Ruch skirmisherów jako całości

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Remo
Falubaz
Posty: 1247

Ruch skirmisherów jako całości

Post autor: Remo »

Ja też mam po Masterze jedno pytanie:

Normalnie oddziały ruszają się jako całość - po to też się używa tray'ów. Wiadomo, że nikt nie robi tray'ów dla skirmisherów ALE czy w domyśle oni też ruszają się jako całość - czyli wszyscy jednocześnie?
Czy można sobie wybrać który skirmisher rusza się rzeczywiście jako pierwszy (i nie na potrzeby dostawiania do walki, że najbliższy do najbliższego itd. żeby był porządek) i wtedy zobaczyć co się dzieje i ruszać resztę?

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

To ja moze od razu dodam drugie pytanie zwiazane z ruchem skirmiszerow:

W oddziale tancerzy jest BSB z HODA. Kilku tancerzy ruszylo sie podwojnym ruchem, cześć nie, BSB wlasciwie w ogole sie nie ruszyl. Czy moze odpalic HODA?

Heros nie maszerowal, czesć oddziału tak. Jak sie go w takim wypadku traktuje - jakby wykonał marsz move, czy nie?
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

maszerujesz oddzialem. wiec imo character nie moze strzelic z hody

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

A co z pierwszym pytaniem?

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

W RB nie ma mowy o kolejności zwykłego poruszania.
Pada hasło:
(...)each model is free to move in any direction without penalty. Once movement is complete, the entire unit must form loose group or line with models no more than 1" apart.
Wg tego poruszasz każdego indywidualnie, jak ci się podoba, byle trzymać się pod koniec odpowiedniej formacji, no i oczywiście osobne reguły dla szarż.

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Byro pisze:W RB nie ma mowy o kolejności zwykłego poruszania.
Pada hasło:
(...)each model is free to move in any direction without penalty. Once movement is complete, the entire unit must form loose group or line with models no more than 1" apart.
Wg tego poruszasz każdego indywidualnie, jak ci się podoba, byle trzymać się pod koniec odpowiedniej formacji, no i oczywiście osobne reguły dla szarż.
Oczywiście. Zwykły oddział też możesz ruszyć 20 x po jednym goblinie (oczywiście nie w jakimkolwiek kierunku, ale możesz) byle na końcu tworzyli znowu taki sam oddział ale to jest troszkę czasochłonne i dlatego używa się tray'ów.

Mi chodzi o to czy ruszający się oddział skirmisherów (oprócz sytuacji dostawiania się do szarży) jest traktowany domyślnie jakby ruszał się cały w tym samym czasie ale z braku dziesięciu rąk gracz przesuwa każdą figurkę osobno w którym chce kierunku czy rzeczywiście liczy się że jeden się rusza podczas gdy inni czekają aż on skończy ruch i dopiero wtedy się przesuwają (co jest IMO bez sensu).

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

To nie jest bez sensu, przyjęło się, zwłaszcza kiedy sytuacja może być rozstrzygająca, aby poruszać każdy model skirmiszerów oddzielnie, jako że żaden model nie ma prawa ruszyć się więcej niż pozwalają mu na to jego zasady i ograniczenia.
To, że to wygląda tak jakby oni czekali, nic nie szkodzi, bo w końcu cały oddział wykonuje ruch i wszystko wygląda cacy. Można przecież się też czepiać, że jednostki na polu bitwy nie czekają aż jedna skończy biec żeby ruszyć z miejsca i ze to bez sensu. Ale bez sensu są tylko takie rozkminki. :wink:

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

mdłości pisze: Ale bez sensu są tylko takie rozkminki. :wink:
Nie są bez sensu. Nie czaisz, ja nie mam nic do przesuwania skirmisherów pojedynczo - tak się robi i tak powinno być i często inaczej się nie da. Ja tylko pytam czy na potrzeby gry w której trzeba przesuwać skirmisherów pojedynczo (nawet w szarży) sa oni traktowani jakby ruszali się w tym samym momencie? A to jest ważne - właśnie przy szarży.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Oddział porusza się jako całość, nawet jeśli ruszysz jeden, jedyny model. Ja osobiście bym powiedział, że ruszają się jednocześnie, właśnie dlatego, że są oddziałem, nawet jeśli niezorganizowanym (lub zorganizowanym inaczej).

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

Też mam takie zdanie, jakkolwiek ze względów technicznych byśmy nimi nie przesuwali to są traktowani jako oddział, a nie jako zbiór przesuwanych oddzielnie pojedynczych modeli.

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Super. :D To teraz pytanie-puenta: Jeśli skirmisherzy ruszają się jako całość i ruszenie tylko jednego modelu na maks zasięg powoduje skutki u tych co się nie ruszali wogóle (np. nie mogą strzelać) to czy np. jeśli oddział 3 pegazów wchodzi na piechotę do lasu, z czego dwa są w lesie a trzeci się rusza poza nim to czy ten trzeci też jest spowolniony przez las? Czy na potrzeby np. szarży np. ma więcej ruchu od tych w lesie czy (dla mnie to bardziej logiczne) dostosowuje swój ruch do tych w lesie?

Awatar użytkownika
Kołek
Falubaz
Posty: 1147
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Kołek »

dostosowuje ruch do tych w lesie

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

Wedlug mnie legalny exploit taki jak champion w sznurku flagelantow. (fujj)
Ale jaby ktos mogl przytoczyc cytat z RB, ze sie myle to by fajnie bylo ;)

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Wg Rulebook'a flying cavalry porusza się jak skirmisher, ale nie ignoruje terenu.
Ja osobiście powiedziałbym, że rusza się jak mu faktyczny teren pozwala, ALE, koniec końców i tak musi utrzymać stosowną formację (więc ci w lesie i tak go w pewnym sensie spowlaniają).

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

No tak, ale jeśli dajmy na to 3 nie spowalniają jednego to ten jeden doleci do celu a trzy ustawia się za nim i nie będą walczyć, a taki jeden co się dostawi może wystarczyć żeby zdjąć jakiegoś drogiego maga albo maszynę. I myślę, ze właśnie tak należy to traktować. Dokładnie tak jak ze zwykłymi skirmiszerami, których część nie ma zasięgu szarży.

Awatar użytkownika
Hrabia
Chuck Norris
Posty: 448
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Hrabia »

Oddział porusza się tak jak najwolniejszy jego model. Czyli pegaz poza lasem będzie spowolniany przez swoich kolegów w lesie.
Zaszłyszane na jakimś turnieju:
- Twój WS?
- Tak

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

Czy ta zasada na pewno dotyczy też skirmiszerów? (pytam bo nie wiem)

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

mdłości pisze:Czy ta zasada na pewno dotyczy też skirmiszerów? (pytam bo nie wiem)
Też nie wiem więc pytam. ;) Więc jak to będzie?

Awatar użytkownika
Bison
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 179

Post autor: Bison »

ale pegazy w tym wypadku tworzą oddział co nie ??

Odpowiedzcie sobie na pytanie: co się stanie jak połowa oddziału night goblinów będzie w lesie a druga poza lasem?

Sytuacja z pegazami analogiczna, tylko że one są skirmishem.

Proponuje poszukać odpowiedzi na temat ruchu skirmisha w temacie dotyczącym squig hoppersów. Dość ostro ten temat był tam wałkowany.

ODPOWIEDZ