Rozważania różne

Vampire Counts

Moderator: misha

Zablokowany
Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

5 kosted DD i scroll? Hmmm zatem uważasz, że wiele z tego zostanie po rzuceniu winda i popychaczki, zeby jeszcze starczyło na zdislepowanie kilku wskrzeszeń i boundów (np. 3xPopychaczka, 7xwskrzeszenie, 2 boundy+ew. power stony)? Zreszta nie ma o co sie spierac, bo VC maja to do siebie ze bardzo szybko zgarniają scrolle. Musisz wziaść pod uwagę 6 tur, nie jedną, zwłaszcza w tych, wkórych scrolli nie będzie. Grając ostatnio z VC na 13 kostkach, boundach + 5-6 power stonach byłem wstanie jednym caddym nawet dzielnie się przez dwie tury trzymać. Gorzej zresztą tur :). Bez tylu PS też nie było jakoś lżej.

Awatar użytkownika
Morgon82
Mudżahedin
Posty: 300

Post autor: Morgon82 »

No ja sam gram wampirami ale zeby skladac rozpe na 13 kosciach, boundach i power stonach to trzeba juz byc nie teges. Wstyd by mi bylo przed moim przeciwnikiem ze mu psuje przyjemnosc z gry wystawiajac cos takiego. Z drugiej strony koszt takich bohaterow z BSB ze sztandarem regeneracji to jakies 1100 pkt. I faktycznie ciezko to wszystko zblokowac. Natomiast chcialbym zauwazyc ze popychadla raczej nie rzuca sie na dwoch kostkach, szansa jest lekko ponad 50% ze wyjdzie. Wskrzeszania na jednej mozna ale to 66% ze wyjdzie czyli co trzecia nie wychodzi, i to tylko gdy masz item +1 to cast, a wtedy wampir jest slabszy w walce. Slabym punktym takiego rozwiazania sa bohaterowie, zlozeni na magii, bez wiekszej ochrony i szarzujac takie wampiry trzeba skupiac jak najwiecej atakow na bohaterach, bo smierc kazdego z nich znacznie oslabia potencjal calej rozpiski. Oczywiscie mozna powiedziec ze wampiry siedza w oddziale z regeneracja, jesli tak to olac ten oddzial, bic wszystko dookola, mysle ze na remis sie wyjdzie, co skutecznie zniecheci ludzi do wystawiania takich potworkow bo nie ugraja tym masakry. I znow kwestia ze ja utkne, on dowskrzesza, dojdzie i koniec. Mysle ze tutaj trzeba zaatakowac mozliwie wiele jednostek jednoczesnie. Wampiry nie moga byc wszedzie i wskrzeszac wszystkiego. Im wiecej maja jednostek zaangazowanych w walki tym wieksze straty ponosza i nie sa w stanie skupic sie na wiecej niz dwoch odzialach, ktore ponosza wieksze straty. Zwlaszcza przy wskrzeszaniu kawy czy vargulfow po 1 ranie. Uwazam ze jest troche sposobow na nowe VC, zreszta tych samych co byly na stare. Magia potezna, ale droga, i tez nie zawsze wychodzi, a pozatym najwiecej skupia sie na generale, ktory w przypadku miscasta i polozenia calej fazy magii praktycznie moze przegrac gre w jedna ture jesli w pore nie uzupelni strat. Jest potencjal, jest i zagrozenie. Ale moze i dobrze ze cos takiego sie pojawia, moze w koncu ludzie pomysla nad tym by powstalo cos takiego jak kultura tworzenia rozpiski, bo z tym jest tak jak z kultura polskich kierowcow, kiedys jej nie bylo, teraz powoli sie poprawia, ale tez nie wszedzie.

Piko
Pseudoklimaciarz
Posty: 20

Post autor: Piko »

Chyba źle mnie zrozumiałeś. Po walnięciu wind of death leci scroll a po walnięciu popychaczki lecą DD. Resztę zostawił bym na bounda głównie book of arkhan. Olewam całkowicie to, że wskrzeszasz poległych. Ze swojej storny strzelam i czaruje głownie po kawaleriach albo po oddziałach , które można pojechać w turę. Do tego, jeżeli wiem , że się upierasz przy wskrzeszaniu, to moja armia dotrwa w pełnym składzie do walki , bo nie zostanie rozwalona misslami magicznymi. Gdy dojdzie do starcia to przeciwnik będzie miał znaczną przewagę liczebną, która dla vampirów jest podwójnie niewygodna, z racji tego, że gdy vampy przeważają liczebnie, to mogą pojechać doborowy odział wygrywając tylko jednym pkt.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Piko ciągle patrzysz tylko na jedną stronę kofliktu lub nie starsza się porównać innych możliwości.

Jak sie strzela do oddziału który można wystrzlać w jedną turę to przeciwnik może również zaatakować te oddziały które jest wstanie złamać w jedną ture.

Jeśli armia upiera się na wskrzeszaniu i dojeżdza w pełnym skladzie czy może większym to nie oznacze, że ma przerąbane bo Missilami nie dotykała przeciwnika. Pociski to ruletka, trudniej sie je rzuca, trzeba wyrzucic odpowiednia ilsoc trafien, potem zranien a potem przeciuwnik nie moze za dobrzez sejwowac/wardowac. Jesli chaos dochodzi w pelnym skladzie to chyba bardzo dobrze, jesli bretka to jeszcze lepiej, to samo tyczy sie wampirow. Wystarczy dojsc bez strat, a nie bawic sie w losowe pociski.

Ja też mówilem jest 6 tur i wampiry dzieki recastowi jak malo kto wyciga scrolle. Jesli niewiele wskrzesi w tej turze to w innej bardzo prawdopodobne ze zrobi to 2 razy lepiej.

Poza tym po co wampirom skupiać sie na pociskach magicznych?? Mają dużo lepszy i pewniejszy wybór czarów z własnego lora jak i pozostałych.

Piko
Pseudoklimaciarz
Posty: 20

Post autor: Piko »

Och, jedynie chce Ciebie przekonać do tego, że invokacje nie są przegięte. Oczywiście są przydatne i jako gracz VC nie wyobrażam sobie gry bez tego typu czaru, to jednak uważam, że każda armia jest w stanie wygrać VC nawet z 13 kostkami PD

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

"Och, jedynie chce Ciebie przekonać do tego, że invokacje nie są przegięte. Oczywiście są przydatne i jako gracz VC nie wyobrażam sobie gry bez tego typu czaru, to jednak uważam, że każda armia jest w stanie wygrać VC nawet z 13 kostkami PD "

nie są przegięte...na 2k wystawię sobie 4 klopy, 2 organki i trochę thundów i tez moge powiedzieć: nie są przegięte, mogłem zabrac 8 bolców... :twisted:

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Piko pisze:Och, jedynie chce Ciebie przekonać do tego, że invokacje nie są przegięte. Oczywiście są przydatne i jako gracz VC nie wyobrażam sobie gry bez tego typu czaru, to jednak uważam, że każda armia jest w stanie wygrać VC nawet z 13 kostkami PD
Czyli mam rozumieć, że w nie wyobrażałeś sobie gry starymi wampirami, które w końcu obowiązywały jeszcze tak niedawno :)

Jeśli chcesz porównywać poziom przegiętości inwokacjki wystarczy porównać inwokacje wskrzeszenia khmerii i VC lub pomiedzy wskrzeszeniam starych wampirów. Szybko się dojdzie do wniosku że khemrii czy stare vampiry nie mają nawet 10% tego potencjału co oferują nowe VC :)

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Kal Torak weź wreszcie przeczytaj ksiązkę do TK bo już nie mogę czytać jak podpierasz się tą armią na każdym kroku nie mając racji.
Leczenie TK jest lepsze (jako sam czar) d6 piechoty (szkiele rzucasz 2d6 i wybierasz lepszy wynik) i d3 rany pozostałych jednostek.
Popychaczka też jest lepsza - nie działa na 8", ale daje ci pełną szarżę (16" w przypadku rydwanów, kawalerii). Ponadto każdy heros TK ją zna.
TK mają zajebistą magię. Problem jest taki, że oddziały są mięciutkie. To w kwestii jakbyś nie miał AB TK pod ręką.

Co do magii VC to jest silna i co z tego? Na wskrzeszaniu ghouli daleko nie zajedziesz. Przeciw VC rzadko dispeluję wogóle wskrzeszanie i jakoś daję radę. Bez przesady z tym zachwalaniem inwokacji. BK tak szybko nie uleczysz jak trafi w nich klopa, czy przejadą się po nich organki.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Odpowiem tym samym,

Izo weź wreszcie przeczytaj książke do TK i VC bo już nie mogę czytać jak nie zauwazasz podtsawowych różnic między nimi. Leczenie TK nie obejmuje wszytskich jednostek (jesteś wstanie TK leczyć np. carriorny na D6?), ich czary nie posiadaja recasta. Bardzo często gram z Khemrii. Nigdy nie miałem problemu z ich wskrzeszaniem.

Oczywiście teraz skupiliśmy się na omawianiu samego aspektu wskrzeszania. W VC jednak wiadomo że to nie wskrzeszanie jest u nich jeszcze tak bardzo mocno. Dopiero połączenie np. wskrzeszania z jendostką BlackKnigtów czasem bloodów ze wardami i regeneracją, powodują, że jesli przeciwnikowi jakimś cudem uda się mocno uszczyplić takie coś to i tak stan takiej jednostki zostanie odpowiednio wskrzeszony. Plus oczywiście świadomość, że jesli wejdę moimi jednostkami do HtH to jeśli nie wybiję całego oddziału, to gracz VC będzie wstanie mnie tam trzymać do końca bitwy. Oczywiście nie będzie mógł robić to wszędzie. Ale wybierze te walki, które mu najbardziej odpowiadają.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

[Po pierwsze]. wampiry generują o wiele więcej czarów niż khemri w ciągu fazy magii (recast), a ponieważ:

[Po drugie], jak kazdy heros w TK zna popychaczkę, a tylko priesci wskrzeszanie to u wampirow jest na odwrot, zatem dojedzie kompletna armia wampirów, które to:

[Po trzecie], wampiry mają o wiele silniejszego kopa w walce wręcz. Jeżeli wampirom coś nie wyjdzie, np ugrzezną albo spalą szarżę, to spokojnie moga dostac kontrszarżę na klatę, ponieważ

[Po czwarte], wampiry mają o wiele bardziej odporne oddziały - możliwosc regeneracji CR, duzo oddziałów z regenkami, a do tego

[Po piąte], wampiry mają lepsze przedmioty magiczne ochronne

Między tymi armiami jest przepaśc. W każdym aspekcie.

Awatar użytkownika
Ish
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176
Lokalizacja: Łask

Post autor: Ish »

ja nie wiem gdzie wy widzicie sens w porownywaniu vampirów z 7 ed. a tk z 6? jakies nieporozumienie...

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Porównanie było konieczne aby pokazać przepaść między tymi armiami, a tym samym pewne "przegięcia", czy też coraz widoczniejszy brak równowagi/balansu pomiędzy armiami zarówno z VI i VII eydcji. Dodatkowo jest sens porównywania armi VI i VII edycyjnych, gdyż sposób wydawania i machina marketingowa GW wydaje 2 AB na rok, a co za tym idzie w użyciu są armie VI i VII edycyjne, które przecież ścierają się na stołach. Gdybyśmy porównywali AB już nieobowiązujące to rzeczywiście można powiedzieć "jaki jest sens".

W tym wypadku dyskutujemy nad coraz większym brakiem proporcji między zasadami jednych armii a drugich. VC wspięły się już na sam szczyt w tym zakresie.

Fluffy bardzo ładnie i klarownie wypunktował mocne strony VC.

Pocieszać się można tym (ale co to za pocieszenie), że VII edycyjne wymaksowane standardy (no może z lekkim przymróżeniem oka na orki i gobliny) są wstanie ze sobą jeszcze konkurować...

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Leczenie TK nie obejmuje wszytskich jednostek (jesteś wstanie TK leczyć np. carriorny na D6?), ich czary nie posiadaja recasta.
To jest największa bzdura jaką przeczytałem ostatnio.

Po 1: nie czary, a inkantacje.
Po 2: jestem wstanie leczyć wszystko na d3, a piechotę na d6.
Po 3: LHP i King mogą rzucić więcej niż raz tą samą inkantację (jak to się nazywa?).

Ponownie Kal Torak polecam lekturę podręcznika. Nie porównujcie armii, bo nie o tym mowa. Ja tylko wyprowadzam z błędu nieuświadomionych ^^

Awatar użytkownika
Ish
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176
Lokalizacja: Łask

Post autor: Ish »

przepaść jest bo jest nowa edycja. patrzac przez pryzmat szóstej tej przepaści nie było.Co do taktyki GW to tu niestety nic sie nie zmieni, maksują armie i tyle.HE dostali ASF i wszyscy mowili,ze to przegiecie.Vampiry dostały magie,nowe jednostki i stafy,wszyscy mowią przegiecie.Wyjdzie Chaos,dostana gifty,przedmioty -wszyscy powiedzą przegięcie. TK tez pewnie zrobia sie podobni do VC.

Mi sie to nie podoba ,ale nic na to nie poradze i nie narzekam jak niektorzy.Czasem mam wrazenie ,ze zyje w kraju wiecznych malkontentów.

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Ish pisze:TK tez pewnie zrobia sie podobni do VC.
Ogólnie GW ujednolica armie. Nie zmienia to faktu, że w TK zmian rewolucyjnych nie potrzebuję i jeżeli mają zmienić tą armię na wzór 7ed booków, to ja podziękuję i wolę żeby zostało wszystko jak jest ^^

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Ish pisze:Mi sie to nie podoba ,ale nic na to nie poradze i nie narzekam jak niektorzy.Czasem mam wrazenie ,ze zyje w kraju wiecznych malkontentów.
Malkontenci czy nie malkontenci ale właśnie ich głosy właśnie spowodowały poważne rozmowy nad wprowadzeniem EuroCS. Nawet jeśli nie zostanie wprowadzony oficjalnie jako Limited to zaisnieje obrobiony i gotowy do wzięcia przez organizatorów turniejów. Widać to również po ostatnich rozpiskach, które propagują "kulture składania rozpisek".

Izo nie wyprowadziłeś mnie z żadnego błędu. Pisałem, że recast i sama magia ma znacznie większy potencjał od Khemrii, a nie że lordowie Khemrii nie mogą rzucić dwa razy czaru (nadal top nie jest recast gdyż recast można rzucić i 3,4,5..razy). Po drugie przyczepianie się, że nazwałem coś czarem a nie inwokacją to tak samo jak przyczapianie się, że coś nazwałem kociołkiem a nie garnkiem. To tylko skrót myślowy, no chyba że chcesz teraz ze mną dyskutować na temat "czy inwokacje nie można też nazwać czarem/zaklęciem/rytuałem/". Dlatego proszę na siłę nie musisz mnie wyprowadzać z błędu.

Awatar użytkownika
Torres
Wodzirej
Posty: 675
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Torres »

Napisałeś bzdurę, którą zacytował i poprawił.
Więc jeśli Cię nie wyprowadził z błędu to jesteś bardzo oporny :)
TK i VC się różnią moim zdaniem i to bardzo natomiast przepaści za bardzo nie widzę.
Naprawdę VC nie są aż tak przegięte :)
A co do wysypu "kulturalnych" rozpisek to wydaje mi się, że "kulturę" zweryfikuje najbliższy turniej a nie to, co ludzie zamieszczają sobie na forum.
Zazwyczaj jest tak, że idea przegrywa brutalną walkę z rzeczywistością.
Nie zdziwiłbym się więc gdyby Ci wszyscy "obrońcy uciśnionych" na turniejach dalej używali rozpisek PG, które teraz na forum besztają :P

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Żandnej bzdury nie napisałem bo:

Inwokacja Khemrii nie jest recastem. Conajwyżej można powiedzieć że lordowie Khemrii mogą jeden raz powtórzyć ten sam czar.

Inwokacja jest również szeroko rozumianym czarem/zaklęciem czy czym kolwiek innym. Nigdzie nie pisałem, że Inwokacja ma zasady działania zwykłych czarów (lorów) jak np. life, beast etc.

Jedynie nie sprecyzowałem siły wskrzeszania bo chciałem to odnieść tylko do fell batów - tutaj rzeczywiście mój błąd.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2008, o 13:23 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Torres
Wodzirej
Posty: 675
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Torres »

No i właśnie o ten ostatni błąd chodziło przede wszystkim :)

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Co do forum i "kultury rozpisek" to Torres od czegoś trzeba zacząć. Tak nagle na turniejach się one nie pojawią bez działań poprzedzających, tak samo jak istnienie standardów jest w dużej mierze wynikiem właśnie promocji na forach, przez co większość graczy może skorzystać na zasadzie "kopiuj/wklej". Idea czy nie musi mieć czas aby się zakorzenić, samo z siebie nic nie wyniknie, dlatego nie ma co umniejszać roli forum, rozpisek na forum czy ostatnio sporej ilosci tematów o nowym limited (chyba są juz 4 takie).

TK i VC są niepodobne? Ja rozumiem, że każdy lubi powszechnie stosować przy jakimkolwiek porównaniu że jedno jest zupełnie inne od drugiego, ale proszę - bez przesady. Ciężko w całym WFB o armie bardziej podobne do siebie, chociaż nie przeczę że różnia się od siebie, tak samo jak szklanka różni się od kubka.

Co do przepaści Khemrii i VC to fluffy już ją wykupktował.

Zablokowany