The Fury of Kurnous

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

The Fury of Kurnous

Post autor: bigpasiak »

mam takie pytanie. ostatnio przegladalem RB i mojego AB [ WE ] i zaciekawila mnie jedna kwestia... otoz:
wiemy ze z pogoni czy overruna wbijamy sie w przeciwnika i walczymy zalesnie od tego czy nowy combat byl juz rozegrany czy nie. jesli nie to od razu jesli juz byl to w nastepnej turze...

"... the combat is not resolved in this combat phase, but in the next..."
i
"In the following combat phase the pursuers will still counts as charging."
str.45 RB

czyli wiadomo ze wszystkie bonusy obowiazuja. to jasne jednak zastanowila mnie kwestia Fury of Kurnous. jest tam wyraznie napisane ze:

"On a round of combat in witch the Wild Riders did not charge they gain +1 Attack"
str.19 WE AB

wedle mnie znaczy to ze w kazdej turze w ktorej nie szarzowali maja dodatkowy atak. jako ze z poscigu czy overra nie walcze w tej turze lecz w poprzedniej wychodzi na to ze mam wtedy kazdym wildem 2 ataki z s5!
nie szarzowali w tej turze-warunek na dodatkowy atak spelniony
licza sie jako szarzujacy- warunek za bonus z szarzy spelniony

chcialbym wiedziec co o tym sadzicie. prosze o konkrety tak jak ja sie poslozylem konkretnymi cytatami.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

Wild reader dostaje tylko bonus za szarżę czyli +1 do siły,a nie +1 do siły i +1 atack

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

jakie mas podstawy zeby tak twierdzic? cytat? tekst zrodlowy? faq? errata?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

Np dlatego że dopiero w drugiej turze walki masz o jeden więcej atack, a tracisz + do siły.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

poczytaj moje cytaty i przemysl to...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Kołek
Falubaz
Posty: 1147
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Kołek »

Wild Riders did not charge they gain +1 Attack
podkreśliłem ważne słówka co oznacza że jeżeli nie szarżują, to wtedy mają bonus, to jeżeli z pogoni robi się szarże na wroga który walczył to dostajesz tylko bonus za siłę wtedy gdy będą się bić(tzn w następnej turze)no może niezrozumiale napisałem wiec postaram się prościej.

oddział A i B biją się, walka dobiegła końca i nagle w oddział B wjeżdżają wildzi, walka odbędzie się z udziałem wildów w następnej turze lecz w następnej turze nie mają +1 atack bo ta pogoń z której się wbili liczy się jako szarża i masz bonusy do siły z tym związane, a nie masz bonusu w formie ataków (potwierdzają to słówka podkreślone przeze mnie).Bo skoro jest napisane że dostajesz bonus w rudzie w której nie szarżują to było by to sprzeczne z tym bonusem za szarże :wink: .Więc lećmy w kolejności wpierw walka z bonusami za szarżę(bo niby skąd masz mieć bonus za szarże jak według ciebie to już nie jest szarża,więc jakie 2A z S5 ??, jeżeli przyjąć twoją interpretacje).
PS nie wszystko da się poprzeć cytatami patrz VHS.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

to albo szarzowali i maja bonus z wloczni(deklaracja/pogon) albo nie szarzowali i maja +1A

a po pogoni sa liczeni jako szarzujacy wiec raczej sprawa jasna
"On a round of combat in witch the Wild Riders did not charge they gain +1 Attack"
czepiajac sie to ten warunek spelniasz zawsze...w koncu szarzujesz w fazie ruchu a walczysz w fazie walki wrecz :wink:

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

no i czołg tez sie nie da poprzec cytatem tak samo jak czołg, VHS :/ Ale cytatem da sie poprzec Dragon armour który daje odpornosc na duzo rzeczy a jest za 6 punktów,

Nie masz +1 atku bo pogon jest szarza ze wszystkimi konsekwencjami i bonusami masz +1 S za spear itd.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

chodzi o dwie kluczowe sprawy:
pierwsza to to ze nie szarzowalem w TEJ TURZE!
dwa to to ze jestem LICZONY jako SZARZUJACY!
@Kolek cytuj caly cytat bo poczatek jest naprawde wazny.
@tedzio pogon jest szarza i to wykazywalem ale odbyla sie W POPRZEDNIEJ TURZE! nie w obecnej i o to dokladnie mi chodzi. nie szarzowalem w tej turze wiec mam +1 A jednak jestem liczony jako szarzujacy gdyz w poprzedniej wykonalem pogon i "wpadlem" we wroga za co mam wszelkie bonusy szarzujacego...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Wydaje mi się to nadinterpretacją Pasiak ... wybacz ale moim zdaniem kombinujesz.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

jednak wg zasad przyznasz mi racje...?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

bigpasiak pisze:jednak wg zasad przyznasz mi racje...?
Nie.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Jedy Knight pisze:
bigpasiak pisze:jednak wg zasad przyznasz mi racje...?
Nie.
Czemu?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Fedek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Zielona Góra/Gorzów Wlkp.

Post autor: Fedek »

Odpowiedź na pytanie zawiera się w Twoim pierwszym poście
"In the following combat phase the pursuers will still counts as charging."
str.45 RB
Jeśli oddział jest liczony jako szarżujący, to pociąga to za sobą wszystkie tego skutki, nie ważne czy faktycznie szarżował, czy nie.
Jeśli nie szarżowałeś w tej turze, ale jesteś liczony jako szarżujący, to jasnym jest, że masz +1S ale nie masz dodatkowego ataku.

Analogicznie, jeżeli oddział za sprawą jakiejkolwiek zasady liczył się jakby się ruszał, to nie ważne, czy była to specjalna zasada a oni Bogu ducha winni stali w miejscu, czy walnęli 8 cali marszu, są traktowani jako ruszeni. I na przykład nie mogą strzelać.

Awatar użytkownika
Qbas
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qbas »

Czy jest to pogoń czy overrun to jeśli zostanie osiągnięta pozycja przeciwnika, traktuje się ją jako szarżę. To samo jest chyba z popychaczkami...:roll:
Obrazek
Dyskusja na temat Euro 2009 pisze:
Ja się przewidziałem czy 23 - N.Ireland gra na ograch??
TIM GRONNEBERG - OGRES

Szkoci to klimaciarze :D

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

ty to pasiak jednak chyba nie wyrośniesz z takich walkow ;)

strona 45, oddzial ktory wpadl we wroga w pogoni lub overuunie jest w nastepnej turze traktowany jako szarzujacy.

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Nie można mieć ciastko i zjeść ciastko - albo szarża i +1S, albo nie i +1A...Bosh, ależ falandyzacja
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

ksch pisze:Nie można mieć ciastko i zjeść ciastko

Nie można zjeść ciastka i mieć ciastko ... bo mieć i zjeść to raczej można :P (tzn wszystkie ciastka które miałem zjadłem ale żadnego którego zjadłem nie miałem) :wink:

Tak czy owak wydaje mi się ze temat jest zamknięty.

EDIT.

Pasiak poprosił mnie o to bym temat otworzył ... więc otwieram ( choć uważam że sprawa jest na tyle głupia że dyskusji nie wymaga ) ... tak czy owak jeśli któryś z pozostałych modów podziela moje zdanie niech zamknie teraz lub na zawsze trzyma go otwartym :P


Tak czy owak czekam na przytłaczające argumenty ZA.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

dziekuje.

najpierw odpowiem ze ja dokladnie cytuje i podaje ze sa traktowani jako szarzujacy w "following phase" caly czas to powtarzam i chyba ktos nie czyta uwaznie... wyraznie jest napisane ze dostaja bonus jesli nie szarzowali W TEJ TURZE!!! ile razy mam powtarzac ze wiem ze sa traktowani jak szarzujacy ale robili to w poprzedniej!
rozumiem zatem ze jesli handgunnerzy lub thunderersi sie ruszyli to s&s nie wykonaja? stosowny zapis jest na str 54 w RB akapit o move or fire:
"... may not fire his weapon if he has moved at all during that turn..." rozumiem ze przeklada sie to takze na nastepna ture? czy tez to ze sie ruszyli/szarzowali dzialo sie w poprzedniej nie oddzialowywuje na te ture z wyjatkiem tego ze wildzi sa "traktowani" jako szarzujacy wiec maja bonusy z szarzy!
@Fedek tam nie ma zapisu ze dostana ten bonus tylko wtedy gdy nie beda szarzowali lecz jesli tego nie beda robili w TEJ TURZE!
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

bzdury.

nigdzie w booku nie ma definicji kiedy ture traktowac jako moja tylko ture, a kiedy jako ture moja i nastepnie przeciwnika.

Trzeba to brac niestety na rozum.

"szarżuje i jednocześnie nie szarzuję", no bez żartów proszę. To jest tak żałosne ża az smieszne ;)

Zablokowany