Pytania krótkobrodego - stary temat
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
- Grand Admiral Thrawn
- Falubaz
- Posty: 1258
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Oddział orków z Black Orkiem walczy z dwoma oddziałami. Za nimi jest działo na górce. Black Ork ma Nibbla's Itty Ring (może rzucić Eadbutt). I chce rzucić w działo ten czar mimo, że walczy. Czy jest to legalne czy nie? Czy jest gdzieś to opisane z odnośnikiem do rulebooka albo errat? Z góry dziękuję za odp.
-
- Plankton
- Posty: 3
Witam!
Zacznijmy może od tego że nie znam tylko podstawowe zasady, mam skromny budżet i średnio maluję.
Mam kilka pytań...
Posiadam:
2x Dwarf Cannon
2x 10x Thunderers ( full CMG )
1x 10x Quarellers ( j.w. )
12x Dwarf Warriors ( to samo )
10x miners ( znów full cmg )
12x Longbeards ( metal )
Mam też bodaj 36 wojów z szóstej edycji, jak tylko poddam ich Konwertowaniu i D.O.T' owaniu zasilą szeregi mej armii.
Thana
Slayer Lorda
2x master engineer
Filozofia armii jest taka:
2 maszynki lub ile tam zwyczajowo się wystawia
2 - 3 dziesiątki strzelające
reszta w walkę wręcz
Jest to armia na bitwy formatu: 1500 pkt.
1) Co powinieniem jeszcze dokupić?
2) Który z oddziałów rangers/hammerers/ironbreakers/slayers mi polecacie i dlaczego?
3) Na ile wyceniacie 12 Longbeardów z 5 ed. , czyste, niepołamane?
Zacznijmy może od tego że nie znam tylko podstawowe zasady, mam skromny budżet i średnio maluję.
Mam kilka pytań...
Posiadam:
2x Dwarf Cannon
2x 10x Thunderers ( full CMG )
1x 10x Quarellers ( j.w. )
12x Dwarf Warriors ( to samo )
10x miners ( znów full cmg )
12x Longbeards ( metal )
Mam też bodaj 36 wojów z szóstej edycji, jak tylko poddam ich Konwertowaniu i D.O.T' owaniu zasilą szeregi mej armii.
Thana
Slayer Lorda
2x master engineer
Filozofia armii jest taka:
2 maszynki lub ile tam zwyczajowo się wystawia
2 - 3 dziesiątki strzelające
reszta w walkę wręcz
Jest to armia na bitwy formatu: 1500 pkt.
1) Co powinieniem jeszcze dokupić?
2) Który z oddziałów rangers/hammerers/ironbreakers/slayers mi polecacie i dlaczego?
3) Na ile wyceniacie 12 Longbeardów z 5 ed. , czyste, niepołamane?
Co do maszynek:
- potrzebujesz organek
-2x bolec i/lub katapka w zaleznosci czy chcesz slayerow
Strzelcow juz wlasciwie masz.
Jesli chodzi o klocki to na 1500 w standardzie zazwyczaj jest klocek warriorow - 20 i tyle samo longow bo sa odporni na panike i daja przerzuty wokolo.
- potrzebujesz organek
-2x bolec i/lub katapka w zaleznosci czy chcesz slayerow
Strzelcow juz wlasciwie masz.
Jesli chodzi o klocki to na 1500 w standardzie zazwyczaj jest klocek warriorow - 20 i tyle samo longow bo sa odporni na panike i daja przerzuty wokolo.
-Longów z 5 ed nie wyrzucaj...jedna z najlepszych piechot krasnoludzkich.dozbieraj/dokonwertuj tak żeby było 15/20 i już masz świetny klocek do walki wręcz
- przechandluj/przerób 1 działo na organki a drugie na katapultę
- potrzebujesz też runiarza i bsb-ka (battle standard bearera). O ile runiarz na bitwy do 1500pts nie jest super potrzebny (chyba że przeciwnicy mają silną magię) o tyle Bsb-ek to absolutna konieczność.
- przechandluj/przerób 1 działo na organki a drugie na katapultę
- potrzebujesz też runiarza i bsb-ka (battle standard bearera). O ile runiarz na bitwy do 1500pts nie jest super potrzebny (chyba że przeciwnicy mają silną magię) o tyle Bsb-ek to absolutna konieczność.
Ja bym powiedzial odwrotnie, runesmith jest potrzebny, a bsbka mozna sobie darowac, ale moze to dlatego, ze moimi przeciwnikami sa demony i wampiry?Grazbird pisze:- potrzebujesz też runiarza i bsb-ka (battle standard bearera). O ile runiarz na bitwy do 1500pts nie jest super potrzebny (chyba że przeciwnicy mają silną magię) o tyle Bsb-ek to absolutna konieczność.
Dziekowac, dziekowacArqueek strona 106 w sqlpasowym RB 3 akapit Dispel Dice i na stronie 107 w tabelce.
Nie tylko hero, sporo maszyn jest zagrożone przez takiego zabójcę jeśli ten ma bound spell z steed of shadows. Potrafią mieć bardzo silną magię jak już ktoś napisał, sporo kości mocy no i mogą każdy czar rzucać na ilu chcą kościach (głupi kmiotek na drugim poziomie bez problemów rzuca ducha kuźni ;/ ). No i polecam poczytać co i jak w dziale DE na tym forum, oni się tam chwalą co i jak złożyć by nie dać żyć przeciwnikom
DolmiR masz jakieś doświadczenie w walce z nowymi DE, czy tylko tak sobie piszesz, żeby pisać?
Acha zwracam uwagę na czar dający hity jak w CC. Jeśli coś takiego pójdzie w maszynę to obawiam się, że można zdirectować tym w załogę.
Elfiaki mają hate na całej armii, a to na prawdę robi bardzo dużo. Kusze też mają poprawione, siła niby ta sama, ale AP. O synach assa(assasyni) mowa już była. Ja raczej nie widzę opcji dla dwarfów. Do wyjścia mortali rządzą mroczniaki. Potem może ludzie się już ograją z tą armią. To już nie są te stare miłe DE, które się przyjemnie rozwalało.
Acha zwracam uwagę na czar dający hity jak w CC. Jeśli coś takiego pójdzie w maszynę to obawiam się, że można zdirectować tym w załogę.
Elfiaki mają hate na całej armii, a to na prawdę robi bardzo dużo. Kusze też mają poprawione, siła niby ta sama, ale AP. O synach assa(assasyni) mowa już była. Ja raczej nie widzę opcji dla dwarfów. Do wyjścia mortali rządzą mroczniaki. Potem może ludzie się już ograją z tą armią. To już nie są te stare miłe DE, które się przyjemnie rozwalało.
Witam, mam kilka pytań niedawno stoczyłem jedną z moich pierwszych bitew krasiami, przygode z wfb też zacząłem niedawno i mam kilka rażących pytań, ponieważ dysponuje podstawowymi zasadami i podręcznikiem do krasi ;/.
1. Więc tak chciałbym wiedzieć jak strzela sie z balist i katapult bo kostki mam ale co z balistą już gorzej, a katapa ogulnie strzelać umiem ale jaki szablon, i czy jakieś testy sie wykonuje jak sie już trafi czy jesdostki schodza odrazu itp..
2. Magia ponieważ krasia to armia nie magiczna nie interesowałem się tym i chciałbym wiedzieć jeżeli kolega miał dwu i trzy poziomowego maga to czy mu sie te kostki mocy niekończą, kończą ile morze ich użyć i czy co ture sie odnawiają??
3. JAk sie liczy walke wręcz (zlicza punkty) bo niebardzo rozumiem
1. Więc tak chciałbym wiedzieć jak strzela sie z balist i katapult bo kostki mam ale co z balistą już gorzej, a katapa ogulnie strzelać umiem ale jaki szablon, i czy jakieś testy sie wykonuje jak sie już trafi czy jesdostki schodza odrazu itp..
2. Magia ponieważ krasia to armia nie magiczna nie interesowałem się tym i chciałbym wiedzieć jeżeli kolega miał dwu i trzy poziomowego maga to czy mu sie te kostki mocy niekończą, kończą ile morze ich użyć i czy co ture sie odnawiają??
3. JAk sie liczy walke wręcz (zlicza punkty) bo niebardzo rozumiem
Po pierwsze i najważniejsze: kup sobie słownik ortograficzny albo przynajmniej ściągnij firefox'a.
Mag 2poziomowy generuje 2 kostki mocy i może do rzucenia czaru użyć maksymalnie 3 kostek. Te trzy kostki może uzyskać wykorzystując jedną z dwóch kości jakie zawsze na początku ma każda armia. Analogicznie 3poziomowy generuje 3 kostki mocy i może max. na jeden czar wykorzystać 4 kości.
Ilość kostek mocy jest taka sama w każdej turze i się one nie wyczerpują.
W walce wręcz punkty dostajesz za każdego zabitego przeciwnika, jeden za sztandar, jeden za każdy dodatkowy szereg (max. 3 pkt), za BSB jeśli jest w oddziale i za magiczne sztandary jeśli ich zasady o tym mówią (np War Banner). W przypadku remisu wygrywa ten oddział, który posiada muzyka.
Mag 2poziomowy generuje 2 kostki mocy i może do rzucenia czaru użyć maksymalnie 3 kostek. Te trzy kostki może uzyskać wykorzystując jedną z dwóch kości jakie zawsze na początku ma każda armia. Analogicznie 3poziomowy generuje 3 kostki mocy i może max. na jeden czar wykorzystać 4 kości.
Ilość kostek mocy jest taka sama w każdej turze i się one nie wyczerpują.
W walce wręcz punkty dostajesz za każdego zabitego przeciwnika, jeden za sztandar, jeden za każdy dodatkowy szereg (max. 3 pkt), za BSB jeśli jest w oddziale i za magiczne sztandary jeśli ich zasady o tym mówią (np War Banner). W przypadku remisu wygrywa ten oddział, który posiada muzyka.
a czytałeś? i uprzedzając Twoją odpowiedź - czy aby na pewno?Advocat pisze:Tak, trochę lipne bo nic tam niema ale na razie nie mam nic innego
Karkonoska Frakcja Fantastyki http://www.kffjelenia.fora.pl
http://www.coolminiornot.com/artist/grahnar
http://www.coolminiornot.com/artist/grahnar
To z tego co tu napisałeś wynika, że nie masz podstawowych zasad, a jedynie AB do krasnali. Podstawka jest w dwóch wersjach: taka mała, ale dość gruba czerwona książeczka format zeszytowy) z battle of skull pass(Bitwa o przełęcz czaszki, czy jakoś tak) na okładce jest chyba jakiś krasnal z toporkiem, ew. taka gruba czerwona książka formatu A4, na okładce młotek i tarcza z czaszką, do kupienia oddzielnie. Jedyną różnicą między nimi jest to, że z tej ze skullpassa wycięli kolorowe wkładki i opis świata/armii. Całość zasad jest taka sama. I tam właśnie należy szukać jak strzelać z maszyn.
btw.
Przykro mi to mówić, ale kiepskawą armię sobie wybrałeś.
btw.
Przykro mi to mówić, ale kiepskawą armię sobie wybrałeś.