Właśnie nad tym się zastanawiam cały czas, czy za 50 pkt. warto mieć tą jedną tylko więcej kostkę do dispela. Jeszcze to przemyślęChociaż w tym wypadku zrezygnował bym z lvl na zjawce... I będą dodatkowe pkty na upy.
Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)
Moderator: Gremlin
- Jacek_Azael
- Masakrator
- Posty: 2058
- Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk
IMHO nie, jak Twój kolega ma caddiego, a wy dążycie obaj do CC to myślę, że 2 scrolle i 5 DD wystarczy do 2-3 tury. Potem to już wiadomo...Jacek_Azael pisze:Właśnie nad tym się zastanawiam cały czas, czy za 50 pkt. warto mieć tą jedną tylko więcej kostkę do dispela. Jeszcze to przemyślęChociaż w tym wypadku zrezygnował bym z lvl na zjawce... I będą dodatkowe pkty na upy.
No, ale wiadomo, przetestuj.
Znowu grałem do ligi z demonami, tym razem z dużo lepszym graczem i nie dość że udało mi się wycisnąć remis, to jeszcze udało mi się zabić krowę
moja rozpiska -
Odpowiednie wystawienie wayów decydowało o wystawieniu przez przeciwnika BSB khornowego - waye poszły na środek a przez to - BSB poszedł na flankę i mało co zrobił.
Trzy scrolle w zupełności wystarczają - biorąc pod uwagę, że 50% moich oddziałów ma MR(1) to magia nic mi nie robi do momentu w którym wpadamyw combat.
Nawiasem mówiąc to jest żenada batlla, że za sukces uważam remis WE z demonami. Ma ktoś podobne przemyślenia?
moja rozpiska -
także kiedy duży mag średnio się sprawdził, to alter highborn wytrzymał BT w szarży a wildzi przyszarżowali od tyłu z sztandarem +1 co dało mi +5 do combatu i wystarczyło aby krowa się sypnęła do zera ! OoUnnamed2350 Pts - Wood Elves Army
1 * Alter Highborn @ 282 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Helm of the Hunt [20]
Stone of the Crystal Mere [30]
Gwytherc's Horn [15]
Annoyance of Netlings [25]
1 Noble @ 130 Pts
Battle Standard
Asyendi's Bane [10]
Hail of Doom Arrow [30]
1 Spellsinger @ 140 Pts
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Spellsinger @ 175 Pts
General; Magic Level 2
Dispel Scroll [25]
Calaingor's Stave [25]
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 126 Pts Musician
8 Wardancers @ 165 Pts CG
8 Wardancers @ 165 Pts CG
5 Wild Riders @ 130 Pts
6 Wild Riders @ 199 Pts
War banner [25]
6 Waywatchers @ 144 Pts
1 Treeman @ 285 Pts
Casting Pool: 5
Dispel Pool: 4
Models in Army: 82
Total Army Cost: 2349
Odpowiednie wystawienie wayów decydowało o wystawieniu przez przeciwnika BSB khornowego - waye poszły na środek a przez to - BSB poszedł na flankę i mało co zrobił.
Trzy scrolle w zupełności wystarczają - biorąc pod uwagę, że 50% moich oddziałów ma MR(1) to magia nic mi nie robi do momentu w którym wpadamyw combat.
Nawiasem mówiąc to jest żenada batlla, że za sukces uważam remis WE z demonami. Ma ktoś podobne przemyślenia?
A ja po wysypie demonów i wampirów zacząłem zastanawiać się nad czymś takim, co prezentuję poniżej. Wczesniej jeszcze chciałem dodać, że na Arenie stoczyłem kilka bitew z tym paskudztwem, i po nich przyszłam i do głowy taka koncepcja armii:
Ancient z siecioplotami
BSB z czymś fajnym, może nawet na orle (tu się zastanawiam nad wyposażeniem)
2 magów 2 lvl z czego jeden z magicznymi atakami przerzucanymi na oddział, drugi może z deepwood sphere i scrolle
---
2 x 15 łuczników z fcg
2 x 8 driad
2 x 5 glade riderów
---
5 wild riderów z warbannerem
9 i 8 tancerzy
ideą na demony jest to, by Dużego zastrzelić klockami łuczników, statystycznie wchodzi ok 2 ran na turę ostrzału (oczywiście BT już mniej). ponadto taki klocek przyjmie na siebie szarżę ewentualnego demona i spróbuje go przytrzymać aż nadejdzie treeman lub inna pomoc.
Treeman spokojnie może biec do przodu i próbować zabić flamery (4 siły strzał powinien spokojnie przyjąć, 6T to duży bonus) lub biec na psy z herosem (który także pojawia się dość często).
To tylko taka oględna taktyka ale z tym co tu pisze miałem najwięcej problemów.
Z VC natomiast treeman powinien zatrzymać wagon BK z vampirem i trzymać go na tyle długo by niewiele zdziałał a reszta armii dała radę tym mniejszym "hordom"... Magiczne ataki na magiczce z racji ewentualnych wraightów które to można dzięki temu wystrzelać lub zabić tancerzami
Nie testowałem tego jeszcze, ale zapewne to lub modyfikacje tego będą mi towarzyszyć na turnieju najbliższym.
A wy jak to widzicie?
Ancient z siecioplotami
BSB z czymś fajnym, może nawet na orle (tu się zastanawiam nad wyposażeniem)
2 magów 2 lvl z czego jeden z magicznymi atakami przerzucanymi na oddział, drugi może z deepwood sphere i scrolle
---
2 x 15 łuczników z fcg
2 x 8 driad
2 x 5 glade riderów
---
5 wild riderów z warbannerem
9 i 8 tancerzy
ideą na demony jest to, by Dużego zastrzelić klockami łuczników, statystycznie wchodzi ok 2 ran na turę ostrzału (oczywiście BT już mniej). ponadto taki klocek przyjmie na siebie szarżę ewentualnego demona i spróbuje go przytrzymać aż nadejdzie treeman lub inna pomoc.
Treeman spokojnie może biec do przodu i próbować zabić flamery (4 siły strzał powinien spokojnie przyjąć, 6T to duży bonus) lub biec na psy z herosem (który także pojawia się dość często).
To tylko taka oględna taktyka ale z tym co tu pisze miałem najwięcej problemów.
Z VC natomiast treeman powinien zatrzymać wagon BK z vampirem i trzymać go na tyle długo by niewiele zdziałał a reszta armii dała radę tym mniejszym "hordom"... Magiczne ataki na magiczce z racji ewentualnych wraightów które to można dzięki temu wystrzelać lub zabić tancerzami
Nie testowałem tego jeszcze, ale zapewne to lub modyfikacje tego będą mi towarzyszyć na turnieju najbliższym.
A wy jak to widzicie?
Po pierwsze wraithy dla WE są małym problemem - to jest i tak jedyny sensowny cel dla haila, potem treeman strzela, albo szarża driad. Więc marnowanie scrolla dla magicznych atakó jest niefajne - i tak mamy pełnomagicznych atakó w armii.
Problematyczny może być co najwyżej vargulf. Pomysł z drzewcem łapiącym wagon BK jest naprawdę dobry.
Teraz co do demonów - 15 łuczników z fcg to łakomy kąsek dla wszystkiego, w ogóle całkowicie mi się ten pomysł nie podoba.
A ancient nie biegnie radośnie na flamery bo te mają flaming atack, więc 4S cię boli i to bardzo:/
Problematyczny może być co najwyżej vargulf. Pomysł z drzewcem łapiącym wagon BK jest naprawdę dobry.
Teraz co do demonów - 15 łuczników z fcg to łakomy kąsek dla wszystkiego, w ogóle całkowicie mi się ten pomysł nie podoba.
A ancient nie biegnie radośnie na flamery bo te mają flaming atack, więc 4S cię boli i to bardzo:/
no i tu pies jest pogrzebany, bo treeman 2 rzeczy nie zrobi, i albo blokuje klocka albo strzela. Hail może nie wystarczyć i duszki się odrodzą (albo są 2 oddziały), co też fajne nie jest. Niby są driady, ale może okazać się, że będą zajęte... ale fakt, do rozważeniaLukaszxx pisze:Po pierwsze wraithy dla WE są małym problemem - to jest i tak jedyny sensowny cel dla haila, potem treeman strzela, albo szarża driad.
akurat magia najmniej mnie bolała, może w demonach jak treeman dostał 6 hitów z 7 siłyWięc marnowanie scrolla dla magicznych ataków jest niefajne - i tak mamy pełnomagicznych ataków w armii.
no ale co z nim tak naprawdę wygra? mam sztandar, 2 ranki i zwykle jest mnie więcej. myślę, że nawet psy chaosu byłbym w stanie przyjąć i ustać (to jakieś 7 trafień, 6 przebić narazie przegrywam więc o 2 co nie jest takie tragiczne), o pozostałych 10kach horrorów i innych demonów nie ma chyba co wspominać, bo za szybko nie dojdą.15 łuczników z fcg to łakomy kąsek dla wszystkiego, w ogóle całkowicie mi się ten pomysł nie podoba.
a psy przyjmę tancerzami
natomiast uzbrojony 2 ranki nadal mogę strzelać do dużego celu wszystkim, więc 30 strzałów, 20 trafień na dalekim zasięgu, 3 przebicia, 2 rany - w 2 turze demon powinien statystycznie paść martwy albo kitrać się gdzieś gdzie nie zaszkodzi czarami dając mi możliwość strzelania do innych paskudztw
statystycznie co 12 trafienie zadaje mi podwójną ranę, czyli powinienem jakoś dojść, co jest lepsze od stania i czajenia się. No i zawsze mam las który rusza się ze mną dając zasłonę (i tak, zdaję sobie sprawę z kości dispella przeciwnika - ale 2 singingi na 3 kościach i 2 boundy powinny dać radę mnie wspomagać)A ancient nie biegnie radośnie na flamery bo te mają flaming atack, więc 4S cię boli i to bardzo:/
hmm imho ancient to nie jest najmocniejsza opcja lorda. wystawienie go na wagon black nightów = odrzucenie chalenge'a przez championa i drzewiec idzie w piach.
Nastepna sprawa, czary typu pitka lubią być rzucane dużą ilością kostek no i przy irresist'cie przeciwnik zgarnia miliard punktów, pozbawia Cie generała i w ogóle przykro.
jak koniecznie chcesz go brać to z dodatkową DDką.
GR to dobry wybór mi się sprawdzają świetnie, tylko zainwestuj w muzyków (z tym że ja zamiast 2 oddziału biorę hawki - bo bardziej uniwersalnie)
przegrywanie o 2 łucznikami jak generał biegnie do przodu nie jest opcją rewelacyjną - imho takie duże oddziały mogłyby się sprawdzić gdybyś miał lorda z ld 10 + bsb, tylko znowu jak ich ustawiać żeby strzelali wszyscy i mieli te cholerne ranki??
Nastepna sprawa, czary typu pitka lubią być rzucane dużą ilością kostek no i przy irresist'cie przeciwnik zgarnia miliard punktów, pozbawia Cie generała i w ogóle przykro.
jak koniecznie chcesz go brać to z dodatkową DDką.
GR to dobry wybór mi się sprawdzają świetnie, tylko zainwestuj w muzyków (z tym że ja zamiast 2 oddziału biorę hawki - bo bardziej uniwersalnie)
przegrywanie o 2 łucznikami jak generał biegnie do przodu nie jest opcją rewelacyjną - imho takie duże oddziały mogłyby się sprawdzić gdybyś miał lorda z ld 10 + bsb, tylko znowu jak ich ustawiać żeby strzelali wszyscy i mieli te cholerne ranki??
ja wybieram kto odrzuca challenge, więc ataki samych wightów wytrwam, zabiję championa i albo potem vampir nie powalczy albo będzie tłukł mnie w pojedynku.Szypul pisze:hmm imho ancient to nie jest najmocniejsza opcja lorda. wystawienie go na wagon black nightów = odrzucenie chalenge'a przez championa i drzewiec idzie w piach.
a przy miscascie dostaje ranę mag albo znika cały jego model oraz sporo wokół niego. takich zdarzeń losowych nie uwzględniamNastepna sprawa, czary typu pitka lubią być rzucane dużą ilością kostek no i przy irresist'cie przeciwnik zgarnia miliard punktów, pozbawia Cie generała i w ogóle przykro.
ale tak mam 8ld-2 z bsb - na 6 powinienem ustać. no i oczywiście nie będę rzucał się na psy, bo te jak pisałem przyjąć starał się będę tancerzami. z resztą sobie poradzą.przegrywanie o 2 łucznikami jak generał biegnie do przodu nie jest opcją rewelacyjną - imho takie duże oddziały mogłyby się sprawdzić gdybyś miał lorda z ld 10 + bsb,
w innych armiach duże oddziały też dadzą radę, przeciw elfom z 3T stand&shoot też sporo bruździ.
jedyny problem to czasami ustawić ten klocek bez rank, ale puki mam duży cel to powinni się spisać
przeciwko małym celom nie da się, chyba, że jest wzgórze, to jedną się da wycisnąć ale przeciw dużemu demonowi, dragon magowi itp celom powinni spokojnie w 2 rankach się ustawić i zastrzelić bestie.tylko znowu jak ich ustawiać żeby strzelali wszyscy i mieli te cholerne ranki??
no i zawsze można ich wykorzystać jako dodatkowy statyczny CR...
Hmm, co do 15stek łuczników z fcg... Dajesz przeciwnikowi darmowe 200 pkt za sztandary, lepiej już dać jedną 16stke (formacja 2x 8, lub 6.5.5) i ich tylko z sztandarem i dać banner of springtide...
A tamte jakoś rozbić na dodatkowe 2 dziesiątki. Wtedy zgodzę się, takie coś ma szanse bytu.
Pozdro
A tamte jakoś rozbić na dodatkowe 2 dziesiątki. Wtedy zgodzę się, takie coś ma szanse bytu.
Pozdro
jup.1)na pewno Ty wybierasz???
nie lubię takiego myślenia, że przeciwnik na pewno mi je zabierze... dodatkowo, jak już nawet zabierze to jeszcze musi je dotrzymać do końca gry, bo przecież nie weźmie ich i nie ucieknie za stół lub do kąta trzymając te sztandary...Dajesz przeciwnikowi darmowe 200 pkt za sztandary
z mojej perspektywy to ja utrudniam zabranie tych sztandarów przeciwnikowi jakimś paściem - orzeł nie ma szans ze mną wygrać nawet gdybym był w linii, fast na starcie przegrywa o 2 i sporo modeli mu powinno jeszcze potem oddać więc jest szansa, że też się odbiją.
no i zawsze mogę uciec od szarży...
pierwsze słyszę o formacji 6.5.5 i wydaje mi się niemożliwa do osiągnięcia w battlu przynajmniej zgodnie z zasadmi gry.lepiej już dać jedną 16stke (formacja 2x 8, lub 6.5.5) i ich tylko z sztandarem i dać banner of springtide...
A tamte jakoś rozbić na dodatkowe 2 dziesiątki. Wtedy zgodzę się, takie coś ma szanse bytu.
no i po co 16? teraz ranki są po 5 modeli po co mi 1 dodatkowy?
natomiast rozważałem rozbicie jednej 15ki na 10 i znalezienie punktów na kolejną, ale nie wiem czy to dobry pomysł. po testach postaram się zweryfikować moje tezy.
ale to przy walce z psami chaosu powiedz mi jeszcze co jest w stanie mnie tak przemielić?3)na ustanie z przerzutem masz ok 66% szans - nie wiem czy to jest pewność
- Jacek_Azael
- Masakrator
- Posty: 2058
- Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk
Witam, mam taką myśl
Co myślą gracze WE nad tym, aby wkońcu zacząć schodzić z utartego schematu i zacząć grać treekinami. Nie widzę ich w prawie żadnej rozpisce, a może to by była dobra metoda na DL i VC. W naszej armii tylko treeman ma szanse "ustać" szarżę BK z drakenchoffem, czy klocek plugaberers, ale jakby do treekinów dać "przeżywalnego" bsb ze słomką i ustawić w lini to może też daliby radę? No i wtedy treeman mógłby się zająć czymś innym? Co Wy na to.
P.S. Jeżeli Ameryki nie odkryłem, to nie bluzgajcie
Pozdrawiam.
Co myślą gracze WE nad tym, aby wkońcu zacząć schodzić z utartego schematu i zacząć grać treekinami. Nie widzę ich w prawie żadnej rozpisce, a może to by była dobra metoda na DL i VC. W naszej armii tylko treeman ma szanse "ustać" szarżę BK z drakenchoffem, czy klocek plugaberers, ale jakby do treekinów dać "przeżywalnego" bsb ze słomką i ustawić w lini to może też daliby radę? No i wtedy treeman mógłby się zająć czymś innym? Co Wy na to.
P.S. Jeżeli Ameryki nie odkryłem, to nie bluzgajcie
Pozdrawiam.
Z tego co pamiętam to treekiny to forest spirit a BSB nie ma możliwości być forest spiritem więc nie może się do nich dołączyć. (jakby coś pomieszał to nie bić bo nie gram zbyt długo)Jacek_Azael pisze:ale jakby do treekinów dać "przeżywalnego" bsb ze słomką i ustawić w lini to może też daliby radę?
Same treekiny byłyby jako tako jakby parę pkt tańsi byli. Ale jak już 4 mogą coś zrobić, ale pkt to rozwala ;/ - lepiej chyba drugiego treeman'a wystawić.
A co myślicie o eternalach z highbornem i bsb'kiem w środku? Zaraz podam rozpę jakby to miałoby działać.
2,5k
Highborn - 255 - wersja wspieracz
kindred eternali
5+ ward dla oddziału
magiczne ataki oddziału
Noble - 140 - terrosrysta
BSB
duszek - terrorysta
Caddy - 140
Caddy - 140
28 EG wpakować high + noble (7 x 4 + 2)
fcg, WB
10 GG - 120
10 GG - 120
10 GG - 120
8 Dryady - 96
8 Dryady - 96
6 x WR - 174
standard
6 x WR - 174
standard
8 x WD - 158
bladesinger
5 x WD - 90 - trzymają caddy'ch w lesie
Treeman - 285
Ostatnio zmieniony 5 paź 2008, o 10:02 przez MiM, łącznie zmieniany 2 razy.
- Jacek_Azael
- Masakrator
- Posty: 2058
- Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk
Ale ustawić w lini można, czy nie?
Ja myślę, że obaj bohaterowie szybko zakończą żywot, jeśli będą w tym oddziale. 5+ ward to dosyć mało. Ale samych ethernal guardów uważam za bardzo dobry wybór. W przysżłym tygodniu powinienem już ich pomalować i sprawdzę, jak sobie dają radę (tylko z twardszym herosem w środku).
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Ten skład itemków był taki bardziej funowy i składałem to na szybko. Inna wersja to:
Highborn
brożka 3+ przeciw nie magicznym, dżelenge na 6, enchanted shield, mieczyk +1 do trafiania, lekka zbroja
Noble, bsb
oaken armuor
Z Highborna zostaje 7pkt więc muzyk do 8 WD, netlingi można zamienić na murderer'y albo na magiczne ataki do oddziału
Highborn
brożka 3+ przeciw nie magicznym, dżelenge na 6, enchanted shield, mieczyk +1 do trafiania, lekka zbroja
Noble, bsb
oaken armuor
Z Highborna zostaje 7pkt więc muzyk do 8 WD, netlingi można zamienić na murderer'y albo na magiczne ataki do oddziału
Wydaje mi się, że oddział eternali wcale nie musi mieć w sobie highborna żeby był fajny. W zasadzie bodyguard nie jest napisane, że eternale dostają stubborna kiedy dołączy się d nich bohater z eternal kindred tylko, że jak się przyłączy noble albo highborn. W związku z tym dołączamy do klocuszka eternali bsbka z netlingami, aby przytrzymał w czelendżu jakiegoś herosa, pozostałe punkty dajemy albo na warbanner albo na jakiś inny przedmiot. Mamy oddział ze stabornem i ld9 z przerzutem i teraz możemy sobie wystawiać lorda jakiegoś innego, można też nie dawać nobla do oddziału tylko pomyślec o bannerze z unbrekable. Uważam, ze to całkiem fajna jednostka.
Co do treekinów, chętnie bym ich wystawiał gdyby byli w skirmiszu albo mieli mv7. 4 a nawet 3 treekiny są bardzo trudne w manewrowaniu (przynajmniej dla mnie).
Co do treekinów, chętnie bym ich wystawiał gdyby byli w skirmiszu albo mieli mv7. 4 a nawet 3 treekiny są bardzo trudne w manewrowaniu (przynajmniej dla mnie).
tak, najabardziej zrypaną kastą jest eternal, nic nie oferuje.
Ale nie rezygnowalbym z lorda w eternalach, ale koniecznie z greatem i może z tym przedmiotem co przeciwnik atakuje zawsze ostatni, pozwoli to uchronić życie paru wojaków.
BSB zaś dalej bym trzymal w war dancerach.
Ale nie rezygnowalbym z lorda w eternalach, ale koniecznie z greatem i może z tym przedmiotem co przeciwnik atakuje zawsze ostatni, pozwoli to uchronić życie paru wojaków.
BSB zaś dalej bym trzymal w war dancerach.