Kilka pytań początkującego v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1296
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Keller »

Niestety, według wordingu zasady 2.A.c Simultaneous Effects (strona 5). Wpierw deklarujesz użycie lub nie wszystkich umiejętności, a dopiero wtedy rozpatrujesz ich efekty.

Whenever two or more effects occur at the same time,
resolve effects controlled by the Active Player first. If
there is a choice involved (such as abilities that may or
may not be activated), the Active Player must declare
the use of their abilities before the Reactive Player. Each
player is free to decide in which order they resolve their
own simultaneous abilities. Once both players have de-
clared the use and order of their abilities, resolve their
effects, starting with those of the Active Player.

For example, if both players have abilities that may be
activated at the start of the Magic Phase, the player
whose Magic Phase it is must choose first whether or
not they are using their abilities and in which order.
Then the Reactive Player may choose to use their abili-
ties or not. After that, the effects of the abilities from
both sides are resolved, starting with the Active Player’s
abilities.

Mamy dwie rzeczy, które działają "At the start of Round of Combat", czyli Fear Test i Orison. Oba wykonuje Gracz Aktywny, z tego drugi jest dobrowolny, więc wpierw gracz decyduje, czy go używa czy nie, a po tym deklaruje kolejność ich wykonywania. Teraz powstaje tylko kwestie, czy wybór rodzaju efektu z Orisona tez należy do deklaracji użycia, go czy nie.
Zaraz napiszę na forum 9th age z zapytaniem o tę sprawę.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1852
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Hej, wydaje mi się, że wyjaśniłeś sprawę. Nie ma też problemu w turze przeciwnika. Wiadomo, że jest Fear, decyzja o Orison następuje zawsze przed testem. Kolejność samego rozpatrywania nie ma już tutaj znaczenia. Dzięki!

Jeśli chodzi o drugą część, dla mnie jest jasne, że jak daję Orison, to od razu wybieram efekt.

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1296
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

No właśnie w moim mniemaniu nie powinno wybierać się od razu efektu, bo wybrać należy tylko, czy zasady użyje się, czy nie. Dopiero jak przychodzi czas na rozpatrzenie efektów orison (czyli w naszym przypadku po wykonaniu testu), a to właśnie jego efektem jest wybór jednej z zasad Wrath, Shield lub Strike.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1852
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Czy volley fire na piechocie (standard) strzela bez minusów przez kawalerię (standard, tall)? Czy to jednak inna wysokość i jest hard cover / nie widać?

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 658
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Strzela bez covera. Liczy się tylko Standard/Large/Gigantic. Btw. Volley Fire ma jeszcze jedną ciekawostkę - model który daje LoS nie musi mieć zasady Volley Fire.

np. w DL impy z Hope Harvesterem mogą strzelać w to, co widzi Hopa ;)

Cylindryk
Chuck Norris
Posty: 543

Post autor: Cylindryk »

Takie pytanko - gdzie można znaleźć ostatnie "balancing patche" i Polskie Klaryfikacje Zasad (czy jak to się zwało) do 8ed?
Bo link z tego tematu to martwy jest. :(
viewtopic.php?t=44367

Szczuras
Plewa
Posty: 5

Post autor: Szczuras »

Takie pytanko co do ataków i chelengy

:mrgreen: :mrgreen: :D :D :D :D :D
:mrgreen: :mrgreen: :D :D :D :D :D
:oops: _ :!: :!: :!: :!: :!:
:oops: _ :!: :!: :!: :!: :!:

:mrgreen: - charakter na smoku gracz A
:D - oddział R&F Gracz A

:oops: - chariot gracza B
:!: - oddział R&F z championem gracz B

teraz pytanie champion gracza B rzuca chelka i smok gracza A idzie do chelka, teraz pytanie co się dzieje z impactami chariotu gracza B skoro styka się tylko z modelem smoka oraz czy może uderzyć w ogóle modele R&F gracza A jako multi combat??
Jak nie skillem to fartem.

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4723
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

Jesli chariot sie niestyka z oddzialem A to napewno nie moze atakowac, impacty chyba tez przepadaja.
Obrazek
Highborn Elves Only!

katerek
Masakrator
Posty: 2905
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Semi pisze: 23 sty 2023, o 08:44 Jesli chariot sie niestyka z oddzialem A to napewno nie moze atakowac, impacty chyba tez przepadaja.
Dokładnie tak.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

ODPOWIEDZ