Klub BlatCats i Planszówkowy Otwock mają zaszczyt zaprosić na turniej
BlatCats: Macanki Wojny
W obliczu zbliżających się łódzkich Macek Wojny (viewtopic.php?f=24&t=57315), zapraszamy do Otwocka by przetestować rozpiski w "Mackowym" formacie:
Format: 9th Age, 3200+2000 pkt, Suplement z Gigantami
Stoły: 72" x 48"
Gdzie: Otwock, Ul. Tysiąclecia 79
Kiedy: Sobota 15.10.2022
Wstęp: 60 zł od pary (wejściówka w 100% przeznaczona na zakup bazy terenowej)
Limit miejsc: 14 par
Turniej zostanie zgłoszony do Ligi.
Sponsorzy:
Miniature's Lair
Zgłoszenia:
Prawidłowe zgłoszenie na turniej musi zawierać: imiona i nazwiska lub ksywy graczy, armie, ID ligowe i rozpiski w formacie ETC.
Zgłoszenie na turniej należy odesłać do środy 12.10.2022 WYŁĄCZNIE, na adres zukowski.lukasz@hotmail.com.
Za poprawne zgłoszenie w terminie para otrzymuje 4 pkt do klasyfikacji końcowej turnieju. Za poprawność rozpiski na turnieju odpowiada gracz. Za błędy w rozpisce organizator nałoży punkty karne.
Rozpiski zostaną opublikowane we czwartek 13.10 wraz z paringami na 1 bitwę.
Zapraszam również wszystkich korzystających z FB do dołączenia do grupy Planszówkowy Otwock (https://www.facebook.com/groups/planszowkowyotwock). Tam będzie również umieszczone info o turnieju oraz wspólny czat dla wszystkich uczestników. A może przy okazji ktoś się zainteresuje naszymi cotygodniowymi eventami planszówkowo-bitewniakowymi. Wyszukujcie na FB Planszówkowy Otwock, dołączajcie do grupy i eventu.
Rozkład jazdy:
09:15 - 9:30 zapisy
09:30 - 13:45 pierwsza bitwa
14:00 - 18:15 druga bitwa
Scenariusze i rodzaje wystawienia: Losowe. Żadna para nie może zagrać dwukrotnie tego samego scenariusza ani tego samego rodzaju wystawienia.
Zasady dodatkowe (dokładnie takie same jak w Mackach Wojny):
Sojusze nie traktują się wzajemnie jako friendly ani jako enemy - "neutralne sojusze".
Wtedy nie można na siebie rzucać czarów, nie panikują się wzajemnie sojusznicy, nie dzielą się liderkami, nie działają buff wagony jeśli mówią "friendly" (altary i inne takie). Generalnie nie ma niczego i po prostu na stole są 4 oddzielne armie przy czym współpracują w parach (sojusznik nie jest też enemy więc nie można w niego szarżować czy rzucać czarów typu hex).
Podczas składania rozpisek na potrzeby limitów powtórzeń liczą się jako jedna armia (czyli powtórzenia przedmiotów - scroll na przykład albo dostęp do przedmiotów które mają ograniczenie jak np. brak wizardów - wtedy jeśli w jednej armii jest wizard to już nie może druga armia wziąć).
Obowiązują specjalne zasady składania rozpisek:
Gracze przygotowują rozpiskę złożoną z dwóch armii - jednej złożonej na 3200 pkt i drugiej na 2000 pkt (czyli podręcznikowo - Warband). Armie muszą być różne (różne frakcje).
W rozpisce nie można powtarzać przedmiotów magicznych - ich ograniczenia są wspólne (jeśli w jednej armii zostanie wybrany przedmiot magiczny to nie może występować w drugiej chyba, że jest np. 0-3 to łącznie w sojuszu nie można tego limitu złamać)
Podczas gry obowiązują specyficzne zasady sojuszy:
Generating Spells: Sojuszniczy Wizards liczą się jakby byli z jednej armii na potrzeby generowania zaklęć.
Magic Phase: Sojuszniczy Wizards mogą dowolnie dzielić się Power Dice podczas fazy.
Characters: Postacie mogą dołączać tylko do friendly unit czyli nie do sojusznika.
Deployment Phase: Każda ze stron wystawia oddział w swojej kolejce (naturalnie może więcej niż jeden). Czyli każdy z sojuszy wystawia przynajmniej po jednym oddziale z dowolnej ze składowych armii chyba, że w którejś z armii zabrakło oddziałów. Wtedy wystawia się dalej ta armia która wciąż posiada wystawienia. Innymi słowy nie wystawiamy po przynajmniej 2 oddziały na kolejkę. Wartość Undeployed Units Number sumujemy za obie armie w sojuszu.
Who is the Winner?: Sojusz ma łącznie 5200 punktów i na takie punkty gramy na potrzeby obliczania wyniku walki.
FAQ:
Q: Czy można rzucać czar bez rep dwa razy w ciągu jednej fazy magii - raz z jednego sojusznika raz z drugiego?
A: Nie. Ograniczenie mówi, że w ciągu jednej fazy magii dany czar nie może być rzucony więcej niż raz niezależnie od tego przez ilu magów jest znany.
Q: zasada Engineer nie mówi o "friendly" war machine. Czy w związku z tym można stosować tę zasadę na maszyny sojusznika?
A: Nie. Stosujemy tutaj myśl przewodnią ograniczeń celującą w nie-buffowanie się wzajemne tego typu zasadami. Ignorujemy to, że w tym miejscu w rulebook z niewiadomych względów pominięto friendly.
Q: Czy deployment po dwa oddziały na stronę?
A: Nie. Na potrzeby deploya obie armie tworzące sojusz sa liczone jako jedna pula oddziałów do wystawienia.
Scenariusze: Podręcznikowe
Progi jak w podręczniku
Lista zgłoszonych:
1) Żuku + Muniek
2) Kołata + Szrek
3) Sasu + Miniaszek
4) AS1 + Picasso
5) Rafał + Mobi
[Otwock] 15.10.2022 BlatCats: Macanki Wojny
[Otwock] 15.10.2022 BlatCats: Macanki Wojny
Ostatnio zmieniony 12 paź 2022, o 19:33 przez Zuku, łącznie zmieniany 6 razy.