Empire piechotą i magią stojące

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
szkodnik
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 178

Empire piechotą i magią stojące

Post autor: szkodnik »

Empire - 2250

Arch Lector 285pts
War Altar
Armour of Meteoric Iron, Van Horstman's Speculum, Biting Blade

Battle Wizard 145pts
lvl2
Rod of Power, Sigil of Sigmar

Battle Wizard 145pts
lvl2
Ring of Volans, Dispel Scroll

Battle Wizard 135pts
lvl2
Wizard's Staff, Dispel Scroll

20x Swordsmen 189pts
Musician, Standard
9x Swordsmen[detach]

20x Swordsmen 189pts
Musician, Standard
9x Swordsmen[detach]

20x Greatswords 272pts
Musician, Standard
9x Swordsmen[detach]

5x Outriders 113pts
Musician

10x Crossbowmen 80pts

10x Crossbowmen 80pts

Great Cannon 100pts

Great Cannon 100pts

Hellstorm Rocket Battery 115pts

Hellstorm Rocket Battery 115pts

6x Knightly Orders 187pts
Musician, Standard [War Banner]

Casting Pool: 8
Dispel Pool: 7
Models: 139


Dużo magii, dużo strzelania, linia piechoty, lekka kontra nawet. Jakie widzicie słabości, jak byście przeciwko temu zagrali? Każda wskazówka cenna :)

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

1.masz tylko 7 kostek i 2 scrolle więc ktoś o armii totalnie ukierunkowanej na magie raczej przebije się przez zaporę-dać jeszcze 2 scrolle
2.Piechotę łatwo spanikować bo są to dość nieduze kloce(zwiększyć do 24-25 chłopa)
3.nie wiem po co ci outridersi-ja testowalem ich kilka razy i nie potrafię znaleźć dla nich zastosowania-wywalić i dać 5 konnych
4.maszyny ok
5.strzelcow przeniesc jako detechmanty
reszta w miare ok
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
szkodnik
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 178

Post autor: szkodnik »

Co do Outridersów to zastosowanie jedno przychodzi mi na myśl. 15 handgunnerów, którzy taniej wychodzą, są bardzo mobilni i nie rozciągają się na połowę stołu, tylko stoją zgrabnie zajmując mało miejsca. No i asv na 5+. Tak stosowani, spłacają się u mnie. Pistoliersi lepsi, ale nie na tą rozpiskę.
Na te punkty kuszoli w detachach ciężko będzie zgrabnie wystawić. Jeszcze z terenami:/
Reszta uwag celna :)


Oto więc wersja Reykiego:

Empire - 2250

Arch Lector 280pts
War Altar
Armour of Meteoric Iron, Van Horstman's Speculum

Battle Wizard 130pts
lvl2
Rod of Power

Battle Wizard 150pts
lvl2
2x Dispel Scroll

Battle Wizard 135pts
lvl2
Wizard's Staff, Dispel Scroll

24x Swordsmen 213pts
Musician, Standard
9x Swordsmen[detach]

24x Swordsmen 213pts
Musician, Standard
9x Swordsmen[detach]

22x Greatswords 292pts
Musician, Standard
9x Swordsmen[detach]

10x Crossbowmen 80pts

10x Crossbowmen 80pts

Great Cannon 100pts

Great Cannon 100pts

Hellstorm Rocket Battery 115pts

Hellstorm Rocket Battery 115pts

5x Knightly Orders 123pts
Musician

5x Knightly Orders 123pts
Musician


Casting Pool: 8
Dispel Pool: 7
Models: 148


No to juz macie dwie rozpiski do oceny :)

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Drogi Szkodniku jak chcesz iść w magię to oceń to:

1 Arch Lector of Sigmar
General; Barding; Prayers of Sigmar; Heavy Armour; Warhorse
Enchanted Shield
Doomfire Ring
Shroud of Magnus

1 Battle Wizard
Magic Level 2
Dispel Scroll
Dispel Scroll

1 Battle Wizard
Magic Level 2
Rod of Power
Sigil of Sigmar

1 Battle Wizard
Magic Level 2
The Orb of Thunder
Wizard's Staff

24 Swordsmen
Light Armour; Shield; Standard; Musician; Champion
9 Detachment - Swordsmen

24 Swordsmen
Light Armour; Shield; Standard; Musician; Champion
9 Detachment - Swordsmen

10 Crossbowmen

10 Crossbowmen

6 Knightly Orders
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Champion
War Banner

1 Great Cannon

1 Great Cannon

24 Greatswords
Great Weapon; Full Plate Armor; Standard; Musician; Champion
9 Detachment - Swordsmen
1 Helstorm Rocket Battery

1 Helstorm Rocket Battery

Casting Pool: 8
Dispel Pool: 7
Models in Army: 145
Total Army Cost: 2245

Masz tutaj 10 czarów.obrona magiczna też spora bo masz 7-10 kostek 2 scrolle i 2 resisty (1 i 2).
Strzelania masz niewiele ale skutecznie będzie straszyć smoki i giganty.
Helstormy zajmowac sie beda klockami.
Strzelanie fastami.
Kloce sporo rzeczy moga przyjąc na klatę.A w kontrze jest 6 tycerzy z warszmatką.
Kapłan do bitki ci nie potrzebny bo wrogich herosów albo pokroisz magią albo z ostrzału.Jeśli dojdzie taki koles to na pewno nie sam więc czelendza nie rzucisz mu.
Smokowi lordowie boją się statica więc na kloce nie biegną.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
szkodnik
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 178

Post autor: szkodnik »

W zasadzie oscylujemy wokół tego samego pomysłu. Różnice dotyczą tylko konfiguracji bohaterów. I widzę, że mocno zraziłeś się do ołtarza, Reyki ;) Mój model jest w drodze i chciałem spróbować. Boundy z altara stojącego za trzema klocami piechoty (stubborn, oślepienie) i do tego liderka od papy miło działają na moją wyobraźnię:) A i pewność mam większą, że bohaterowie będą się trzymali z daleka, bo samą magią, to wiesz...
Nasze strzelanie, jak i same oddziały identyczne. Tylko.. czy czempioni nie zabierają Look Out Sir magom?

No i zauważyłem, że wszyscy z góry jadą rozpiski na altarze, czołgach i armatach, ale prawda jest taka, że żadna inna konfiguracja nie budzi w nich żadnego strachu.

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Ale co z tego że stoi za oddziałami skoro i tak przyciąga pociski(jest dużym celem i ma słabego warda).
Jeden bound z lifa to nie jest az tak wiele by ryzykować utratę generała i punktów za ołtarz.
To jest chłodna kalkulacja a nie uraz jakiś.

To co wyzej wrzuciłem to leciutko zmodyfikowana twoja rozpiska.Skoro założenie jest magia i piechota to poszedłem w max magii.

Takie ustawienie jest ryzykowne ale całkiem przyjemne.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
szkodnik
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 178

Post autor: szkodnik »

Pogram sobie oboma zestawieniami. Czegoś nowego trzeba popróbować, a te rozpiski mi się spodobały :twisted:

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

jeden bound z light lore jest calkiem calkiem ok
wady?
troche sie zdezaktualizowali po tym jak wyszedl np smok z 7S

Awatar użytkownika
Adasiek
Pseudoklimaciarz
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adasiek »

A nie zastanawialiście się nad zamianą 10 crossbowmanów na archerów? Wiem, że i siła mniejsza i zasięg cieńszy, ale może przy tak dużej ilości klocków piechoty przydałby się jakiś nieduży skirmish.
Oczywiście mogę się mylić;)

Awatar użytkownika
szkodnik
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 178

Post autor: szkodnik »

Adasiek pisze:A nie zastanawialiście się nad zamianą 10 crossbowmanów na archerów? Wiem, że i siła mniejsza i zasięg cieńszy, ale może przy tak dużej ilości klocków piechoty przydałby się jakiś nieduży skirmish.
No właśnie boli oddanie inicjatywy przeciwnikowi, gdy nie ma się fastów i tylko stoisz i czekasz, co dojdzie. Ale 10 huntsmenów to już nie jest nieduży skirmisz ;) No i drogi jak na swoje możliwości.

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

Mi rozpa się podoba, ale jak zostaną ci same klocki to może być nie ciekawie
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr

Awatar użytkownika
Adasiek
Pseudoklimaciarz
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adasiek »

Mowię o zwykłych archerach.
Oczywiście mogę się mylić;)

Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

Szkodnik napisał:
15 handgunnerów, którzy taniej wychodzą, są bardzo mobilni i nie rozciągają się na połowę stołu, tylko stoją zgrabnie zajmując mało miejsca.

Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi.

Awatar użytkownika
Zeppelin
Falubaz
Posty: 1389
Lokalizacja: Górny Śląsk - Katowice

Post autor: Zeppelin »

argoth pisze:Szkodnik napisał:
15 handgunnerów, którzy taniej wychodzą, są bardzo mobilni i nie rozciągają się na połowę stołu, tylko stoją zgrabnie zajmując mało miejsca.

Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi.
outrider ma 3ataki ma ich5 toteż wychodzi 15ataków ,bardziej mobilini aczkolwiek gorsze trafienie choć faktycznie lepsze moim zdaniem (jeśli wogóle są już potrzebni)

ja bym dał zamiast jednej machinki hella (choć właściwie zależy to od gustu)

pozdro
I believe in Honour.!

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

5 Outriderów zajmuje na stole 5 cali szerokości.
15 hundgunnerów zajnuje około 12 cali szerokości.

Czuyli stawiając taką samą szerokość Outriderów i Hundgunnerów lepiej wypadaja outriderzy bo mają taki sam zasięg i siłę oraz tak samo trafiają ale wywalają 2x więcej strzałów.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

No fakt macie racje. Tylko trzeba ich dobrze na początku bitwy ustawić.

Awatar użytkownika
Etyś
Wałkarz
Posty: 53

Post autor: Etyś »

według mnie nie głupim rozwiązaniem jest czasem danie outriderom kropierzy dla koni... mają wtedy sava na 4+ i w akcie rozpaczy zawsze można nimi trochę powalczyć... ogólnie ja preferuje, żeby outridersi stali i strzelali, ewentualnie trochę się przesunęli
Ale sądzę, że na dłuższą metę jest to trochę rozwiązanie mało ciekawe... :)

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Reyki pisze:5 Outriderów zajmuje na stole 5 cali szerokości.
15 hundgunnerów zajnuje około 12 cali szerokości.

Czuyli stawiając taką samą szerokość Outriderów i Hundgunnerów lepiej wypadaja outriderzy bo mają taki sam zasięg i siłę oraz tak samo trafiają ale wywalają 2x więcej strzałów.
15 handgunnersów (120 pkt) stojących na górce to 6,3 cala i 15 woundów i core :P
5 outridersów (115 pkt) to 5 cali 5 woundów z savem na 5+ i special ale widzą do okoła
Jak dla mnie odpowiedź jest prosta.
Reyki pisze:ale wywalają 2x więcej strzałów.
Tego nie rozumiem.
Etyś pisze:według mnie nie głupim rozwiązaniem jest czasem danie outriderom kropierzy dla koni... mają wtedy sava na 4+ i w akcie rozpaczy zawsze można nimi trochę powalczyć...
To ja już wolę za taką cenę Vannila Knightów, tyle samo kosztują mają AS 1+ WS 4 S3 + lance i mogą powalczyć.
Co do bardingu po co podrożyć oddział który i tak jest drogi? Dla save'u 4+? Wtedy to oni będą na prawdę rzadko strzelać, bez 360 stopniowej widoczności.
Etyś pisze:ogólnie ja preferuje, żeby outridersi stali i strzelali, ewentualnie trochę się przesunęli
Ja ich w ogóle nie preferuje. Patrz kilka linijek wyżej, i moje porównań Pistollersi vs Outridersi w dziale o rozpiskach imperium.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Przy tym ustawianiu chłopaków brałem pod uwage stawianie ich na płaskiej ziemi a nie na wzniesieniu.

A jeśli ustawi się taką samą rzerokość outów i hundgunów to mamy 5 outów i 7 hundgunow-czyli ouci wywalaja 2x więcej strzałów.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
Etyś
Wałkarz
Posty: 53

Post autor: Etyś »

ja osobiście też w ogóle nie używam outriders ale tak kiedyś mój kumpel grał, według mnie lepiej postawić sobie tych handgunnów i jest fajnie

ODPOWIEDZ