozumiesz, spoglądasz na przykład i zrozumiesz, ale i tak wracasz się do tego akapitu, bo za pierwszym razem tego nie zrozumiałeś "wystarczająco"
5. Bardzo ładny odsyłacz do flee move.
6. Na pierwszy rzut oka, wiesz, ze masz trzy reakcje na szarże.
+1
+2
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

swieta_barbara pisze:Skomentuję obszerniej jutro, wstępnie tylko zaznaczę, że zgadzam się tylko z 6.
a robicie jakieś testy jak to czyta ktoś kto nie miał za bardzo stycznoście z T9A? bo my to już w jednej czy drugiej postaci całkiem dobrze ogarniamy.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Tytuł: 9th Age
Laik pisze:
swieta_barbara pisze:Skomentuję obszerniej jutro, wstępnie tylko zaznaczę, że zgadzam się tylko z 6.
a robicie jakieś testy jak to czyta ktoś kto nie miał za bardzo stycznoście z T9A? bo my to już w jednej czy drugiej postaci całkiem dobrze ogarniamy.
Pamiętam odpowiedź ŚB na pytanie dlaczego nie zrobią większych tych cyferek na mapkach, bo ciężko się doczytać - "Bo mi się nie chce"

Także tutaj spodziewam się podobnej odpowiedzi ;)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

Laik pisze: a robicie jakieś testy jak to czyta ktoś kto nie miał za bardzo stycznoście z T9A? bo my to już w jednej czy drugiej postaci całkiem dobrze ogarniamy.
Skomentuję cytatem z Head of Lectors:
"That said, I want to also remind people that the rules (at least the slim rules) are intentionally written as a reference document to refer to during the game. The order is in the order of the turn. We put a lot into 205 to bring this closer to the result, and will likely do a little bit more before the freeze."

Czyli celem podręcznika nie jest nauka gry a jest on przeznaczony dla graczy, którzy podstawy gry już znają.

Awatar użytkownika
Shady
Chuck Norris
Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shady »

Widzę że została zaktualizowana wreszcie stroną 9age do robienia rozpisek online, bardzo podobał mi się tam układ tabel, były bardziej czytelne. Może ktoś potwierdzić z ekipy czy będzie na bieżąco aktualizowana , czy znów przerwa roczna ponad?

https://9thbuilder.com/builder
Obrazek

Zapraszam do polubienia mojego profilu ;)
https://www.facebook.com/ZygiArtStudio/

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

JimMorr pisze:
Laik pisze: a robicie jakieś testy jak to czyta ktoś kto nie miał za bardzo stycznoście z T9A? bo my to już w jednej czy drugiej postaci całkiem dobrze ogarniamy.
Skomentuję cytatem z Head of Lectors:
"That said, I want to also remind people that the rules (at least the slim rules) are intentionally written as a reference document to refer to during the game. The order is in the order of the turn. We put a lot into 205 to bring this closer to the result, and will likely do a little bit more before the freeze."

Czyli celem podręcznika nie jest nauka gry a jest on przeznaczony dla graczy, którzy podstawy gry już znają.
Szanse na to, że dwie osoby przeczytają podręcznik, kupią figurki i zaczną grać wynosi dokładnie zero, więc może to słuszna decyzja.

Nie ma co się oszukiwać - T9A to nie X-Wing, aby nauczyć się grać trzeba grać z tymi, którz już umieją...

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

WarX pisze: Nie ma co się oszukiwać - T9A to nie X-Wing, aby nauczyć się grać trzeba grać z tymi, którz już umieją...
Może, ale podręcznik nie powinien odstraszać przy pierwszym spojrzeniu na niego w sklepie jeżeli już tam się znajdzie.

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3788
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Shady pisze:Widzę że została zaktualizowana wreszcie stroną 9age do robienia rozpisek online, bardzo podobał mi się tam układ tabel, były bardziej czytelne. Może ktoś potwierdzić z ekipy czy będzie na bieżąco aktualizowana , czy znów przerwa roczna ponad?

https://9thbuilder.com/builder
Nikt w ekipie, poza osobą bezpośrednio zajmującą się tym programem, nie ma najmniejszego wpływu na to czy i kiedy będą updaty.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14646
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

wind_sower pisze:1. Uwypuklone najważniejsze informacje rzucają się w oczy. łatwe z odnalezieniu.
2. Mniej ważne teksty w szarościach nie przerażają zbyt dużą ilością informacji.
3. Całość wygląda lepiej - ładniej. To subiektywna opinia, ale wielu ją podziela.
4. Strzałki od razu sugerują rytm postępowania w trakcie fazy. Znacznie lepsze niż wypunktowanie, które nie od razu musi sugerować, ze coś następuje po sobie.
5. Niektóre rysunki nie muszą zajmować tak dużo miejsca. Ja wolę w podręcznikach (nie tylko do gier) gdy przykład jeśli to możliwe jest obok akapitu a nie pod nim, gdyż od razu wzrokiem uciekam do przykładu. Czasami po przeczytaniu akapitu czegoś nie rozumiesz, spoglądasz na przykład i zrozumiesz, ale i tak wracasz się do tego akapitu, bo za pierwszym razem tego nie zrozumiałeś "wystarczająco"
5. Bardzo ładny odsyłacz do flee move.
6. Na pierwszy rzut oka, wiesz, ze masz trzy reakcje na szarże.
1 i 2. Jako referencja dla ludzi kojarzących zasady jest trudniej, bo tekst jest mniejszy i szary. Dla początkujących graczy zapewne jest łatwiej.
Jeśli ktoś kompetentny mi to podzieli, spróbuję zrobić test dla fazy ruchu.
Przy czym nie zgadzam się na "dwie publikacje" - to wszystko musi funkcjonować w obrębie jednego wydawnictwa, bo nie ma zasobów na to, żeby uaktualniać jednocześnie kilka różnych dokumentów. Zbyt duża jest ta dodatkowa infrastruktura, ładowanie i nazewnictwo plików, dostępy, itd.
Czyli, obecnie funkcjonująca kazuistyczna i drobiazgowa "FAQowa" część musi pozostać 1:1, fjugin napisał:
Adjusting wording on the rules is something I can comment on though. There is a lot of non-obvious small details that goes into the wording of each rule. I think this cannot be done without heavy involvement of rules clarity team. And it is a major time commitment for them.
This includes just adding new text, because we want new text to follow similar format as current rules (same key words etc) and we need it to not contradict what is written elsewhere.
3. Nie wiem jak mam to skomentować. Lubię mieć więcej styli tekstu na stronie z zasadami, z drugiej strony jest tu strasznie naćkane:
Obrazek

4. Trzeba rozważyć najgorsze przypadki, co jest bardziej czytelne:

Obrazek

czy

1 Start of the Round of Combat.
2 Choose Weapon (see 20.E.a“Close Combat Weapons”, page 91).
3 Make Way(see 20.B“Characters”, page 87).
4 Issue and Accept Duels(see 13.E“Duels”, page 53).
5 Determine the Initiative Order.
6 Roll Melee Attacks, starting with the first Initiative Step:
7 Calculate which side wins the Round of Combat. Losers roll Break Tests.
8 Roll Panic Tests for friendly units within 6″.
9 Restrain or Pursue?
10 Roll Flee Distances.
11 Roll Pursuit Distances.
12 Move Fleeing units.
13 Move Pursuing units.
14 Post-Combat Pivots and/or Post-Combat Reforms.
15 Combat Reforms.
16 End of the Round of Combat. Proceed to the next combat.

5. Niektórych rysunków nie zmieścisz na 1/4 strony - albo będą nieczytelne.
Obrazek

6. To przypadek, że tu akurat ten układ się sprawdził. W 205 na stronie 15 masz Army Categories - 7 różnych kategorii. Jak to połamać, żeby było dobrze?
Laik pisze:a robicie jakieś testy jak to czyta ktoś kto nie miał za bardzo stycznoście z T9A? bo my to już w jednej czy drugiej postaci całkiem dobrze ogarniamy.
Może ktoś coś testuje. Mi nic o tym nie wiadomo.
Andrzej pisze:Pamiętam odpowiedź ŚB na pytanie dlaczego nie zrobią większych tych cyferek na mapkach, bo ciężko się doczytać - "Bo mi się nie chce"
Także tutaj spodziewam się podobnej odpowiedzi ;)
Tamto wydawnictwo było już zamknięte i byłeś jedyną osobą, która zwróciła na to uwagę.
Nowego FRB jeszcze nie zacząłem, więc równie dobrze mogę go zrobić inaczej.

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

@Barbara

1.i 2. Nie twierdzę, że cały obecny układ jest zły. Twierdzę, że w niektórych przypadkach może być lepszy. IMO Dwie publikacje byłyby super, ale jest to organizacyjne samobójstwo. T9A nie chce tego sprzedać, więc nie potrzebujemy przyjaznego układu. Potrzebujemy dokumentu, gdzie wskazujemy palcem przeciwnikowi jak bardzo się myli, jak bardzo jest w dupie i jak bardzo droga wyjścia z tej dupy pt. "Ja to interpretuje inaczej" jest zamknięta.

3. Ocena subiektywna jak wspomniałem. Ale zawsze to co robisz Ty sam Tobie wydaje się lepsze ;) Wiem, bo regularnie wrzucam to neta malowane przez siebie rzeczy ;)

4. Patrz punkt pierwszy. Czasem lepsze nowe, czasem lepsze stare.

5. Fraza klucz "jeśli to możliwe" ;)

6. Patrz punkt pierwszy.

Odnośnie mapek, to te cyferki na prawdę są za małe ;) Na turniejach ludzie regularnie "skanują" ślepiami te karteczki ;) Może Agitator jakiś taki był - no nie wiem. ;)

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14646
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

3. To nie ja robię slim books. Porównuję mam nadzieję obiektywnie.

4. Jak to mawia mój znajomy wykończeniowiec, może być ch***wo, ale jednakowo. Jeśli decydujemy się na jakiś system prezentacji informacji, to trzeba stosować go konsekwentnie - w przeciwnym wypadku zaraz podniosą się głosy szlachetnie oburzonych, że sraczka wizualno-informacyjna.

5 Patrz punkt 4.

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

rulebook jest spoko, slim jest od zasad (czytelność, podpunkty, akapity, hiperlinki, index!) a od wyglądania jest full kolor wersja

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14646
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

@esgaroth: rozważam zastosowanie elementów tego układu w FRB gold (kolumna na quick help, dodatkowy styl na szczegóły, ugraficznienie list, etc.) - chciałem dać chłopakom się przekonać, ale używają złych argumentów.

Awatar użytkownika
Duke
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Cobra Kai Warszawa

Post autor: Duke »

Kiedy updaty będą do nowych armii?
Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

A jakieś nowe armie dodają?

Awatar użytkownika
Duke
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Cobra Kai Warszawa

Post autor: Duke »

dobra literówa :D po prostu updaty
Obrazek

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Duke pisze:dobra literówa :D po prostu updaty
I to raczej smutne updaty...

Oficjalnym przeciekiem dla DH było:

cieszcie się, nie znerfiliśmy wam górników, ani żyrek :p

Awatar użytkownika
Łaki
Wałkarz
Posty: 54

Post autor: Łaki »

WarX pisze:
Duke pisze:dobra literówa :D po prostu updaty
I to raczej smutne updaty...

Oficjalnym przeciekiem dla DH było:

cieszcie się, nie znerfiliśmy wam górników, ani żyrek :p
Nie "nie znerfiliśmy", tylko nie znerfili :P Ja sam jestem tylko posłańcem i nie mam za dużego wypływu na zmiany (no dobra akurat przy tym smutnym updatcie 2 zmiany są moim pomysłem) i też chciałbym więcej ciekawych zmian.

Dziś powinny zacząć się pojawiać kolejne przecieki. Jeśli chodzi o dokładną datę wydania nowych AB, to nie mogę jednoznacznie powiedzieć (bo wszystko jest płynne), ale zaglądałbym na forum w weekend.
Obrazek

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

Co do layout: to nie jest kwestia tylko i wyłącznie układu. Wiele miejsc ma treści nie przystosowane do wyodrębnienia podstawowych informacji - np. cały rozdział poświęcony pursuit. Układ zaproponowany przez Casp'a jest bardzo dobry tylko nie jest to propozycja zmiany Layout a propozycja zmiany koncepcji podręcznika. Trzeba by go przepisać pod taki Layout. 12-15 miesięcy?

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

co do treści przecieków od ACS - nie wina projektu, że zgłaszają się osoby co by tylko chciały marudzić ;) Mogą rzecz jasna napisać, że "zbuffowaliśmy X!" ale zamiast tego widać niektórym bardziej w smak napisać "uff, nie znerfiono nam Y"".
To nie jest jakiś przytyk do kogoś konkretnego ale obserwacja zachowań ACS od długiego czasu.
Obrazek

ODPOWIEDZ