Empire Armylist by Ismael

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

Moim zdaniem to tak:

1. GM załatwiony, niech zostanie taki jak jest (otrzymuje bonus od LO w którym jest) i reszta taka jak ustaliliśmy.

2. Czołg - finito - jest bardzo fajny

3. Co do kapłana Ulryka zgadzam się z przedmówcami.

4. Reiksguardzi niech zostaną Reiksguardami :)

5. Hmmm...nieszczęśni Kapłani. Sam nie wiem...wszystkie pomysły są fajne, ale sprawia to że będzie jeszcze mocniejszy, a tego teoretycznie nie chcemy. Na dodatek mnie jeszcze podoba się pomysł żeby można go było do Flagellantów wsadzić :roll: (taki mały wyjątek od reguły). Może zamiast tych aur coś takiego. Zauważcie że na wszystkich prawie grafikach i rycinach w podręcznikach zarówno WFRP jak i WFB Kapłan Sigmara otoczony jest biczownikami i prowadzi ich do boju zagrzewając płomiennymi kazaniami. Dlaczego nie miało by to mieć odzwierciedlenia w grze? Ogranicza nas tylko głupia (w tym wypadku) zasada że postacie nie mogą dołączać do Niezłomnych jednostek. Jak dla mnie to dla kapłanów Sigmara wystarczy możliwość wejścia do biczowników i pomysł Czopka co do PL. Co o tym myślicie?

6. Do pracy Rodacy!
Ogień oczyszcza ciało i dusze nawet największych wrogów Imperium...niech zapłoną stosy!

PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Korzystając z faktu, że wszyscy są w formie i mają dużo dobrych chęci ;), wrzuciłem nowe zagadnienia. Zapraszam do głosowania.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

1. Jak dla mnie GM jest teraz w porządku, koszta punktowe za bonusy i już jest gotów.
2. Czołg jest już gotów praktycznie, ale może warto by się zastanowić, czy inżynier nie mógłby dokupywać wyposażenia? (chociaż to pewnie da czogł z hochlandem na stałe). Dorzuciłem też propozycję dopisku do opisu inżyniera dla dociekliwych w głosowaniach.
3. Jestem zdecydowanie przeciw, po co sygnalizować, że my możemy naginać zasady.
4. Tutaj jak Ismael i już.
5. Moim zdaniem aury niech zostaną, pomyślmy nad modlitwami i już, nie trzeba PL podnosić. Wystarczy zapisek, że RiP nie są RiP, a działają do następnej fazy magii imperium.
6. I tak sztandary nie uczynią z piechoty rzeźników, dajmy state troops szmatki zsa 25pts, ancestral heirloom i dla elit szmatki do 50 pts. Będzie jednolicie i konkretnie.

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Zauważyłem że mój pomysł przypadł do gustu jak zostanie przegłosowany to trzeba przemyśleć kilka kwestii odnośnie strzelania inżyniera bo inaczej to będzie zabawka której nie można wykorzystywać:

a) większość broni palnych jest move or shoot więc z Hochlanda to on na całą grę ani razu nie strzeli bo czołg zazwyczaj jest w ruchu.
b) Czy inżynier może strzelać w czasie gdy czołg jest związany walką wręcz?

Moim zdaniem:
a) trzeba napisać, że inżynier obsługujący czołg ma broń przy montowaną do czołgu i nigdy nie liczy się jakby się ruszał. (taka propozycja odnośnie zasad)
b) inżynier może strzelać nawet gdy czołg jest związany walką wręcz do dowolnego przeciwnika na 360' nawet do przeciwnika z którym jest związany w walką wręcz.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Sa!nt pisze: a) trzeba napisać, że inżynier obsługujący czołg ma broń przy montowaną do czołgu i nigdy nie liczy się jakby się ruszał. (taka propozycja odnośnie zasad)

A czy tak nie jest w tej chwili?

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Czołg ze snajperką to lekka przesada (ma go zwykły inżynier i championi strzelców i to wystarczyć powinno miłośnikom 'jeden strzał jeden zabity'). Nie można się opierać na rysunku zrobionym jakiś czas temu.
Steam Tankowi do pełni szczęścia wystarczą zbalansowane ulepszenia bazujące na tych, które były w 6 edycji (lekka zmiana zasad i kosztu punktowego). Kto będzie chciał będzie ich używał a kto nie nie będzie musiał. Ale zawsze będzie jakaś opcja wyboru. Pod warunkiem, że znajdzie się większość, która to przegłosuje. Więc na razie należy spokojnie poczekać na koniec tego głosowania.

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

I tu się zgadzam. Czołg z poprawkami będzie i tak wystarczająco mocny.

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

pelcu pisze:
Sa!nt pisze: a) trzeba napisać, że inżynier obsługujący czołg ma broń przy montowaną do czołgu i nigdy nie liczy się jakby się ruszał. (taka propozycja odnośnie zasad)

A czy tak nie jest w tej chwili?
To zasada specjalna pistoletu a nie czołgu.

I co Was robi różnicę hochland, reapeter handgun czy blanderbuss? :roll:
Wg mnie fajny dodatek ;)
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Cóż, zważywszy na fakt, że czołg będzie jeden na 2k to nie powinno to być przegięcie. Pogadamy, zobaczymy. Ale nie ma szans, żeby inżynier strzelał nawet jak czołg jest w walce, przecież teraz tego nie może ze względu na swoje bezpieczeństwo.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Argoth --> dzięki za edit moich odp.

A teraz pytanko mam i odp na nie proszę bo widzę, że 5pkt u włócznika przeszło co mnie bardzo i zapewne Was też cieszy. Ile kosztuje halabardnik i dlaczego jest droższy od włócznika o jeden punkt? ;)

Może nie róbmy kolejnego głosowania w tej sprawie tylko poprośmy Ismaela, żeby zmienił jego koszt punktowy do 5pkt. (i mamy Halabardnika za 5, Włócznika za 5 z opcją dokupu tarczy i Miecznika za 6 i chyba nareszcie możemy powiedzieć, że mamy dobrych wojaków w corach).

Co do snajperki na czołgu to przecież jeśli ulepszenia by przeszły to i platforma inżynierów by powróciła a tam jest kolo ze snajperką. Wilk syty by był i owca cała. ;)


Aha i mi się jeszcze jedno przypomniało.

Cena młotka kawaleryjskiego będzie po staremu co jest super bo przecież ten młot nagle nie stał się jakąś magiczną bronią rozwalającą Daemon Princa jednym ciosem. Ale czy pamiętacie jak się potoczyły głosowania odnośnie ceny tej broni u WPoU i HPoU? Odpowiednio 6 i 9 pkt. IMHO powinno być 4 i 6. Może byśmy to zmienili?

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Dzisiaj zastanawiałem się nad kwestią dodatków do kapłanów i wymyśliłem następującą rzecz: może wszystkie pomysły zrealizujemy nie poprzez dawanie nowych umiejętności, modyfikację obecnych zasad lub dodawanie nowej kategorii magicznych przedmiotów (aury), lecz poprzez dodanie do obecnej listy magicznych przedmiotów (do talizmanów lub enchanted) paru przedmiotów "for priests only".

Nie będzie to chyba tak drażliwe dla przeciwników, a i my będziemy musieli za wszystko płacić i utrzymać w limicie punktowym na magiczne przedmioty, czyli będzie to fair, bo wciąż "coś kosztem czegoś innego można wziąć".

O to co wymysliłem (to tylko przykłady, do edycji itp., ale chodzi o pomysł głównie):

*Zamiast aur - książki:
Book of The Wolf
Can be taken by Priests of Ulric only.
The character and his all on foot unit within 6” from character gains D3 to its march move.

Book of the Teutogens
Can be taken by Priests of Ulric only.
The character and his all on foot unit within 6” from character gains Frenzy special rule.

Book of the Twin Comet
Can be taken by Priests of Sigmar only.
The character and his all on foot unit within 6” from character cannot be outnumbered.

Book of Resistance
Can be taken by Priests of Sigmar and Priests of Ulric only.
Priest add an additional Dispel Dice to Dispel Pool

*Zamiast podkręcania modlitw bazowo:

Potion of Concentration – 10 pts, one use only, can be taken several times
Can be taken by Priests only.
Before casting the prayer, the player can declare he is using a Potion of Concentration. If he does it, he can add D3 to the power level of the prayer.

* Zamiast łamania zasady, że ktoś nie będący unbreakable wchodzi do takiego oddziału:

Totem of Fanatical Devotion – 25 pts.
Can be taken by Priests of Sigmar Only. Priest become Unbreakable. Priest must begin a battle in Flagelants unit and cannot leave it during the game.
Flagelants fanatically follow the Totem and therefore it is treated exactly like a standard in this unit (gives +1 to combat resolution, enemy receives a victory points for it, when the priest dies).

Z tego ostatniego jestem naprawdę zadowolony. IMO fajny przedmiot wyszedł.

Co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Przypomnę moje Aury i SaHa
Common Auras and Items:
1. Aura of Sanity – 10 pts - Priest add an additional Dispel Dice to Dispel Pool
2. Aura of Distract – 30 pts – All Wizard (Friend of Foe) within 12” of Priest suffer -2 to cast
3. Holy Seal - 25 pts. - Dispel Scroll.
4. Aura of Faith - 30 pts - The character and his unit have 5+ Ward Save against shooting.


Blessing of Sigmar:
1. Aura of Unbending -15pts - The character and his all on foot unit within 6” from character cannot be outnumbered.
2. Fanatical Devotion - 20pts - The character follow Crazed! special rule. Can join Flagelants. Cannot have any mount. Warrior Priest of Sigmar only. (not Arch Lektor!)
3. Aura of Accuracy – 40 - The character and unit of State Troop within 6” from character can re-roll failed rolls for Hit (including shooting).
4. Aura of Obstinate – 50 – The character and unit of State Troop within 6” from character gains Stubborn in the First Round of Close Combat.

Blessing of Ulric:
1. Aura of Wolfs Pack – 10 pts - The character and his unit have no penalty for moving in difficult terrain. Character of foot only.
2. Aura of Wolf Fury – 20 pts - The character and his all on foot unit within 6” from character gains Frenzy special rule.
3. Aura of Wolf Speed – 30 pts - The character and his all on foot unit within 6” from character gains D3 to its march move.
4. Aura of Glory – 50 pts - The character and his all on foot unit within 6” from character gains + 1 to Combat Resolution.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Sa!nt, czy te aury wliczają się do limitu punktów na przedmioty magiczne i kapłana?

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Właśnie to trzeba było przegłosować ;)
Oraz to czy aury są magicznymi itemami czy można je niszczyć czarami, oraz to czy mogą się powtarzać.
Moim zdaniem aury nie są magicznymi przedmiotami które mogą powtarzać i kapłan może mieć jedną aurę i nie wliczają się w limit pkt kapłana (kapłani mają dodatkowe 50 pkt na nie a Arcylektorzy 100 pkt i mogą powtarzać aury.) ale to moja wizja ;) Widzę to jak gifty chaosu lub moce wampirów.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Hm, widzę, że kiedy ja o tym myślałem, to opierałem się na Krasnoludach (Mali inżynierowie, Duży Inż slot Hero itd...) więc widziałem Aury jako nie magiczne przedmioty, wchodzące w skład limitu punktowego (coś jak Spite u WE) i nie mogące się powtarzać składem (patrz znowu Dwarfy - runy).
Gdyby miały osobny przedział, to WPoS/U będą o wiele potężniejsi... Tu się bardzo oburzacie na modlitwy PL 5 więc to na pewno nie przejdzie, że mają osobny slot te Aury...

...Zupełnie inną sprawą jest w dobie nowych armii limity praktycznie po "200"pkt na wykupywanie różnych ulepszeń...
To fight Chaos on the battlefields, not to grow rich and fat in the golden halls of the capital, that is the purpose of our Cult! - Boomed Luthor's voice at the Council

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Uważam, że i tak bardzo dużo rzeczy zmieniliśmy i jeszcze trochę pozmieniamy ale nie możemy przeginać. Mi się pomysły Ismaela bardzo spodobały. Jak to ująć znowu wilk syty i owca cała.

Pozatym co z tego, że Nasz hero czy lord będzie mógł więcej przedmiotów magicznych mieć jak to tylko człowiek i łatwo może zginać i wtedy punkty polecą szybko. Wzmocniliśmy piechotę, wróciło kilka jednostek wyciętych przez McNilla i jesteśmy na dobrej drodze. Ja wiem jedno, że z przedmiotami magicznymi trzeba uważać.

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Patent na Aury bardzo mi się podoba, ale boję się , że będą niezrozumiane przez innych graczy. Uproszczenie ich do "takich booków/katechizmów/modlitewników". Bardzo by pomogło.
Uważam, że dodatkowy gadżety powinny się mieścić w tradycyjnych limitach tj. Być wliczane do puli 50 i 100pts.

To jest Imperium, "...naszą taktyką jest ilość..." - nie HEROHAMMER...
Ostatnio zmieniony 13 lis 2008, o 15:15 przez pelcu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

Wiem, że aury poważnie wzmocnią i tak już dobrych Kapłanów, ale mimo wszystko zgodze się z Saintem. Skoro demony mają swoje gifty (wszyscy widzimy w którą strone to wszystko idzie) to nasi Kapłani mogą mieć swoje aury. Oczywiście limity takie jak podał Saint, ale nie wliczające się do kosztów. Zastrzegł bym jednak, że nie mogą się powtarzać. Niech będzie tak jak u krasnali.
Ogień oczyszcza ciało i dusze nawet największych wrogów Imperium...niech zapłoną stosy!

PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Nie chciałbym, żeby Nasza armia przypominała choć w minimalnym stopniu demony bądź wampiry. Tamte dwie 'zbalasnowane armie' są przykładem na to jak można zniszczyć ducha gry na uczciwych i zbalansowanych zasadach i regułach.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Żeby nie było, sama idea aur mi się podoba - z pewnością ma klimat, a te wymienione przez Sainta i SaHa to niemal same niezłe pomysły.

Niestety, gdyby miały być one poza limitem punktowym na przedmioty magiczne, z możliwością ich powtarzania w armii i brania kilku aur jednym kapłanem, to IMO będzie obowiązywać jeden "prawidłowy" schemat brania bohaterów: duży kapłan i 3 małych, a kluczowe dla osiągnięcia sukcesu będzie tylko skonstruowanie jak najmocniejszego z nich combosa.

Kumulowanie się ich wyników to kolejne wygięcie niestety.
Przy 4 kapłanach Ulryka możemy zrobić blok 3 oddziałów piechoty z +4 (!) CR na wjazd. Archlector może im dać jeszcze aurę z frenzy, do tego dochodzą magiczne szmatki i ewentualne bonusy z przedmiotów.

Na mniejsze punkty może to nie będzie aż tak widoczne (bo punktów brak), ale już na większe (2250+), można tworzyć następujące komba:

Teutogen Guard x 23, FCG, Griffon Banner - 310 pts.
Spearmen x 23, FCG, War Banner (raczej przejdą mag. szmatki) - 160 pts.
Greatswords x 21, FCG - 240 pts.

W każdym oddziale siedzi konny Priest of Ulric ze zwykłym młotkiem + Aura of Glory, a w Greatswords dodatkowo konny High Priest z młotkiem + Aura of Glory + Aura of Wolf Fury = 733 pts.

Całość to 1443 pts, więc na 2250, czy 2500 jeszcze sporo ciekawych rzeczy wciśniemy.

I teraz:
TG - 3 CR za szeregi x 2 = 6 + 4 za aury = 10 + 1 sztandar + 1 outnumber = 12 CR :) + każdy 2A (frenzy) z S4 + stubborn
Spearmen - 3 CR za szeregi + 4 za aury + 1 sztandar + 1 outnumber = marne 9 CR + każdy (walą 3 szeregi) po 2 A
GS - również cienko, bo 3 CR za szeregi + 4 za aury + 1 sztandar + 1 outnumber = marne 9 CR każdy 2A (frenzy) z S5 + stubborn

Z pewnością można będzie zrobić bardziej wykręcone komba, a powyższe przykłady dałem tak "na szybko".

ODPOWIEDZ