O&G - 1500 na turniej

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ARBAL
Kretozord
Posty: 1890
Lokalizacja: Toruń

O&G - 1500 na turniej

Post autor: ARBAL »

Witam
jestem juz troskze podlamany ciaglymi porazkami moich O&G stąd posunąłem sie do wrzucenia tu rozpiski, która chce użyć już za tydzień na turnieju. Zasady turnieju tutaj:

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?t=11366

Proszę o uwagi na temat tej rozpiski:

1500 Pts - Orcs & Goblins Army

1 Doom Diver @ 80 Pts 3 Crew @ [0] Pts
2 Spear Chukka @ 70 Pts 6 Crew @ [0] Pts
2 Spear Chukka @ 70 Pts 6 Crew @ [0] Pts

23 Orc Big 'Uns @ 320 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Morks Spirit Totem [50]
1 Orc Boss @ [15] Pts

5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Shield; Musician

5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Shield; Musician

26 Night Goblins @ 201 Pts
Netters; Spear; Shield; Standard; Musician

2 Fanatic @ [50] Pts

27 Night Goblins @ 205 Pts
Netters; Spear; Shield; Standard; Musician

2 Fanatic @ [50] Pts

1 Night Goblin Shaman @ 130 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Magic Mushrooms [10]
Magic Mushrooms [10]

1 Night Goblin Shaman @ 120 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Magic Mushrooms [10]

1 Black Orc Big Boss @ 152 Pts
General; Heavy Armour; Shield
Martog's Best Basha [15]
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
1 Boar @ [0] Pts

Casting Pool: 6

Dispel Pool: 4 (+ sztandar na orkach)

Models in Army: 114


Total Army Cost: 1500
Obrazek

Jaszczurx
Mudżahedin
Posty: 296
Lokalizacja: Warshau/Lustria

Post autor: Jaszczurx »

imo lepsze są wilki niż pająki i brakuje mi tu czegoś z mocnym kopem np. kawy albo sqigów

Awatar użytkownika
ARBAL
Kretozord
Posty: 1890
Lokalizacja: Toruń

Post autor: ARBAL »

nie mam modeli wilków wiec ich nie użyje....
z czego byś zrezygnował żeby wziac cos z kopem?
savage na dzikach odpada nie potrafie nimi grac, sa drodzy i trzeb asie znimi obchodzic jak z jajkiem....
Obrazek

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

wywal wlocznie z night goblinow, oni i tak nic nie zabija :)

mialbys punkty na mala squig herde za 60 pktow, albo rydwan do kontry

Awatar użytkownika
ARBAL
Kretozord
Posty: 1890
Lokalizacja: Toruń

Post autor: ARBAL »

ale włócznie przynajmniej daja mi 2 rzędy walczacych i ktoś ma szanse odpowiedziec...
Obrazek

DaBoss
Chuck Norris
Posty: 604
Lokalizacja: rezydent Zadu Trolla w Trójmieście

Post autor: DaBoss »

ARBAL pisze:ale włócznie przynajmniej daja mi 2 rzędy walczacych i ktoś ma szanse odpowiedziec...
Statystycznie się to sprawdza, w praktyce nigdy:) Nighty sa zbyt miękkie i szkoda pchać w nich tyle punktów. Z sieciami mają szansę zdawać save na 5+. Za zaoszczedzone punkty możesz wystawić kolejnego fasta jako spowalniacz i poszukałbym jeszcze oszczędności i wystawił klopę.
Na szamanach wywalił bym grzyby i dał skrolle.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
ARBAL
Kretozord
Posty: 1890
Lokalizacja: Toruń

Post autor: ARBAL »

w poprzedniej rozpisce mialem klope kosztem siatek na NG, generalnei sie sprawdzila bo mam oko do takich strzałów ale duza ilosc artylerii powoduje czasem problem z rozstawieniem sie, ale może jednak warto

PORAWIŁEM: wywalilem wlocznie na NG i jednego grzybka z szamana zyskujac w ten sposob punkty na klope:


1 Doom Diver @ 80 Pts 3 Crew @ [0] Pts
2 Spear Chukka @ 70 Pts 6 Crew @ [0] Pts
2 Spear Chukka @ 70 Pts 6 Crew @ [0] Pts
1 Rock Lobber @ 70 Pts 3 Crew @ [0] Pts

23 Orc Big 'Uns @ 320 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Morks Spirit Totem [50]
1 Orc Boss @ [15] Pts

5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Shield; Musician
5 Giant Spider @ [0] Pts

5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Shield; Musician
5 Giant Spider @ [0] Pts

25 Night Goblins @ 172 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
2 Fanatic @ [50] Pts

25 Night Goblins @ 172 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
2 Fanatic @ [50] Pts

1 Night Goblin Shaman @ 120 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Magic Mushrooms [10]

1 Night Goblin Shaman @ 120 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Magic Mushrooms [10]

1 Black Orc Big Boss @ 152 Pts
General; Heavy Armour; Shield
Martog's Best Basha [15]
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
1 Boar @ [0] Pts

Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4
Models in Army: 115
Total Army Cost: 1498
Obrazek

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

1)fasty mieszane
2)nie wiem czy ten ward jest tak niezbedny-> ja bym proponowal entch.sh i martoga->1+AS daje rade;
3)big uns imo sa lepsi z wloczniami niz tarczami ale to kwestia gustu.
4)wlocznie na NG to prawdziwy zbytek laski
5)ja bym wziol na magach DS+grzyb i itti ring+grzyb.

w/w zmiany pozwolilyby wmienic lobbera na: albo hopperow albo herda.

Jaszczurx
Mudżahedin
Posty: 296
Lokalizacja: Warshau/Lustria

Post autor: Jaszczurx »

masz tylko jeden klocek który może stać w CR więcej niż 1 turę i masz do tego 6 maszyn??? może się mylę ale wydaje mi się że większość armii bez problemu to zje

PS: latacze(a większość armii ich ma) podlecą do maszyn w 2 turze a ty nie masz czym ich bronić

Awatar użytkownika
ARBAL
Kretozord
Posty: 1890
Lokalizacja: Toruń

Post autor: ARBAL »

quas:
1)Pisalem mam tylko modele pająków :(
4)usunąłem włócznie na NG
5)to jest dośc ciekawa opcja, ale tylko jeden DS? Po drugie mam sztandar i kilka rund 3 dodatkwoe kości dispell hmm,m...

Jaszczurx:
Jestem skłonny zrezygnować np. z rock lobby.
Jakiś pomysł jak i czym zabezpieczyć maszyny?
Obrazek

Jaszczurx
Mudżahedin
Posty: 296
Lokalizacja: Warshau/Lustria

Post autor: Jaszczurx »

sqigi chyba będą najlepsze, albo jakiś chariot,night goblinki można by jeszcze wystawić zamiast z tarczami to z łukami(albo oba na raz) i na górce obok maszynki
wtedy cokolwiek podbiega do maszynek najpierw dostaje od fanatyka a ty masz jedną turę żeby wypuścić 25 strzał+ ewentualnie maszynka
więcej możliwości raczej nie widzę

i jeszcze tak z ciekawości boss siedzi w jakimś oddziale czy hasa sobie tam gdzie jest potrzebny?

Awatar użytkownika
ARBAL
Kretozord
Posty: 1890
Lokalizacja: Toruń

Post autor: ARBAL »

Nie no boss w odzidzlale bedzie siedzial :)

Poprawiona rozpiska mysle ze juz finalnie


1 Doom Diver @ 80 Pts

3 Crew @ [0] Pts

2 Spear Chukka @ 70 Pts

6 Crew @ [0] Pts

2 Spear Chukka @ 70 Pts

6 Crew @ [0] Pts

23 Orc Big 'Uns @ 320 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Morks Spirit Totem [50]

1 Orc Boss @ [15] Pts

5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Shield; Musician

5 Giant Spider @ [0] Pts

5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Shield; Musician

5 Giant Spider @ [0] Pts

25 Night Goblins @ 172 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician

2 Fanatic @ [50] Pts

26 Night Goblins @ 175 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician

2 Fanatic @ [50] Pts

1 Night Goblin Shaman @ 130 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Nibbla's Itty Ring [20]

1 Night Goblin Shaman @ 120 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Magic Mushrooms [10]

1 Black Orc Big Boss @ 135 Pts
General; Heavy Armour
Martog's Best Basha [15]
Enchanted Shield [15]

1 Boar @ [0] Pts

1 Rock Lobber @ 75 Pts
Bully

1 Bully @ [5] Pts
Choppa; Light Armour
Obrazek

Jaszczurx
Mudżahedin
Posty: 296
Lokalizacja: Warshau/Lustria

Post autor: Jaszczurx »

przetestuj i się okaże czy dobrze podpowiadałem ;]

Glemigobles
Wałkarz
Posty: 78

Post autor: Glemigobles »

a moze...zamiast doomdivera postawic 2 trole do ochrony bolcow i glazomiota? sa w stanie zatrzymac wiekszosc jednostek przynajmniej na jedna ture, nie musisz zostawiac im nianki bo beda zabezpieczac maszyny, a fear dodatkowo moze pomoc gdyby chcieli sie przedostac przez nich do maszyn (wrogowie ma sie rozumiec) poza tym 6M powoduje, ze sa calkiem mobilni i sprawni w "patrolowaniu" maszyn.

Glemigobles
Wałkarz
Posty: 78

Post autor: Glemigobles »

i nie rzucaja animozji ;)

Glemigobles
Wałkarz
Posty: 78

Post autor: Glemigobles »

kurde i znowu za szybko...a jak chcesz wystawic bohatera? w oddziale? tak sie pytam bo to w koncu dodatkowe ryzyko, nie wiem sam czy lepiej jest wystawic szeryfa na polu samopas i na armaty, czy wstawic do oddzialu, ktory moze zostac przez niego zdziesiatkowany...moze lepiej wystawic orcowego warbossa (z tym samym arsenalem bez heavy armora) zrezygnowac z jednego szamana (i tak masz duzo kostek dispella) i za oszczednosc punktow kupic orcowego bsb (niech ma warbanner) i wsadzic go do biganow - przy tak malej sile uderzeniowej i slabiutkim ld bez bsb nie zajedziesz daleko - wszsytko w pizdu ucieknie i taki bedzie final ;p

Awatar użytkownika
ARBAL
Kretozord
Posty: 1890
Lokalizacja: Toruń

Post autor: ARBAL »

Glemigoblas:
Dzieki za bardzo sensowne uwagi, postaram sie dzis w wolnej chwili eperobic rozpe tak by generala black orka wziac orka (nie rozpier. swojego odddzialu w animozji). Z Trolami dobra opcja ale nie wiem czy lepiej nie zrezygnowac z RockLobby na ich rzecz zamiast doomdivera. Z BSB opcja dobra ale LD generala i tak malusie a na walke sie nei nastawiam chociaz i tak do niej pewnie dojdzie......

Zastanawiam sie jednak czy nie dac generalowi WardSave na 5+ zawsze moze go ochronic przed strzalem z armaty. Z założenia bedzie siedzial w oddziale orków.

POPRAWIONA ROZPISKA:
Usuniety doomdiver i 1 szaman w zamian za 2 trole do pilonowania maszyn i BSB

2 Spear Chukka @ 70 Pts

6 Crew @ [0] Pts

2 Spear Chukka @ 70 Pts

6 Crew @ [0] Pts

1 Rock Lobber @ 75 Pts
Bully

1 Bully @ [5] Pts
Choppa; Light Armour

3 Crew @ [0] Pts

23 Orc Big 'Uns @ 320 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Morks Spirit Totem [50]

1 Orc Boss @ [15] Pts

5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Shield; Musician

5 Giant Spider @ [0] Pts

5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Shield; Musician

5 Giant Spider @ [0] Pts

25 Night Goblins @ 172 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician

2 Fanatic @ [50] Pts

26 Night Goblins @ 175 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician

2 Fanatic @ [50] Pts

2 Trolls @ 80 Pts

1 Orc Big Boss @ 118 Pts
General; Choppa; Light Armour
Martog's Best Basha [15]
Enchanted Shield [15]
Obrazek

Glemigobles
Wałkarz
Posty: 78

Post autor: Glemigobles »

przy bsb myslalem raczej o przerzutach psychologii niz wysokosci ld, a to sie moze czesto przydac zwlaszcza przy takiej ilosci gobbosow, a co do rock lobber czy doomdiver - trzeba zrezygnowac z doomdivera bo trolle to w 7ed rare unity. Nie bedziesz mogl wystawic trolli i doomdivera na raz na 1500 dlatego trzeba sie pozbyc akurat tego :( poza tym dwa common trolle to akurat doomdiver :)

Awatar użytkownika
ARBAL
Kretozord
Posty: 1890
Lokalizacja: Toruń

Post autor: ARBAL »

eszcze mysle co by zamiast trli wystawic np 2 grupy squig herdow tylko nie wiem czy mogly chodzic jako 2 osobne grupy? cyz by musialy byc razem? W sumie kazdy squig to 2 ataki.... i jeszczemoga wybuchnac :)
Obrazek

Glemigobles
Wałkarz
Posty: 78

Post autor: Glemigobles »

musialbys zrezygnowac z jakiejs maszyny (special sloty special sloty!!!), a wtedy to Ci juz zadna ochrona nie jest potrzebna - robic ochrone dla maszyn kiedy sa 3 (max4) i to doskonalym odzialem do walki wrecz do ekstrawagancja ;) oczywiscie to moje zdanie, kombinuja tak zeby Tobie bylo wygodnie

ODPOWIEDZ