2x 1500 Płock

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

2x 1500 Płock

Post autor: tomekjar »

Jedziemy na Płock z kolegą Szymonem Zatorskim i planujemy dobrze się bawić z średnio wymaksowanym sojuszem :) Nasza strategia jest następująca: flankować fastami/lataczami/hopperami z obu stron w pierwszej turze i zamykać okrążenie w drugiej ;) A środkiem mknąć będą kloce goblinów wspomagane ciężko-uderzającymi rydwanami. W trzeciej turze przeciwnik powinien poddawać bitwę widząc, że większość jego oddziałów ma na flance fasty, ugrzęzła w klocach goblinów i w dodatku zagrożona jest szarżą rydwanów, taki jest nasz szalony plan :P A co do rozpisek:

Noble
-General
-Dark Pegasus
-Seal of Ghrond
-Blood Armour
-Sea Dragon Cloak, Halberd

Noble
-Dark Pegasus
-Deathmask
-Heavy Armour, Sea Dragon Cloak, Shield, Lance

Noble
-BSB
-Cold One
-Crimson Death
-Heavy armour, Sea Dragon Cloak


5 Dark Riders

5 Dark Riders
-Musician

10 Warriors
-Xbows
-Shields


5 Cold One Knights
-Standard Bearer, Musician
-War Banner

5 Harpies

2 Cold One Chariots
-Spears


2 Reaper Bolt Throwers




Goblin Shaman
-General
-Chariot
-2 DS

Goblin Shaman
-Chariot
-2 DS

Night Goblin Big Boss
-Great Cave Squig
-Wallopa's One Hit Wounda
-Buzzla's Backbone Brew
-Light Armour, Shield


5 Goblin Wolf Riders
-Musician
-Spears, Shortbows

5 Goblin Wolf Riders
-Musician
-Spears, Shortbows

5 Forest Goblin Spider Riders
-Musician
-Spears

29 Night Goblins
-Standard Bearer, Musician
-Netters
-2 Fanatics

29 Night Goblins
-Standard Bearer, Musician
-Netters
-2 Fanatics

25 Night Goblins
-Musician
-Shortbows
-2 Fanatics


8 Squig Hoppers

2 Spear Chukkas

Goblin Wolf Chariot
-Extra Crew, Extra Wolf


Doom Diver


Mobilność: 2 wilcze fasty są dość tanie, zabójczo szybkie i wyposażone w łuki. Dzięki temu mogą robić wszystko to, co mogą robić fasty :D Pająki mają przedzierać się przez las/inny trudny teren i dostać się tam, gdzie przeciwnik się nas nie spodziewa. Walczącymi fastami są DR, wyższa WS pozwala im w miarę skutecznie walczyć z maszynami, wyższa liderka umożliwia zebranie się po ewentualnym Breaku niezdanym. Harpie mają za zadanie obcięcie marszu, zjedzenie słabej maszynki, wyciągnięcie maga z oddziału, fanoli. Ogólnie rzecz biorąc takie One Use Only :D Hoppersi poginają bez oporu, tak samo jak Giant Squig, kroją wszystko na drodze. Pegaz z Terrorem lata i wymusza testy Ld, pan ze Słomką zarzyna fasty, wpada pomóc tam, gdzie przyda się parę ran do CRa.

Strzelanie: 2 Reapery i 2 Chukki powinny w miarę skutecznie pozbyć się ewentualnego czołgu, okroić kawalerię, zdjąć szereg klockowi piechoty. Doom Diver lata sobie w poszukiwaniu kawy, lub skirmisherów takich jak Wardancerzy. 10tka Xbowów ma zadanie zdjęcie ewentualnego fasta u przeciwników, zapewnia minimalną ochronę górki z maszynami przed szarżą fasta.

Walka wręcz: 5ka rycerzy na Cold Onach nie jest taka najgorsza jak szarżuje, BSB potrafi kosić swoim Crimson Deathem całkiem nieźle, w połączeniu z wysoką I i AS3+ (polepsza się w miarę zabijania wrogów aż do 1+ ) zapewnia mu to w miarę dużą przeżywalność. Wrzucenie go na Dark Steeda dodaje mu mobilności. Klocki NG z siatkami dodają 3 szeregi i sztandar do CRa dla walczących od boku wrogiego oddziału fastów/rydwanu/pegaza. No i w końcu rydwany: mają ładnie wbić się we wroga zadając dużo Impactów, najlepiej ze wsparciem NG.

Magia: Szamani losują Stopy Gorka i rzucają je na IFkach w newralgicznych momentach bitwy. Co do ochrony magicznej: 5 DD i 4 scrolle powinny pozwolić nam wytrzymać 2 pierwsze tury, potem według planu wygrywamy bitwę, więc nie ma się co martwić tym "potem" :P


Jakieś uwagi, sugestie zmian? Wszelka pomoc i komentarze mile widziane :) Ale od razu uprzedzam, że w rozpisce O&G orka nie będzie ani jednego, takie życie.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2008, o 06:55 przez tomekjar, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

plan jest iście przebiegły i bezbłędny i wielce przytłaczający dla wroga =D> =D>

wydaje mi się, żę gdybym sie z tym spotkał oddałbym bitwe zmuszając moich żołnierzy do ucieczki, niech się ratuje kto może!!!

hehe, podoba mi się ;)

a nie lepiej dać bsbka na steedzie?? save gorszy ale nie ma stupida no i szybkość zdecydowanie większa i co za tym idzie spokojnie mógłby sobie jeżdzić w fastach gdyby nadeszłą taka potrzeba.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Muahahaha, teraz dzięki tobie Kosa mamy jeszcze jedną tajną broń: BSB wyszarżowywujący z oddziału na 18 cali :twisted: Albo tak jak piszesz pędzący w faście, ale to mniej prawdopodobne.

względem rozpiski pierwotnej zmieniłem lekko przedmioty na Noblach, pegazista ma Słomkę, Seal of Ghrond i zestaw niemagicznej zbroi, BSB ma Dark Steeda, Crimson Deatha i Blood Armour (jak coś zabije to będzie miał tego AS2+, może nawet 1+ ;) )

Więcej opinii i komentarzy mile widziane :D

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

a czy taki bsb jest legalny? bo chyba magic itemów ma za 55pkt :P ale mozę się myle, jak tak to sorka, a jak nie to moze mu enchnted shield? skoro ma wyszarżowywać to przynajmniej jakiś łuczników WE przeżyje ;)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Aaaargh, podpuściłeś mnie... Myślałem, że Crimson Death kosztuje 30 pkt, nie 35 ,stąd taki set-up przedmiotów. W takim razie powrót do poprzedniego ustawienia Itemów. I rozmowa z kolegą Szymonem, on gra DE, może będzie miał jakiś koncept ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
cinekmistrz
Warzywo
Posty: 14

Post autor: cinekmistrz »

Jak iść na całość, to dać crossbowy DarkRidersom, albo zrezygnować z jednych i wrzucic za to witchki. Też są bardzo szybkie a przyda się trochę piechoty "do walki" a nie do rank bonusa :) Pomysł fajny i mi się podoba.

Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2130
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Post autor: Gobo »

szatanski plan Tomku ;D milo to bedize obserwowac na turnieju :)

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

W Łodzi zterroryzowali większośc graczy ta rozpiska i już nikt ich nie lubi i nikt nie chce z nimi grać.

Moga pocisnąć:P
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2130
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Post autor: Gobo »

Tomku, koral Cie wyzywa w 1-szej bitwie ;)

Awatar użytkownika
Astragoth
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Astragoth »

słabe nie jest, ale średnie tak... IMO oczywiście..
po opisie wyobrażałem se niewiadomo co...
pewnie cos takiego :wink: :

DE: noob z maska i pegazem oraz beastmaster z mantykora
trzy fasty, 4 rydwany, harpie i hydra

OnG: 2xszaman na rydwanach, BOBB z teleportem (scout)
trzy kloce NG, spiderzy, 4chukki, hoppersi, gigant

i to jest jazda... ciekawe czy R&R doupszczaja 8) bo wtedy......

Opcjonalnie: 2reapery za hydre, DD za gifusia, 2 x 25 squig herdy
TruePunk pisze: Kazdy gra jak lubi; ale czesc pomyslow nawet matka statystyka powinna z glowy wybijac;p

Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2130
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Post autor: Gobo »

dopuszczaja wszystko ;) a herdy 25 sztuk to fajna zabawka... ale Tomek ma szatanski plan i jak zwykle go wprowadzi w zycie... mam andzieje ze z wieksza skutecznoscia niz na mackach ;) ...a i Tomku u mnie nie mozeszpowtarzac bitew, ktore rozgrywasz po pijaku, nawet jesli wygrasz ;D

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Astragoth:
Hydry nie mamy, a moje 2 Giganty są w trakcie malowania. Nie udało mi się zmusić malującego do oddania figsa na czas turnieju, a kiedy tylko mogę, to nie proxuję. Mantykory nie bierzemy z prostego powodu: jak nie ma hydry i giganta, to ona też nie ma sensu :P
A czym są R&R (głupie pytanie pewnie...)?

Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2130
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Post autor: Gobo »

regiment of renow chyba? ;)

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1002
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

Crismon Death-Requires two hands to use.(page 18 Dark elves army book)
Pozdro jak masz BSB z 3 łapami.
Takie moje uwagi
pzdr

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

BSB może wybrać magiczną broń wymagającą użycia dwóch rąk (np łuk). (Uściślenia sędziowskie, punkt 12, podpunkt i) )
Pozdro jak umiesz czytać.
Najpierw się upewnij, potem pisz, taka moja uwaga.
pzdr

Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2130
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Post autor: Gobo »

Tomek nie rob dymu ;) ogolnie to ja chce zeby moj bretoniski bsb nosil ze soba tarcze i lance...jak buc HE ;) (chyba zaczne investowac w magiczna lance dla bsb..ale wtedy nie bedzie magic-banera)

a co do 2-raka na bsb to Tomek ma 100% racji

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Nie robię dymu, tylko jeśli ktoś zwraca uwagę nie będąc pewnym swojej racji mógłby to zrobić w trochę bardziej kulturalny sposób, być może nawet dodać "Nie jestem pewien, ale..."

A tak w ogóle to nie dwurak, tylko halabarda +2 do Siły :P

Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2130
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Post autor: Gobo »

on byl pewien... tylko nie znal uscislenia... a tak naprawde to jest dopuszczalne przez RB legalnie i uscislenie nie jest potrzebne...

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1002
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

Sory masz racje teraz doczytałem,co nie zmienia faktu,że dla mnie jest to kompletna bzdura,ale cóż..

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Heh, Lohost, śmiejesz się z klocków "wartościowej piechoty", a one potrafią naprawdę zdziałać cuda. Nie mówię tu o łamaniu oddziałów w stylu 3 szeregi, sztandar, warbanner, ale naprawdę dużo rzeczy ma tendencję do ugrzęzania w klockach NG z siatkami. A jeśli tylko postoją jedną turę te dzielne gobbaski, to zaraz dojeżdża wsparcie w postaci rydwanów, pegazistów DE, czy czegoś innego. Poza tym nie każda armia ma fasty, żeby fanoli wyciągnąć, a nawet jak już się je wyciągnie, to one nadal są niezbyt miłą przeszkodą pomiędzy oddziałami przeciwnika, a naszymi klockami NG.
Co do magii: w antymagię wpakowaliśmy 235 punktów na cały sojusz 3000 punktów, czy to jest dużo? A daje nam to 5 DD, 4 Scrolle, co powinno dać jako-taką ochronę przed magią. Dodatkowo gobliny jeżdżą na rydwanach, co sprawia, że nie są tylko nosicielami Scrolli, ale również są przydatne po ich zużyciu. Kontra z rydwanów jest naprawdę skuteczna.
Poza tym partner grający DE nie ma zaufania do magii, a bez Sorcreskii nie miałaby magia większego sensu.

Co do generała i Halabardy: tu dużo myśleliśmy nad lancą, ale stwierdziliśmy, że jednak będą sytuacje, gdy zostanie w walce dłużej niż 1 turę (wspomniane już supportowanie klocka NG na przykład), tak więc halabarda jest optymalnym rozwiązaniem. GW odrzucamy od razu, bo przez to bilibyśmy ostatni, a po co marnować tak wysoką inicjatywę ;)

A jeszcze a propos tego niefortunnego Crimson Deatha: spójrzcie na VCty i HE: tam BSB nie ma żadnych ograniczeń, może brać normalnie tarczę, lancę. Tak samo BSB WE z hailem. To dopiero bzdury, co? Ale jakoś nikt nie narzeka na te rzeczy, bo to a) jest w army booku dozwolone, b) stosuje się to od dawna. Poza tym ja jakoś potrafię sobie wyobrazić sztandar przymocowany do boku wierzchowca ;)

ODPOWIEDZ