Dyskusja o balancing patchu

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Shino pisze:
Raczej dosc skapy i bardzo umairkowany, ktory i tak nie rozwiazuje wszystkich problemow (ale zeby je rozwiazac trzeba by sie znacznie dalej posunac, a przeciez wiadomo ze akurat do tego nie dojdzie bo zbyt mocno nalezaloby ingerowac w AB).
widac mamy rozne zdania na ten temat... na szczescie ty nie robisz umiarkowanych csow bo ciezko by sie w ta gre gralo...
Owszem nie robie CSow, ale za to wciaz nie masz mozliwosci obiektywnie ocenic czy bylyby umiarkowane czy tez nie.

Powyzsze propozycje sa zasadami z 6 edycji O&G, ktore raczej nie tyle sa "lepsze" od obecnych co bardziej "rozsadne" (jesli chodzi o animozje).

Radze rowniez wejsc na podforum O&G, w ktorym Jankiel zapytal bezposrednio o zdanie graczy tej armii. Czesc jak nie wszystkie zmiany, ktore wymienilem pojawily sie rowniez w tamtym temacie i sa one raczej najbardziej umiarkowane. Reszta dotyczy np. dania BO stubborna czy odpornosci na psychologie, zmian zasad giganta, czy przetransferowanie zasad i niektorych jednostek z 7 edycji na 6. To sa zmiany, ktore juz bardzo bezposrednio ingeruja w armie.

Poniewaz najwieksza slabosc O&G opiera sie na niezwykle "upierdliwej" animozji, najrozsadniej skorzystac z 6 edycyjnej gdyz jest sprawdzona i do tego made in GW.

Zasadniczo zmiana w O&G moze spokojnie dotyczyc tylko i wylacznie dania im mozliwosci grania na 6 edycyjnej animozji czy tez zmienionej 7 edycyjnej. To w zupelnosci wystarcza. Reszta jak pisalem jest dodatkiem, ktory w przypadku dodatkowego goblisnkiego herosa spowoduje, ze skorzysta sie z tego typu bohaterow i przedmiotow "goblin only" i moze urozmaci roznorodnosc speciali jesli rydwany beda 2 na slot. Ale to juz sa znacznie mniej istotne sprawy, ktore w zasadzie niewiele zmieniaja w tej armii (stad uwazam je za bardzo umiarkowane).

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Może z innej beczki: format restricted obcina klimatyczne amie WE na samych forest spiritach. Trzeba coś z tym zrobić ergo demony na jednym bogu :P

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Może z innej beczki: format restricted obcina klimatyczne amie WE na samych forest spiritach.
o takich cudach to nawet najstarsi gorale nie slyszeli.
no moze rzeczywiscie te quell animosity byloby przydatne - ale wiecej zmian bym nie robil
wierz mi,liste zdoopionych rzeczy w tym AB jest naprawde bardzo duzo. stary quell sprawia ze duzo jednostek staje sie bardziej grywalnych. mozna sobie jakos bitwe zaplanowac a nie planowac ruchy na dana ture po rzutach na animozje. to ze przy waaagh mozna zebrac hity w oddzial-life, noł risk noł fany
Poniewaz najwieksza slabosc O&G opiera sie na niezwykle "upierdliwej" animozji, najrozsadniej skorzystac z 6 edycyjnej gdyz jest sprawdzona i do tego made in GW.
najwieksza slabosc jest w tym ze w zasadzie ta armia nie ma niczego z najwyzszej polki/co ustawia gre. teoretycznie animozja potania jednostki,przez co ma ich byc wiecej. moze ten zamysl jeszcze funkcjonowal na etapie playtestow tej armii; kolejne AB maja albo tansze jednostki albo z jakimis "bajerami" wiec nagle sie okazuje ze z ta liczebnoscia tez nie jest tak rozowo.
maturę będzie trzeba zdać z warhammera i polhammera żeby sie pobawić dla przyjemności małymi żołnierzykami
ta gra nigdy nie miala latwych i klarownych zasad.

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Ja mam pytanie odnośnie formatu restricted... kurde może ja go nie kumam (tzn zapisku o PD ale...

1) POWER

Według opisu każda armia może w trakcie swojej fazy magii wykorzystać 12PD...

Pytanie czy mogę więcej PD wygenerować ??

Przykład z HE pokazuje, że armia generuje więcej kostek niż w rzeczywistości może wygenerować, co jest chyba lekko dziwne.
4lvl + 2x 2lvl daje 10 kostek a tu w przykładzie armia może wykorzystać 11PD (-1 za staffa).
Idąc dalej - nie ma nigdzie napisane, że 12 kostek musi być wygenerowane przez magów... tym bardziej, że HE w opisie,(podanym przykładzie) mogą wykorzystać 11 a nie 10 kostek.
Czyli gdybym z danego przykładu zabrał 2x2lvl to armia dalej generowałaby 11PD ??, których 4lvl magiem wykorzystać nie mogę - max(6)
Natomiast co z armią, która jest złożona tak, że generuje sama z siebie powiedzmy 14PD i do tego mam 2 przedmioty zmniejszające ilość PD o 2.
Mam więc 12 czy 10 PD na całą bitwę ??

OK pytanie pewnie proste ale wole się upewnić ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Torres
Wodzirej
Posty: 675
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Torres »

Chodzi o to ile armia może wykorzystać.
HE z przykładu mają 10 kości +1 za Staffa.
Jeśli max do użycia to 12 a one generują 11 to jest ok.
Gdyby była sytuacja, że armia generuje 13 lub więcej kości (czy raczej kościo-punktów :P) to część by się marnowała.

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Torres pisze:Chodzi o to ile armia może wykorzystać.
HE z przykładu mają 10 kości +1 za Staffa.
Jeśli max do użycia to 12 a one generują 11 to jest ok.
Gdyby była sytuacja, że armia generuje 13 lub więcej kości (czy raczej kościo-punktów :P) to część by się marnowała.
No ale ten staff daje możliwość wyboru czarów a nie +1pd
Obrazek

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Wygenerować możesz ile chcesz. Użyc możesz maks 12 minus wykupione zdolności.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14645
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Tak calkiem na marginesie to podforum odnosnie BP i R tez by sie przydalo. Nie da sie przeczytac 51 stron tego tematu, a nie wszystko to whine.

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Jankiel pisze:Wygenerować możesz ile chcesz. Użyc możesz maks 12 minus wykupione zdolności.
Jankiel ale czemu 12 i od nich minus ??

Dlaczego nie mogę wygenerować 15(tzn mogę) i od tych odjąć 3 tylko od tych 12 ??
Obrazek

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Aro pisze:
Jankiel pisze:Wygenerować możesz ile chcesz. Użyc możesz maks 12 minus wykupione zdolności.
Jankiel ale czemu 12 i od nich minus ??

Dlaczego nie mogę wygenerować 15(tzn mogę) i od tych odjąć 3 tylko od tych 12 ??
Bo masz limit PD 12 na turę-1 za każdy przedmiot który Ci to daje.
Możesz wygenerować 30 pd, mieć 2x forbidden lore i z tych 30 uzywać 10 różnych co turę (12-2x forbidden lore)
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Jankiel ale czemu 12 i od nich minus ??
Bo takie są zasady ;)

Awatar użytkownika
Skaven
Masakrator
Posty: 2987
Lokalizacja: Wrocław/Kraków
Kontakt:

Post autor: Skaven »

Jak dla mnie to BP+R są ok, bo uniemożliwia to stworzenie totalnych przegięć i gra się od razu ciekawsza robi, a nie że podchodzisz do stołu i mówisz, np ja mam imperium a ja mam demony na bloodziu i nawet rozpy czytać nie trzeba.
Ale poprawianie armi bo orki są biedne to juz totalna chała. Sorki graczom orkowym, wiem ze wasz book jest z dupy, też grałem 6ed orkasami i to dopiero był power a teraz to co z nimi zrobili to żal.
Poprawiając wszystko to taka zabawa w Boga, w takim razie skoro w ameryce murzynów biją to powinni wydać patcha ze za ubitego murzyna jest 1 worst play a za 3 zabranie obywatelstwa?
Ogarnijcie się ludzie.

Awatar użytkownika
Leszczu
Chuck Norris
Posty: 641
Lokalizacja: Krotoszyn, Zielony Smok
Kontakt:

Post autor: Leszczu »

powiedzcie szczerze. boicie się prawda? boicie się, że jak zostanie zmieniona animozja to orki będą latały tylko na pierwszych stołach. niektórzy będą musieli znowu armie kupować, żeby wygrywać, a świat powykręca się do góry nogami.

no offence

ale skoro bestie i ogry miały dopalacza to ja tesh chce!, bo już im nawet nie damy rady ;( mamuś!
-.-

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Skaven pisze:Jak dla mnie to BP+R są ok, bo uniemożliwia to stworzenie totalnych przegięć i gra się od razu ciekawsza robi, a nie że podchodzisz do stołu i mówisz, np ja mam imperium a ja mam demony na bloodziu i nawet rozpy czytać nie trzeba.
Ale poprawianie armi bo orki są biedne to juz totalna chała. Sorki graczom orkowym, wiem ze wasz book jest z dupy, też grałem 6ed orkasami i to dopiero był power a teraz to co z nimi zrobili to żal.
Poprawiając wszystko to taka zabawa w Boga, w takim razie skoro w ameryce murzynów biją to powinni wydać patcha ze za ubitego murzyna jest 1 worst play a za 3 zabranie obywatelstwa?
Ogarnijcie się ludzie.
Aj!! ZNowu to samo :shock: Chyba nikomu juz sie nie chce czytac nawet polowy tego tematu ;)

Wniosek narzuca sie jeden - BP+R zostal zrobiony za kulisami, w ciszy i spokoju i poszlo gladko, bez potrzeby uzycia mydla. Jak zaproponowano dodanie do BP+R czegos do orkow zaczelo sie, wiadomo - gadanie od rzeczy i idzie jak po papierze sciernym. Chyba lepiej w ciszy zapytac co bardziej aktywnym graczy orkowych na turniajach jak kolata, bless etc. i wprowadzic pewne zmiay w BP+R bez meczenia sie w tego typu tematach :). No chyba ze warto dla chociazby jednej merytorycznej wiadomosci ;)

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

swieta_barbara pisze:Tak calkiem na marginesie to podforum odnosnie BP i R tez by sie przydalo. Nie da sie przeczytac 51 stron tego tematu, a nie wszystko to whine.
Popieram calkowicie w ciagu 2 dni swiat pogubilem sie juz calkowicie w tym topicku :lol2:

Mam patcha v1.01 ale teraz widze skrot BP+R i juz nie wiem ocb :D

plis zrobcie z tego pod forum zeby bylo przejzysciej bo BP to sprawa dotyczaca wszystkich i mysle ze zbyt wazna na zwykly topic dziekowa adminom z gory :wink:

Tomash
Spaministrator
Posty: 7885
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

OK, zgodnie z życzeniem (i przewidywaniami ;) ) zrobiłem podforum do dyskusji o BP + R, na razie jako podforum Sceny Turniejowej (ktoś ma lepszy pomysł co do lokalizacji)?

Proszę nie dyskutować już w tym temacie tylko tworzyć tematy dla poszczególnych armii oraz zagadnień comp score'a (magia, herosi itd.).
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

Proponuje zrobic zamkniety topick w ktorym admini beda wklejac linki z aktualnymi wersjami BP&R ja osobiscie nadal nie wiem jaka mamy teraz obowiazujaca wersje patcha

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

To gdzie wreszcie możemy dyskutować Tomashu? :-)
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Vincent
Kradziej
Posty: 978
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Vincent »

Madimiel pisze:Proponuje zrobic zamkniety topick w ktorym admini beda wklejac linki z aktualnymi wersjami BP&R ja osobiscie nadal nie wiem jaka mamy teraz obowiazujaca wersje patcha
jest już cos takiego ;)

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?t=13241

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

Dziekowa
btw powiedzcie mi ko kij oni to pisza po angielsku skoro i tak ten patch tyczy sie tylko polakow? :D

ODPOWIEDZ