Witam.
Wpadłem ostatnio na starego znajomego, który namówił mnie do odkurzenia mojego Imperium po paru latach przerwy.
Będziemy grali na 8 edycji, bo obaj mamy takie army booki i wtedy ostatnio graliśmy.
Proszę o krytykę, konstruktywną lub nie Szczególnie, jeśli chodzi o itemy na bohaterach i cory, bo tam miałem największy problem.
Kolega będzię grał Dwarfami i zawsze wystawiał solidny gunline (2 cannonki + 2 organki zapewne).
PS: Jakbym tak wracał do figsów to co polecacie? 9th Age? AoS? Zostać przy 8ed?
Podoba mi się wygląd nowych modeli do AoS, ale trochę boję się, że to zupełnie inna giera niż WFB.
Więcej ludzi gra teraz w 9tke, czy dalej w 8ke?
Dzięki!
EMPIRE (2400)
Arch Lector (Gen) .................... 180 pts.
Great Weapon
Armour of Meteoric Iron, Dawnstone
Battle Wizard (Lore of Life) ........ 280 pts.
Magic LvL 4
Talisman of Preservation, Staff of Sorcery
Captain (BSB) ......................... 116 pts.
Full Plate Armour
Sword of Might, Enchanted Shield
Battle Wizard (Lore of Metal) ...... 125 pts.
Magic LvL 2
Dispel Scroll
Captain - Imperial Pegasus ......... 138 pts.
Lance, Full Plate Armour
Charmed Shield, Opal Amulet
Master Engineer ...................... 65 pts.
#40 Halberdiers ...................... 260 pts.
Standard, Musician
#10 Archers (Detachment) ......... 70 pts.
#16 Swordsmen (Detachment) .... 112 pts.
#10 Crossbowmen ................... 90 pts.
#10 Crossbowmen ................... 90 pts.
#3 Demigryph Knights .............. 184 pts.
Halberds, Musician
#5 Pistoliers ......................... 100 pts.
Musician
#5 Pistoliers ......................... 100 pts.
Musician
Great Cannon ....................... 120 pts.
Steam Tank .......................... 250 pts.
Helblaster Volley Gun ............. 120 pts.
Razem: 2400 pts. (108 modeli)
Empire 2400 (8th ed.) Pierwsza gra po latach przerwy
Na 8ed Imperium się nie znam, natomiast granie turniejowe przeniosło się na T9A. AoS nie spełnił oczekiwań praktycznie nikogo, poza ludźmi, którzy chcą po prostu poprzesuwać modele po stole, bez większego nakładu namysłu. Zasady do T9A masz za free do ściągnięcia (po zalogowaniu) tutaj: https://www.the-ninth-age.com/index.php ... 8c8756cde6
Proponuję się zapoznać i wdrożyć w "nowe" zasady. Piszę "nowe", bo tak na prawdę jest sporo zmian, ale mechanika gry się nie zmieniła ani trochę. Trzeba się tylko przyzwyczaić do nowych nazw, które 1 do 1 odpowiadają modelom z 8 edycji. Parę statystyk się zmieniło, ale nic czego nie można się nauczyć. Wprowadzono wiele usprawnień i uściśleń, także po przeczytaniu booka masz wszystko czego potrzebujesz i nie ma "dziur" w zasadach, ani ewidentnie za mocnych oddziałów.
Proponuję się zapoznać i wdrożyć w "nowe" zasady. Piszę "nowe", bo tak na prawdę jest sporo zmian, ale mechanika gry się nie zmieniła ani trochę. Trzeba się tylko przyzwyczaić do nowych nazw, które 1 do 1 odpowiadają modelom z 8 edycji. Parę statystyk się zmieniło, ale nic czego nie można się nauczyć. Wprowadzono wiele usprawnień i uściśleń, także po przeczytaniu booka masz wszystko czego potrzebujesz i nie ma "dziur" w zasadach, ani ewidentnie za mocnych oddziałów.
Bardzo fajna rozpa potestuj, pograj daj info jak się sprawdza Co do ogólnego grania na kwadratach masz spory wybór. Jak kolega wyżej wspomniał masz darmową 9tke jeśli chcesz grać często na turniejach to będziesz musiał przemyśleć ten system. Scena Oldhammerowa zaczyna się mocno rozrastać i są organizowane coraz częściej turnieje na stare edycje battla (od 5 do jednak są mocne wymogi, czyli full painting oraz wyswig (co uważam za plus bo to mega klimat!). Jeśli nie masz czasu na ciągłe wertowanie zmian które zaistniały w grze a lubisz klimat i "dziury" starego battla graj w niego Masz spory wybór w co grać dodałbym do tego jeszcze Manticowego Kings of War. Także... Choose your destiny Powodzenia!
To ja o samej rozpie:
Jeśli przeciwnik bierze maximum artylerii, to albo bierzesz również max swojej i próbujesz kto lepszy, albo rezygnujesz z jednostek w swojej armii, które będą podatne na jego strzelanie. Np. jeden LT u Ciebie (czołg) to doskonały i oczywisty cel. Tego samego spodziewam się po demigryfach. Twój helblaster będzie trudno użyć - ma mniejszy zasięg od organek i dział przeciwnika.
Skoro gracie na 8 edycję, to może lore of heavens i kometa? Na wrogie maszyny świetnie działa też błyskawica i chain lighting. Na małym magu możesz też rozważyć fire zamiast metalu.
Na krasnoludy łatwo stracić LoS na bohaterach w małych oddziałach - mają magię pociskową z kowadła i maszyny. Rozważ zamianę dwóch detachmentów i jednych kusz na drugi duży oddział halabard. To przy okazji da Ci to miejsce do podzielenia herosów, żeby nie siedzieli wszyscy razem.
Jeśli przeciwnik bierze maximum artylerii, to albo bierzesz również max swojej i próbujesz kto lepszy, albo rezygnujesz z jednostek w swojej armii, które będą podatne na jego strzelanie. Np. jeden LT u Ciebie (czołg) to doskonały i oczywisty cel. Tego samego spodziewam się po demigryfach. Twój helblaster będzie trudno użyć - ma mniejszy zasięg od organek i dział przeciwnika.
Skoro gracie na 8 edycję, to może lore of heavens i kometa? Na wrogie maszyny świetnie działa też błyskawica i chain lighting. Na małym magu możesz też rozważyć fire zamiast metalu.
Na krasnoludy łatwo stracić LoS na bohaterach w małych oddziałach - mają magię pociskową z kowadła i maszyny. Rozważ zamianę dwóch detachmentów i jednych kusz na drugi duży oddział halabard. To przy okazji da Ci to miejsce do podzielenia herosów, żeby nie siedzieli wszyscy razem.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Dzięki za wszystkie porady i za linka. Jak tylko znajdę czas to na pewno poczytam rulebooka do 9tki
Zmiany:
1) Dodatkowy kloc halabard zamiast detek/kusz i Warrior Priest do niego, żeby też miał hejta. Wprawdzie nie mam tylu modeli, ale wpakuję ze 20 spearów do tyłu i też będzie.
2) Lore of Heavens na dużym magu. Popróbuję kometę, jak się uda wylosować.
3) Wywaliłem Helblaster i Inżyniera, a dałem dodatkową Cannonkę. Rzeczywiście 24" zasięgu to trochę lipa (z tego samego powodu używam kusz zamiast handgunów).
4) Lore of Life na małym magu, coby czołga podleczyć trochę z sygnaturki. Czołg i demisie jednak zostawiam, bo to super modele Spróbuję ukitrać bokami to może ich nie wystrzela od razu.
Trzymajcie kciuki za Imperium, idę grać!
EMPIRE (2400)
Arch Lector (Gen) .................... 180 pts.
Great Weapon
Armour of Meteoric Iron, Dawnstone
Battle Wizard (Lore of Heavens) ..... 245 pts.
Magic LvL 4
Talisman of Preservation
Captain (BSB) ......................... 116 pts.
Full Plate Armour
Sword of Might, Enchanted Shield
Battle Wizard (Lore of Life) ....... 125 pts.
Magic LvL 2
Dispel Scroll
Captain - Imperial Pegasus ......... 138 pts.
Lance, Full Plate Armour
Charmed Shield, Opal Amulet
Warrior Priest ....................... 120 pts.
Great Weapon
Armour of Destiny
#39 Halberdiers ...................... 254 pts.
Standard, Musician
#38 Halberdiers ...................... 248 pts.
Standard, Musician
#11 Crossbowmen ................... 99 pts.
#3 Demigryph Knights .............. 184 pts.
Halberds, Musician
#5 Pistoliers ......................... 100 pts.
Musician
#5 Pistoliers ......................... 100 pts.
Musician
Great Cannon ....................... 120 pts.
Great Cannon ....................... 120 pts.
Steam Tank .......................... 250 pts.
Razem: 2399 pts. (110 modeli)
Zmiany:
1) Dodatkowy kloc halabard zamiast detek/kusz i Warrior Priest do niego, żeby też miał hejta. Wprawdzie nie mam tylu modeli, ale wpakuję ze 20 spearów do tyłu i też będzie.
2) Lore of Heavens na dużym magu. Popróbuję kometę, jak się uda wylosować.
3) Wywaliłem Helblaster i Inżyniera, a dałem dodatkową Cannonkę. Rzeczywiście 24" zasięgu to trochę lipa (z tego samego powodu używam kusz zamiast handgunów).
4) Lore of Life na małym magu, coby czołga podleczyć trochę z sygnaturki. Czołg i demisie jednak zostawiam, bo to super modele Spróbuję ukitrać bokami to może ich nie wystrzela od razu.
Trzymajcie kciuki za Imperium, idę grać!
EMPIRE (2400)
Arch Lector (Gen) .................... 180 pts.
Great Weapon
Armour of Meteoric Iron, Dawnstone
Battle Wizard (Lore of Heavens) ..... 245 pts.
Magic LvL 4
Talisman of Preservation
Captain (BSB) ......................... 116 pts.
Full Plate Armour
Sword of Might, Enchanted Shield
Battle Wizard (Lore of Life) ....... 125 pts.
Magic LvL 2
Dispel Scroll
Captain - Imperial Pegasus ......... 138 pts.
Lance, Full Plate Armour
Charmed Shield, Opal Amulet
Warrior Priest ....................... 120 pts.
Great Weapon
Armour of Destiny
#39 Halberdiers ...................... 254 pts.
Standard, Musician
#38 Halberdiers ...................... 248 pts.
Standard, Musician
#11 Crossbowmen ................... 99 pts.
#3 Demigryph Knights .............. 184 pts.
Halberds, Musician
#5 Pistoliers ......................... 100 pts.
Musician
#5 Pistoliers ......................... 100 pts.
Musician
Great Cannon ....................... 120 pts.
Great Cannon ....................... 120 pts.
Steam Tank .......................... 250 pts.
Razem: 2399 pts. (110 modeli)
It`s only fun if they run!
MUKER pisze:A klopy tylko dwa razy wziołem dwie (ostrzegano mnie, że to przynosi pecha - nie wierzyłem):
1) vs dwarf
ja zaczynam, faza magii pierwszy smitting klopa wybucha, drugi smitting druga klopa wybucha i tyle w tym temacie
W kwestii wyboru systemu, to AoS, 9th i 8ed wymagają tych samych modeli, więc nic nie przeszkadza graniu we wszystkie 3 Ale jeśli chcesz mieć "epickie" starcia i myślenie to AoS ma kilkanaście modeli na stole i słynne 4 strony zasad, za to łatwiej kupić modele do AoS, co nie znaczy taniej.
Bez logowania też, ale to szczegół.
Moim zdaniem jest taki jeden, ale ciii... bo go używam A tak serio to może nie ma balansu idealnego (poprzednie zdanie), ale ogółem się zgadzam.
Co do rozpiski to zacząłem grać po wycofaniu wfb, więc nie pomogę.
Praktycznie nikt to w tym przypadku sporo osób, grupa AoSa na fb ma 3,5 raza więcej członków niż nasza, choć w praktyce bywa różnie, u mnie w Olsztynie np niedawno spotkałem osobę chcącą przejść do 9th z powodu małej ilości graczy w SigmaraJarekK pisze:granie turniejowe przeniosło się na T9A. AoS nie spełnił oczekiwań praktycznie nikogo, poza ludźmi, którzy chcą po prostu poprzesuwać modele po stole, bez większego nakładu namysłu.
Zasady do T9A masz za free do ściągnięcia (po zalogowaniu) tutaj: https://www.the-ninth-age.com/index.php ... 8c8756cde6
ani ewidentnie za mocnych oddziałów.
Bez logowania też, ale to szczegół.
Moim zdaniem jest taki jeden, ale ciii... bo go używam A tak serio to może nie ma balansu idealnego (poprzednie zdanie), ale ogółem się zgadzam.
Co do rozpiski to zacząłem grać po wycofaniu wfb, więc nie pomogę.
bo do tej grupy fb zapisali się wszyscy którzy mają styczność z warhammererm żeby obserwować co się dzieje w aos, a tak naprawdę ruch jest podobny i środowiska też są podobnej wielkości, 9th ma tendencje spadkowe, aos ma tendencje wzrostowe z powodu wsparcia gwD0m1n1k pisze:sporo osób, grupa AoSa na fb ma 3,5 raza więcej członków niż nasza
AoS wydało właśnie 2 edycję i GW idzie z ofensywą, zwłaszcza chcą nadrobić braki we fluffie. AoS jest obecnie bardzo blisko sposobowi rozgrywki co 8 edycja WH40k.Mortyr pisze:PS: Jakbym tak wracał do figsów to co polecacie? 9th Age? AoS? Zostać przy 8ed?
Podoba mi się wygląd nowych modeli do AoS, ale trochę boję się, że to zupełnie inna giera niż WFB.
Więcej ludzi gra teraz w 9tke, czy dalej w 8ke?
Bardzo ciężko będzie określić ile osób w co gra. Z pewnością 9tka ma rozwinięte środowisko turniejowe.
Warto zauważyć, że wybór nie ogranicza się do AoS 2.0, 9th czyl Oldhammera. Mamy jeszcze Kings of War, który jeśli chodzi o zasady i szybkość rozgrywki ma najwyższą pozycję i ostatnimi czasy szturmuje polskie stoły. Jest z czego wybierać, a można i grać we wszystkie te systemy posiadając jedną armię - to chyba najciekawsze rozwiązanie.
Niestety z uwagi na 2 edycję AoS liczba stron z zasadami zwiększyła się z 4 na 10-12. Już tak łatwo nie będzie. Przy czym ilość zasad specjalnych w AoS jest większa niż w WFB/9th/KoW (tzw. warscrolle).D0m1n1k pisze:Ale jeśli chcesz mieć "epickie" starcia i myślenie to AoS ma kilkanaście modeli na stole i słynne 4 strony zasad, za to łatwiej kupić modele do AoS, co nie znaczy taniej.
Co ciekawe AoS zatoczyło koło historii, bo obecnie GW już promuje AoSowe hordy 30+ modeli (bo wtedy mają bonusy) i próg wejścia w AoS powoli, ale sukcesywnie wzrasta. Gra również nie sprzyja już początkującym, bo posiada masę combogennych zasad i całość rozgrywki sprowadza się do odpowiedniego skombowania tych wszystkich bonusów. Przypomina to trochę warmachinę (najbardziej wymagający masowy bitewniak jeśli chodzi o ilość poświęconego czasu, aby ogarnąć jak należy w to grać), tyle że AoS naśladuje WMH w dużo bardziej prostacki sposób, jeśli chodzi o umiejętność odpowiedniego combosowania się ;P. Jeszcze 2 lata a AoS tak się spasi, że trzeba będzie go dobić i znów zacząć od początku ;P.Glonojad pisze:AoS, jak to skirmish, ma nizszy prog wejscia. Co zreszta zabiło Battla (w sensiw czego brak) ale ro szczegół, który środowisko ma niemal w dupie...
Jedyna sugestia, Rozpiska jest magię, marzenia o niezłamywalnych halabardach. NIby nastawiona na starcie po ostrzale, ale piechota i drogie Gryfy nie obronią się przed flankowaniem i ryzykiem paniki. Niby nastawiona na starcie, lecz brak planu na złamanie w 4-5 turze, lub na wykurzenie defensywnego przeciwnika po zniszczeniu dział (pamiętaj, (że missfire istnieje) Dlatego potrzeba przysłony np. 5 Rycerzy z As1+ to niski koszt, a pięknie kasują szeregi lub mogą zbierać ostrzał.
Nie wbijesz się w bok, lub w plecy Pistoliersami, bo przeciwnik będzie właśnie na nich nabijać dodatkowe rany do wyniku.
Nie wbijesz się w bok, lub w plecy Pistoliersami, bo przeciwnik będzie właśnie na nich nabijać dodatkowe rany do wyniku.
Lore of Death był mocny!
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!