ETC 2023

Niekulawy język oraz zdjęcia mile widziane!

Moderator: RedScorpion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3000
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

ETC 2023

Post autor: Azurix »

Wracamy ze Ślivkiem autem, więc w międzyczasie skrobnąłem raporty:

1. Holandia i O&G

Pairing początkowo wyceniony na -2 ze względu na dużą ilość strzelania. Z drugiej strony zostałem challenge’owany przez Shino z wyceną, bo to rozjeżdżam w CC, więc w tabelki dałem 0, z zastrzeżeniem że będzie Macha do przodu jeśli strzelanie pójdzie znośnie, a mocno w plecy gdy jednak rzuci lepiej (Tutajec dobry pomysł dał aby w tabelkach zaznaczać Losowość trochę inaczej niż 0). Napieram do przodu dwie tury, w magii wbijając 4 rany na Pająku z Katapą, a w trzeciej wyciągam Fanatyków moją Milicją. Gwardia idzie po Scenariusz i Pająka. Altar blokuje drugiego Pająka i ustawiam kontrę. Grę mocno psują dwa aspekty. Przeciwnik trafia 9 Direct Hitów i 1 Partial (połowa na 5+, połowa na 4+) z Katapult i z 3 vs 5 kostek przepycha Kometę, która zadaje 9+ ran na każdym z 4 oddziałów. Dodatkowo świeży Altar umiera w turę CC od Pająka, więc muszę ewakuować Kadrę, bo w 4 turze skończyły mi się oddziały. Zabijam dwa Pająki, dwa Rydwany i dwie Odginaczki oraz remisuję Scenariusz, co daje 5pkt z bitwy. Na szczęście drużynowo Cap, więc wynik nie miał znaczenia 🙂


2. Francja i DH

Pairing oceniłem na 0. Niestety nie jestem za dobrze ograny na tego typu MU, stół i scenariusz wyglądają mocno niekorzystnie, więc nie mam kompletnie pomysłu jak tu robić punkty i jak to zagrać. Rzut o stronę wygrywa przeciwnik i bierze korzystniejszy teren na King of the Hill. Poprosiłem przed bitwą o pomoc w deploymencie i otwarciu, dokładnie analizując obie strony, z godnie z sugestią wmaszerowując rozkazem w Pole dla Covera i łapiąc Covery innymi oddziałami na reszcie. Taktyka zadziałała, bo tracę 2 rany ze strzelania, a sam wbijam 2 rany na Organkach. Niestety pistolety z Re-Rollem to Hit nic nie robią Hold Guardianom, więc zmuszony jestem do ucieczki. Środek zablokowany przez Grudgebustera i Halabardy, któremu pomimo buffów nie wbiłem żadnej rany przez 3 tury CC. Powoli okrążają mnie Latajki, Guardianie i Minery z tyłu. Wypycham przeciwnika delikatnie, ale okazuje się że punkty zdobywane w CC na 10tkach Dwarfów są znikome w porównaniu do tego co tracę ze strzelania, a moje nie zadaje żadnej rany. Wycofuję moją Kadrę do Milicji na tyłach z lewej flanki, a na prawej cisnę Flaguskami. Dopycham też Altar na boczek drugiego Grudge’a, rozjeżdżam i wpadam w bok Hold Guardianów, którym wbijam 5 ran. Przeciwnik uwalnia się od Halabard i przez pół stołu wpada w moją Kadrę wyganiając ją za stół. Hold Guardianie obracają się do Altarka, wbijają 1 ranę i łamią go. Altarowi udaje się uciec lecz zostaje zastrzelony przez 10tkę Pistoletów. W 5 turze nie mam już modeli na stole. Kończy się 1pkt, a bitwę uważam za najgorzej zagraną na tym turnieju. Przede wszystkim kulał Deployment, który powinienem zacząć od Cornera i grać 7pkt 😞


3. Niemcy i OK

Pairing na +1 dla mnie. Przeciwnika znam i grałem z nim już raz. Dostałem feedback od drużyny, że Myth moją rozpą trafił go na DMP i przeciwnik mocno obsrany schował się w rogu oddając scenariusz, więc Deployment robię powoli i oddaję zaczynanie, aby armię mieć na przeciwko. Pierwsza tura bez fajerwerków, znów dostaję Kometę z 3 vs moje 5, która wbija sporo ran na oddziałach, ale nie zabija Maszyny. Potem z Działa dostaję rany w drugą Rakietę i Hand of Heaven we Flaguski. Napieram. Ze strzelania i magii zadaję 2 rany na Tuskerach. Przeciwnik sadza drugą Kometę, łaskawie wysadzając sobie Mastera przy tym. Double-Flee z mojej strony sprawia, że mam szarżę Halkami na 9+ na flankę Gutstara, a Flaguski bliżej zostają odgięte, jednak w taki sposób, że mam overrun na 10+ też we flankę. Kostki nie pozwalają w obu przypadkach. W kolejnej turze przeciwnik znów pali szarżę Gutstarem i odgina. Teraz pojawia się opcja na Machę, bo Altar ma 13” do Gutstara po klipie, a ja Overrun na 5+ z Halabard we flankę. Na szarżę rzucam 4 i nie dojeżdżam, ale Halabardy z Re-Rollem to Wound wpadają w boczek. Prawa flanka to szachy i strzelanie Rakiet, Milicji, Gwardii i Tuskerów, a na lewej Milicja i Flaguski ogarniają Gnoblary i drugich Tuskerów. Halabardami wbijam 4 rany i dostaję 10 ran z 11 ataków, przez co zostaję zagoniony. Altar z Lustrem blokuje Gutstar. Pojedynek z Great Khanem skutkuje brakiem ran, Tuskery na prawej flance przeżyły, także o świński włos remis w scenariuszu. Obie rakiety spadają z Missfire’ów. Jest 11:9 na moją korzyść i drużynowo 97pkt na Niemcach 😉


4. Dania i UD

Pairing oceniam na +1 i biorę Coach Time na Deployment. Wystawiłem się, pokazując jak ja bym to zagrał i poprosiłem o rozstawienie. Wchodzi kilka poprawek, ale armia zostaje gdzie jest i gram swoje. Taktycznie bitwę uważam za najlepiej przeze mnie zagraną na turnieju. Przeciwnik yollo Gwardią na 15” w przód, za nią duże Rydwany i po bokach Sphinxy. Wpadam we front Flagusami aby zpołowić oddział oraz Altarem w Sphinxa na lewej flance. W tym momencie drugi Sphinx nie widzi Altarka oraz niczego innego, stojąc za górką. Trzeciego blokuje Milicja, a małe Rydwany kontrowane przez Gwardię. Strzelanie nie zadaje żadnych ran. Zabijam połowę Gwardii i 2/3 Flagusków. Plan był aby Flaguski umarły w turze przeciwnika, dzięki czemu mogę wpaść świeżym oddziałem Halabard lub drugimi Flagusami i zdziesiątkować oddział, podczas gdy cała armia UD została zablokowana. Altar dość fartownie wbija 3 rany na Sphinxa, lecz sam dostaje 3 rany z gówno ataków S4 AP1 i stoimy. Przeciwnik dopycha Duże Rydwany po klipie do Altarka. Małe Rydwany odginają Flagusy. W magii w ogóle nie leczy Gwardii. Altar pęka, co sprawia że Gwardia uwalnia się w takiej formacji aby drugie Flagusy nie miały Overruna. Sphinx blokuje Halabardy. W tej chwili jest o tyle dobrze, że mam Overrun na 9+ w jego Kadrę w Szkieletach oraz szarżę na 10+ w ten sam oddział moją Gwardią, a jak spalę Flagusami, to Gwardia przeciwnika jest zablokowana. Magia dobija ranę na Sphinxie, a strzelanie dalej nic nie robi, mimo że przeciwnik odważnie podszedł tak, że 24 pistolety na 4+ mogą strzelać będąc poza LoS. Halabardy trzymają Sphinxa nie raniąc go wcale, a potem dostają drugiego. Halabardy oddam, Kadra i Rydwany niedostępne, plan zaczyna się sypać, więc trzeba się ewakuować i oddać Minorka. Wycofałem się czym mogłem pod prawą krawędź stołu i czaruję w Sphinxy, którym nadal nie wbiłem żadnej rany. W ostatniej turze przeciwnik ma opcję szarży Dwu-Kreską Rydwanów na 10+ w Halabardy z Kadrą, więc ustawiłem kontrę z Gwardii i wyszedłem Magiem. Plan jest taki, że muszą przeżyć 3 modele w oddziale aby ustać. Wtedy zyskuję jego Generała i Rydwany. Przeciwnik wpada i z 16 ataków oraz 6 Impactów zabija wszystko, a Mag i Milicja panikują za stół, także znów obsrało się 1900pkt i robię 1:19. Na szczęście bitewka drużynowo bez znaczenia bo Cap na Duńczykach 🙂


5. Włochy i HBE

Pairing na -2. Ogrywałem ten MU, ale poprosiłem Shino o pomoc w Deployu na wszelki wypadek bo ważna bitwa, a z HBE jeden błąd kosztuje 0pkt z bitwy. Przeciwnik bierze scenariusz automatycznie, to już zostało omówione. Zdecydował się nie lecieć do mnie, także cała bitwa to po prostu strzelanie i magia u przeciwnika, bo ze swojej zabiłem kilku ludków raptem. Łapię cover w lesie milicją, a za nimi reszta. Jak milicja dziesiątkowana to do tyłu i w las kolejna z Gwardią u boku, a jak to dziesiątkowane, to chowam i Flagellanty. Przeciwnik mega dobrze rzuca, bo w 2 turze tracę 20 modeli Milicji, potem spada 21 modeli Gwardii (na szczęście z Czapki mam Leczenie), w 4 turze 27 modeli Flagellantów, w 5 27 modeli Flagellantów i w 6 dobija jeden oddział, także 1.5 oddziału oddaję oraz Maga, który dostał 2 rany z Misscasta i Touch of the Heart. Ugrałem 4 punkciki, czyli i tak nieźle. Na uwagę zasługuje fakt, że MU wyceniłem na -2, a w tabelce wpisane potem mam 0 (w tabelkach wokół tej komórki same zera, także podejrzenia są że missclick), co mogło wpłynąć na parowanie. Bitewka drużynowo poszła najgorzej, bo 63pkt tylko 😕


6. Szwajcaria i KoE

Pairing na -1 dla mnie. Grałem to z Dębkiem trzykrotnie w rożny sposób, więc wiem że na Flagi mam remis. Od drużyny info żeby nie ryzykować i stać i bezpiecznie zrobić 10pkt. Przeciwnik decyduje się grać bezpiecznie, wystawić po przekątnej i nie jechać do mnie, bojąc się o Scoringi. Wpisujemy wynik 10:10 i gramy bitwę „co by było gdyby było yollo”. Drużynowo blisko remisu 78:82, co sprawia że wyprzedzają nas 2 drużyny z niższych miejsc i spadamy na 5 miejsce 🥺


Przeszliśmy też do historii zdobywając Best Sportmanship po raz pierwszy w historii Kadry oraz udało mi się również zapisać na kartach historii mym fenomenalnym wynikiem indywidualnym z bitew 😁
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3691
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

Post autor: Heptun »

Fajnie się czytało i chyba jako świeżak choć miałeś słabo w paringach na "siłę" miałeś dostawki.
No i dużo pecha - teraz rozumiem Twój wynik.
Niestety nawet najlepszy plan przy kostkach jak widać powyżej może się posypać.
Mi zawsze powtarzano - "Dobry generał by to przewidział :mrgreen: " ale u Ciebie chyba jednak nie dało się.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
Vermin Swarm-turnieje - sezon 2024 W:2/D:1/L:5
Dread Elves-turnieje - sezon 2024 W:0/D:0/L:0
Infernal Dwarves-turnieje - sezon 2024 W:3/D:0/L:3

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Jak 24 pistolety z rr-hitów nie wbija żadnej rany Hold Guardianom, to jest to klasyczna bitwa w której człowiek sobie łamie palec w dupie...
Głowa do góry, następnym razem będzie lepiej!

ODPOWIEDZ