Warriors of Chaos 2250pts

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Cyel
Oszukista
Posty: 821

Warriors of Chaos 2250pts

Post autor: Cyel »

Do powrotu do mojego projektu nowej armii Mortali zachęciły mnie dwie rzeczy w nowym armybooku - nowy model bohatera na Juggernaucie i bardzo dobra wystawialność Marauderów, dzięki czemu armia ma szansę wyglądać jak armia a nie jak banda do Mordheim czy 40k ;)

Niestety brak DD z Mark of Khorne uniemożliwił realizację pierwotnego zamysłu ( projekt zacząłem na Hordes of Chaos, tuż przed ich delegalizacją) wielkiej armii z tylko jednym Exalted Championem -obowiązkowym generałem. Scroll Caddies są tak nudni i zabierają niepotrzebnie tyle punktów.... :roll:

1 Exalted Hero of Khorne @ 230 Pts
General; Hero of Khorne; Frenzy; Chaos Armour; Shield
Axe of Khorne [45]
Favour of The Gods [5]
1 Juggernaut of Khorne @ [50] Pts

1 Chaos Sorcerer @ 135 Pts
Magic Level 1; Chaos Armour
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 Chaos Sorcerer @ 120 Pts
Magic Level 1; Chaos Armour
Infernal Puppet [35]

20 Marauders of Chaos of Tzeentch @ 144 Pts
Mark of Tzeentch; Light Armour; Shield; Musician
20 Marauders of Chaos of Tzeentch @ 144 Pts
Mark of Tzeentch; Light Armour; Shield; Musician
10 Marauders of Chaos @ 50 Pts
Great Weapon
10 Marauders of Chaos @ 50 Pts
Great Weapon

5 Warhounds @ 30 Pts
5 Warhounds @ 30 Pts
5 Warhounds @ 30 Pts

5 Marauder Horsemen @ 86 Pts
Flail; Light Armour; Musician
5 Marauder Horsemen @ 91 Pts
Spears; Throwing Axes; Light Armour; Musician

5 Chaos Knight @ 255 Pts
Ensorcelled Weapons;Standard; Musician;
War Banner [25]
5 Chaos Knight @ 250 Pts
Ensorcelled Weapons;Standard; Musician;
Raptorous Standard [20]

3 Dragon Ogres @ 231 Pts
Great Weapon

1 Hellcannon of Chaos @ 205 Pts
3 Leadbelchers @ 165 Pts
Light Armour


Models in Army: 109
Total Army Cost: 2246

Wciąż się waham co do Hellcannona. Moje dotychczasowe doświadczenia z nim wygądają tak:

turniej 1
1 bitwa: w 1 turze misfire, zjada załoganta. w 2 turze misfire, zjada resztę. potem rampaguje wpadając w Cold One Knights, których nie zabija do końca bitwy
2bitwa : w 1 turze misfire, nie strzela do końca gry. Ugania sie za żyrokopterem
3bitwa : wystawiam sie za blisko krawędzi i podlatuje mi pod 12" Stardragon. Mając wybór-szarżować lub być zaszarżowanym -szarżuję (może przetrzymam/wbiją jakąś ranę smokowi) Hellcannonem i ginę na miejscu nic nie robiąc :]

turniej 2
1 bitwa: Hellcannon głónie scatteruje, zabijając w sumie z 6 ghuli
2 bitwa: Hellcannon scatteruje a potem jest zaszarżowany przez Dreadlorda na koniku z dwurakiem i pendantem, który go zabija
3 bitwa: Hellcannon w pierwszej turze dostaje z krasnoludzkiego działa za 5 ran
4 bitwa: Hellcannon schowaliśmy przed maszynami wroga za laskiem tak by widzał część jego armii do której miał strzelać. W pierwszej turze rampaguje tuż pod lasek za którym się chował i nic nie robi do końca gry (jak już wychodzi z lasku, znowu rampaguje bez sensu)

na 7 bitew Hellcannon zabija 6 ghuli i jakiegoś tam Cold One Knighta.
Pomyślę nad Działami DoW, nie pamiętam tylko czy BP+R na nie zezwala... :roll: Chętnie wcisnąłbym też pana na dysku do odganiania oddziałów lataczy czy innych skirmisherów.

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Cyelu, masz za małe chi, nowa helka sprawdza mi się praktycznie zawsze, 1 strzałem na bitwę ;)
Bitwa z DE: zabity koleś z pendantem
Bitwa z DE: zabita czarodziejka generał

Turniej:
Bitwa 1- Zabity mój chaos Knight (bardzo ważny, dzięki temu zasłoniłem się od szarży 10 Fleshhoundów z BSB khorne`a
Bitwa 2: Oddział Innercircle z warrior priestem oblewa panikę i ucieka za stół
Bitwa 3: BSB z battlebannerem+pół oddziału dragon prince`ów.

Armia wygląda nieźle, podobna trochę do mojej tylko z lekko innym zestawem herosów. Może zamiast 2x caddy weźmiesz dużego maga caddiego i wsadzisz go na konia, skoro slot lorda i tak masz niewykorzystany i i tak nie musi być generałem

Postarałbym się też o punkty na slaanesha na fastach- oblanie feara w kluczowym momencie naprawdę boli...
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

MoT na maruderach ma jakies powazniejsze zastosowanie? nie lepiej MoN albo przede wszystkim MoS?

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Chyba chodzi o to, że ten ward jest zamiast sztandaru, zamiast +1 CR masz -1 rana od przeciwnika statystycznie i nie masz 100 vp za sztandar jakby co
Release the Przemcio!

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

MoTz ma w założeniu równoważyć brak sztandaru -jeden save na 6+ to taki sam +1CR (a pewno trochę bęcków Marauderzy zbierać będą, więc będzie co sejwować) a nie ryzykuje się 100Vps.
Poza tym z wardami czasami bywa tak,że jakaś seria wychodzi bardzo niestatystycznie i przeciwnik nagle przegrywa walkę o której myślał,że zwycięstwo w niej ma w kieszeni;)
To tylko teoria, jeśli nie będzie sprawdzać się w praktyce pewno przesiądę się na MoS. Na razie go unikam, bo to standardowy Mark wszędzie gdzie się nie spojrzy, a chcę poszukać niesztampowych rozwiązań.

A Hellcannonem pogram jeszcze, zwłaszcza że mam wypasioną konwersję na etapie produkcji. Może moja karma się odwróci.

Ciekawy też ten pomysł z Lordem-caddym. Choć kosztuje więcej niż dwóch małych, ma mniej W i A. Ale za to ma większą szansę coś rzucić. Jaki Lore byście polecali z myślą o rzucaniu 1x2PD i 1x3PD? Nie ma niestety dostępu do mojego ulubionego łatwiutkiego Beasta :(

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

heaven-
re-rolle 1 dla kawy i dragon ogrów
4+warda na strzelanie
d3 przerzuty
pocisk bez save`a

Jak dla mnie całkiem w porządku, ale jak weźmiesz fire to też powinno być fajnie, tak samo death

Acha, wywaliłbym też LA z konnych marauderów i dał 2x flaile+toporki. Wywaliłbym też raptorousa i zamiast tego dał MoS na konnych.
Symetria to podstawa ;)
Release the Przemcio!

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

No nie wiem, podliczyłem sobie tego Sorcerera Lv3 i wraz z konikiem, Enchanted Shield, 2x Scroll i Marionetką kosztuje mnie aż 104pts(!) więcej niż dwóch małych magów a obrona magiczna jest identyczna:(

Nie wiem czy warto tyle płacić żeby rzucić dwa czary na łącznie 5PD (to już lepiej dać 2Lv małym magom za 70pts i rzucać 2 czary z łącznie 6PD). Chłopak jest troszkę twardszy, ale z kolei wszystkie jego punkty/cała obrona magiczna są upchane w jednym modelu, więc strata bardziej boli

ODPOWIEDZ