Pestilent Mucus

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Cyel
Oszukista
Posty: 821

Pestilent Mucus

Post autor: Cyel »

Krótko mówiąc -czy gift Nurgle'a Pestilent Mucus zmusza wroga do testowania T również w wypadku wywardowania/ zregenerowania rany ? Opis gifta byłby jasny gdyby użyto tylko słówka "wounds suffered", niestety autor użył również "inflicted" w odniesieniu do tej samej sytuacji.

"When this Daemon suffers a wound, all enemy models in base contact must pass a Toughness test for each wound inflicted on the Daemon or themselves suffer a wound with no armour saves allowed."

Rulebook p 29 Armour Saves

"Roll D6 for each wound suffered by your troops. If you roll equal or greater than the model's armour save the wound has been deflected by it's armour."

p 96 Regeneration

it sends you to Ward save rules as reference ( "...exactly as 4+ ward save..."). Moreover it gives exceptions :

"Wounds suffered from flaming attacks cannot be regenerated ..."

p 30 Ward Saves

"No model can ever try to have more than one ward save against a wound it has suffered."

These three quotes clearly indicate that wounds are suffered before any kinds of saves are taken, and thus Daimyo interpretation is correct.


EDIT: well, actually the wording for the gift includes both words -'suffered' and 'inflicted' in the same sentence and in reference to exact same situation (but which one:P before (suffered) or after (inflicted) saves ?), so once again it's "what the poet had in mind" case, as the wording says both



Dyskusja zaczyna się mniej więcej w połowie tej strony:

http://warhammer.org.uk/PhP/viewtopic.p ... 805#545805

Jako gracz używajacy Wielkiego Nieczystego, jestem ciekaw interpretacji terminu "wound inflicted" w tym kontekście.

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

Z tego przykładu co na linku napisałeś to chyba trochę, źle.

Nie robisz 20 testów T, tylko za każdy model w styku robisz 4 testy (czy ile to tam woundów było). Tym samym masz 4 szanse na zabicie jednego modelu X ilość modeli w styku.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Jason
Mudżahedin
Posty: 262

Post autor: Jason »

Suffered a inflicted? I o to jest dyskusja? Lol :) Suffered - otrzymane a inflicted - zadane. Te same rany są suffered z punktu widzenia demona i inflicted z punktu widzenia tego kto zadał.

Na tle ostatnich wygibasów ta zasada jest opisana tak jednoznacznie i przejrzyście jak to tylko możliwe.
The most important rule!
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.

Lizardmen, Bretonnia, High Elves

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

Czyli liczą się nawet te, które potem zostają wysejwowane? Ciekawe spostrzeżenie z tymi punktami widzenia... ale wiemy już kiedy rany są "suffered" (cytaty z RB), dokładnie wtedy są "inflicted"? Co wspiera tą teorię prócz tego że tak uważasz? Co powiedzieć przeciwnikowi który mówi że nie zadał ("inflict") ran, bo GUO je zregenerował/wysejwował?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

imo chodzi o te wysavowane.. reszte ci dopowiem na turnieju ;)

Jason
Mudżahedin
Posty: 262

Post autor: Jason »

Cyel pisze: Co powiedzieć przeciwnikowi który mówi że nie zadał ("inflict") ran, bo GUO je zregenerował/wysejwował?
Że ma racje.

Rana inflicted jest wtedy jak cel ma ostatecznie mniej ran po atakach niż miał przed. Zdarzają się przedmioty/zasady które wyraźnie mówią że liczymy zranienia jeszcze przed sejvami. W innym razie zdadana rana to zadana rana.
The most important rule!
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.

Lizardmen, Bretonnia, High Elves

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Niestety nie (za słownikiem angielskiego, żeby nie było):

SUFFER - ucierpieć, doznać, ponieść, odnieść ...
INFLICT - zadać, wymierzyć, drasnąć

więc inflicted wounds to będą, wszystkie zadane w wyniku rzutów na ranienie, a suffered, to te, które model dostanie po savach, regeneracjach itd.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Jason
Mudżahedin
Posty: 262

Post autor: Jason »

Scimitar pisze:więc inflicted wounds to będą, wszystkie zadane w wyniku rzutów na ranienie, a suffered, to te, które model dostanie po savach, regeneracjach itd.
To te same rany nazywane inaczej w zależności od punktu widzenia. Po polsku też masz zadane i otrzymane. Przecież nie powiesz że otrzymałeś komuś 3 rany, albo on otrzymał tobie jedną.

Gdyby w omawianej zasadzie chodziło o udane rzuty na zranienie a nie o niewysejwowane to by stało "... for any succesfull roll to wound" - bo i takie zapisy się wcześniej pojawiały w zasadach.
The most important rule!
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.

Lizardmen, Bretonnia, High Elves

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Jason pisze:Gdyby w omawianej zasadzie chodziło o udane rzuty na zranienie a nie o niewysejwowane to by stało "... for any succesfull roll to wound" - bo i takie zapisy się wcześniej pojawiały w zasadach.
a były, ale w obecnym niedbalstwie GW to już czasem nie wiadomo o co im chodzi :D
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

Scimitar pisze:... a suffered, to te, które model dostanie po savach, regeneracjach itd....
No nie.
Spójrz na moje cytaty z rulebooka, rulebook uważa dokładnie odwrotnie (rany są "suffered" przed save'ami)

Sprawa nadal niewyjaśniona.

Muker pisze:Z tego przykładu co na linku napisałeś to chyba trochę, źle.

Nie robisz 20 testów T, tylko za każdy model w styku robisz 4 testy (czy ile to tam woundów było). Tym samym masz 4 szanse na zabicie jednego modelu X ilość modeli w styku.
Masz rację. Częściowo. Testów będzie więcej niż tylko dla 4 modeli. Stykają się 4 modele, ale dopóki ich ilość nie spadnie poniżej 4 nadal będą 4 testy za każdym razem gdy GuO odnosi rany,czyli w moim przykładzie 1 gdy rycerze ją zadają, drugi raz (więcej testów dla 4 modeli w styku,nawet jeśli przy poprzednim kroku jakiś zginął-nowy zajął jego miejsce) przy rozliczaniu ran z instability.


W innym przykładzie, gdy z GuO np walczyłby oddział, doszarżował rydwan a GuO by przegrał, tych testów byłoby jeszcze więcej.

1. Impact Hits - jeśli zadadzą ranę są testy, zdejmujemy modele,przed wykonaniem kolejnego kroku.
2. Ataki szarżujących - j.w.
3. Ataki nieszarżujących, j.w. każdy stopień inicjatywy to oddzielne testy i po każdym zdejmowane modele przed wykonaniem następnych ataków.
4. Instability, kolejny krok,już po rozliczeniu ataków, kolejne testy.

Im więcej takich osobnych "pul" zadanych ran tym większe potancjalne straty u przeciwnika.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

w opisie Wind of Undeath tez sa uzyte słowa "suffered" i "inlicted"... przy interpretacji Cyela wiatr staje sie jescze bardziej giety :-)

imho suffered=inflicted na potrzeby gry... chociaz mojego zdania nie jestem w stanie poprzec rb.

pozdriawam
Furion

Awatar użytkownika
Podyahoo
Pseudoklimaciarz
Posty: 22

Post autor: Podyahoo »

Dla mnie ta zasada jest jasna i tak jak Furion interpretuje zadać=otrzymać. Zadajesz jedną ranę, to każdy model robi jeden test. A nie za każdy udany rzut na zranienie. :roll:
No ale skoro szukacie dziury w całym, to chętnie się temu poprzyglądam.

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

Podyahoo pisze:Zadajesz jedną ranę, to każdy model robi jeden test. A nie za każdy udany rzut na zranienie. :roll: .
Czyli "ignoruję trzy bezpośrednie przykłady z rulebooka mówiące ze rana jest "suffered" przed save'ami bo... bo tak" ?
"A na potwierdzenie mam argument w postaci ...eee...tego że zasada jest jasna" :P ?

nieźle :lol2:



Nie no, jeśli przyjmiemy (też uważam że to logiczne) że suffered=inflicted z dwoch punktów widzenia,to faktycznie zasada jest jasna. Tyle że oznacza test za każdą ranę wbitą PRZED sejwami (za rulebookowymi rozdziałami o armour save'ach, ward save'ach i regeneracji) a nie po.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

"A na potwierdzenie mam argument w postaci ...eee...tego że zasada jest jasna" ?
Wiedziałem, że bycie klimaciarzem Ci się w końcu znudzi. Nic nie daje takiej satysfakcji jak ruleslawyering. Szczególnie, jak dzięki temu można wystawić sobie model zabijający dowolne ilości przeciwników samą swoją obecnością.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

Czymś trzeba zabijać tych BK z Drakenhoff Banner ;)

A tak serio , to po prostu chciałbym wiedzieć jak to rozgrywać.

Wersja alpha mojej rozpiski i tak ma tylko Balesword na GUO, ale chciałbym ją dopasować do Furionowego 720pts na bohaterach, i Balesword jest kandydatem nr 1 do wywalenia. W zamian chciałem testować Mucus, jako szansę dla Papy Nurgla na radzenie sobie w CC (a nie po prostu stanie w nim).

Jeśli faktycznie Pestilent Mucus okazałby się tak strasznię gięty na pewno bym z niego zrezygnował,tak jak postawiłem swojego smoka Chaosu na półce i zastąpiłem Daemon Princem -po prostu był za dobry.

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

Cyel...to co jeszcze ?

Bo ja proponuję przedmiot dla demonów za 25 pts: na 2+ wygrywasz bitwę z automatu, oczywiście z re-rollem.

kurcze stary, z prawem mam do czynienia codziennie ale o takim numerze nie pomyślałem. :(

przeginanie i szukanie dziury w całym, moim zdaniem

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

Ech,objeżdżać za rules lawyering to widzę każdy, ale powiedzieć jak w końcu mam grać to nikt ... :roll:

Ok, sam w innym temacie mówiłem że LS jak dlamnie powinna brac pod uwagę w pisaniu uściślen nie tylko zasady i precedensy ale również równowagę gry, i podtrzymuję to. Stanowisko widzę jest ogólnie przyjęte - pewna interpretacja jest niezbalansowana i przegięta, ok,to już wiem i się dostosuję...

...tylko na bogów jaka?

a) Mucus nie dotyczy ran wewardowanych/wyregenerowanych?
b) Mucus rozlicza sie na koniec całej walki/ fazy close combatu / tury a nie po każdej puli ataków?
c) Mucus nie dotyczy ran z Instability
d) Wszystko na raz

?
Na TWF krążą sobie różne opinie, a ja po prostu chciałbym wiedzieć jak mam grać na naszym podwórku.


EDIT: LINK

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Jak dla mnie, za każdym razem, jak demon straci ranę (po wardach i regeneracji), to wszyscy w base to base zdają test T. Za każdą ranę komplet testów. Za instability już imo nie, bo ciężko je podciągnąc pod "inflicted".

A jaki jest "fluffowy" opis tego?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

Ogólnie chodzi o to,że skóra demona pokryta jest napęczniałymi od odrażającej ropy krostami, ktore uderzone pękają obryzgując wroga zainfekowanym obrzydliwstwem :)

Jak dla mnie, za każdym razem, jak demon straci ranę (po wardach i regeneracji), to wszyscy w base to base zdają test T. Za każdą ranę komplet testów.
Czyli po każdej ranie z osobna testy i straty? To jeszcze inaczej niż myślałem (i w sumie dość śmiercionośnie dla oddziałów któe ośmielą sie zadać kilka ran)

Awatar użytkownika
wrogu
Falubaz
Posty: 1041

Post autor: wrogu »

By bylo inflicted to imo musi ktos zadawac, jakas postac, CR/insta nie ma ws, nie rzuca na zranienie itd.

Swoja droga insta jest na koniec combatu tak? po zadawaniu woundow, wiec odpada imo, bo to juz by bylo za pozno. Wtedy np. trzeba by bylo rozliczac ponownie wynik walki, jesli nie ma zapisku jaki to rodzaj ataku(np ze strzelanie mimo ze w CC i sie nie liczy..).

ODPOWIEDZ