Kilka pytań początkującego v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1296
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Keller »

Niestety, według wordingu zasady 2.A.c Simultaneous Effects (strona 5). Wpierw deklarujesz użycie lub nie wszystkich umiejętności, a dopiero wtedy rozpatrujesz ich efekty.

Whenever two or more effects occur at the same time,
resolve effects controlled by the Active Player first. If
there is a choice involved (such as abilities that may or
may not be activated), the Active Player must declare
the use of their abilities before the Reactive Player. Each
player is free to decide in which order they resolve their
own simultaneous abilities. Once both players have de-
clared the use and order of their abilities, resolve their
effects, starting with those of the Active Player.

For example, if both players have abilities that may be
activated at the start of the Magic Phase, the player
whose Magic Phase it is must choose first whether or
not they are using their abilities and in which order.
Then the Reactive Player may choose to use their abili-
ties or not. After that, the effects of the abilities from
both sides are resolved, starting with the Active Player’s
abilities.

Mamy dwie rzeczy, które działają "At the start of Round of Combat", czyli Fear Test i Orison. Oba wykonuje Gracz Aktywny, z tego drugi jest dobrowolny, więc wpierw gracz decyduje, czy go używa czy nie, a po tym deklaruje kolejność ich wykonywania. Teraz powstaje tylko kwestie, czy wybór rodzaju efektu z Orisona tez należy do deklaracji użycia, go czy nie.
Zaraz napiszę na forum 9th age z zapytaniem o tę sprawę.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1857
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Hej, wydaje mi się, że wyjaśniłeś sprawę. Nie ma też problemu w turze przeciwnika. Wiadomo, że jest Fear, decyzja o Orison następuje zawsze przed testem. Kolejność samego rozpatrywania nie ma już tutaj znaczenia. Dzięki!

Jeśli chodzi o drugą część, dla mnie jest jasne, że jak daję Orison, to od razu wybieram efekt.

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1296
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

No właśnie w moim mniemaniu nie powinno wybierać się od razu efektu, bo wybrać należy tylko, czy zasady użyje się, czy nie. Dopiero jak przychodzi czas na rozpatrzenie efektów orison (czyli w naszym przypadku po wykonaniu testu), a to właśnie jego efektem jest wybór jednej z zasad Wrath, Shield lub Strike.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1857
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Czy volley fire na piechocie (standard) strzela bez minusów przez kawalerię (standard, tall)? Czy to jednak inna wysokość i jest hard cover / nie widać?

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 661
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Strzela bez covera. Liczy się tylko Standard/Large/Gigantic. Btw. Volley Fire ma jeszcze jedną ciekawostkę - model który daje LoS nie musi mieć zasady Volley Fire.

np. w DL impy z Hope Harvesterem mogą strzelać w to, co widzi Hopa ;)

Cylindryk
Chuck Norris
Posty: 550

Post autor: Cylindryk »

Takie pytanko - gdzie można znaleźć ostatnie "balancing patche" i Polskie Klaryfikacje Zasad (czy jak to się zwało) do 8ed?
Bo link z tego tematu to martwy jest. :(
viewtopic.php?t=44367

Szczuras
Warzywo
Posty: 10

Post autor: Szczuras »

Takie pytanko co do ataków i chelengy

:mrgreen: :mrgreen: :D :D :D :D :D
:mrgreen: :mrgreen: :D :D :D :D :D
:oops: _ :!: :!: :!: :!: :!:
:oops: _ :!: :!: :!: :!: :!:

:mrgreen: - charakter na smoku gracz A
:D - oddział R&F Gracz A

:oops: - chariot gracza B
:!: - oddział R&F z championem gracz B

teraz pytanie champion gracza B rzuca chelka i smok gracza A idzie do chelka, teraz pytanie co się dzieje z impactami chariotu gracza B skoro styka się tylko z modelem smoka oraz czy może uderzyć w ogóle modele R&F gracza A jako multi combat??
Jak nie skillem to fartem.

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4728
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

Jesli chariot sie niestyka z oddzialem A to napewno nie moze atakowac, impacty chyba tez przepadaja.
Obrazek
Highborn Elves Only!

katerek
Masakrator
Posty: 2926
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Semi pisze: 23 sty 2023, o 08:44 Jesli chariot sie niestyka z oddzialem A to napewno nie moze atakowac, impacty chyba tez przepadaja.
Dokładnie tak.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1857
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Czy hit z crush attack po wypiciu Potion of Strength przy użyciu jako broni Uthers Mantle generuje Special Attacki? W sumie nie widzę przeciwskazań. Do tego chyba wszystko idzie z S10, MW, więc chyba jednak to bug.

Uther’s Mettle 35 pts
Enchantment: Lance or Light Lance.
Once per Round of Combat, unless fighting a Duel,
after one or more successful to-hit rolls made with
this weapon against an enemy model, the target’s
unit suffers 1 hit with Area Attack (1×5) in the same
Initiative Step as the initial Close Combat Attack. The
hits from the Area Attack have the same Strength, Armour
Penetration, and Attack Attributes as the initial
Close Combat Attack. This is considered a Special
Attack.

Potion of Strength 10 pts
Cannot be taken by models with Towering Presence.
One use only. May be activated at the start of any
Round of Combat. Until the end of the Player Turn,
the bearer gains Crush Attack.

21.G.b.4 Crush Attack – Close Combat
At the end of step 4 of the Round of Combat Sequence
(immediately after issuing and accepting Duels), the
model part may declare that it will use its Crush
Attack this Round of Combat. It performs a single
Close Combat Attack at Initiative Step 0, with Strength
10, Armour Penetration 10 (regardless of the user’s
Agility, Strength, and Armour Penetration), and Multiple Wounds (D3+1). The following restrictions apply
to Crush Attacks:
• They cannot be made as Supporting Attacks.
• They never benefit from any weapons or other Attack
Attributes the model part may have.
• The model part cannot make any other Close Combat Attacks during this Round of Combat (including
other Crush Attacks, but can still use its Special Attacks such as Stomp Attacks or Impact Hits).

ślivek
Kretozord
Posty: 1618

Post autor: ślivek »

"they never benefit from any weapons (...) The model part may have".
Obrazek

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1857
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Nie jest to odpowiedź na moje pytanie :). Przecież nie wpływam w żaden sposób na crush attack (którego dotyczy zaimek they). Wypłacam tylko na boku Special Attacki jak stompy czy grindy.

Pytanie pomocnicze, czy broń w ID używana z Potion of Strength daje grindy. Sądzę, że tak.
Flame of the East 55 pts
Enchantment: Close Combat Weapon.
The wielder gains Volcanic Embrace (D3) in the
Melee Phase while using this weapon.

Tak samo sądzę, że ta lanca używana z potion of strength też daje special attacki. Inna kwesita, że muszą poprawić w jej zasadach by nie były to ataki z S10 i MW.

ślivek
Kretozord
Posty: 1618

Post autor: ślivek »

Yup masz rację nie zrozumiałem pytania, widzę dlaczego tak to interpretujesz. Wydaje mi się to jasne, że nie powinno to tak działać.
Słowo klucz tam to "attack made with this weapon" co masz w Uther's mettle.
podniosę w odpowienim miejscu jeśli jeszcze nie jest to podniesione aby spojrzeć i w razie potrzeby klaryfikować.
Obrazek

Awatar użytkownika
medzik
Chuck Norris
Posty: 401
Lokalizacja: Mielec LF

Post autor: medzik »

Pytanie oddział 15 kuszników stoi na górce, trzy szeregi, każdy szereg może strzelać. Na górce stoi tylko pierwszy szereg, ale jak rozumiem zasad strzela 15 modeli, nawet te poza górką, a z racji tego, że większość jest poza górką oddział ma soft cover. Proszę o potwierdzenie czy się mylę?

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8731
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

strzela tylko ten kto widzi cel, oddział ma softa
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
medzik
Chuck Norris
Posty: 401
Lokalizacja: Mielec LF

Post autor: medzik »

Pytanie jeśli mam maga imperium z Magical Heirloom to mogę wziąć dwa Hereditary Spells np. z Pyromancy i Alchemii jeśli on jest Cosmologia?

ODPOWIEDZ