PMoTM 7 jazda chaosu by vocal
Moderatorzy: Ziemko, wind_sower
- Majster-Bieda
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 24
- Lokalizacja: Gdynia- chaos
nie wiem czy nikt nie zauważył, ale ten jeden koleś zamiast kul na cepie ma kosci, super pomysł jak na idee tego regimentu, w ogóle fajny pomysł
i oto oni, ledwo zdążyłem a i tak nie tak jak chciałem:) będą poprawiani na pewno w nowym roku;) oto oni:
http://picasaweb.google.pl/vocart - moja galeria
To i bardzo fajnie ;P Tyle ze takie lekko nurglowe kolorki a to miał być chyba tezenech. Mim wszystko mnie sie podobają
Miażdża... masz mój głos
Póki co to ja nie widzę konkurencji
rycerze sa swietni ale jak dla mnie przejebales troche z tymi podstawkami.. motywy na tarczach jakies poukrywane kostki ktoych trzeba by sie doszukiwac itp to super pomysl, ale te podstawki to juz mimo wszystko za duzo.. wolalbym jakies 'zwykle' 'niezwykle' w stylu lód czy cos takiego..
tak czy siak moj glos masz
pzdr
tak czy siak moj glos masz
pzdr
o.. chyba widze faworyta
fajny pomysł..
mi bardzo podobaja sie metaliki i tarcze.
za to podstawki sa za bardzo wyraziste - staja sie jakby wazniejsze od samych figurek - IMO zly efekt.
pozdrawiam
fajny pomysł..
mi bardzo podobaja sie metaliki i tarcze.
za to podstawki sa za bardzo wyraziste - staja sie jakby wazniejsze od samych figurek - IMO zly efekt.
pozdrawiam
Podobnie jak niektórzy przedmówcy:
Swój oddam na Twoje figurki, gdyż są bezkonkurencyjne, ale podstawki moim zdaniem psują ostateczny efekt !
Nie zmienia to faktu, że jesteś jednym z najlepszych w Polsce !!!
Chylę czoła <ukłon>
Swój oddam na Twoje figurki, gdyż są bezkonkurencyjne, ale podstawki moim zdaniem psują ostateczny efekt !
Nie zmienia to faktu, że jesteś jednym z najlepszych w Polsce !!!
Chylę czoła <ukłon>
fajni ale mam pare ale ... glowa championa wyglada dziwnie ... no i jedna powazna wada - niepomalowana glowa na 2 od lewej kolesiu (przy koniu) ... ogolem fajny klimat maja ale troche niestety nie chaosnicki ale coz co zrobic i tak mi sie podoba bo jest to oryginalny pomysl i bdb wykonanie ... pozdro
dzięki wszystkim za komentarze!!:)
pisałem na swoim blogu już o założeniach tej armii ale w związku z dużym zainteresowaniem jazdą czuję się w obowiązku przytoczyć je jeszcze raz i wytlumaczyć wszystko.
INSPIRACJA
armia miała mieć chaotyczny charakter. nie w sensie chaosu-nieporządku ale chaosu-niezwykłości, czegoś niespotykanego w naturze, bajkowego wręcz. i rzeczywiście- zainspirowałem się 'alicją w krainie czarów':) była to pierwsza pozycja do oglądnięcia (bajkowa nie wiem czy nie disneya) przed rozpoczęciem budowania konwersji, kolorystyki, podstawek. nie mogąc zabrać wszystkiego skoncentrowałem się głównie na elementach gier- szachach, kartach.
DOSTOSOWANIE DO BATTLA
drugą rzeczą którą chciałem włączyć w ten świat i połączyć ją z battlowym była marka boga a najlepiej do tego nadawał się tzeench:) jako bóg losowości idealnie pasował do mojego założenia z użyciem gier. doszły kostki jako element typowo battlowy i reprezentujący w jakiś sposób bitewniaki. ponadto kolor tzeencha- niebieski- będzie występował chyba w każdej figurce tej armii.
FILOZOFIA
tak więc otrzymałem ciekawą alternatywną rzeczywistość wręcz, świat równoległy opanowany przez chaos (w alicji też można się doszukiwać świata równoległego w tym 'za lustrem') czy obszar dotknięty tak mocno mocą tzeencha że poszczególne formy normalnych rzeczy są kształtowane i dopasowywane do narzucającego formę bóstwa i zmieniane:) np. otoczenie- ziemia pod wpływem siły twórczej tzeencha zostaje zamieniana i podporządkowana do bóstwa bo tak silne jest jego oddziaływanie na nią że przejmuje ona trochę jego charakter- w tym wypadku zamienia się w spaczoną planszę do szachów:) to samo zresztą dzieje się ze sługami boga tzeencha- wyrastają im dzioby, pióra, skrzydła.. czemu w ten sam sposób nie miałoby kształtować się ich otoczenie??
ODNIESIENIE W FIGURKACH
-tarcze-karty. początkowo myślałem nad narysowaniem kart na tarczach o różnych nominałach- '9 pik' '5 pik' a champion to powiedzmy 'as pik' ale wyszło mi że chciałbym to połączyć z motywem szachownicy więc rycerze dostali herb pik na szachownicy:) ponadto tarcze o różnych nominałach mniej by ujednolicały regiment a do tego wymagały więcej czasu i gorzej wyglądały.
-elementy gier- wiszące kostki na łańcuchah, wiszące karty, korbacz z kostek to główne pomysły w tym regimencie. niektóre zostaną zwielokrotnione w reszcie armii jak korbacze z kostek. i oczywiście podstawki same:)
a teraz odp na komentarze:)
@Sykstus- kolorki może nie nurglowe ale undivided.. bałem się trochę dawać zbyt dużo niebieskiego, chciałem w miarę mroczny wygląd a soczyste kolory go nie utrzymują za bardzo. a zgaszone- przypominają nurgla:P tak więc poszedłem na kompromis- będzie soczysty niebieski ale w małych ilościach. przemyślę za to inkowanie zbroi albo elementów niebieskim/fioloetowym/turkusem.
@Crom- cała armia będzie w tym klimacie, mam nadzieję że ją skończę kiedyś;] ale jak wiadomo to hobby, tu nie ma pośpiechu:D
kostki to... kostki:D pocięte i spiłowane. chyba że chodzi Ci o te w korbaczu- to jest korbacz z flaglantów nowych po prostu z obciętymi kolcami;)
@thurion- miałem parę prób z innymi podstawkami wcześniej ale mi nie podeszły. zwykłe nie przystawały. kostki zakopane w piasku.. wyglądały sztucznie. a same kostki na podstawkach chciałem zawrzeć, bo to część pierwotnego pomysłu:) chciałem zrobić całą armię włącznie z podstawkami z pomysłem na skalę światową, czymś czego nie było. a spaczona szachownica wydała mi się pomysłem który nie dość że pasuje do idei, jest wyrazistym symbolem armii, to jest dodatkowo czymś zdecydowanie nowym i unikalnym. a chaos wydał mi się jedyną armią przy której podstawkach można naprawdę poszaleć, uwolnić wodze fantazji, zrobić coś niestandardowego, stworzyć wręcz alternatywną rzeczywistość (tak, tak, inspirowałem się trochę Dukajem:) ). i mimo że podstawki rażą w oczy kolorami i ostrymi krawędziami, to jest to pewnego rodzaju kompromis między efektem, a pomysłem. nie wspominając o funkcji przyciągania uwagi do armii- taki wabik kolorystyczno-geometryczny, dla któego ktoś podchodzi żeby odkryć konwersje na figurkach. kolejną rzeczą jest kontrast między podstawkami a bardziej stonowanymi figurkami podkreślony dodatowko (przy rycerzach dopiero zostanie) lakierem błyszczącym (/półbłyszczącym) na podstawkach i brakiem połysku na figurkach. taka zabawa fakturami i kolorami:)
@Yori, Asassello, Bonczek- oczywiście macie sporo racji, sam się zastanawiałem bardzo dużo i długo jak rozwiązać ten problem i doprowadzić do kompromisu między ideami, planami, względami artystycznymi... to była najlepsza opcja jaką wymyśliłem, co nie znaczy że najlepsza;)
swoją drogą myślę że kto raz zobaczy tę armię, nie zapomni jej wyglądu do końca życia:)
co do tego czy chaośnicki klimat... może wprowadzenie w moim poście jakoś wpłynęło na Twój pogląd, może nie.. nie każdemu moja wizja kompilacji alicji z battlem może podejść, tak samo jak podstawek;)
jeszcze raz dzięki za wszystkie opinie i Wasze głosy;) niezależnie czy wygram, konkurs i tak spełnił moje założenie- (prawie) skończyłem coś malować do tej armii!:D
no i cieszę się że pomysł się Wam podoba mimo zastrzeżeń!
pozdrawiam wszystkich!
pisałem na swoim blogu już o założeniach tej armii ale w związku z dużym zainteresowaniem jazdą czuję się w obowiązku przytoczyć je jeszcze raz i wytlumaczyć wszystko.
INSPIRACJA
armia miała mieć chaotyczny charakter. nie w sensie chaosu-nieporządku ale chaosu-niezwykłości, czegoś niespotykanego w naturze, bajkowego wręcz. i rzeczywiście- zainspirowałem się 'alicją w krainie czarów':) była to pierwsza pozycja do oglądnięcia (bajkowa nie wiem czy nie disneya) przed rozpoczęciem budowania konwersji, kolorystyki, podstawek. nie mogąc zabrać wszystkiego skoncentrowałem się głównie na elementach gier- szachach, kartach.
DOSTOSOWANIE DO BATTLA
drugą rzeczą którą chciałem włączyć w ten świat i połączyć ją z battlowym była marka boga a najlepiej do tego nadawał się tzeench:) jako bóg losowości idealnie pasował do mojego założenia z użyciem gier. doszły kostki jako element typowo battlowy i reprezentujący w jakiś sposób bitewniaki. ponadto kolor tzeencha- niebieski- będzie występował chyba w każdej figurce tej armii.
FILOZOFIA
tak więc otrzymałem ciekawą alternatywną rzeczywistość wręcz, świat równoległy opanowany przez chaos (w alicji też można się doszukiwać świata równoległego w tym 'za lustrem') czy obszar dotknięty tak mocno mocą tzeencha że poszczególne formy normalnych rzeczy są kształtowane i dopasowywane do narzucającego formę bóstwa i zmieniane:) np. otoczenie- ziemia pod wpływem siły twórczej tzeencha zostaje zamieniana i podporządkowana do bóstwa bo tak silne jest jego oddziaływanie na nią że przejmuje ona trochę jego charakter- w tym wypadku zamienia się w spaczoną planszę do szachów:) to samo zresztą dzieje się ze sługami boga tzeencha- wyrastają im dzioby, pióra, skrzydła.. czemu w ten sam sposób nie miałoby kształtować się ich otoczenie??
ODNIESIENIE W FIGURKACH
-tarcze-karty. początkowo myślałem nad narysowaniem kart na tarczach o różnych nominałach- '9 pik' '5 pik' a champion to powiedzmy 'as pik' ale wyszło mi że chciałbym to połączyć z motywem szachownicy więc rycerze dostali herb pik na szachownicy:) ponadto tarcze o różnych nominałach mniej by ujednolicały regiment a do tego wymagały więcej czasu i gorzej wyglądały.
-elementy gier- wiszące kostki na łańcuchah, wiszące karty, korbacz z kostek to główne pomysły w tym regimencie. niektóre zostaną zwielokrotnione w reszcie armii jak korbacze z kostek. i oczywiście podstawki same:)
a teraz odp na komentarze:)
@Sykstus- kolorki może nie nurglowe ale undivided.. bałem się trochę dawać zbyt dużo niebieskiego, chciałem w miarę mroczny wygląd a soczyste kolory go nie utrzymują za bardzo. a zgaszone- przypominają nurgla:P tak więc poszedłem na kompromis- będzie soczysty niebieski ale w małych ilościach. przemyślę za to inkowanie zbroi albo elementów niebieskim/fioloetowym/turkusem.
@Crom- cała armia będzie w tym klimacie, mam nadzieję że ją skończę kiedyś;] ale jak wiadomo to hobby, tu nie ma pośpiechu:D
@Oskar- to armia dla zabawy i odmiany od szczurów bo ileż można masakrować wszystko elektrykami:P swoją drogą myślę że ta armia ma potencjał, jest paru graczy którzy tym wymiatają:) a nawet jak ja nie bede to pogram czymś innym niż klockami i z M większym niż 5/6:PRewelka , miło będzie sie masakrować tak pomalowany chaos
Z czego jest zrobiona ta wtopiona w podstawke kostka ?
kostki to... kostki:D pocięte i spiłowane. chyba że chodzi Ci o te w korbaczu- to jest korbacz z flaglantów nowych po prostu z obciętymi kolcami;)
@Kokesz- poczekaj aż dostaną błyszczący lakier jeszcze:P:P:PJak na razie masz mój głos, ale te podstawki kują mnie w oczy....
@thurion- miałem parę prób z innymi podstawkami wcześniej ale mi nie podeszły. zwykłe nie przystawały. kostki zakopane w piasku.. wyglądały sztucznie. a same kostki na podstawkach chciałem zawrzeć, bo to część pierwotnego pomysłu:) chciałem zrobić całą armię włącznie z podstawkami z pomysłem na skalę światową, czymś czego nie było. a spaczona szachownica wydała mi się pomysłem który nie dość że pasuje do idei, jest wyrazistym symbolem armii, to jest dodatkowo czymś zdecydowanie nowym i unikalnym. a chaos wydał mi się jedyną armią przy której podstawkach można naprawdę poszaleć, uwolnić wodze fantazji, zrobić coś niestandardowego, stworzyć wręcz alternatywną rzeczywistość (tak, tak, inspirowałem się trochę Dukajem:) ). i mimo że podstawki rażą w oczy kolorami i ostrymi krawędziami, to jest to pewnego rodzaju kompromis między efektem, a pomysłem. nie wspominając o funkcji przyciągania uwagi do armii- taki wabik kolorystyczno-geometryczny, dla któego ktoś podchodzi żeby odkryć konwersje na figurkach. kolejną rzeczą jest kontrast między podstawkami a bardziej stonowanymi figurkami podkreślony dodatowko (przy rycerzach dopiero zostanie) lakierem błyszczącym (/półbłyszczącym) na podstawkach i brakiem połysku na figurkach. taka zabawa fakturami i kolorami:)
@Yori, Asassello, Bonczek- oczywiście macie sporo racji, sam się zastanawiałem bardzo dużo i długo jak rozwiązać ten problem i doprowadzić do kompromisu między ideami, planami, względami artystycznymi... to była najlepsza opcja jaką wymyśliłem, co nie znaczy że najlepsza;)
swoją drogą myślę że kto raz zobaczy tę armię, nie zapomni jej wyglądu do końca życia:)
@dead- głowa championa i ta wisząca u boku nie zostały jeszcze odpowiednio wykońcozne- brak czasu przed sylwestrem niestety:( wolałem dać co mam niż nie dać nic;)glowa championa wyglada dziwnie ... no i jedna powazna wada - niepomalowana glowa na 2 od lewej kolesiu (przy koniu) ... ogolem fajny klimat maja ale troche niestety nie chaosnicki
co do tego czy chaośnicki klimat... może wprowadzenie w moim poście jakoś wpłynęło na Twój pogląd, może nie.. nie każdemu moja wizja kompilacji alicji z battlem może podejść, tak samo jak podstawek;)
jeszcze raz dzięki za wszystkie opinie i Wasze głosy;) niezależnie czy wygram, konkurs i tak spełnił moje założenie- (prawie) skończyłem coś malować do tej armii!:D
no i cieszę się że pomysł się Wam podoba mimo zastrzeżeń!
pozdrawiam wszystkich!
http://picasaweb.google.pl/vocart - moja galeria
Pomysł i wykonanie bardzo nam (mnie i żonie, której pokazałem Twoją jazdę ) się podobają. Zresztą, Twoje dokonania w temacie armii Chaosu "w innym wymiarze" obserwuję od czasu jak zobaczyłem ogary. Jazda mnie nie zawiodła. Czekam na więcej!
Pozdrawiam,
Krzysiek
Pozdrawiam,
Krzysiek