VC - errata

Vampire Counts

Moderator: misha

Zablokowany
Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

VC - errata

Post autor: bless »

Moze nie wszyscy wiedza, ale mamy juz oficjalna errate do VC.


http://uk.games-workshop.com/news/errata/3/


Powiem jedno - jest ok. :)
Obrazek

Bartys
Kradziej
Posty: 967
Lokalizacja: KULT

Post autor: Bartys »

najlepszy jest flying horror na jakims mount'cie... chce zobaczyc taka konwersje wampir ze skrzydlami na koniku :D

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Bartys pisze:najlepszy jest flying horror na jakims mount'cie... chce zobaczyc taka konwersje wampir ze skrzydlami na koniku :D
Tu to akurat zaden problem. Ostatecznie wampiry moga sobie kupic hellsteeda, ktory jest wlasnie zwyklym koniem, ktory lata.
De facto kupowanie tego powera wampirowi na koniu jest faktycznie slabym pomyslem. Hellsteed daje to samo a nie zajmuje miejsca w vamp powerach, i dla zwyklych wampirow jest nawet tansza opcja o 10pkt (dla lorda hellsteed kosztuje tyle samo, co flying horror).
Obrazek

Awatar użytkownika
Nordri
Chuck Norris
Posty: 575
Lokalizacja: Greifenhagen

Post autor: Nordri »

Hmmm...
Ale wydaje mi się że jak ma nightmare + flying horror, to może dołączyć do oddziału, bo nie jeździ już na latającym mouncie. Głupie to, ale chyba ma podstawę w zasadach. :wink:
Niech się jakiś sędzie wypowie.
Ogólnie jestem w FAQ'a zadowolony, Helm of Commandment wymiata. :twisted:

Awatar użytkownika
Schtrasny
Wałkarz
Posty: 90

Post autor: Schtrasny »

str. 72 rulebooka:
Characters mounted on flying creatures cannot join units

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1724
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Zwykły nightmare nie lata :)

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

De facto kupowanie tego powera wampirowi na koniu jest faktycznie slabym pomyslem.
Czy ja wiem? Zawsze to jakiś dodatkowy AS, US i mobilność, w szczególności gdy wampir przypadkiem walczy sam z jakąś słąbszą jednostką. Faktycznie żadne wundewaffe ale zawsze może pomóc.

Natomiast najlepsze zastosowanie widze przeciw krasnalom - jako że run z kowadła zamiast spowalniać tylko odbiera ruch lotem (jeśli jednostka ma oba) już widzę takiego chłopaka dzielnie dowodzącego oddziałem niespowalnialnych BK. Tj wiadomo, zawsze można wrzucić tylko wight lorda i taki bonus jest zbędny, ale jeśli ktoś (jak obecnie ja) woli mieć w BK wampiry to zawsze spora korzyść.

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Albo mi się wydaje, albo wersja Barbarossy z obcinaniem WS została potwierdzona.
I bardzo dobrze.

A poza tym, Helm of Commandement jest jeszcze bardziej przegięty niż był :)

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Ciekawe jak to będzie rozpatrywane. Czy Wampir na nightmarze z Flying Horror może dołaczać do oddziałów, czy nie? W końcu to wampir lata a nightmara nie (ekhm....kolanami ją przytrzymuje jak leci :D )

Bo opcja Dread Knight + Flying Horror nie jest taka zła. 2+ save, latanie, lanca....

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Ok, gdyby mogl dolaczac, to bylby rzeczywiscie calkiem konkretny. Jednak wydaje mi sie, ze nie bedzie takiej opcji. Dosiada wierzchowca? Dosiada. Lata? Lata. Bohater dosiada wiec latajacego wierzchowca. Ergo - nie moze dolaczac.

Aczkolwiek nie mialbym nic przeciwko, zeby mogl dolaczac.... ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Fedek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Zielona Góra/Gorzów Wlkp.

Post autor: Fedek »

bless pisze:Dosiada wierzchowca? Dosiada. Lata? Lata.
Jest na latającym wierzchowcu? Nie.
str. 72 rulebooka:
Characters mounted on flying creatures cannot join units
Ergo nie widzę przeszkód. Z tym, że to RAW i logicznym byłoby uściślić, żeby nie mogł dołączać.


Wracając do erraty: jest ok, z tego co napisali na końcu jest to po prostu interpretacja direwolfa. Natomiast nie podoba mi się, że nie można wziąć helszteda przy dread knechcie.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Fedek pisze:
bless pisze:Dosiada wierzchowca? Dosiada. Lata? Lata.
Jest na latającym wierzchowcu? Nie.
Jezeli wierzchowiec lata to nie jest latajacym wierzchowcem? Zaskakujacy wniosek. ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Fedek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Zielona Góra/Gorzów Wlkp.

Post autor: Fedek »

Oczywiście, że nie lata, lata jeździec. Wierzchowiec to nightmare i zasady fly nie ma.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Wiec lata ale nie lata?

Nie wnikam z jakiego powodu kon lata. Skrzydelka, lewitacja, wampir wznoszacy go w powietrze sila woli albo siłą ud. Moze i zyskuje zdolnosc fly z wampira a nie z siebie samego. Niewazne. Nie jest tak, ze wampir gdzies sobie leci a kon dobiega tam po ziemii i dopiero sie spotykaja.Kon lata razem z wampirem.

A na latajacych wierzchowcach nie mozna sie dolaczac do oddzialu.

Wskaz blad w tym rozumowaniu.

A jak dalej bedziesz sie upieral, ze kon nie lata, to na najblizszym turnieju zaprosze Cie do stolu, pokaze Ci wampira z tym vampire powerem siedzacego na koniku (pokaze tez konika). Zaznaczymy miejsce w ktorym stoja a potem wykonam legalny ruch tym modelem. I poslucham Cie chetnie, jakim cudem kon, ktory nie lata, pokonał 20".
Obrazek

Awatar użytkownika
Fedek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Zielona Góra/Gorzów Wlkp.

Post autor: Fedek »

Dobra, ja Cię nie przekonam, ani Ty mnie. Sucha dyskusja :P

W każdym razie uważam, że na potrzeby uściśleń powinni potraktować go jako latającego i zabronić dołączania do oddziału.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

No to był właśnie ten babol, który mi się rzucił w oczy. Ale sądzę, że na dłuższą metę nikt nie będzie tak grał - dread knight +fly to 55 punktów w bloodline'ach, na małego wampa nie wejdzie, a wrzucenie tego na lorda raczej go zwarzywia - są lepsze combosy z lataniem, a jeszcze lepsze z lycni.

Awatar użytkownika
Toll
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Toll »

IMHO zasada nie umieszczania latających mountów w regimencie wynikała tylko z faktu istnienia skrzydeł u wierzchowców i braku możliwości normalnego ustawienia takiej figurki w regimencie.
Latający Vampir na zwykłym koniu (który nie lata) jak najbardziej może być wpasowany w regiment.

Pomijając wszystko i tak uważam, że latanie powinno obejmowac TYLKO jednostki "na piechotę".

Zablokowany