Niszczenie maszyny a overrun!

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Piotr P.
Falubaz
Posty: 1389
Lokalizacja: Bastion

Niszczenie maszyny a overrun!

Post autor: Piotr P. »

Nie chce mi się przeszukiwać wszystkich tematów i nie wiem czy taka sytuacja sie pojawiła.

Załoga maszyny szarżowana przez oddział wroga zadeklarowała Flee. Oddział dochodzi do maszyny i w turze walki wręcz niszczy ją. Czy po zniszczeniu oddział moze zrobić overruna.

Przy zasadzie overrun napisane jest, że jeśli na koniec walki przeciwnik został wycięty, można zrobić overruna.

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

z tego co wiem to na tą edycje tak ... może zrobić overruna

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Może :)

A teraz inna akcja:
Maszynka stoi sama, opuszczona, bez załogi. Czy można na nią zaszarżować? A po tem jeszcze sobie zrobić overruna?

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

Nie widzę przeciwwskazań :)
Pytanie tylko czy liczy sie podstawke maszyny 40x40mm czy szarzuje sie na nia tak jak na obsluge (skirmish).

pzdr

Daro
Oszukista
Posty: 793
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Daro »

Ooo i to by było istotne bo jesli podstawke ...no cóż mój park maszyn dorobił by sie podstawek :P

Pozdro

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Oczywiscie kwestia nie rozwiazana. Jednak uwazam ze powinno sie brac maszyne jako skirmish, po pierwsze dlatego ze podstawka jest tylko DODATKIEM ulatwiajacym przesuwanie figurek (to taki movement tray tyle ze pod maszyne), a po drugie dlatego ze 40x40 obrazuje maszyne wraz z zaloga. Zaloga uciekla, wiec i podstawka powinna byc teoretycznie mniejsza ;-)

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

maszyny nie maja podstawek(a szkoda)
narazie GW tylko sugeruje zeby je na takowe przykleic

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

wedlug uscislen maja.. o wielkosci 40x40 lub wiekszej

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

ja tam wole by maszyna miala podstawke 40x40 lub wieksza.. ale jasno okreslona + do tego ewentulane podstawki obslugi by dochodzily - mniej problemow bedzie :)
Obrazek

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Shino pisze:wedlug uscislen maja.. o wielkosci 40x40 lub wiekszej
tzn ze jak ktos przyjdzie z great cannonem bez podstawki to go nie wpuszcza na mastera?
:lol:

Awatar użytkownika
raf
Oszukista
Posty: 852
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn

Post autor: raf »

quas pisze:
Shino pisze:wedlug uscislen maja.. o wielkosci 40x40 lub wiekszej
tzn ze jak ktos przyjdzie z great cannonem bez podstawki to go nie wpuszcza na mastera?
:lol:
Dopóki do zestawów nie dodają podstawek, to niech mi nikt nie sugeruje, że powinieniem mieć jakąkolwiek podstawkę. Tak samo zresztą jak w przypadku Steam Tanka.

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

Ja kupilem 7 terradonow blisterowych w ktorych nie bylo podstawek, ale jakos kazali je mieć. Zreszta klopot to niewielki zrobic 5 podstawek pod maszyny.
pzdr

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

raf pisze:
quas pisze:
Shino pisze:wedlug uscislen maja.. o wielkosci 40x40 lub wiekszej
tzn ze jak ktos przyjdzie z great cannonem bez podstawki to go nie wpuszcza na mastera?
:lol:
Dopóki do zestawów nie dodają podstawek, to niech mi nikt nie sugeruje, że powinieniem mieć jakąkolwiek podstawkę. Tak samo zresztą jak w przypadku Steam Tanka.
ok mma 4 edycyjnego smoka... jak to dobrze, ze ma podstawke 40x40 :roll:

popatrz sobie na base chart na stronie gw.. tam jesty dosc dobitnie i wyraznie napisane co ma miec jaka podstawke... i taka masz sobie sprawic jesli jej nie masz...

swoja droga skoro dzwon skavenski nie ma podstawki to nie mozna go trafic ? :wink:

Daro
Oszukista
Posty: 793
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Daro »

To 40x40 to dla maszyny i załogi?

Pozdro

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

dla maszyny.. zaloga jest na swoich podstawkach

Daro
Oszukista
Posty: 793
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Daro »

A jak potem wyglada obracanie maszynki ?

Aha - i powiedzcie mi jak zmiescic krasnoludzka stara katapulte na ta podstaweczke - bo ja to czarno widze....

Pozdro

Awatar użytkownika
Nordri
Chuck Norris
Posty: 575
Lokalizacja: Greifenhagen

Post autor: Nordri »

Dwe kwestie, może nie do końca zgodne z tematem, ale zwązane z maszynami i tak:

1)Mamy sytuację:
.....|I|


ooooooo
ooooooo
ooooooo
...O

|I| - działo
o - jakiś tam oddział
O -pojedynczy model poza oddziałem (man sized)

I teraz pytanie - czy gracz strzelający może zadeklarować żeby strzelić przez tak w oddział, żeby dostał model za nim? Bo w sumie gdzieś pisali że nie można strzelać do celów których się nie widzi....

2)Kawaleria szarżuje na działo, niszczy je w fazie walki i robi overruna w bok klocka piechoty, jak roumiem walka jest rozgrywana w następnej turze? Jeśli tak, to kolc piechoty może się w swojej turze zrobić zwrot i zachować bonus za ranki? Niech mnie ktoś poprawi jeśli źle interpretuję.

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

1)moze
2)przecież jesteś związany walką, to jak mozesz się obrócić? czyli nie
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

1) Moze. Troche inaczej sprawa sie ma jesli ten model stalby np. 20 cali za tym regimentem, a ty specjalnie zadeklarowalbys zasieg oczywiscie za daleki jak na regiment, po to zeby trafic tego charaktera. To sie nazywa overguessing, i jest niemile widziane, ale zasady tego nie zabraniaja, i jedyna rada na to jest pamietac o tym i nie stawiac wrazliwych celow za "zaslona" z regimentu.
2) Moglby sie obrocic dopiero po wygraniu jednej rundy walki.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

karlee pisze: To sie nazywa overguessing, i jest niemile widziane, ale zasady tego nie zabraniaja
oj zabraniaja.. jesli ktos zle bedzie probowal ocenic odleglosc na niekorzysc takiego herosa to wlasnie sie wola sedziego po wp i anulowanie strzalu... bo zasady wyraznie zabraniaja overguessowania... w kazdej postaci

ODPOWIEDZ