Taa, czytanie ze zrozumieniem moją mocną stroną No to jak Power 4 to za droga chyba. Ja bym dał 5:)Sa!nt pisze: SaH power lever tej zbroi to 4 i jest to napisane poniżej
Empire armylist by Sa!nt
Moderator: #helion#
Ok, to dalej magiczne przedmioty. Sam w sumie nie dodawałem wiele, ale też o to chodziło, bo Sa!nt i tak się napracował.
Talismans
Wyleciało The Silver Seal; The Crystal Cloak; Icon of Sigismund; Jade Amulet; The White Cloak; Cloak of Anraheir; The Crimson Amulet; Sigil of Morr.
Silver Seal za mocne, no i Karla; Crystal Cloak i Icon of Sigi - za dużo tych ward save; Jade to beton jeden z wielu; White Cloak fajny, ale są lepsze; Cloak of Anraheir ciekawy, ale typowo Middenheim-owski; Crimson za słaby, są ciekawsze; Sigil of Morr dałem w aurach kapłanów, na razie się tam podoba, to tutaj uciąłem.
Arcane Items
Wywaliłem: Staff of Verspasian; The Fire Stone of Agni; Hexstaff; Crystal ball.
Pierwszy Staff ciekawy, ale duży mag ma lepszy kostur do wyboru; Fire Stone ciekawy, ale chyba przegięty; Hexstaff zbyt nieprzewidywalny, poza tym możliwy w tej cenie dla małego maga a to nie dobrze dla zbalansowania armii; Crystal Ball totalnie nieużyteczny.
Talismans
Również jestem za tym, żeby powrócił w takiej formie. Ciekawszy mimo wszytko i bardzo Imperialny.Shroud of Magnus:………………...60 points
This item gives a 4+ Ward save. A model carrying the Shroud and his mount are tottaly immune to Dark, Skaven, and Chaos magic, even if cast with Irresistible Force. Note that the spell will not be dispelled and other models in the unit the character is will be affected normally.
Wiadomo, zostajeHoly Relic:…………………………45 points
The Holy Relic gives its bearer a 4+ ward save.
Bardzo fajny, zostawiłem go pomimo, że to przedmiot Balthazar'a. Jest potrzebny w armii Imperium. Dałem słabszy, w sensie 4+ Ward Save i zmieniłem nazwę.Cloak of Shadows:……………..40 points
The rope gives a 4+ ward save against any missile attack directed toward character and his mount.
Fajny. Zmieniłem nazwę z Middenheim na Province, żeby mogli nosić wszyscy. Obniżyłem koszt o 5pts.Heart of Province:………………35 points
5+ Ward save. Wearer gains +1 to their Weapon Skill
BARDZO FAJNY przedmiot! Naprawdę ciekawy! Dodałem tylko, że nie dla Sigmaritów.Sigil of Ulric:………………………25 points
Sigmar charakter cannot use this item
Wearer have a number of additional Attack equal difference of Leadership wearer and enemy.
Wiadomo, zostaje. Dodałem tylko, że nie dla Ulrykowców.Sigil of Sigmar:……………………...15 points
Ulric charakter cannot use this item.
The Sigil of Sigmar confers magic resistance (1).
Wyleciało The Silver Seal; The Crystal Cloak; Icon of Sigismund; Jade Amulet; The White Cloak; Cloak of Anraheir; The Crimson Amulet; Sigil of Morr.
Silver Seal za mocne, no i Karla; Crystal Cloak i Icon of Sigi - za dużo tych ward save; Jade to beton jeden z wielu; White Cloak fajny, ale są lepsze; Cloak of Anraheir ciekawy, ale typowo Middenheim-owski; Crimson za słaby, są ciekawsze; Sigil of Morr dałem w aurach kapłanów, na razie się tam podoba, to tutaj uciąłem.
Arcane Items
Bardzo ciekawe i fajne. Dobre do magicznego Imperium, a o takim też musimy pamiętać. Poza tym to mi przypomina jakiś przedmiot, kiedyś był, prawda?Staff of Voland:………………………...75 points
Bearer knows one more spell. Immediately after rolling the dice to cast a spell or to dispel an enemy spell, the Wizard wielding the Staff of Volans can pick up one of the dice rolled and turn it so that result is one higher than the number rolled. Only then is the total score and its effect worked out, including Miscast and Irresistible Force, This is especially useful because the Staff will make Miscast and failed Dispels rarer (you need to roll at least three 1s) and will make spells cast with Irresistible Force more common (if you roll a 5 and 6, you can transform the 5 into 6).
Wiadomo, zostająSeal of Destruction:……………………..45 points
One use only. The Seal has the same effect as Dispel Scroll. In addition, roll a D6. On a result of 4+ the spell is removed from the caster’s mind and he can no longer cast it. Spells cast from a bound spell item will only be removed on a result of a 6.
Grey Wand:……………………………...40 points
Gives +1 to the casting attempts made by the Wizard.
Rod of Power:……………………………30 points
At the end of each magic phase (yours and enemy’s), you can save up to three unused power/dispel dice from the pool and store them in the rod. At the beginning of each successive magic phase (yours and enemy’s), roll a dice. If the result is equal or higher to number of dice stored, add them to the power/dispel pool, if the result is lower than the number of dice stored, they are lost.
Luckstone:………………………………..25 points
One use only. One per battle, the bearer can re-roll all of the dice rolled to cast or dispel a spell. This can effective cancel a miscast result, and cause irresistible force or a miscast.
Bardzo fajne! Ale zmniejszyłem zasięg, i tak magic missle walimy na 30".The Firebrand Staff:…………….……….20 points
This magic staff extends the range of all spells by 6”.
Wiadomo, zostajeWizard’s Staff:……………………………10 points
The Wizard’s Staff allows the bearer to use one more dice than he is normally allowed to when casting a spell (eg. Wizard that can normally use up to two dice to cast spells will be able to use up to three).
Wywaliłem: Staff of Verspasian; The Fire Stone of Agni; Hexstaff; Crystal ball.
Pierwszy Staff ciekawy, ale duży mag ma lepszy kostur do wyboru; Fire Stone ciekawy, ale chyba przegięty; Hexstaff zbyt nieprzewidywalny, poza tym możliwy w tej cenie dla małego maga a to nie dobrze dla zbalansowania armii; Crystal Ball totalnie nieużyteczny.
SaH
Odnośnie tych staffów, ten który został to Voland z 6 edycji wkurzyłem się jak go zepsuli w 7 i zmieniłem mu nazwę na Verspasian; Fire Stone też był ale u Thyrusa Gormana, Hexstaff w 6 edycji po 55 pkt.
Odnośnie tych staffów, ten który został to Voland z 6 edycji wkurzyłem się jak go zepsuli w 7 i zmieniłem mu nazwę na Verspasian; Fire Stone też był ale u Thyrusa Gormana, Hexstaff w 6 edycji po 55 pkt.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.
Dobra, to lecę dalej. To już koniec będzie raczej, chyba że Sztandary później wrzucę.
Enchanted Items - teraz Empire ma 9.
Oczywiście zostaje!
Przyznam się, że chciałem wywalić, ale... Po dłuższym zastanowieniu, przedmiot zabiera ważny slot Enchanted Item, więc czemu nie. Osobiście pokierowałem się czyjąś uwagą, że tylko dla Generała Imperium. Myślę, że nadal ciekawa opcja dla gienia naszego.
Zostało 10, znowu jeden więcej :/ Ale nie ma co wywalać, z czego rezygnować
Teraz co wyleciało:
Lightning Stone - fajne, ale już jest Doomfire i zostawiłem go dla tego, że był.
Halfling Cockbook - fajne, ale osobiście nie lubię zwiększania limitów.
Ring of Volans - poleciał, żeby zrobić miejsce Halfling Pouch.
Pelt of Horros - było, ale tylko jeden przerzut, cena dość duża i w ważnym rozdziale przedmiotów, myślę, że była by nieużywana.
Claw Totem - dałem taką modlitwę, więc nie będę dublować.
Gourd of Marienburg Wine - przedmiot Marco Colombo, niech tak zostanie.
Book from Nuln - fajne, ale chyba niepotrzebne.
No i modyfikacja , Sztandary i koniec długiej pracy Mam nadzieję, że reszta też o tym myśli, bo wypowiedzi to raczej mało tutaj
Magic Standards - teraz Empire ma 8
Minus 5 punktów kosztu. Jako że Gryf jest symbolem Sigmara, dałem tylko im no i BSBkowi. Myślę, że bardzo rozsądnie.
Podobnie. Przedmioty Cultu dla Cultu. Mimo wszystko pomyślałem, że koszt może być -5pkt, ale na razie nie zmieniłem, jak uważacie?
Znowu zostało nam jeden więcej niż było No ale co zrobić :/
Wypadły:
Banner of the Daemonslayer - po erracie nieprzydatny jak nigdy.
Banner of Warrior True - fajny, ale wybrałem odpowiedniejsze do armii.
Banner of Fury - fajny, ale jak mamy się trzymać całej koncepcji armii, to byłby kolejny tylko dla Ulryka, State Troops'om nie bardzo by pasował. No i przegięty mimo wszystko, chyba że cenę podnieść.
Standard of Troops - bardziej potrzebny wydał mi się Drill Banner dla armii.
Banner of Duty - czasem się przydaje, ale ogólnie plewa, bo tylko jak jednostka się zbiera, jak jeszcze ma sztandar, więc w sumie tylko panika, która straciła w tej edycji, no albo jakiś czar. No wywaliłem no.
Koniec! Swoje zdanie powiedziałem. Ogólnie mamy 52 przedmioty, nowe HE mają chyba 56 o ile dobrze pamiętam, bo liczyłem, więc nie jest chyba przegięcie?
Enchanted Items - teraz Empire ma 9.
Tutaj za bardzo nie ma co zmieniać, naprawdę dobre przedmioty nam GW dało. Silver Horn chyba najrzadziej używany, ale nie mam go serca wywalićLaurels of Victory:………………………...55 points
Each wound caused by a model wearing the Laurels of Victory (but not those cause by his mount) will counts as 2 Wounds when working out combat resolution. Note that you do not actually cause double wounds on your victim!
Rod of Command:…………………………50 points
One use only. Whenever the character (and the unit he is with) have to take a Break test, instead of rolling the dice, the player can declare he is using this item, If the player decides to do so, the character (and his unit) automatically roll double 1s (Insane Courage!) for the test, automatically passing regardless if modifiers. This item cannot be used by a character in a turn he refused a challenge or if he is hiding at back of the unit (nobody would pay heed to such a coward!).
Aldred’s Casket of Sorcery:………………..35 points
Bound Spell: Power Level variable. At the end of each of his movement phases, the bearer may remove and capture one randomly determined spell from an enemy Wizard within 12” of him on a roll 4+. The bearer can then cast the captured spell in any of his following magic phases by releasing it from the casket just like from bound item, whereupon the spell is then removed from the game. Any number of spells may be captured by the casket, and the bearer can cast each one once, either over several magic phase or all at the same time if he prefers. The power level of the spell cast by the casket will be equivalent to the normal casting value of the spell.
The Silver Horn:……………………………35 points
Bound Spell: Power Level 5. If successfully cast, all fleeing friendly units on the battlefield will rally immediately, regardless of number of models left.
The Orb of Thunder:………………………..30 points
Bound Spell: Power Level 4. Remains in play. When the Or of Thunder is in play, flying creatures on the battlefield cannot fly and must move on the ground at their normal Movement rate.
Tu zmieniłem na 6ed przy koszcie z 7ed. Wydaje mi się, że bardziej odpowiednie.Doomfire Ring:……………………………...30 points
Bound Spell. Power Level 3. The Doomfire Ring cast the Fire Ball spell from the Lore of Fire (see the Warhammer rulebook)
Wiadomo, zostajeVan Horstmann’s Speculum:………………...30 points
When the wearer fights a challenge he can ‘swap’ his base Weapon Skill, Strength, Toughness, Initiative and Attacks values with those of his enemy. He can choose not to use the mirror, but if he does he must swap all these characteristics for the duration of the challenge. So, the wearer fights with his enemy’s WS, S, T, I and A whilst his enemy fights with the wearer’s Ws, S, T, I and A.
Fajny przedmiot z Cultu, myślę że trochę niebezpieczny, przez to ciekawy.Bane of Craven:………………………………..30 points
Neither the unit that carries the Bane of the Craven nor any unit they charge may ever voluntarily flee as a charge reaction. They may use any other charge reaction they would normally be allowed.
Icon of Magnus:………………………………25 points
The character and the unit he is with are immune to Fear. When faced with an enemy that cause Terror, the character and the units only suffer Fear, not Terror.
Oczywiście zostaje!
Halfling Pouch:…………………………………15 points
General of the Empier only
Other magic items character with Halfling Pouch cost 10 points less.
Przyznam się, że chciałem wywalić, ale... Po dłuższym zastanowieniu, przedmiot zabiera ważny slot Enchanted Item, więc czemu nie. Osobiście pokierowałem się czyjąś uwagą, że tylko dla Generała Imperium. Myślę, że nadal ciekawa opcja dla gienia naszego.
Zostało 10, znowu jeden więcej :/ Ale nie ma co wywalać, z czego rezygnować
Teraz co wyleciało:
Lightning Stone - fajne, ale już jest Doomfire i zostawiłem go dla tego, że był.
Halfling Cockbook - fajne, ale osobiście nie lubię zwiększania limitów.
Ring of Volans - poleciał, żeby zrobić miejsce Halfling Pouch.
Pelt of Horros - było, ale tylko jeden przerzut, cena dość duża i w ważnym rozdziale przedmiotów, myślę, że była by nieużywana.
Claw Totem - dałem taką modlitwę, więc nie będę dublować.
Gourd of Marienburg Wine - przedmiot Marco Colombo, niech tak zostanie.
Book from Nuln - fajne, ale chyba niepotrzebne.
No i modyfikacja , Sztandary i koniec długiej pracy Mam nadzieję, że reszta też o tym myśli, bo wypowiedzi to raczej mało tutaj
Magic Standards - teraz Empire ma 8
Dwa bardzo dobre i rozsądne. Pozostają.Imperial Banner:……………………………..100 points
All units with at least one model within 12” of the Imperial Banner can re-roll any failed Terror, Fear, Panic or Rally test as well tests to avoid pursuing a fleeing enemy.
Banner of Sigismund:………………………….60 points
The standard bearer and all models in his unit are Stubborn. Note that this bonus is also conferred to other character within the unit.
Griffon Standard:………………………………50 points
State Troops and Battle Standard only.
A unit carrying the Griffon Standard counts double its rank bonus when it comes to working out combat results, If the unit is in two rank it receives +2, in three +4, and in four ranks (the maximum bonus) +6. The unit will never pursue a fleeing enemy but, will always hold its ground, even if affected by a special rule that means it normally must do so.
Minus 5 punktów kosztu. Jako że Gryf jest symbolem Sigmara, dałem tylko im no i BSBkowi. Myślę, że bardzo rozsądnie.
Bardzo fajny, ale tylko dla Ulrykowców, i zmiana nazwy z Middenheim na Ulrik.Banner of Ulrik:………………………….40 points
Ulrik units and Battle Standard only.
The unit carrying the banner is immune to fear and terror.
Standard of the White Wolf:……………………..40 points
White Wolfs and Teutogen Guard only.
All missile fire against the unit (including magic missiles) suffers a -1 penalty to its Strenght. Other types of attack including spells that are not magic missiles, are unaffected.
Podobnie. Przedmioty Cultu dla Cultu. Mimo wszystko pomyślałem, że koszt może być -5pkt, ale na razie nie zmieniłem, jak uważacie?
Nie ma co zmieniać, dobreBanner of Valour:………………………………30 points
The unit is Immune to Panic.
Standard of Arcane Warding:…………………..30 points
This banner confers magic resistance (2) on the unit that carries it.
Bardzo dobra propozycja kogoś, nie pamiętam niestety Dałem tylko State Troopsom.Drill Banner............................................................25 points
State Troops only
Unit may reform and hold as a charge reaction when charging unit is far then half of its charge move.
Nie ma co, dobry, niech zostanie.Steel Standard:…………………………………..20 points
Knightly Orders Only
The unit can add D3” to its charge move. If the charge is failed, the unit will move forward 7” as normal.
Znowu zostało nam jeden więcej niż było No ale co zrobić :/
Wypadły:
Banner of the Daemonslayer - po erracie nieprzydatny jak nigdy.
Banner of Warrior True - fajny, ale wybrałem odpowiedniejsze do armii.
Banner of Fury - fajny, ale jak mamy się trzymać całej koncepcji armii, to byłby kolejny tylko dla Ulryka, State Troops'om nie bardzo by pasował. No i przegięty mimo wszystko, chyba że cenę podnieść.
Standard of Troops - bardziej potrzebny wydał mi się Drill Banner dla armii.
Banner of Duty - czasem się przydaje, ale ogólnie plewa, bo tylko jak jednostka się zbiera, jak jeszcze ma sztandar, więc w sumie tylko panika, która straciła w tej edycji, no albo jakiś czar. No wywaliłem no.
Koniec! Swoje zdanie powiedziałem. Ogólnie mamy 52 przedmioty, nowe HE mają chyba 56 o ile dobrze pamiętam, bo liczyłem, więc nie jest chyba przegięcie?
Głupio pisać, ale tym razem na pierwszy rzut widzę tylko jedną lukę.
,że nie ma luk. Głosuję na TAK
,że nie ma luk. Głosuję na TAK
no zgadnijDrill Banner............................................................25 points
State Troops only
Unit may reform and hold as a charge reaction when charging unit is far then half of its charge move.
A co mam zgadnąć?:P Że to pewnie Twój pomysł?
Spróbuję promować jeszcze coś. Nie obrażajcie się, ale chciałbym nieco przewrotnie potraktować magię i tych, którzy bardzo wiele punktów na nią zużywają...
enchented item
Alchemist Badluck Stone a może Van Horstmans Badluck stone
20 pts. -one use only
24" Gdy podczas rzutu na czar przeciwnikowi wypadnie na kości wartość jeden, to można użyć przedmiotu i spowoduje on auto misscast. Przeciwnik musi rzucić wg. tabeli właściwej dla jego armii.
enchented item
Alchemist Badluck Stone a może Van Horstmans Badluck stone
20 pts. -one use only
24" Gdy podczas rzutu na czar przeciwnikowi wypadnie na kości wartość jeden, to można użyć przedmiotu i spowoduje on auto misscast. Przeciwnik musi rzucić wg. tabeli właściwej dla jego armii.
- Grand Admiral Thrawn
- Falubaz
- Posty: 1258
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Magiczne przedmioty a więc i sztandary już niedługo zajmą nam dużo czasu. Pomyślałem sobie, że warto by było, żeby w jednym miejscu były zebrane sztandary ze wszystkich armii. Można będzie dzięki temu spokojnie przeanalizować je i dojść do ciekawych przemyśleń.
* - sztandary z 6 edycyjnych DE
** - to jedyny sztandar nie powtarzający się w Chaos Mortals
NAZWA ARMII (ILOŚĆ SZTANDARÓW DO 50 PKT/ WSZYSTKICH)
Dla przypomnienia Imperium ma 7 sztandarów z czego 4 są w przedziela do 50 pkt.
BRETONNIA (4/5)
10 Banner of Chalons - Enemy may not choose Stand & Shoot as charge reaction.
25 Conquerors Tapestry - Unit receives 200 VPs for capturing enemy standards, but gives up 200 VPs if an enemy captures this standard.
25 Twilight Banner - One use only, if the unit doesn't charge this turn, they can move as if they were Ethereal.
30 Banner of Defense - If unit has the Blessing, it's Ward Save is improved to 4+ against S5+ missiles and magic missiles.
100 Banner of the Lady - All enemy units in BtB w/ bearer get no rank bonus.
SKAVEN (4/6)
20 Banner of the Swarm - Outnumber bonus for unit is +2.
25 Banner of Burning Hatred - Unit gains Hatred even if Immune to Psychology; roll D6 at start of move phases when unit not charging; on 1-3 must move as fast towards closest enemy in LOS.
30 Banner of the Four Black Winds - Flying models trying to charge unit must use ground movement characteristic.
35 Umbranner - Bearer/Unit gain 4+ Ward vs normal/magical missiles S4 or less.
75 Sacred Standard of the Horned Rat - unit causes fear.
75 Storm Banner - Start at beginning of any turn; No flying movement allowed on battlefield; Missile fire -2 to hit; non-magical missile attacks not using BS, need 4+ before firing; roll D6 at start of each following turn, 1-2 effects end.
ORCS & GOBLINS (5/5)
25 Gorks Waaagh Banner - +D6" on charge.
25 Nogg's Banner of Butchery - +1At for all models/riders in unit for one turn; One use only Standard; Units w/in 12" may re-roll break tests.
50 Morks Spirit Totem - Add rank bonus to amount of Dispel Dice, Orcs only.
50 Rowdy Grott's Big Red Raggedy Banner - Goblins re-roll failed Panic tests in 12", Goblins only.
50 Spider Banner - All Goblins in unit have Poisoned melee and missile Attacks, Goblins only.
OGRE KINGDOMS (4/5)
20 Bull Standard - re-roll failed to-wound rolls for impact hits.
20 Runemaw Banner - Redirects spells to friendly unit in 6" on a 2+.
25 Cannibal Totem - vs same base size, can re-roll failed hit/wound rolls but can't overrun if they do, must pursue.
35 Ragbanner - Roll 3D6 for Panic tests, discard highest roll.
60 Dragonhide Banner - Immune to ice magic, re-roll 1's on hit/wound/save rolls on charge.
WOOD ELVES (4/5)
25 Banner of Springtide - Unit may always stand and shoot as a charge reaction no matter how close the enemy is.
25 Banner of Zenith - Enemies may not march within 12".
50 Banner of Dwindling - Enemies broken roll -1D6 for fleeing distance.
50 Banner of Midwinter - One use only at beginning of any movement phase. Unit is Unbreakable until end of turn and may not move. Cannot be used by skirmishing or fleeing units.
100 Royal Standard of Ariel - Unit Causes Fear and friendly units within 12" have MR (1).
VAMPIRE COUNTS (10/12)
10 Banner of Hellfire - Unit has magical flaming attacks.
15 Standard of Everlasting Death - suffer one fewer casualty from lost combat on a 4+.
25 Banner of the Dead Legion - Unit counts as having twice the US as it actually does.
25 Banner of the Endless Nightmare - The unit may claim up to +4 combat res from ranks if they have the models.
25 Cursed Pennant of Mousillon - Unit claiming banner after killing your unit takes d6 st4 hits. If they hold onto the banner they take d6 str3 hits every turn. The banner may be dropped (losing victory points) to avoid the second effect.
25 Icon of Vengeance - Unit does not crumble when general dies.
25 Standard of Hellish Vigor - Unit can march as if a Vampire was within 6".
35 Royal Standard of Strigos - Unit hates all enemies.
40 Screaming Banner - Enemy units taking Fear test caused by unit roll one extra dice and discard lowest.
45 Banner of the Barrows - GG, BK and Wightkings in the unit gain +1 to hit.
75 The Flag of Blood Keep - 4+ ward against any ranged attacks.
125 The Drakenhof Banner - Unit gains regeneration.
TOMB KINGS (5/7)
25 Banner of the Undying Legion - Bound item; Power level 3; Casts Diedra's Incantation of Summoning on the unit with the banner.
25 Standard of the Cursing Word - Start of Tomb King's magic phase, enemy models in BtB w/standard bearer must pass unmodified LD test or 1 Wo, No Ar Sv.
40 Icon of Rakaph - Unit may make a free reform at start of movement phase before charges are declared. If taken by the Icon Bearer it only works when inside a unit of Skeleton Warriors or Tomb Guard.
40 Mirage Standard - Any successful missile weapons to-hit rolls must be re-rolled; 5+ ward save vs. missile wpns that do not use BS.
50 Icon of the Sacred Eye - 1st Rnd of HtH; all models get +1 to hit (incl steeds).
60 Banner of the Hidden Dead - At the beginning of the game nominate one unit of core troops that <=100 points; This unit is not deployed as normal; It may come out anywhere within 18" of the banner in any of the Tomb Kings movement phases during the "remaining moves". Must be >1" away from the enemy, the unit may move as normal.
75 Standard of the Sands - One use only; At start of any of your opponent's turns; Opponent may not make any march moves; Opponent's units attempting to rally suffer a -1 to LD; Lasts one turn.
LIZARDMEN (3/4)
25 Jaguar Standard - Unit rolls an extra D6" when pursuing.
40 Huanchi's Blessed Totem - One use only. At start of magic phase unit moves D6" directly forward, counts as charging units it touches and they are allowed no reactions.
40 Sun Standard of Chotec - Missiles fired at unit are -1 to hit.
75 Totem of Prophecy - Unit causes Fear.
HIGH ELVES (5/7)
15 Banner of Ellyrion - Treat difficult terrain as open for movement.
25 Banner of Arcane Protection - Magic Resistance (2).
25 Lion Standard - Immune to fear and terror.
45 Standard of Balance - Unit and any unit in BtB (FoF) are immune to psychology; they also lose Hatred and Frenzy.
50 Banner of Sorcery - +1D3 power dice.
60 Banner of the World Dragon - Unit immune to all magic (FoF).
80 Battle Banner - Unit has +D6 on combat resolution.
DWARFS (8/12)
10 Ancestor Rune - One use only. Stubborn on 4+ when taking first break test (can only use one Rune per test).
15 Rune of Sanctuary - Magic Resistance (1).
20 Rune of Determination - One use only. Take on break test on 1D6.
25 Rune of Stoicism - Unit Strength doubled.
30 Rune of Courage - Unit is Immune to Fear and Terror.
30 Rune of Guarding - Bearer gets 5+ Ward Save.
50 Master Rune of Grugni - Dwarf units within 6" get 5+ Ward Save vs. missiles.
50 Rune of Slowness - Any foe charging unit subtracts D6" from charge range. Multiple runes not added together - take best result.
55 Strollaz's Rune - Before rolling to see who goes first, all Dwarf units (except Gyrocopters) within 12" may make one move/march (multiples no effect).
75 Master Rune of Fear - Causes Fear.
100 Master Rune of Stromni Redbeard - +1 CR to all units w/in 12" of banner.
100 Master Rune of Valaya - +2 to dispel attempts. RiP spells w/in 12" at start of Magic phase autodispelled.
DARK ELVES (3/6)*
35 Standard of Slaughter - Unit +D3 CR on 1st Charge.
45 Banner of Murder - +D6" on charge.
50 Soul Shadows Standard - May flee from charge (even if Immune to Psychology) and, if it outruns the chargers, will rally automatically at end of flee movement.
75 Dread Banner - Unit causes fear.
80 Hydra Banner - All models in unit (including mounts) get +1 Attack in first round of HtH.
150 Banner of Nagarythe - Unit Unbreakable; all friendly DE units w/in 6" get +1 CR.
CHAOS DWARFS (1/1)
50 Banner of Slavery - Orc, Goblin, and Hobgoblin units within 12" may re-roll any failed psychology tests.
CHAOS BEASTS (1/1)**
25 Vitriolic Totem - All models in the unit count as having Poisoned attacks. This has no effect on characters with magic weapons.
CHAOS MORTALS (8/10)
25 Preyseeker - When ambushing, the unit may re-roll it's Ld test for arriving on the battlefield.
25 The Gore Banner - Unit may reroll failed panic tests.
50 Banner of Wrath - Bound Spell; Power Level 4; Magic Missile; LOS; Rng 24"; D6 S4 hits.
50 The Flesh Banner - At the end of each of your Magic phases, any enemy in B2B with the bearer suffers D6 S4 hits, as shooting.
50 Banner of Rage - Bearer & Unit may re-roll failed Break Tests and will never lose Frenzy.
50 Plague Banner - At start of Chaos Magic phase, enemy models in BtB with bearer must pass To test or take a Wo (no armour saves); No effect on models with Mark of Nurgle or Clan Pestilens Skaven.
50 Rapturous Standard - Model and Unit counts as having the Daemonic Gift - Soporific Musk: Models in BtB halve WS and I (rounding up).
50 Blasted Standard - Bound spell; Power Level 4; Casts Yellow Fire of Transformation: RiP; Sorcerer, Mount and Unit gain 5+ Ward Save (replaces Daemonic aura).
60 Beast Banner - All Beasts of Chaos models in unit (including characters) gain +1 At when they charge.
125 Banner of the Gods - All friendly units w/in 12" become stubborn.
CHAOS DAEMONS (11/13)
15 Icon of Sorcery - Unit gains +1 bonus to casting, does not include any heroes who may have joined.
25 Icon of Eternal Virulence - Each wound caused in CC by the units poisoned attacks count as 2 for combat res.
25 Skull Totem - Unit may March even when within 8" of an enemy.
25 Siren Standard - Unit charged by bearer may only Hold for a reaction, may not Stand and Shoot. No effect if charge out of range.
25 Banner of Change - Bound lvl 3, One unit in B2B takes 3d6 str3 hits.
25 Standard of Seeping Decay - Models in unit may re-roll failed to wound rolls.
25 Icon of Endless War - Unit adds d6 to first charge move.
25 Banner of Ectasy - Unit is Stubborn for first Break Test.
50 Banner of Unholy Victory - +D3 to combat res.
50 Great Standard of Sundering - After deployment but before first turn roll, choose a lore of magic. All wizards suffer -2 to cast from this lore. Additionally, any spells cast from the Lore of Light miscast on double 1's, 2's, or 3's.
75 Great Icon of Despair - All enemy units within 12" suffer -2 to their LD.
100 Banner of Hellfire - Bound lvl 5, During friendly magic phase, d6 str 6 hits on all enemy units within 12", even if in CC.
125 Standard of Chaos Glory - All Daemons within 12" are stubborn.
* - sztandary z 6 edycyjnych DE
** - to jedyny sztandar nie powtarzający się w Chaos Mortals
NAZWA ARMII (ILOŚĆ SZTANDARÓW DO 50 PKT/ WSZYSTKICH)
Dla przypomnienia Imperium ma 7 sztandarów z czego 4 są w przedziela do 50 pkt.
No to bannerki zlisty Sa!nta plus te co znalazłem dopiszcie pomysły, które przeoczyłem.
Magic Standards
Imperial Banner:……………………………..100 points
All units with at least one model within 12” of the Imperial Banner can re-roll any failed Terror, Fear, Panic or Rally test as well tests to avoid pursuing a fleeing enemy.
Banner of Sigismund:………………………….60 points
The standard bearer and all models in his unit are Stubborn. Note that this bonus is also conferred to other character within the unit.
Griffon Standard:………………………………50 points
A unit carrying the Griffon Standard counts double its rank bonus when it comes to working out combat results, If the unit is in two rank it receives +2, in three +4, and in four ranks (the maximum bonus) +6. The unit will never pursue a fleeing enemy but, will always hold its ground, even if affected by a special rule that means it normally must do so.
Banner of the Daemonslayer:…………………..50 points
(Knightly Orders Only)
During the turn when it charges into combat, the unit cause Fear (from the moment it is found to be in charge range to the end of that turn).
Banner of Middenheim:………………………….40 points
The unit carrying the banner is immune to fear and terror.
Standard of the White Wolf:……………………..40 points
All missile fire against the unit (including magic missiles) suffers a -1 penalty to its Strenght. Other types of attack including spells that are not magic missiles, are unaffected.
Banner of Warrior True:…………………………35 points
When the unit carrying this banner takes a Break test, they count as having lost the combat by D3 fewer points than they really did. If this reduces the margin of the loss to 0 or lower, they still count as having lost the combat but test on their unmodified Leadership. This has no effect on other friendly units in a multiple combat, which must test as normal.
Banner of Fury:………………………………….30 points
(State Troops Only)
Unit State Troops gains additional Attack in the turn when they are charging.
Banner of Valour:………………………………30 points
The unit is Immune to Panic.
Standard of Arcane Warding:…………………..30 points
This banner confers magic resistance (2) on the unit that carries it.
Steel Standard:…………………………………..20 points
(Knightly Orders Only)
The unit can add D3” to its charge move. If the charge is failed, the unit will move forward 7” as normal.
Standard of Troops:………………………………20 points
(State Troops Only)
If the unit carrying the banner is fighting in a combat where its side outnumbers the enemy, the ‘outnumber enemy’ bonus is +2 instead of the normal +1.
Banner of Duty:………………………………….10 points
The unit can re-roll any failed Rally test.
Drill Banner............................................................25 points
State Troops only. Unit may reform and hold as a charge reaction when charging unit is far then half of its charge move.
Hochland Standard ......................................................10 points
The parent unit carrying the Hochland Standard and Detachments which are within 3" of the parent unit, can always make Stand and Shoot reaction. When Detchments make Support Fire, like it is described in Empire Army book p.39, they get +1 to hit roll. State Troops can wait to the last moment and than make deadly volley.
Magic Standards
Imperial Banner:……………………………..100 points
All units with at least one model within 12” of the Imperial Banner can re-roll any failed Terror, Fear, Panic or Rally test as well tests to avoid pursuing a fleeing enemy.
Banner of Sigismund:………………………….60 points
The standard bearer and all models in his unit are Stubborn. Note that this bonus is also conferred to other character within the unit.
Griffon Standard:………………………………50 points
A unit carrying the Griffon Standard counts double its rank bonus when it comes to working out combat results, If the unit is in two rank it receives +2, in three +4, and in four ranks (the maximum bonus) +6. The unit will never pursue a fleeing enemy but, will always hold its ground, even if affected by a special rule that means it normally must do so.
Banner of the Daemonslayer:…………………..50 points
(Knightly Orders Only)
During the turn when it charges into combat, the unit cause Fear (from the moment it is found to be in charge range to the end of that turn).
Banner of Middenheim:………………………….40 points
The unit carrying the banner is immune to fear and terror.
Standard of the White Wolf:……………………..40 points
All missile fire against the unit (including magic missiles) suffers a -1 penalty to its Strenght. Other types of attack including spells that are not magic missiles, are unaffected.
Banner of Warrior True:…………………………35 points
When the unit carrying this banner takes a Break test, they count as having lost the combat by D3 fewer points than they really did. If this reduces the margin of the loss to 0 or lower, they still count as having lost the combat but test on their unmodified Leadership. This has no effect on other friendly units in a multiple combat, which must test as normal.
Banner of Fury:………………………………….30 points
(State Troops Only)
Unit State Troops gains additional Attack in the turn when they are charging.
Banner of Valour:………………………………30 points
The unit is Immune to Panic.
Standard of Arcane Warding:…………………..30 points
This banner confers magic resistance (2) on the unit that carries it.
Steel Standard:…………………………………..20 points
(Knightly Orders Only)
The unit can add D3” to its charge move. If the charge is failed, the unit will move forward 7” as normal.
Standard of Troops:………………………………20 points
(State Troops Only)
If the unit carrying the banner is fighting in a combat where its side outnumbers the enemy, the ‘outnumber enemy’ bonus is +2 instead of the normal +1.
Banner of Duty:………………………………….10 points
The unit can re-roll any failed Rally test.
Drill Banner............................................................25 points
State Troops only. Unit may reform and hold as a charge reaction when charging unit is far then half of its charge move.
Hochland Standard ......................................................10 points
The parent unit carrying the Hochland Standard and Detachments which are within 3" of the parent unit, can always make Stand and Shoot reaction. When Detchments make Support Fire, like it is described in Empire Army book p.39, they get +1 to hit roll. State Troops can wait to the last moment and than make deadly volley.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2008, o 18:41 przez pelcu, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie no chłopaki, przesadziliście Cóż za lektura. Wiem ile to musiało pracy zabrać. Raz przeleciałem przedmioty Sa!nt'a i mi starczy Więc Gratulacje.
Ale teraz tak. Jako że właśnie już jakoś starałem się to uporządkować, to znaczy moją wizję z wizją Sa!nt'a (nie wiem na ile połączona wizja mu się podoba) to proponuję pójść w tym kierunku. To znaczy zmodyfikować powyższą listę, gdyż: jest oparta na ArmyBooku, zawiera wizję dwóch "jurorów", posiada przedmioty z Cultu oraz propozycje z dyskusji.
Jest ona na pewno do poprawienia, bo chociażby nie zawsze obniżane były koszty przedmiotów Cultu, a te są jak wiemy w cenach 6ed.
Propozycje Pelca jak także Mega Przykład od Thrawn'a mogą dać nam wiele pomysłów, ale uczulić chciałbym na jedno. Imperium obecnie ma 8, wywalając te najgorsze/nieciekawe oraz dodając jeden w mojej propozycji robi się 9. Uważam, że to maks sztandarów. Oczywiście nie uważam, że moja propozycja jest najlepiej wyważona, ale chodzi o to, żeby nagle nie dopakować armii kilkoma sztandarami do 25/30 pkt bo to na pewno nie przejdzie wtedy. Aha, jeszcze wprowadziłem niektóre sztandary tylko dla Sigmara (State Troops) albo Ulryka co myślę, że jest odpowiednio i w klimacie i w zasadach, a daje to możliwości zarówno obniżenia ich kosztu (bo nie są dla wszystkich/jeszcze tego w mojej propozycji w kosztach nie uwzględniłem) oraz możliwość dołożenia większej ilości sztandarów (no bo nie wszystkie są dla wszystkich, więc możliwość efektywnego wyboru się zawęża dla poszczególnych oddziałów)
Teraz przejże te wszystkie sztandary i zobaczę, co z tego wymyślę jeszcze raz
Edit:
Już widzę, że spokojnie możemy zmniejszyć koszt Banner of Middenheim (u mnie Banner of Ulric) -> HE mają identyczny za 25pts podczas gdy my przy koszcie z 6ed to 40pts
Ale teraz tak. Jako że właśnie już jakoś starałem się to uporządkować, to znaczy moją wizję z wizją Sa!nt'a (nie wiem na ile połączona wizja mu się podoba) to proponuję pójść w tym kierunku. To znaczy zmodyfikować powyższą listę, gdyż: jest oparta na ArmyBooku, zawiera wizję dwóch "jurorów", posiada przedmioty z Cultu oraz propozycje z dyskusji.
Jest ona na pewno do poprawienia, bo chociażby nie zawsze obniżane były koszty przedmiotów Cultu, a te są jak wiemy w cenach 6ed.
Propozycje Pelca jak także Mega Przykład od Thrawn'a mogą dać nam wiele pomysłów, ale uczulić chciałbym na jedno. Imperium obecnie ma 8, wywalając te najgorsze/nieciekawe oraz dodając jeden w mojej propozycji robi się 9. Uważam, że to maks sztandarów. Oczywiście nie uważam, że moja propozycja jest najlepiej wyważona, ale chodzi o to, żeby nagle nie dopakować armii kilkoma sztandarami do 25/30 pkt bo to na pewno nie przejdzie wtedy. Aha, jeszcze wprowadziłem niektóre sztandary tylko dla Sigmara (State Troops) albo Ulryka co myślę, że jest odpowiednio i w klimacie i w zasadach, a daje to możliwości zarówno obniżenia ich kosztu (bo nie są dla wszystkich/jeszcze tego w mojej propozycji w kosztach nie uwzględniłem) oraz możliwość dołożenia większej ilości sztandarów (no bo nie wszystkie są dla wszystkich, więc możliwość efektywnego wyboru się zawęża dla poszczególnych oddziałów)
Teraz przejże te wszystkie sztandary i zobaczę, co z tego wymyślę jeszcze raz
Edit:
Już widzę, że spokojnie możemy zmniejszyć koszt Banner of Middenheim (u mnie Banner of Ulric) -> HE mają identyczny za 25pts podczas gdy my przy koszcie z 6ed to 40pts
- Grand Admiral Thrawn
- Falubaz
- Posty: 1258
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Eee tam. Zajęło mi to raprem dzień Najgorsze było przerzucenie tego z Army Buildera na Times New Roman w Wordzie a potem to już z górki. Co do ceny sztandarów i ich możliwości to teraz będzie nam łatwiej coś sensownego wymyslić i sprawdzić ceny. Co do ceny u HE pamiętajmy, że tam wszystko z zasady co magiczne jest tańsze. Bardziej sugerowałbym się sztandarem Dwarfów - odp na fear i terror za 30 pkt. Dziś trochę nad tym posiedzę i coś postaram się wykombinować. Toż jak już skończymy tą przyjemniejszą część naszej pracy (jednostki, zasady etc) czekają nas magiczne przedmioty. A ja się w nich czuję jak noob.
No to tylko rzucę, że teraz Imperium też ma ze startu tańsze przedmioty
Banner of the Daemonslayer:…………………..50 points
(Knightly Orders Only)
During the turn when it charges into combat, the unit is immune to psychology. What is more, it causes Fear (from the moment it is found to be in charge range to the end of that turn).
Taki zapis chyba znacznie ugrywalnia ten potencjalnie fajny banner ?
(Knightly Orders Only)
During the turn when it charges into combat, the unit is immune to psychology. What is more, it causes Fear (from the moment it is found to be in charge range to the end of that turn).
Taki zapis chyba znacznie ugrywalnia ten potencjalnie fajny banner ?
Nawiązując do komentarza SaH'a (bardzo dobry pomysł, by dać część oddziałom Ulryka, a część Sigmara - State Troops):
25 Nogg's Banner of Butchery - +1At for all models/riders in unit for one turn; One use only Standard
Bardzo fajny. Ja bym go zostawił.Banner of Warrior True - fajny, ale wybrałem odpowiedniejsze do armii.
Niech najlepiej działa jak:Banner of Fury - fajny, ale jak mamy się trzymać całej koncepcji armii, to byłby kolejny tylko dla Ulryka, State Troops'om nie bardzo by pasował. No i przegięty mimo wszystko, chyba że cenę podnieść.
25 Nogg's Banner of Butchery - +1At for all models/riders in unit for one turn; One use only Standard
Proponowalbym jeszcze dodanie jednego banneru.
Discipline standard 25p
no matter how mamy models were killed in close combat phase, all models from the first rank may strike back as if were not slain at all.
Discipline standard 25p
no matter how mamy models were killed in close combat phase, all models from the first rank may strike back as if were not slain at all.
"Proch to nic innego jak zmielony spaczeń" - król Bretonni.
Lepiej nie bo będzie to kolejny banner dla kawaleriiismael pisze:Niech najlepiej działa jak:Banner of Fury - fajny, ale jak mamy się trzymać całej koncepcji armii, to byłby kolejny tylko dla Ulryka, State Troops'om nie bardzo by pasował. No i przegięty mimo wszystko, chyba że cenę podnieść.
25 Nogg's Banner of Butchery - +1At for all models/riders in unit for one turn; One use only Standard
Uważam że w takiej postaci jak jest jest dobry.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.
102. Czy kapłani Sigmara oraz Ulrica powinni mieć osobną, nowo stworzoną przez Nas kategorię „magicznych przedmiotów” – aur, których nie będą mogli brać inni bohaterowie Imperium?
A) TAK
B) NIE
1. Ismael – B (choć sam pomysł uważam za ciekawy)
2. Saint - A (chyba sam sobie bym nie podcinał skrzydeł)
3. Thrawn - B (pomysł fajny, można go zastosować ale i dopiąć do używanych już kategorii a nie jako coś osobnego...po prostu w opisie przedmiotu zastrzec, że tylko kapłani mogą go używać)
4. Cord - wstrzymuje sie na razie, nie wiem jakie aury maja wyglądać ani jakie maja być wiec nie głosuję na razie.
5. Kal_Torak
6. Niglafar B (fluffowo bardzo fajne, ale chyba za dużo będzie nawalone wtedy. i bez tego priesci mają dużo zastosowań)
7. Czopek - A - Aury jakieś rozsądne(bez dawania magicznych ataków na odległość np.)
8. Pelcu - A jak aura...
9. Argoth - A (ale niech to będzie rozsądne jak mówi Czopek, jakieś ciekawe, nieprzegięte bonusy)
10. Toni - A
11. SaH - A (ale nie przedmioty a jako aury)
Saint - działaj
-SaH- pisze:Blessing of Gods:
1. Aura of Sanity - 10pts - Priest add an additional Dispel Dice to Dispel Pool
2. Aura of Glory - 25pts - The character and his unit may re-roll failed Break test.
3. Aura of Faith - 30 pts - The character and his unit have 5+ Ward Save against shooting.
Blessing of Sigmar:
1. Aura of Unbending -15pts - The character and his unit of State Troops cannot be outnumbered.
2. Fanatical Devotion - 20pts - The character follow Crazed! special rule. Can join Flagelants. Cannot have any mount. Warrior Priest of Sigmar only. (not Arch Lektor!)
3. Aura of Accuracy - 25pts - The character and unit of State Troops within 6” from character can re-roll failed rolls for Hit in Close Combat.
Blessing of Ulric:
1. Aura of Wolfs Pack - 10pts - The character and his unit have no penalty for moving in difficult terrain. Character of foot only.
2. Aura of Resistance - 15pkt - Immune to Poison and Killing Blow.
3. Strenght in Faith, Faith in Strengt - 20pts - Power Level of the Prayers is increase by roll of D3.
Ja tylko przypominam swoją wizję-SaH- pisze: Chyba czasem trochę przesadziłem :Razz: Ale tak to widzę.
Korzystałem z listy Sa!nt'a, z zasad Cultu Ulryka, niektóre rzeczy wymyśliłem sam.
Nawet jeśli to nie musi przejść tak, to chodzi o formę. Mało, za małe punkty, trochę wspólnych, trochę specyficznych dla poszczególnego boga.
Co sądzicie?
To fight Chaos on the battlefields, not to grow rich and fat in the golden halls of the capital, that is the purpose of our Cult! - Boomed Luthor's voice at the Council
Mnie się te aury bardzo podobają. No może poza 2 Ulrykańską. Chyba troche zbyt przegięta-SaH- pisze:Blessing of Gods:
1. Aura of Sanity - 10pts - Priest add an additional Dispel Dice to Dispel Pool
2. Aura of Glory - 25pts - The character and his unit may re-roll failed Break test.
3. Aura of Faith - 30 pts - The character and his unit have 5+ Ward Save against shooting.
Blessing of Sigmar:
1. Aura of Unbending -15pts - The character and his unit of State Troops cannot be outnumbered.
2. Fanatical Devotion - 20pts - The character follow Crazed! special rule. Can join Flagelants. Cannot have any mount. Warrior Priest of Sigmar only. (not Arch Lektor!)
3. Aura of Accuracy - 25pts - The character and unit of State Troops within 6” from character can re-roll failed rolls for Hit in Close Combat.
Blessing of Ulric:
1. Aura of Wolfs Pack - 10pts - The character and his unit have no penalty for moving in difficult terrain. Character of foot only.
2. Aura of Resistance - 15pkt - Immune to Poison and Killing Blow.
3. Strenght in Faith, Faith in Strengt - 20pts - Power Level of the Prayers is increase by roll of D3.
Ogień oczyszcza ciało i dusze nawet największych wrogów Imperium...niech zapłoną stosy!
PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!
PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!
Poprawiłbym na The character and any firend unitwithin 6"
Aura of Accuracy - 25pts - The character and unit of State Troops within 6” from character can re-roll failed rolls for Hit in Close Combat.
Przerzut breake test daje na BSB.2. Aura of Glory - 25pts - The character and his unit may re-roll failed Break test.
Jeśli to ma być aura wspomagające, to +D3 do LD podczas brania break test. Najwyżej podnieść koszt do 30pts.
Daje to np. przegrana o 1, to bierze test na bazowym, lub w skrajnym pozytywnym przypadku na Ld 10. (Wiem, że to podobne do jednego ze sztandarów, ale dzięki tej aurze będziemy mieli możliwość zmniejszyć liczbę magicznych szmatek i dać coś piechocie).
Wtedy połączenie tej aury z np. war banner, to może całkiem sporo wspomóc piechotę.