Łuki łuki jeszcze raz łuki

Wood Elves

Moderator: Gremlin

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Kosmo pisze:
Piotras pisze:
Nostro pisze:na maszynki idzie albo alter, albo alter z hoda, albo waye...
Proszę, masz odpowiedz Kosmo. ;)
Nie używam altera, rzadko kiedy uzywam wayów a imo HoDA ma o wiele więcej lepszych celów niz maszynka ktora wymaga zabiciu 3 zazwyczaj nieopancerzonych załogantów. :)
No to już nie moja wina. ;) A załoge działa czasami warto rozwalić - np. organy krasnoludzkie. Co do misji kamikadze GG - ja nie widzę w nich sensu. Owszem podejść na bliski zasięg, ale nie dać się zaszarżować ;] To jest sztuka :D (która często nie wychodzi, ale to inna sprawa :P).

Awatar użytkownika
Qbas
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qbas »

Jak nie zaszarżują to jeszcze lepiej :P Kolejna salwa bez własnych strat - podoba mi się :)
Obrazek
Dyskusja na temat Euro 2009 pisze:
Ja się przewidziałem czy 23 - N.Ireland gra na ograch??
TIM GRONNEBERG - OGRES

Szkoci to klimaciarze :D

Awatar użytkownika
max1
Chuck Norris
Posty: 659
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: max1 »

Kamikadze, nie kamiadze, ale ostatnio moi gladzi zdjęli pół oddziału wl :D

Awatar użytkownika
Nostro
Chuck Norris
Posty: 605
Lokalizacja: Włocławek, Klub Fenix (czasami Athel Loren)

Post autor: Nostro »

Moi gladzi (10) zdjęli 5 lekkiej kawy i w nast. turze 10 kuszników (kosze na 2 tury, kawa od razu) Nie są tacy źli, ale jako opisane w każdym booku że to jest najlepsza jednostka łucznicza w całym wfb powinni być ciut! lepsi... moje zdanie
Klub Fantasy "FENIX" ('Stara Remiza', ul. Żabia 8, Włocławek)
Gry bitewne, RPG, karciane, planszowe.
Każdy poniedziałek od 15.oo do 19.oo. ZAPRASZAMY :!: :!: :!:
Obrazek
http://klubfenix.vip.interia.pl

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

Wg mnie są odpowiedni jak na swoj koszt

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

GG to naprawdę opłacalna jednostka, akurat w niej nic bym nie zmieniał. U mnie standardem jest 30, co do ustawienia to, jeśli jest górka 30tka w miarę blisko siebie, a jeśli nie - dwie blisko, jedna na drugiej flance. Wiadomo zresztą, że zależy też od taktyki i rywala. Dla mnie to absolutna podstawa armii, od której rozpoczynam każdą rozpę.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Qbas
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qbas »

GG to nieoceniona jednostka. U mnie tworzą oni wraz z driadami trzon każdej rozpiski. Są jak na swoje możliwości dość tani, mają S=4 na krótkim i są bardzo pożyteczni. Można nimi nie tylko prowadzić regularny ostrzał danego oddziału, ale także blokować oraz skutecznie przeszkadzać przeciwnikowi, nie tracąc przy tym możliwości oddania strzału (bez modyfikatora) pod koniec tury. Nieźle :wink: ??
Obrazek
Dyskusja na temat Euro 2009 pisze:
Ja się przewidziałem czy 23 - N.Ireland gra na ograch??
TIM GRONNEBERG - OGRES

Szkoci to klimaciarze :D

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Zajebiście dobrze ;-)
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Deadwit
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172
Lokalizacja: Cloakwood Forest

Post autor: Deadwit »

Jak dla mnie... GG są świetni, ale zostaliby w wielu rozpiskach wyparci przez GR, gdyby tylko GR mieli 4S na bliskim ;]

Awatar użytkownika
Qbas
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qbas »

No nie wiem. OK, GR są bardziej mobilni, ale jest ich mniej (za większy koszt punktowy). Umówmy się, że GR to nie jest oddział typowo szarżujący :wink:

Poza tym GR mają zupełnie inne zastosowania niż GG. A imho wystawianie fastów zamiast zwykłych łuczników to...dziwactwo :P
Obrazek
Dyskusja na temat Euro 2009 pisze:
Ja się przewidziałem czy 23 - N.Ireland gra na ograch??
TIM GRONNEBERG - OGRES

Szkoci to klimaciarze :D

Awatar użytkownika
Deadwit
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172
Lokalizacja: Cloakwood Forest

Post autor: Deadwit »

Osobiście wolę mieć 2x mniej czegoś, co (prawie) zawsze będzie miało bliski zasieg i częściej będzie mogło posłużyć nie tylko do ostrzału. Nie mówię o całkowitym wywaleniu w takiej sytuacji GG, tylko stawiać mniej więcej po równo. Sam bym pewnie stawiał 10 GG i 2x5 GR.... nie lubię zostawać we własnym deployu...

Awatar użytkownika
Arantir
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 135
Lokalizacja: Athel Loren

Post autor: Arantir »

Mówicie, że po 30 to taki standardzik i w środeczku ich najlepiej trzymać.
A jak mówicie o flankach i ogniu krzyżowym to jak ich rozstawiacie: 2x15 czy 3x10?

Awatar użytkownika
Qbas
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qbas »

Ja wystawiam 2x10 (w planach 3x10). Po pierwsze łatwiej się dziesiątkami manewruje. Po drugie ze względu na ich kiepską obronę. Jak jest moja tura to super. Natomiast gdy przeciwnik dochodzi do głosu, GG padają jak muchy. Przy 3 oddziałach ma on o 1 oddział więcej, co np. z HE albo DE oznacza o 1 bolec mniej w resztę armii :wink:
Obrazek
Dyskusja na temat Euro 2009 pisze:
Ja się przewidziałem czy 23 - N.Ireland gra na ograch??
TIM GRONNEBERG - OGRES

Szkoci to klimaciarze :D

Awatar użytkownika
Lindal
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 192

Post autor: Lindal »

Tak się ostatnio zastanawiałem nad rozpiską i patrząc na standardowe 20 GG i 2-3 oddziały driad wychodzi mi na to, że łucznicy mimo, że bardzo dobrzy to jednak coś nie tak z nimi jest. Nie możemy rozstawić np czterech 10 i czekać spokojnie na przeciwnika bo tak naprawdę za wiele zwojować nie będziemy mogli.
Trzeba zawsze mieć na uwadze że zostaną spaleni byle jakim czarem czy przegonieni po combacie z czymkolwiek i wtedy ostrzał nasz ograniczy sie do łuku na spellsingerze czy innym hero.
Zadania takiego oddziału GG często ograniczają się do wyznaczania kierunku jazdy ciężkiej konnicy przeciwnika czy w ogóle czegoś co zmiata elfiki bez większych trudności.
Możliwe że nie znam się na taktyce ale taki niedosyt pozostaje kiedy w 2 turze łucznicy spadają od szarży a do tego czasu udało im się zadać 1 czy 2 rany w jakimś oddziale itp.
Nie tego można by się spodziewać biorąc pod uwagę fakt że elfy nie są armią którą można wystawić na defens.

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Jak Lindal napisał. Łuki są dobre, ale de facto trzeba skupić cały ostrzał na 1 oddziale (jeszcze oczywiście zależy na jakim), żeby spowodować panikę.

I tak to nie zmienia faktu, że łuki są fajne. :)

Awatar użytkownika
Robak
Chuck Norris
Posty: 481
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Robak »

Wyobrazcie sobie gre przeciwko WE jak macie 30 GG czyli normalna bitewka... a teraz wyobrazcie sobie ze nie macie lukow, wildzi pochowani po lasach, alter jak wyjzy zza winkla to mu leb odstrzela ;) Jedynie drzewo moze sobie bezkarnie chodzic. Lucznicy sa po to zeby miec czas na to zeby wildzi weszli z boku, tylu, bez nich to nam przeciwnik na glowe wejdzie w 2giej turze.
Orki, oreczki, orczyce i orczątka :) Dla koazdego cos milego :)
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1188906

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Lindal pisze:Tak się ostatnio zastanawiałem nad rozpiską i patrząc na standardowe 20 GG i 2-3 oddziały driad wychodzi mi na to, że łucznicy mimo, że bardzo dobrzy to jednak coś nie tak z nimi jest. Nie możemy rozstawić np czterech 10 i czekać spokojnie na przeciwnika bo tak naprawdę za wiele zwojować nie będziemy mogli.
Trzeba zawsze mieć na uwadze że zostaną spaleni byle jakim czarem czy przegonieni po combacie z czymkolwiek i wtedy ostrzał nasz ograniczy sie do łuku na spellsingerze czy innym hero.
Zadania takiego oddziału GG często ograniczają się do wyznaczania kierunku jazdy ciężkiej konnicy przeciwnika czy w ogóle czegoś co zmiata elfiki bez większych trudności.
Możliwe że nie znam się na taktyce ale taki niedosyt pozostaje kiedy w 2 turze łucznicy spadają od szarży a do tego czasu udało im się zadać 1 czy 2 rany w jakimś oddziale itp.
Nie tego można by się spodziewać biorąc pod uwagę fakt że elfy nie są armią którą można wystawić na defens.
Nie rozumiem tego narzekania. W całej grze nie ma zbyt wielu jednostek strzeleckich, które przetrzymają szarżę fasta. Tak to już jest, że strzelcy nie mają zbroi i nie są w stanie dożyć do końca bitwy.

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

@ Robak - ja bardzo często grałem na jednym oddziale GG i dawało rade zawsze. :) To nie jest konieczność 30 łuczników...

@ Kokesz: masz rację, chyba tylko przeklęte dwarfy mają jakiegoś tam asv. :)

Awatar użytkownika
Robak
Chuck Norris
Posty: 481
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Robak »

Ja teraz gram na 20 i daje rade:) Raz gralem z lizakami bez lucznikow, i niestety musialem grac na warunkach przeciwnika ;)

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Robak pisze:Ja teraz gram na 20 i daje rade:) Raz gralem z lizakami bez lucznikow, i niestety musialem grac na warunkach przeciwnika ;)
Na lizaki akurat łucznicy to świetny wybór - wybija się 3-4 skinki, co nie jest trudne i panika. ;)
Na 20 też zawsze gram, to jest myślę, że optymalnie :)

ODPOWIEDZ