Pytania Ogólne v. 2.1

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Dancaarkiiel »

Mamut pisze:Może, może, znowu jak byk JEST NAPISANE.
<3
Obrazek

Awatar użytkownika
Jeżus
Wodzirej
Posty: 693
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru - Warszawa

Post autor: Jeżus »

Wrzucam battle focus z witchcrafta na cel a) katapulty b) balisty.
na 6 na trafienie mam dodatkowego big hita, czy tylko dodatkowy area attack, czy jedno i drugie?
Kalesoner pisze:Mi się temat podoba. Nie wiem o co wam chodzi. Poczytalbym co ma jeszcze Glonojad do napisania.

Awatar użytkownika
Tirit
Falubaz
Posty: 1110
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: Tirit »

Jeżus pisze:Wrzucam battle focus z witchcrafta na cel a) katapulty b) balisty.
na 6 na trafienie mam dodatkowego big hita, czy tylko dodatkowy area attack, czy jedno i drugie?
a zadałeś sobie trud zajrzeć do RB?

21.G.b.3 Battle Focus – Close Combat
If the attack hits with a natural to-hit roll of ‘6’, the attack causes one additional hit (i.e. usually two hits instead of
one).
In order for Shooting Attacks using Hopeless Shots to cause one additional hit, the first to-hit roll must be a natural
‘6’ and the second to-hit roll must be successful in order to hit the target.
There is no escape from Chaos, it marks us all.

Obrazek

Awatar użytkownika
Jeżus
Wodzirej
Posty: 693
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru - Warszawa

Post autor: Jeżus »

Zajrzałem i może czegoś nie widzę albo nie umiem czytac, ale ten zapis ciągle nie daje jasnej odpowiedzi. Dostaje jeden hit duży, czy mały?
Kalesoner pisze:Mi się temat podoba. Nie wiem o co wam chodzi. Poczytalbym co ma jeszcze Glonojad do napisania.

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Jeżus pisze:Zajrzałem i może czegoś nie widzę albo nie umiem czytac, ale ten zapis ciągle nie daje jasnej odpowiedzi. Dostaje jeden hit duży, czy mały?
Jeden mały hit. Zamiast Area Attack(X*Y) masz Area Attack(X*Y) + 1.

Tak samo jak Battle Focus + Poison nie generuja dwoch autohitow. Bylo na forum T9A ;)

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

Opisane jest to w Area Attack. "Single hit from this attack..." oraz " ... values ... are not applied to any other hits". Masz hit więcej, wciąż możesz wybrać jeden jako "big".
Obrazek

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

Vermin Lord z Discipline 9 daje liderkę oddziałowi szczurów mającym dwa dodatkowe szeregi i walczącym z fearem. Jaką będa miały liderkę na breaka?
a) 9-1fear + 2x ranki = 10 ld
b) 9+2ranki(czyli +1 bo 10 max) -1ld za fear = 9 ld
??

Awatar użytkownika
Jeżus
Wodzirej
Posty: 693
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru - Warszawa

Post autor: Jeżus »

Najpierw dostajesz bonus do liderki, który nie może przekroczyć 10. Potem wchodzisz w styk z fearem który daje modyfikator -1 do ld, więc finalnie masz ld 9
Kalesoner pisze:Mi się temat podoba. Nie wiem o co wam chodzi. Poczytalbym co ma jeszcze Glonojad do napisania.

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

esgaroth pisze:Vermin Lord z Discipline 9 daje liderkę oddziałowi szczurów mającym dwa dodatkowe szeregi i walczącym z fearem. Jaką będa miały liderkę na breaka?
a) 9-1fear + 2x ranki = 10 ld
b) 9+2ranki(czyli +1 bo 10 max) -1ld za fear = 9 ld
??
Tak jak pan Jeżus powiedział.
Po dokładne wyjaśnienie zapraszam na stronę 17 Rulebooka - Priority of Modifiers. W krócie: modyfikatory w tej samej grupie muszą być zaaplikowane tak, aby szansa na sukces była jak najmniejsza.
Obrazek

kanti
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Rawa Maz

Post autor: kanti »

Jak dział przedmiot imperium Locket of Sunna. Chodzi mi o to czy zamieniamy gołe statystyki czy zmodyfikowane już przez zasady specjalne modelu i magiczne przedmioty czy też te zasady specjalne i magiczne przedmioty stosujemy juz do zamienionych statystyk.

np zasada krasnoludzkiego zabójcy dajaca dodatkowy atak za każdy model w styku podstawek. czy w takim przypadku zamieniam już podbite ataki czy tylko gołe 5 ataków a zasade stosuje do nowych statystyk.

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Pierw zmieniasz staty bazowe a potem sobie modyfikujecie je własnymi zabawkami, zasadami, czarami etc.
Obrazek

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

po ostatnich grach w Gdańsku pojawiło się trzy pytania:
1. bohater wstawiony do oddziału z vanguardem blokuje go?
2. gdy oddział z bohaterem na środku zostaje zaszarżowany z boku, to bohater nie może zrobić make waya do boku ale może rzucić chellenge i w ten sposób i tak będzie mógł walczyć? trochę tu mało konsekwencji w zasadach...
3. czy można już drukować rulebooka?

Awatar użytkownika
Radian
Mudżahedin
Posty: 203
Lokalizacja: Londyn; Białystok FRONT

Post autor: Radian »

1) tak, blokuje
2) a nie musi bohater być w combacie żeby móc rzucić challange? że od przodu z kimś walczyć a z boku jest champion jedyny u przeciwnika i dopiero wtedy może bic bhater w bok
3) z tego co kojarzę można, już wyszła wersja gold zasad, armijne na razie jeszcze nie gotowe
~Biegnący z Berserkerami

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Radian pisze:1) tak, blokuje
2) a nie musi bohater być w combacie żeby móc rzucić challange? że od przodu z kimś walczyć a z boku jest champion jedyny u przeciwnika i dopiero wtedy może bic bhater w bok
3) z tego co kojarzę można, już wyszła wersja gold zasad, armijne na razie jeszcze nie gotowe
Aby móc rzucić challenge w kombacie warunkiem koniecznym i wystarczającym jest to, aby rzucający i przyjmujący byli w oddziałach, które się stykają.

Nic więcej. Nie muszą się stykać żadnym konkretnym kierunkiem (mogą nawet te oddziały być obrócone do siebie plecami ;). Oczywiście na potrzeby challenge walczący są obróceni tak jak ich oddziały.

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

no właśnie chodzi mi o ten brak konsekwencji, że bohater nie może walić do boku gdy stoi na środku nooo chyba że rzuci duela, może jest w tym jakiś większy sens którego nie widzę

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

esgaroth pisze:no właśnie chodzi mi o ten brak konsekwencji, że bohater nie może walić do boku gdy stoi na środku nooo chyba że rzuci duela, może jest w tym jakiś większy sens którego nie widzę
Ba! Jeśli rzuci duela to... To się liczy jakby był w styku z modelem, z którym walczy. Wynikają z tego dodatkowe efekty:
* Dostaje obrażenia z Volcanic Embrace ID (ponieważ to działa na modele w styku)
* Dragon Seeker z Grim Resolve DH dolicza sobie atak za model w Challenge

Było coś jeszcze takiego nieoczywistego, ale nie pamiętam...

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

No cóż, rzuca tego duela a czempion może go olać bez konsekwencji. Jak jest tam inna postać to może go po prostu rozjechać. Różnie to bywa na stole.

Warx: stompy jeszcze, obniżanie agi od ogrów, dorabianie ataków danonów i kij wie co jeszcze.
Obrazek

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

Battleshrine ma dwie sztuki Wretched One (2) to znaczy że robi 2d6+2 grindów czy jednak d6+1 ?

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

esgaroth pisze:Battleshrine ma dwie sztuki Wretched One (2) to znaczy że robi 2d6+2 grindów czy jednak d6+1 ?
Razy dwa. Wszystko co jest wpisane w profilu ofensywnym to statsy jednej części modelu, jeżeli są dwie, lub więcej takich samych (czyli liczba w nawiasie) to każda przeprowadza odpowiednie ataki.

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

Kod: Zaznacz cały

After a unit completes this Flee Move, any unit that
declared a Charge against this unit may immediately attempt to Redirect the Charge.
to jest jakaś nowość że można redirectować przy deklaracji kolejnym unitem, czy jednak tak zawsze było?

ODPOWIEDZ