Trzecio Haja!
Fedrujemy nowo ściana!
czyli testujemy balancing patch na małe punkty.
Patronat medialny: Forum Border Princes
Podczas turnieju zostanie przeprowadzony konkurs na świąteczną wersję modeli WFB (info na końcu posta, ale przed mapami dojazdu).
Kiedy?
20 grudnia 2008r.
Oficjalne przywitanie i rozpoczęcie o godz. 10:00, jednakże osób biorących udział w turnieju prosi się o dotarcie najpóźniej na godz. 9:30.
Gdzie?
Hala sportowa MOSiR Knurów os. Szczygłowice ul. Sztygarska
Tradycyjnie, opis dojazdu zamieszczam na końcu posta.
Jaki format turnieju?
1350pkt.
Zgłoszenia:
Termin zgłoszeń i wysłania rozpisek (w formacie AB lub porządnie wykonanego arkusza kalkulacyjnego) upływa 18 grudnia, godz. 24:00 na adres: haja.na.grubie@gmail.com
Zgłoszenia podawane w postach lub bez wysłanej rozpiski zostaną zignorowane!
Zgłoszenie powinno zawierać: imię (ew. ksywę) oraz nazwisko. Dodatkowo pożądane jest wpisanie klubu i miejscowości oraz numeru do szybszego kontaktu (gg lub kom). Numeru Gracza (ID) ze strony Polskiej Ligi WFB nie wymagam. Zgłoszenia zostaną potwierdzone mailowo.
Limit miejsc:
40 graczy.
Wstęp:
Na imprezę darmowy, jednak za udział w turnieju 10zł uiszczane podczas zapisów.
Nagrody:
Trofea za miejsca I-III sponsoruje MOSiR Knurów.
Dodatkowo wśród wszystkich uczestników zostaną rozlosowane bony pieniężne do wydania w sklepie internetowym ImperatorFF z modelami WFB.
Zasady turnieju:
Turniej klasy lokalnej, single. Zasady LIMITED, 1350pkt i obowiązującym balancing patch. Zasady turniejów limited zgodne z obowiązującymi FAQ i polskimi uściśleniami sędziowskimi. Limit bohaterów wynosi 2 na armię (za wyjątkiem Bretonni, która posiada swojego dodatkowego BSB).
Dopuszczone listy armii:
- wszystkie aktualne AB
- Errantry War
- Chaos Dwarves z 'Ravening Hordes'; jednostki zielonoskórych z księgi armii 'Orcs & Goblins'; można brać jednostki DoW jako rare.
- Dogs of War wg Warhammer Chronicles 2004 jako samodzielna armia
- oddziały Dogs of War poza armatami, wg. pdf'ów ze strony GW, a także zasad umieszczonych w kodeksie Ogre Kingdoms
- Kiselv wg Warhammer Chronicles 2004 jako sojusznicy
- Lizardmen Southlands,
- Sacred Spawnings z White Dwarfa,
- Ogre Kingdoms Rhinox Raiders wg White Dwarfa UK 309.
- Clan Eshin
- Lustria wraz z imiennymi bohaterami
Uwagi:
- Można wystawiać jednostki Dogs of War (DoW) i Regiments of Renown (RoR) jako najemników w innych armiach, ZA WYJĄTKIEM pojedynczych modeli zajmujących sloty "hero", zgodnie z ograniczeniami poniżej. Nie można wystawiać armat DoW w armiach innych, niż DoW.
- Nie można wystawiać bohaterów specjalnych (Wyjątek: bohaterowie nabywani wraz z regimentami z DoW i RoR)
- Armie do 7 ed. mogą brać jednostki DoW i RoR na zasadach opisanych w zasadach do DoW (typowo jako jednostki rare)
- Armie z 6 ed. nie mogą wystawiać armii alternatywnych z tyłu podręczników a DoW i RoR można brać tylko w armiach, które mają wyraźnie zaznaczoną opcję wystawiania DoW (są one wymienione jako opcja rare)
- Dopuszczone jest stosowanie przedmiotów Treasures of the old ones.
Brak wymogu pomalowanej armii.
Dopuszczalne są nieznaczne proxy jednak uprasza sie proxowanie modelami tej samej armii lub innej jesli jednostka ma podobne wyposażenie i wielkość (np. elf spearmen jako imperialny lub bretoński pikinier albo mantikora bez jeźdzca jako vargulf). Możliwość proxowania do 50% oddziału. Pojedyńcze modele proxowane warunkowo. Za odstępstwa od tych reguł zostaną przyznane ujemne punkty.
100 pkt za zabicie generała oraz zdobycie sztandaru armii. Zajęcie ćwiartki, sztandary - 100 pkt.
Stoły i makiety:
Gramy na stołach 72x48 cali.
Progi punktowe:
Co 135pkt.
Scenariusze:
Brak - gramy 4 luźne pitched battle.
Rozpoczynanie: Na początku bitwy gracze wykonują rzut kostką K6- wygrywający wybiera zaczynanie bądź stronę. Gracz który wygrał rzut kością wystawia jako pierwszy.
Zasady doboru przeciwników przed dwoma pierwszymi bitwami:
Według metody Szmyta, czyli: przed rozpoczęciem turnieju zgłoszeni gracze utworzą listę wg. pozycji w Polskiej Lidze WFB. Przy czym kolejność zostanie odwrócona - osoba najniżej w rankingu będzie pierwsza na liście.
Po oficjalnym przywitaniu, osoby z utworzonej wcześniej listy kolejno będą wybierać sobie przeciwnika z którym stoczą pierwszą bitwę. Wybierający będzie miał do dyspozycji listę ze zgłoszonymi i obecnymi graczami.
Po pierwszej bitwie zostanie utworzona lista wg. liczby punktów w systemie 20:0 zdobytych w pierwszej bitwie i osoba z najniższą liczbą punktów znajdzie się na początku listy i tym samym ona zacznie wybór kolejnego przeciwnika. Rewanży nie gramy.
W każdym wypadku i przed każdą bitwą osoba wybierająca będzie miała nieprzekraczalną granicę 1,5-rej minuty na wybór przeciwnika. W innym wypadku zostanie pominięta i otrzyma 2 ujemne punkty.
Dopuszczone challenge.
Plan bitew:
9:30 - 10:00 zapisy, dobór graczy i rozpoczęcie turnieju
10:00 - 12:15 I bitwa
12:30 - 14:30 II bitwa
14:45 - 16:45 III bitwa
17:00 - 19.00 IV bitwa
19:15 - ogłoszenie wyników.
Ilość bitew:
Gramy 4 bitwy, każda 6 tur
Inne punkty:
- malowanie: 0 - 3 pkt (1 pkt - 50% armii pomalowanej; 2 pkt - 75% armii; 3 pkt -100% armii)
- konwersje: 0 - 2 pkt
- podstawki: 0 - 1 pkt
- brak proxów: 1 pkt
- holy shit! (ogólne, bardzo pozytywne wrażenie całej armii lub kilka modeli zapierających dech w piersiach czy tam czymś innym) 1 pkt
- komplet: kostki, armybook (brak w sytuacjach spornych będzie powodował rozstrzygnięcie kwestii na korzyść przeciwnika), znaczniki i miarki, dodatkowy las dla WE: 0 - 2 pkt
Punkty ujemne:
- rozpiska przesłana w formacie innym niż podany: -1 pkt
- worst play - za przeciąganie bitew, wykłócanie się, chamskie odzywki i złośliwe overguessy a także inne, niegodne Gracza zachowania. Przy przeciąganiu bitew należy takiego gracza zgłosić najpóżniej 30min przed planowanym zakończeniem bitwy- wykłócanie się 5min przed końcem i zakończenie bitwy po wyznaczonym czasie będzie skutkowało minusowymi punktami dla obu graczy: do -3pkt
- ponadregulaminowa liczba proxów lub modele nie przypominające tych używanych w bitwach: -1pkt
Dodatkowe informacje:
- na terenie MOSiR obowiązuje zakaz spożywania alkoholu (palić można przed wejściem),
- przy zapisach każdy gracz dostanie swoją rozpiskę - można więc przyjechać bez,
- sklepik z bufetem oraz automaty z napojami i batonami znajdują się tuż obok miejsca w którym rozgrywany będzie turniej- będę walczył o to żeby sklepik czynny był jak najdłużej
- spodziewamy się że w czasie trwania turnieju przechodzić będą tamtędy zaciekawieni ludzie, więc już teraz proszę o wyrozumiałość,
- turniej zgłoszony do Polskiej Ligi WFB,
- na turnieju będzie jeden gotowy do gry gracz na wypadek nieparzystej liczby zgłoszeń lub innych wypadków losowych.
- na turnieju pojawią się ogólnodostępne ulotki z lokalnych pizzerii
- osoby które korzystają ze starszych plików do AB organizator prosi o ściągniecie nowych lub wysłanie rozpiski jako text summary.
Konkurs na świąteczny akcent w WFB:
Planowany jest podczas turnieju konkurs na świąteczny motyw w figurkowym świecie WFB.
O co chodzi?:
Każdy gracz może zgłosić po dwie własne prace (może to być pojedyńcza figurka, oddział lub dioramka) wykonane z modeli używanych do gry WFB ale skonwertowane na świąteczno. Trywialnym przykładem może być zrobienie treemana z bombkami lub orka z prezentem-niespodzianką.
Warunki:
Chęć udziału w tym konkursie należy zgłaszać przy wysłaniu maila zgłoszeniowego na udział w turnieju lub osobnego maila. Dopuszczone do konkursu są również osoby nie uczestniczące w turnieju.
Do rozpoczęcia konkursu wymagam 4 prac. Nagrodą główną w konkursie będzie bon oraz dyplom. Gdy zgłoszeń będzie mniej to osoby które się napracowały dostaną nagrody pocieszenia.
Zwycięzca zostanie wyłoniony w jawnym głosowaniu uczestników turnieju oraz bardziej rozgarniętych widzów.
Organizator zastrzega sobie prawo do ostatecznej interpretacji powyższego regulaminu, oraz do jego zmiany w dniu turnieju.
Na możliwe pytania będę czekał na gg: 2873006 lub kierować na haja.na.grubie@gmail.com
Zapraszamy!
Dojazd:
Możliwy w dwojaki sposób:
- samochodem, według podanych niżej map. O ile do Knurowa trafić raczej prosto to ze znalezieniem osiedla Szczygłowice i tamtejszej hali sportowej z basenem mogą być problemy to proszę zajrzeć na poniższe mapy.
- autobusem, linie 47 (Zabrze Goethego - Makoszowy - Przyszowice - Gierałtowice - Knurów - Krywałd - Szczygłowice Kopalnia), 120 (Katowice Dworzec PKP - Kochłowice - Halemba - Borowa Wieś - Paniówki - Gierałtowice - Knurów - Krywałd - Szczygłowice Kopalnia), 194 (Gliwice Zajezdnia - Trynek - Knurów - Szczygłowice - Czuchów - Czerwionka - Leszczyny Czereśniowa), 236 (Knurów Szpitalna - Krywałd - Szczygłowice - Wilcza - Pilchowice - Leboszowice), 710 (Osiedle Kopernika Kąpielisko - Gliwice - Trynek - Bojków - Knurów - Krywałd - Szczygłowice Kopalnia).
Organizator, dojazdu autobusem graczom wybierających się pierwszy raz na turniej nie poleca!


