Ogrowe rozpiski

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ogrowe rozpiski

Post autor: JarekK »

Nie no stubborn to by było gięcie pały. Ktoś na T9A pisał o tematycznych upgradach do wyboru. Z tego co pamietam to jeden to był „bombardier” i dawał mu klamkę z 2d6s5 hitów, drugie to był jakiś hunter upgrade który dawał yeti w core i coś jeszcze było. Nie brzmi to źle w sumie, ale to najprędzej przy reworku booka
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Mamut
Oszukista
Posty: 794
Lokalizacja: Kraków, ambasador "8smej Bili"

Post autor: Mamut »

Nie wiem czy combosy pasują do armi ogrów. W takich Dark Elfach np. każdą jednostkę można porównać do odpowiedników w HBE albo SE i każda z nich jest lepsza u opozycji, ale jednostki DE stają się lepsze przez combosy, jest to tożsame z armią. Ogry mi się z czymś takim nie kojarzą, bardziej z pojedynczymi potężnymi oddziałąmi a la WDG niż armia pod combosy. GK już sam w sobie jest bardzo dobry, swego czasu testowaliśmy z Klockiem rozpe na GK, BSB, Mag, kloc bulli + scrapy z łukami, duży oddział strzelających maneaterów i oddział maneaterów do walki + 2 działa + odginki, i ten GK na prawdę błyszczał tam(złożony w miare na biedzie, 2+ save i weapon master, ale jemu nic więcej nie potrzeba). Zwykle siedział w bullach z magiem i straszył bardzo, na np. SE wyskakiwał i robił presję solo.
Edit, troszkę poszukałem i oto rozpa:
Maciek “Klocek” Grzegorzek Ogre Khans
Great Khan, General, Hoardmaster, Mammoth-Hide Cloak, Lygur's Tongue 470
Shaman Master The Pyromancy, Firebrand, Iron Fist Talisman of the Void, Magical Heirloom 590
Khan BSB, Iron Fist; Heavy Armour; Cult Leader Yeti Furs 345 Pts
7 Bruisers, FCG, Pennant of the Great Grass Sky 599
28 Scraplings, Bow; Standard; Musician, Scrapling Foreman with Halberd 280
26 Scraplings, Bow; Musician, Scrapling Foreman with Halberd 246
7 Mercenary Veterans Poison Attacks; Accurate; Brace of Ogre Pistols; Heavy Armour; Standard; Musician; Banner of Discipline 640
5 Mercenary Veterans, Swiftstride; Plate Armour; Iron Fist; Musician 530
2x1 Thunder Cannon 320
1 Sabretooth Tiger 80
5 Scrapling Trappers 80
Trzeba pamiętać że to jest inna meta kompletnie.
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

7 Mercenary Veterans Poison Attacks; Accurate; Brace of Ogre Pistols; Heavy Armour; Standard; Musician; Banner of Discipline 640
Teraz tego oddziału nie da się złożyć, a gdyby się dało kosztowałby 888 pkt xD
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Rework bookow wygląda trochę inaczej niż dawanie zasad czy szukanie czegoś nowego. W głównej mierze opiera się to o budowanie konceptow jednostek na podstawie historii rasy, mając na uwadze bazę dostępnych modeli oraz wytycznych od RT. Dopiero potem zaczyna się wymyślanie zasad.

Jak pewnie zauważyliście w DL- dostali wytyczne o braku dalekodystansowej artylerii, konceptów nie znam, a mieli w armii dwa modele przypominające jeżdżące działa. Musieli jakoś wybronac i powstał Hope Harvester.

Co do Ogrow to nowy fluff jest bazowany na historiach o Czyngis-chan ( stepowe Ogry, uduchowione, przyjazne dla obcych, mongolskie zwyczaje itd ) oraz o rozłamie rasy i powstaniu górskich ogrow ( skurwysyny dla których liczy się pieniądz, to one kontrolują szlaki handlowe i przestali prowadzic koczowniczy tryb życia). Więc potencjał jest ale kiedy i jak to wykorzystaja, nie mam pojęcia.
Obrazek

Awatar użytkownika
sorinmarkov
Chuck Norris
Posty: 525

Post autor: sorinmarkov »

Takie heretyckie pomysły z mojej strony, jak to widzicie?
Ogólnie shaman ma się bić. I generować sobie dobrą magię. Bsb boostuje veteranów. A muszę powiedzieć, że 6x Yeti też daje radę, tworzą fajną presję z vanguardem i 7" move'a ze swiftstride :)


Khan [400pts]: Battle Standard Bearer, Cult Leader - General/BSB only, Heavy Armour, Iron Fist, Ogre Crossbow (3+)
. Special Equipment: Heart-Ripper, Yeti Furs

Shaman [675pts]: General, Iron Fist, Light Armour, Shamanism, Trolleater - Models on foot only, Wizard Master
. Special Equipment: Magical Heirloom - Dominant, Ritual Bloodletter - Shamans only, Wrestler's Belt - Models on foot only

Bruisers [751pts]: Banner Enchantment, 9x Bruiser, Champion, Musician, Standard Bearer, Banner Echantmebnt: Pennant of the Great Grass Sky

Bruisers [205pts]: 3x Bruiser, Musician

Bruisers [205pts]: 3x Bruiser, Musician

Mercenary Veterans [823pts]: Champion, Iron Fist, Lethal Strike, 7x Mercenary Veteran, Musician, Plate Armour, Standard Bearer
. Banner Enchantment: Banner of Gyangennet

Sabretooth Tigers - Special [80pts]: Sabertooth Tiger

Yetis [415pts]: 6x Yeti

Yetis [175pts]: 2x Yeti

Bombardiers [180pts]: 3x Bombardier

Bombardiers [180pts]: 3x Bombardier

Frost Mammoth [385pts]: Ogre Crossbow (3+)
Ostatnio zmieniony 6 lis 2019, o 23:02 przez sorinmarkov, łącznie zmieniany 2 razy.
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Widziałem podobne pomysły na zagranicznych turniejach i mimo, że ciężko mi wyczuć potencjału to jestem bardzo ciekaw rezultatów
mam 2 uwagi:
jaki masz banner na brusierach ? jest umagicznienie a nie ma nazwy :P
Czy bsb planujesz trzymać w veteranach ? jeśli nie, to nie potrzebne mu futerko :) jesli tak, to pomyślałbym o banerze ze swiftstridem/przerzutem jedynek.

Awatar użytkownika
sorinmarkov
Chuck Norris
Posty: 525

Post autor: sorinmarkov »

Na bruiserkach banner ze swiftstride, na vetach mogę wrzucić przerzuty (tak, bsb w środku), tylko musiałbym obciąć małe Yeti. Mag nie jest najgorszy do młócki, ma S5, pięć czy sześć ataków na Of5, 3+/4+ i multiple na średnie rzeczy. Jak wejdzie hereditary i cokolwiek z szamanizmu, dostaje bułkę tylko na 6+. Do tego parry. Zawsze mam jakiś boost w cc z lore magii, jak potrzeba nerf na strzelanie, -1 to hit i dangerous'y, battle focus. A jak już się bije to coś może i naciuka tokenów, szczególnie jak gram na kontrę i zarżnie jakiś chaff.

Potestuję, bo podoba mi się taki pan, na hunterze już mi zbrzydło :D

Edit: -1 Bruiser, Banner na Bruiserach, Banner na Vetach .
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk

Mamut
Oszukista
Posty: 794
Lokalizacja: Kraków, ambasador "8smej Bili"

Post autor: Mamut »

sorinmarkov pisze: 6 lis 2019, o 22:54 i cokolwiek z szamanizmu, dostaje bułkę tylko na 6+.
Przeczytaj proszę uważnie Priority of modifiers w Rulesbooku.
Also, ja bym vetsów posłał samych z płytą i swiftem, imho mało jest rzeczy z którymi sobie oni nie poradzą, a z tymi co sobie nie poradzą to ten bida bsb też nic nie da.
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Ja w związku z wersją 2.1 myślałem nad czymś podobnym:

675 pts - Shaman, General, Master-Thaumaturgy, Gut Roarer, if, la, Mammoth Hide-Cloak, Lygur's Tongue, Magical Heirloom, Ritual Bloodletter
470 pts - Khan, BSB, ha, gw, Trolleater, Green Grass Sky, Yeti Furs, Skull of Qenghet
(1145)

755 pts - 11x Tribesman, C, M, S, Banner of Discipline (Shaman)
185 pts - 3x Bruisers
185 pts - 3x Bruisers
(1125/1125)

80 pts - 1x Sabretooth Tiger
360 pts - 2x 3 Bombardiers
640 pts - 2x 1 Thunder Cannon
300 pts - 1x Slave Giant, gw
848 pts - 7x Mercenary Veterans, C, M, S, if, Lethal Strike, Plate Armour, Banner of Gyengged (Khan)
2228 pts
4498/4500
Co sądzicie?

Awatar użytkownika
sorinmarkov
Chuck Norris
Posty: 525

Post autor: sorinmarkov »

Mamut, Bsb jest tam w zasadzie po minus dla inicjatywy, ale pomysł ewoluuje, być może wcale go tam nie będzie a dołoży się tam ósmego veta. Huss, jak na bsb dwa sztandary i inny item? Nie jest tak, że możesz brać dwie chorągwie ale bez itemów?

Jak się sprawują zwykłe ogry? Bo wydaje się, że Bruisers jednak lepsi? -1 do T z thaumaturgy? A pancerz? No i muzycy na Bruiserkach?
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

sorinmarkov pisze: 11 lis 2019, o 16:37 Mamut, Bsb jest tam w zasadzie po minus dla inicjatywy, ale pomysł ewoluuje, być może wcale go tam nie będzie a dołoży się tam ósmego veta. Huss, jak na bsb dwa sztandary i inny item? Nie jest tak, że możesz brać dwie chorągwie ale bez itemów?

Jak się sprawują zwykłe ogry? Bo wydaje się, że Bruisers jednak lepsi? -1 do T z thaumaturgy? A pancerz? No i muzycy na Bruiserkach?
Obecnie liczy się limit punktów tylko. Możesz mieć do dwóch sztandarów + pozostałe itemy w opór zgodnie z limitem punktowym ;)

Awatar użytkownika
sorinmarkov
Chuck Norris
Posty: 525

Post autor: sorinmarkov »

Ot mądrego to i miło posłuchać :D Dzięki za info. To idę przebudować rozpiskę ;)
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Z Bruisers byłoby tak:

655 pts - Shaman, General, Master-Thaumaturgy, Gut Roarer, if, la, Mammoth Hide-Cloak, Lygur's Tongue, Magical Heirloom
470 pts - Khan, BSB, ha, gw, Trolleater, Green Grass Sky, Yeti Furs, Skull of Qenghet
(1125)

807 pts - 10x Bruisers, C, M, S, Banner of Discipline (Shaman)
185 pts - 3x Bruisers
155 pts - 3x Tribesman
(1147/1125)

80 pts - 1x Sabretooth Tiger
360 pts - 2x 3 Bombardiers
640 pts - 2x 1 Thunder Cannon
300 pts - 1x Slave Giant, gw
848 pts - 7x Mercenary Veterans, C, M, S, if, Poison Attacks, Plate Armour (or Devastating Charge), Banner of Gyengged (Khan)
2228 pts
4500/4500

Duży oddział Tribesman ów traktowalem jako bunkier dla Generała, z duża pulą HP, parry itp. Przy jednoczesnym języku, hereditary. Oczywiście redukcja Res z Thaumaturgy daje im szansę na zadawanie woundow. Może to błędne myślenie, ale w takim oddziale można ugrzeznac, równocześnie dopychajac giganta, 3 Bruisierow czy vetow, nawet działo - powinno dać radę zjeść wroga. Chyba, że to kompletnie pomylona koncepcja:p

Awatar użytkownika
sorinmarkov
Chuck Norris
Posty: 525

Post autor: sorinmarkov »

Dlatego wolę bruisers, bo często gęsto nic nie trzeba dokładać i sam sporo rzeczy przepycha taki klocek. Są bardziej samodzielni niż trybki. A z doświadczenia wiem, że parry w 80% przypadków nie ma znaczenia. Jak tryby to shamanism i -1 to hit + parry i jest ok.
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

sorinmarkov pisze: 12 lis 2019, o 23:08 Dlatego wolę bruisers, bo często gęsto nic nie trzeba dokładać i sam sporo rzeczy przepycha taki klocek. Są bardziej samodzielni niż trybki. A z doświadczenia wiem, że parry w 80% przypadków nie ma znaczenia. Jak tryby to shamanism i -1 to hit + parry i jest ok.
Parry chyba jednak może ratować życie. Zwłaszcza w tych 20% przypadków. Daje odporność na obniżenie Def z magii, czy skaveńskiego dzwonka. Przy Def3 w zasadzie dużo rzeczy trafia na 1+ (elfiki) jak dostaniesz obniżenie o 2.

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Tak samo s6 by napierdalać się z każdym może ratować życie. :)

Nie jest fanem busów trybsonów, spierdzielisz rzut na hita/ranienie, co łatwo z gównianym wsem i s4 i wroty.
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

A tutaj jeszcze opcja z Frost Mamutem zamiast jednego działa :) (i scrapling ami z tarczami)

620 pts - Shaman, General, Master-Thaumaturgy, Gut Roarer, if, la, Alchemist Alloy, Lygur's Tongue, Magical Heirloom
460 pts - Khan, BSB, ha, gw, Trolleater, Green Grass Sky, Yeti Furs
(1080)

807 pts - 10x Bruisers, C, M, S, Banner of Discipline (Shaman)
320 pts - 40x Scraplings, M, S, Foreman, sh
(1127/1125)

80 pts - 1x Sabretooth Tiger
360 pts - 2x 3 Bombardiers
320 pts - 1x Thunder Cannon
300 pts - 1x Slave Giant, gw
848 pts - 7x Mercenary Veterans, C, M, S, if, Lethal Strike, Plate Armour (or Devastating Charge), Banner of Gyengged (Khan)
385 pts - 1x Frost Mammoth, 2x Ogre Crossbow
2293 pts
4500/4500

Aczkolwiek mogę zdjąć Championa z Veteranow i zamienić gigsona na drugi Thunder cannon:)

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Frost mamut traci sporo skoro gigant ma gw, gw w corach itd.

Awatar użytkownika
sorinmarkov
Chuck Norris
Posty: 525

Post autor: sorinmarkov »

Mamut to combo pod vetów, bez gw w corach nie widzę ogrowych rozpisek na razie, chyba że meta się mocno rozcieńczy i wszyscy będą grać bez armora i na T3. Gigant bez gw też traci, tak jest mocny straszak, chociaż pała też jest opcją. Ogólnie rzecz biorąc, jeśli armata, to ino dwie, bo idąc starą zasadą "one is none, two are one and three are some" z jedną bym się nie męczył, lepiej drugiego gigsona albo yeti tu wpuścić.
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Ja bym brał dwie armaty, na 4500 zawsze mają w co strzelać.

ODPOWIEDZ