No pewkaVermin Daemon + Plague Catapult
Pytania dotyczące wersji 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
Ostatnio pojawiło się pytanie: Czy ataki Dreadmill'a to są Shooting Attacks. Z jednej strony reguła zaczyna się od stwierdzenia, że jest to Special Attack. Z drugiej następne zdanie brzmi, że może być użyta jako Shooting Attack. Do tego ma wpisany Reload! w atrybuty, który dla Special Attack'u byłby zbędny, bo Stand and Shoot można wykonać tylko przy użyciu Shooting Attack.
Stand and Shoot można zrobić za pomocą Breath Attack. Więc na pewno da się robić SnS za pomocą ranged special attacks.JimMorr pisze:Ostatnio pojawiło się pytanie: Czy ataki Dreadmill'a to są Shooting Attacks. Z jednej strony reguła zaczyna się od stwierdzenia, że jest to Special Attack. Z drugiej następne zdanie brzmi, że może być użyta jako Shooting Attack. Do tego ma wpisany Reload! w atrybuty, który dla Special Attack'u byłby zbędny, bo Stand and Shoot można wykonać tylko przy użyciu Shooting Attack.
ps. Reguła kciuka: jeśli rzucasz to-hit to nie jest to atak specjalny
SnS można robić tylko z użyciem Shooting Attacks. Ale Breath Attack ma dokładnie to samo sformułowanie co Dreadmill...WarX pisze: Stand and Shoot można zrobić za pomocą Breath Attack. Więc na pewno da się robić SnS za pomocą ranged special attacks.
'It can be used either as a Shooting Attack'
Czyli jest to Shooting Attack a nie Ranged (Special/Other). Zatem mamy shooting attack bez to-hit roll
Wskazuje to jednak, że 'can be used as' zmienia klasyfikację ataku, czyli byłaby to odpowiedź na moje pytanie. Dreadmill'a można dopalać The Stars Align, choć niestety skorzysta 'tylko' z reroll'a.
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Jaki sztandar? Nie ma czegoś takiego, a przynajmniej nikt na świecie tego nie używaWarX pisze:Dodatkowo na oba działa Runic Standard of Shielding z Dh - Aegis(5+, against Shooting Attacks)
Wszyscy tym graja!Slayer Zabójców pisze:Jaki sztandar? Nie ma czegoś takiego, a przynajmniej nikt na świecie tego nie używaWarX pisze:Dodatkowo na oba działa Runic Standard of Shielding z Dh - Aegis(5+, against Shooting Attacks)
Ale kazdy jeden raz...
-
- Plewa
- Posty: 5
Witam. Proszę o wyjaśnienie dwóch zasad z WDG.
1. Spiked schield -Fragment "For each successful Armour Save roll of 4+made by the bearer...".
Rozumiem każde słowo w zdaniu, ale nie jestem pewien czy zdanie jako całość. Przykład- Doomlord z hell forged armour+spiked schield+gladiators spirit+ dodatkowo 1 z tabeli. W sumie 1+ armour save. Taki pan dostaje np. 10 ran z siłą 3 więc testuje się na 1+. Mam rozumieć, że w tych 10 kostkach, te na których wypadnie 4,5,6 wchodzi ten special attack ? Podobnie jeśli dostanie 10 ran z siłą 7 ap4 to zasada już nie działa, bo save jest na 5+ ?
2. Forsworn z wykupioną zasadą damnation. Po szarży DE dread knights z oddziału trzech forsworns zostaje jeden na jednej ranie. Oddział nie zdaje brake test i zamienia się w Wretched One. Ile ran ma ten model? 1?
1. Spiked schield -Fragment "For each successful Armour Save roll of 4+made by the bearer...".
Rozumiem każde słowo w zdaniu, ale nie jestem pewien czy zdanie jako całość. Przykład- Doomlord z hell forged armour+spiked schield+gladiators spirit+ dodatkowo 1 z tabeli. W sumie 1+ armour save. Taki pan dostaje np. 10 ran z siłą 3 więc testuje się na 1+. Mam rozumieć, że w tych 10 kostkach, te na których wypadnie 4,5,6 wchodzi ten special attack ? Podobnie jeśli dostanie 10 ran z siłą 7 ap4 to zasada już nie działa, bo save jest na 5+ ?
2. Forsworn z wykupioną zasadą damnation. Po szarży DE dread knights z oddziału trzech forsworns zostaje jeden na jednej ranie. Oddział nie zdaje brake test i zamienia się w Wretched One. Ile ran ma ten model? 1?
Ad 1. Musisz zdać armour save, musisz uźywać tarczy i musisz na kostce widzieć wynik 4,5, lub 6. Jak zdajesz na 6+ i zdasz, jest git - zadajesz ten atak.Tiatiabowh pisze:Witam. Proszę o wyjaśnienie dwóch zasad z WDG.
1. Spiked schield -Fragment "For each successful Armour Save roll of 4+made by the bearer...".
Rozumiem każde słowo w zdaniu, ale nie jestem pewien czy zdanie jako całość. Przykład- Doomlord z hell forged armour+spiked schield+gladiators spirit+ dodatkowo 1 z tabeli. W sumie 1+ armour save. Taki pan dostaje np. 10 ran z siłą 3 więc testuje się na 1+. Mam rozumieć, że w tych 10 kostkach, te na których wypadnie 4,5,6 wchodzi ten special attack ? Podobnie jeśli dostanie 10 ran z siłą 7 ap4 to zasada już nie działa, bo save jest na 5+ ?
2. Forsworn z wykupioną zasadą damnation. Po szarży DE dread knights z oddziału trzech forsworns zostaje jeden na jednej ranie. Oddział nie zdaje brake test i zamienia się w Wretched One. Ile ran ma ten model? 1?
Ad. 2 Wretched One ma tyle modeli, ile miał oddział z Damnation w czasie brejka. W twoim przypadku 1 model. To jest nowy oddział, więc ma komplet ran. To jest nowy oddział, więc nie przenosi żadnych efektów dodatkowych, prócz tych opisanych w Damnation.
Dwa pytania które ostatnio Nam się przewinęły
Proszę uprzejmie o uzasadnienie odpowiedzi. Przepraszam, jeśli były już omawiane, ale coś wyszukiwanie na forum mi się wysypuje
1. Podwójny overrun.
Opis sytuacji.
Gracz 1 ma oddziały 1 i 2. Gracz 2 ma oddziały A i B.
Oddział 1 szarżuje na oddział A. Oddział 2 szarżuje na oddział B.
Walka 1-A jest rozgrywana jako pierwsza. Oddział 1 wycina do nogi oddział A, następnie robi overrun i wpada w oddział B. Gracze przystępują do rozegrania walki 2-B do której przyłączył się oddział A. Oddział B zostaje wybity do nogi.
Czy oddział 1 może robić ponownie overruna?
...BBB
......222
AAA
111
Uważam, że tak bo:
- nigdzie nie jest napisane, że nie może
- overrun w oddział przeciwnika jest traktowany jako szarża (15.H.c. 2.2.), a zasady overruna mówią, że można go robić po szarży, jeśli oddział przeciwnika został wybity do nogi
- przykład Q8 z "rules explained in figures", mowa jest o pościgu, ale 15.H.1 mówi: "A unit that fought its First Round of Combat after Charging can choose to make a special Pursuit Move called Overrun" (co rozumiem, że do overruna stosujemy wszystkie zasady pościgu, chyba, że zasady mówią, coś innego).
Mam rację? Czy jest coś co przeoczyłem?
2. Wydłużanie czarów a zasięgi...specjalne.
Zasady takie jak Veil Walker z WDG, Arcane Knowledge z VC itp. Czy działają one na zasięgi z treści czarów takich jak Chilling Howl z Shamanismu, Marked for Doom z Okultyzmu?
Wydaje mi się, że nie - Figure 26 (strona 55) definiuje "range" jako tylko i wyłącznie liczbę z pozycji 4, więc zasięgi podane w pozycji 6 są efektami czaru. Wydaje mi się, że widziałem nawet gdzieś podobną argumentację, ale nie pomnę gdzie. Mam rację czy coś przeoczyłem lub źle rozumiem?
EDIT: "Rysunek" do pytania 1, doprecyzowanie pytania.
Proszę uprzejmie o uzasadnienie odpowiedzi. Przepraszam, jeśli były już omawiane, ale coś wyszukiwanie na forum mi się wysypuje
1. Podwójny overrun.
Opis sytuacji.
Gracz 1 ma oddziały 1 i 2. Gracz 2 ma oddziały A i B.
Oddział 1 szarżuje na oddział A. Oddział 2 szarżuje na oddział B.
Walka 1-A jest rozgrywana jako pierwsza. Oddział 1 wycina do nogi oddział A, następnie robi overrun i wpada w oddział B. Gracze przystępują do rozegrania walki 2-B do której przyłączył się oddział A. Oddział B zostaje wybity do nogi.
Czy oddział 1 może robić ponownie overruna?
...BBB
......222
AAA
111
Uważam, że tak bo:
- nigdzie nie jest napisane, że nie może
- overrun w oddział przeciwnika jest traktowany jako szarża (15.H.c. 2.2.), a zasady overruna mówią, że można go robić po szarży, jeśli oddział przeciwnika został wybity do nogi
- przykład Q8 z "rules explained in figures", mowa jest o pościgu, ale 15.H.1 mówi: "A unit that fought its First Round of Combat after Charging can choose to make a special Pursuit Move called Overrun" (co rozumiem, że do overruna stosujemy wszystkie zasady pościgu, chyba, że zasady mówią, coś innego).
Mam rację? Czy jest coś co przeoczyłem?
2. Wydłużanie czarów a zasięgi...specjalne.
Zasady takie jak Veil Walker z WDG, Arcane Knowledge z VC itp. Czy działają one na zasięgi z treści czarów takich jak Chilling Howl z Shamanismu, Marked for Doom z Okultyzmu?
Wydaje mi się, że nie - Figure 26 (strona 55) definiuje "range" jako tylko i wyłącznie liczbę z pozycji 4, więc zasięgi podane w pozycji 6 są efektami czaru. Wydaje mi się, że widziałem nawet gdzieś podobną argumentację, ale nie pomnę gdzie. Mam rację czy coś przeoczyłem lub źle rozumiem?
EDIT: "Rysunek" do pytania 1, doprecyzowanie pytania.
Możliwe, że kiedyś już się pytałem, ale parę miesięcy przerwy i są dziury w pamięci. Czy Aether Icon na BSB sumuje się z Aether Icon na oddziale jeśli ten pierwszy wlezie do unitu? Zastanawiam się czy combo z Obsidian Rock da mi MR 3 czy 4.
ID: 2477
- SiersciucH
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 173
1. Czy mogę wsadzić bohatera bez Vanguard do oddziału który Vanguard posiada i wykonać oddziałem razem z bohaterem ruch przed rozpoczęciem bitwy?
2. czy seekersi trafiają zawsze na +4 lub lepiej czy do tego stosuje się jakieś modyfikatory np za dekoncentrowanie itp ?
2. czy seekersi trafiają zawsze na +4 lub lepiej czy do tego stosuje się jakieś modyfikatory np za dekoncentrowanie itp ?
1. Nie możesz. Aby zrobić Vanguard model musi posiadać tę regułę. Bohater jeżeli nie ma, a jest w oddziale, blokuje cały oddział
2. Trafiają zgodnie z zasadami na trafianie. Mają natomiast regułę 'always wound on at least 4+'. Oznacza to, że żaden modyfikator do ranienia nie może obniżyć poniżej 4+. Oczywiście mogą ranić na 2+, czy 3+ jak mają przewagę siły nad wytrzymałością przeciwnika . Jest tylko jedna reguła, która wygrywa z tą seekerów - Skaryfikacja z Szamanizmu używa sformułowania 'can never wound on better than 5+', zgodnie z priorytetami modyfikatorów ta reguła jest silniejsza (bo daje mniejsze prawdopodobieństwo na kościach).
2. Trafiają zgodnie z zasadami na trafianie. Mają natomiast regułę 'always wound on at least 4+'. Oznacza to, że żaden modyfikator do ranienia nie może obniżyć poniżej 4+. Oczywiście mogą ranić na 2+, czy 3+ jak mają przewagę siły nad wytrzymałością przeciwnika . Jest tylko jedna reguła, która wygrywa z tą seekerów - Skaryfikacja z Szamanizmu używa sformułowania 'can never wound on better than 5+', zgodnie z priorytetami modyfikatorów ta reguła jest silniejsza (bo daje mniejsze prawdopodobieństwo na kościach).
- SiersciucH
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 173
1. Czy modele które wystawiam z zasady zasadzka mogą strzelać w turze w której wyszły, i czy mogą wykonać ruch? bo najpierw napisane jest że nie mogą maszerować a następnie że są traktowane jak modele które wykonały ruch ?
2. czy jak dam sztandarowemu baner który uprawnia oddział do ruchu vanguard i wsadzę do tego oddziału innego bohatera bez vanguard czy może on wówczas wykonać ten ruch ?
3. czy model strzelający który rzuci niewypał i Malfunction strzela w tej turze normalnie i traci PŻ czy nie strzela wogóle ?
2. czy jak dam sztandarowemu baner który uprawnia oddział do ruchu vanguard i wsadzę do tego oddziału innego bohatera bez vanguard czy może on wówczas wykonać ten ruch ?
3. czy model strzelający który rzuci niewypał i Malfunction strzela w tej turze normalnie i traci PŻ czy nie strzela wogóle ?
1. I tak to działa, nie mogą maszerować ale traktuje się jakby wykonały ruch na potrzeby kar do strzelania jeśli wyjdziesz oddziałem i nie ruszysz się. Oddział jak najbardziej może się ruszać zwykłym ruchem po wyjściu.
2. Jeżeli ma wording że unit/każdy model etc dostaje vanguarda to tak, jak najbardziej.
3. Dostajesz ranę, strzał nie trafia.
2. Jeżeli ma wording że unit/każdy model etc dostaje vanguarda to tak, jak najbardziej.
3. Dostajesz ranę, strzał nie trafia.
- SiersciucH
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 173
czy jeżeli dam oddziałowi sztandar który : All friendly units within 6" of the bearer gain Aegis (5+,
against Shooting Attacks).
to liczę 6" od chorążego oddziału czy od krawędzi tego oddziału który posiada ten sztandar ?
against Shooting Attacks).
to liczę 6" od chorążego oddziału czy od krawędzi tego oddziału który posiada ten sztandar ?
- SiersciucH
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 173