Hellcannon

Warriors of Chaos

Moderator: JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mauler
Wodzirej
Posty: 734

Post autor: Mauler »

No właśnie - "chyba".
A może się da?

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

helka jest unbrk, herosa bez zasady unbrk dolaczyc nie mozna

pzdr

Awatar użytkownika
Gajowy
Masakrator
Posty: 2710
Lokalizacja: Białe Błota
Kontakt:

Post autor: Gajowy »

niestety w halasie nie ma unbr zadnego kolesia :(

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

pozwolilem sobie zebrac wszystkie watpliwe spray w kwestii VII ed hellcannona:

Hellcannon:
- kwestia liczenia pkt za helke, nie ma nigdzie wzmianki ze liczy sie tylko helcannon (tak jak przy hydrze)
w zwiazku z czym az do wydania faqa wg RAWu jest zwyklym 4 modelowym oddzialem, gina 2 modele jest polowa pkt
przykladowo: ginie sama helka, przeciwnik ma 0pkt
- kwestia strzalu po ruchu, nie jest to war machine, strzela jak stone thrower, nie ma move or shoot, wiec moze
strzelic po ruchu (analogia do specjalnego greater demona nurgla, ktory tez strzela jak stone thrower)
PYTANIA:
- czy po marszu helka rowniez moze strzelic? (analogi do hydry i breath weaponow), czy uznajemy to za missile weapon
nie zdolnosc i strzelic po marszu nie moze. IMO może.
jeżeli nie moze, to rozumiem ze jako marsz uznajemy marsz samej helki nie chaos dwarfow, czyli helka moze strzelic po 6 calowym ruchu calego oddzialu
- czy po rampagu helka moze strzelic? nigdzie nie jest napisane ze nie moze, jest tylko napisane ze jak zlapie sie
przeciwnika to sie zarzuje, wiadomo ze wtedy sie nie strzeli bo ma sie albo szarze albo failed charge
pytanie co jesli ruchem 3k6 nie zlapeimy wroga? IMO wg RAW nie ma zadnych zastrzezen w kwestii mozliwosci oddania
strzału

tyle na razie :)
zachecam do wypowiadania sie i komentowania (szczegolnie zapraszam czlonkow LS :) )


pzdr

Nehan
Masakrator
Posty: 2299

Post autor: Nehan »

akurat jeśli chodzi o rampage, jest wyraźnie napisane
if it fails the test, the unit will not fire
więc co do tego sprawa jest jasna

z resztą się zgadzam

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

na jakich podstawkach wystawiacie swoje helki :) ? na 50x50 prawie nie ma szans zeby ja zmiescic... tak zeby nie wygladala komicznie... a na mojej 85x105 mm troche kurcze jest za duza :P dochodzi do niej za duzo kolesi w walce... :/ teraz jako ze jest monsterem to musi byc na jakies podstawce i zastanawiam sie na jakies :roll: :?:

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Może 60/60? Tak jak kowadełko.

Awatar użytkownika
Marios
Mudżahedin
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marios »

No i jak z szarżowaniem(i w ogóle z ruchem), czy może zaszarżować na 12'' czy tylko na 6"?
Mariusz 'Marios' Krakowczyk
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
trikk pisze:Z głupotą można żyć.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Marios pisze:No i jak z szarżowaniem(i w ogóle z ruchem), czy może zaszarżować na 12'' czy tylko na 6"?
monsters and handlers = skirmish, skirmish szarzuje tak ze to co dochodzi do wroga to dochodzi, to co nie dochodzi ustawia sie za modelami ktore dochodza, tutaj imo jest pelna analogia... helka szarzuje na 12 dochodzac do wroga, chd szarzuja na 6 cali ustawiajac sie za helka

w przypadku hydry jest wprost napisane ze zalogantow sie olewa, jak dochodzi hydra to jest szarza i tyle... tutaj imo powinna byc pelna analogia

Awatar użytkownika
Marios
Mudżahedin
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marios »

OK, zdam się na Twoją lepszą znajomość zasad (w tej edycji ofkors ;P ).
Mariusz 'Marios' Krakowczyk
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
trikk pisze:Z głupotą można żyć.

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

tu kurat thurion ma całkowita rację - hallena szarzuje na 12 cali :)
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Marios pisze:OK, zdam się na Twoją lepszą znajomość zasad (w tej edycji ofkors ;P ).
masz to nawet wprost napisane na str 67 w paragrafie Monsters & Handlers:

"When charging or being charged though, the handlers are completely ignored (as if they were not there) and the monster is the only model that matters. The monster's arc of sight and flank/rear are used to determine arc of sight for charges and the relative position of charging enemy, as well as any charge distance, psychological reaction and so on."

stad niestety koniecznosc posiadania podstawek pod helki, szkoda ze GW sie nie pokusilo o napisanie jakich podstawek...

"Once the monster is in contact with the enemy form handlers up with the monster in the same way as you would for a unit of skirmishers."
szafa@poznan pisze:tu kurat thurion ma całkowita rację - hallena szarzuje na 12 cali :)
w sprawie ruchu thurion tez ma racje ;)

a ze strzelaniem sie zgadzam, jedna Kugath ma wprost napisane ze moze strzelac a pozatym ma zasady stone throwera, tutaj tego nie ma wiec mozna zalozyc ze nie moze strzelic po ruchu... (tylko dalej jestem ciekaw po co jest zapis przy rampagu ze po rampagu nie mozna strzelac :twisted: przeciez w takim wypadku to oczywista oczywistosc... a nie wyjasnili kilku mniej wiadomych kwesti...)

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

jak ma racje to niech cos zacytuje na poparcie tej jakże smiałej tezy. i jakze zachęcajcej do brania helleny ;)

Niestety, założenie fazy ruchu jest takie że nic nie idzie szybciej niz mu wolno ze statystyki mv - z klarownie opisanymi wyjątkami (align, dostawienie skirmiszerów).
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

szafa@poznan pisze:
Niestety, założenie fazy ruchu jest takie że nic nie idzie szybciej niz mu wolno ze statystyki mv.
i absolutnie nie ide :) dwarfy ida 6, helka 12.. tyle ile moga ;)

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

no tak, fajnie, przez jedna turę ;)

Zreszta - sam dobrze wiesz jak bardzo te 3 plewy będa ograniczały jego ruch swoja potęzna trójką.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

Awatar użytkownika
Marios
Mudżahedin
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marios »

thurion pisze:charging enemy, as well as any charge distance, psychological
zakładałem, że ten pogrubiony kawałek dotyczy szarżujących na helkę a nie jak heka szarżuje.
Mariusz 'Marios' Krakowczyk
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
trikk pisze:Z głupotą można żyć.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Marios pisze:
thurion pisze:charging enemy, as well as any charge distance, psychological
zakładałem, że ten pogrubiony kawałek dotyczy szarżujących na helkę a nie jak heka szarżuje.
gdyby na poczatku tego paragrafu bylo tylko being charged bez slowka charging to tak zaiste by bylo
szafa@poznan pisze:no tak, fajnie, przez jedna turę ;)

Zreszta - sam dobrze wiesz jak bardzo te 3 plewy będa ograniczały jego ruch swoja potęzna trójką.
no wiem :P ale wlasnie dzieki tej pierwszej turze...i szarzy na 12 cali mamy efektywny zasieg szarzy w 2 turze 33-34 cale od krawedzi... gdyby oddzial poruszal sie caly czas 3ką to bysmy mieli 24, czyli zyskujemy na czysto ok 10 cali... ;)

Awatar użytkownika
Torres
Wodzirej
Posty: 675
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Torres »

Czyli tak naprawdę pozostała tylko kwestia liczenia pkt?
Jak to jest w wypadku Hydry? Ta analogia jest najlepsza (jeśli nie idealna) moim zdaniem.

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Helka i jej obsługa to nadal jeden unit. Według zasad, unit porusza się z szybkością najwolniejszego modelu. W tym wypadku są to 3'. Dopiero po utracie obsługi porusza się swoimi 6'. Strzał z helki traktowany jest jak strzał z katapulty, więc nie może strzelać po marszu, ale może po ruchu (3' z obsługą, 6' sama o ile zda liderkę).

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Grichalk pisze:Helka i jej obsługa to nadal jeden unit. Według zasad, unit porusza się z szybkością najwolniejszego modelu. W tym wypadku są to 3'. Dopiero po utracie obsługi porusza się swoimi 6'.
a ja mowie po raz kolejny prosze o cytat z RB, bo jesli mowisz o tym z dzialu characters... no to sorki ale on nie ma tutaj zadnego zastosowania :D

ODPOWIEDZ