Nowe WE w 7 Edycji - czyli koncert życzeń i o minusach AB
Moderator: Gremlin
- Jacek_Azael
- Masakrator
- Posty: 2058
- Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk
Leśne Elfy str.18Ale jest flajerem niezależnie od tego jakiego używa rodzaju ruchu
-" Wszystkie modele Leśnych Elfów (z wyjątkiem modeli ze zdolnością Lot, które korzystają z tego typu ruchu) ignorują kary do ruchu przy poruszaniu się prze tereny leśne.

Sam bym zajrzał do booka, gdybym go miał pod ręką, choc nie ufam polskim bookom armijnym to dobrze wiedzieć, ale dla pewności porównam z angielskim sobie później.
Chociaż i tak nigdy nie wystawiałem tego smoka, który może sam w sobie nie jest plewny. Niestety to co da się złożyć na bohaterze na nim jeżdżącym, na pewno sprawia że mamy najmniejszą moc przebicia z wszystkich armii, które posiadają smoka w swoim arsenale.
Chociaż i tak nigdy nie wystawiałem tego smoka, który może sam w sobie nie jest plewny. Niestety to co da się złożyć na bohaterze na nim jeżdżącym, na pewno sprawia że mamy najmniejszą moc przebicia z wszystkich armii, które posiadają smoka w swoim arsenale.
W angielskim jest tak napisane: "All models in the Wood Elf army (except flyers using their flying movement) may ignore movement penalties for moving through woods.".
Przecież nie zrobiłeś błędu. Mogą biegać używając ruchu naziemnego, czyli w przypadku smoka 6' zwykły ruch, szarża/marsz 12'. To ja miałem niesłuszne wątpliwości. Wszystko jest jasne. Po to mamy to forum, żeby taki ktoś jak ja mógł się zapytać o co biega i się dowiedzieć, że na przykład źle mu się wydawało. Nie brnijmy w offtop. Peace.
Piotras - Ty odstawiasz WE? Co więcej pisząc o maturze przypomniałeś mi, że ja w tym roku mam dziesięciolecie tejże
Same złe wiadomości 


Czy to dziwne, że odstawiam WE?
Jestem sentymentalną plewką, który po prostu bardzo lubi, nie mówiąc "kocha" swoją ładną armijke. Dlatego uparcie nią gram od ponad 4 czy 5 lat. Nie umiałbym zamienić moich the beściaków z lasu na jakąś nową armie, np. demony, vc czy de...
A odstawiam bo hmm... Po ostatnim turnieju, na którym 3x przegrałem pod rząd, mam troche dosyć i musze kupić nowe kostki. I tak byłem 15 (na 25 bodajże), ale to dlatego, że jak widziałem swoje rzuty to chowałem armię i uciekałem
No matura, dziewczyna, praca w soboty, prawko robie i w ogóle...

A odstawiam bo hmm... Po ostatnim turnieju, na którym 3x przegrałem pod rząd, mam troche dosyć i musze kupić nowe kostki. I tak byłem 15 (na 25 bodajże), ale to dlatego, że jak widziałem swoje rzuty to chowałem armię i uciekałem

No matura, dziewczyna, praca w soboty, prawko robie i w ogóle...

- Jacek_Azael
- Masakrator
- Posty: 2058
- Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk
No matura, dziewczyna, praca w soboty, prawko robie i w ogóle...


życia muszę miec

Pozdrawiam
I to jest prawidłowe podejście ; ))
xYz
- Michał Archanioł
- Mudżahedin
- Posty: 205
oj widzę że ja jeszcze nie jestem w tak wielkiej du.... jak niektórzy....praca, szkoła, żona, teściowa.......kredyt mieszkaniowy na 30 lat
Jacek_Azael respekt/szacunek dla ciebie jak teściową wymieniasz.
Postawa godna oklasków i pozazdroszczeniaA co ja mam powiedziec: praca, szkoła, żona, teściowa.......kredyt mieszkaniowy na 30 lat Ale WE nie odstawiam, jakąś przyjemnośc z
życia muszę miec

Ja sie wlasnie chyba "przesiadam" z lizaków (4 lata grania) na WE. Przynajmniej do lutego gdy wyjdzie nowa edycja jaszczurek

Jacek... Wszystko pięknie ładnie, ale ja mając 18 lat, sam mam pół firmy na głowie. Brzmi nieprawdopodobnie, ale niestety tatusiowi trzeba pomagać...Lasti pisze:Postawa godna oklasków i pozazdroszczeniaA co ja mam powiedziec: praca, szkoła, żona, teściowa.......kredyt mieszkaniowy na 30 lat Ale WE nie odstawiam, jakąś przyjemnośc z
życia muszę miec![]()
A w domu mam 3jkę starców wymagających opieki. Zgadnij, co robię zanim rodzice wrócą z pracy, czy idą na imprezę to cóż...
Po prostu z kumplami na miejscu nie mam czasu grać, a na tury czasami się urywam.

Pozdro

Cóż, ja na szczęście zawodowo prowadzę sklep m.in. z...figurkami
Grania mam czasem aż nadto 


- Jacek_Azael
- Masakrator
- Posty: 2058
- Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk
Przecież ja Cię nie atakowałem, Piotras, no co Ty ;p
Źle mnie zrozumiałeś może?
Pozdrawiam all i kończę swój offtop
Źle mnie zrozumiałeś może?
Dokładnie, ale ja mam sposób. Zmawiam się z koleżką (Gnatożujem Skavy) na konkretny dzień i ...............urlop, a jak nie to chorobowePozazdrościć jak ktoś np. może co sobotę sobie pozwolić na turniej.

Pozdrawiam all i kończę swój offtop

Zaciekawiła mnie wiadomość o wydaniu w 2010 roku 7edycyjnego AB do leśnych elfów. Jest to znacznie bardziej optymistyczna wieść, zważywszy że podobno WE i Khemrii mają się nie doczekać AB do 7 edycji ale wyjdą dopiero w już powoli zapowiadanej "rewolucyjnej" 8 edycji. Może ktoś to sprostować?
Przy WE chyba najtrudniej przewidzieć co zmienią - GW z armią WE ma spore problemy, gdyż ta swoją "unikalną" partzancką budową wyłamuje się ze schematów. Aczkolwiek w obecnej sytuacji w porównaniu do nowych AB najchętniej bym widział takie zmiany:
1. Ethernal Guards:
a. Wbudowany Stubborn
b. Noble w regimencie pozwalałby przerzucać testy paniki (ale to nie musi być konieczne).
2. Treekiny
a. Zmniejszony koszt punktowy do 50 punktów za sztukę.
b. Chempion treekinów z możliwością wzięcia spitów do 25 punktów
c. Można rozważyć stubborn ale boję się byłby za mocny na tym regimencie. Znaczy gdyby miały stubborn byłyby wtedy bardziej opłacalne niż drzewiec, a i koszt powinien zostać aki jaki był albo nawet zostać zwiększony przy stubbornie.
3. Glade Riders
a. Możliwość oddania strzału z siła 4 na bliski zasięg
b. Koszt punktowy GR równy 22 punkty
c. Nowa zasada specjalna: flee&shoot - czyli możliwość oddania strzału w odpowiedzi ucieczką z modyfikatorem -1 do testu strzału.
4. Scout
a. Koszt punktowy zmniejszony do 15 punktów za sztukę
b. Możliwość oddania strzału z siła 4 na bliski zasięg
c. Scauci nie wliczają się jako podstawowy core (jak furie/harpie/psy) ale nie trzeba już posiadać GG w rozpisce aby móc wystawiać scautów.
d. Chempion Scautów może używać zaklętych strzał i magicznych łuków do 25 punktów.
5. Warhawki
a. Koszt punktowy zmniejszony do 30 punktów za sztukę
b. Możliwość oddania strzału z siła 4 na bliski zasięg
c. Chempion WH może używać zaklętych strzał i magicznych łuków do 25 punktów.
d. Warhawki mogą posiadać chempiona, muzyka i chorążego
e. Warhawki mogą posiadać sztandar magiczny do 50 punktów
6. Wielkie Orly
a. Wielkie orły są 2 na slot rare
7. Waywatchers
a. Chempion Waywatchersów może używać zaklętych strzał i magicznych łuków do 25 punktów
b. Koszt punktowy zmniejszony do 20 punktów za model
c. Waywatchersi mogą strzelać po ruchu marszowym i ruch marszowy nie jest im obcinany w promieniu 8 cali od wrogiego regimentu
d. Strzelają z siła 4 zarówno na bliskim jak i na dalekim zasięgu
e. WS 5
8. Wierzchowce i Monstery leśnych elfów
a. Green Dragon jest forest spirytem i może go dosiadać Highborn
b. Great Stag jest steedem (posiada 1W)
c. Jednorożec jest steedem i może go również dosiadać Wild Rider Hero
d. Bohaterowie i magowie leśnych elfów mogą dosiadać warhawka. Koszt punktowy takiego wierzchowca wynosi 20 punktów.
9. Kindredy
a. Alter Noble może dołączać do oddziałów leśnych elfów
b. Zniesione zostają ograniczenia co do ekwipunku bohaterów wywodzących się z danych kindredów (chodzi o podstawowy ekwipunek jak i ten magiczny). Po staremu zostają ograniczenia kindreda Wardancerów.
10. BranchWraitch
a. S5, Sv5+, A4
11. Magia
a. Treesining jako dodatkowy czar poobnie jak u HE drain magic.
b. Mozliwosc uzywania przez małych czarodziejów magii życia i bestii.
c. W magii życia +1 do casta
To by chyba było na tyle
Napewno z tymi "ulepszeniami' armia byłaby zdecydowanie bardziej różnorodna. GR wróciły by do łask i śmiało mogliby konkurować z GG. Możliwość wzięcia magicznyk łuków i strzał dla chempionow zwiadowców, warhawków i waywatcherów pozwoliłoby skorzystać z ciekawego asortymentu strzał i magicznych łuków w leśnych elfach, które nawiasem mówiąc wogóle się nie pojawiają. Scauci jako chyba najrzadziej wystawiana jednostka WE znalazałby swoje zastosowanie. Przynajmniej ja bym ich bral nawet w liczbie dwoch regimentów
. 5 warhawków za 150 punktów już z konkretnymi możliwościami strzeleckimi sam bym zawsze brał do rozpy, a przecież z możliwością wzięcia magicznego sztandaru możnaby jeszcze pokombinować
. Wszystkie rary w końcu byłyby bardziej zbalansowane między sobą. Nie uważam aby tacy waywatchersi byli przegięci. Napewno nie bardziej niż drzewiec, ktory z powodzeniem mogłby się obejść bez strzelania i bounda. W każdym bądź razie waywatchersi rzeczywiście przedstawialiby sobą prawdziwych mistrzów partyzantki z możliwością kluczenia wokół regimentów przeciwnika i możliwością odgryzania się. Z rozszerzoną zasadą do strzelania byliby zarówno skuteczni na walkę z dalekiego zasięgu jak i bliskiego. Zdecydowanie bardziej konkurencyjni z obecnym drzewcem. Orły 2 na slot też byłyby częściej widywanym wyborem. Kindredy bez tych całych ograniczeń pozwoliłyby w końcu na mnogość kombinacji herosów. Na stole pojawiłyby się z pewnością jednorożce i jelonki - demony i chaos udowadniają że monstery w zamysle GW mają być 1 woundowe (w szczególności te nie latające). Ethernale też by mocno zyskali na znaczeniu.
O przedmiotach magicznych już nie pisałem, bo tu od cholery rzeczy trzeba byłoby poprawić. Ale z taką kompozycją armii widziałbym wiele ciekawych, grywalych i mocnych "schematów" armii WE. Dla mnie to kosmentyczne zmiany, bo nowy AB WE jeśli keidys wyjdzie to pewnie będzie wyglądał zdecydowanie inaczej.
Przy WE chyba najtrudniej przewidzieć co zmienią - GW z armią WE ma spore problemy, gdyż ta swoją "unikalną" partzancką budową wyłamuje się ze schematów. Aczkolwiek w obecnej sytuacji w porównaniu do nowych AB najchętniej bym widział takie zmiany:
1. Ethernal Guards:
a. Wbudowany Stubborn
b. Noble w regimencie pozwalałby przerzucać testy paniki (ale to nie musi być konieczne).
2. Treekiny
a. Zmniejszony koszt punktowy do 50 punktów za sztukę.
b. Chempion treekinów z możliwością wzięcia spitów do 25 punktów
c. Można rozważyć stubborn ale boję się byłby za mocny na tym regimencie. Znaczy gdyby miały stubborn byłyby wtedy bardziej opłacalne niż drzewiec, a i koszt powinien zostać aki jaki był albo nawet zostać zwiększony przy stubbornie.
3. Glade Riders
a. Możliwość oddania strzału z siła 4 na bliski zasięg
b. Koszt punktowy GR równy 22 punkty
c. Nowa zasada specjalna: flee&shoot - czyli możliwość oddania strzału w odpowiedzi ucieczką z modyfikatorem -1 do testu strzału.
4. Scout
a. Koszt punktowy zmniejszony do 15 punktów za sztukę
b. Możliwość oddania strzału z siła 4 na bliski zasięg
c. Scauci nie wliczają się jako podstawowy core (jak furie/harpie/psy) ale nie trzeba już posiadać GG w rozpisce aby móc wystawiać scautów.
d. Chempion Scautów może używać zaklętych strzał i magicznych łuków do 25 punktów.
5. Warhawki
a. Koszt punktowy zmniejszony do 30 punktów za sztukę
b. Możliwość oddania strzału z siła 4 na bliski zasięg
c. Chempion WH może używać zaklętych strzał i magicznych łuków do 25 punktów.
d. Warhawki mogą posiadać chempiona, muzyka i chorążego
e. Warhawki mogą posiadać sztandar magiczny do 50 punktów
6. Wielkie Orly
a. Wielkie orły są 2 na slot rare
7. Waywatchers
a. Chempion Waywatchersów może używać zaklętych strzał i magicznych łuków do 25 punktów
b. Koszt punktowy zmniejszony do 20 punktów za model
c. Waywatchersi mogą strzelać po ruchu marszowym i ruch marszowy nie jest im obcinany w promieniu 8 cali od wrogiego regimentu
d. Strzelają z siła 4 zarówno na bliskim jak i na dalekim zasięgu
e. WS 5
8. Wierzchowce i Monstery leśnych elfów
a. Green Dragon jest forest spirytem i może go dosiadać Highborn
b. Great Stag jest steedem (posiada 1W)
c. Jednorożec jest steedem i może go również dosiadać Wild Rider Hero
d. Bohaterowie i magowie leśnych elfów mogą dosiadać warhawka. Koszt punktowy takiego wierzchowca wynosi 20 punktów.
9. Kindredy
a. Alter Noble może dołączać do oddziałów leśnych elfów
b. Zniesione zostają ograniczenia co do ekwipunku bohaterów wywodzących się z danych kindredów (chodzi o podstawowy ekwipunek jak i ten magiczny). Po staremu zostają ograniczenia kindreda Wardancerów.
10. BranchWraitch
a. S5, Sv5+, A4
11. Magia
a. Treesining jako dodatkowy czar poobnie jak u HE drain magic.
b. Mozliwosc uzywania przez małych czarodziejów magii życia i bestii.
c. W magii życia +1 do casta
To by chyba było na tyle

Napewno z tymi "ulepszeniami' armia byłaby zdecydowanie bardziej różnorodna. GR wróciły by do łask i śmiało mogliby konkurować z GG. Możliwość wzięcia magicznyk łuków i strzał dla chempionow zwiadowców, warhawków i waywatcherów pozwoliłoby skorzystać z ciekawego asortymentu strzał i magicznych łuków w leśnych elfach, które nawiasem mówiąc wogóle się nie pojawiają. Scauci jako chyba najrzadziej wystawiana jednostka WE znalazałby swoje zastosowanie. Przynajmniej ja bym ich bral nawet w liczbie dwoch regimentów


O przedmiotach magicznych już nie pisałem, bo tu od cholery rzeczy trzeba byłoby poprawić. Ale z taką kompozycją armii widziałbym wiele ciekawych, grywalych i mocnych "schematów" armii WE. Dla mnie to kosmentyczne zmiany, bo nowy AB WE jeśli keidys wyjdzie to pewnie będzie wyglądał zdecydowanie inaczej.
Przedmioty, magia i kindredy są do poprawienia. To nie ulega wątpliwości.
To co przedstawiłeś z jednostkami jest ciekawe ale gdzie jakiś minus? Podlicz sobie ile tego wystawiłbyś na 2000 punktów? Chyba lekkie przegięcie. Tak samo S4 na bliskim na wszytskim co się rusza
Zasada flee&shoot faktycznie mogła by coś zdziałać ale widziałbym ją także na łucznikach pieszych.
Z obecnych jednostek najsłabsze są chyba treekiny i eternale. Fast i warhawki dają jeszcze radę i wcale ża tak bardzo nie boli ich koszt punktowy.
Treekiny powinni być tańsze, albo dostać skirmish - wtedy były by na prawdę wymiatające
Co do magii to ktoś już kiedyś pisał o 2 zastosowaniach każdego czaru, ofensywnym i defensywnym - myślę, że to najlepiej się sprawdziło w armii WE.
Przedmioty - temat rzeka, ale można mieć nadzieję na ciekawsze bronie, utrzymanie ilości magicznych strzał [z poprawkami] i koniecznie możliwość wykupowania ich przez championów oddziału.
Co do kindredów to myślę, że jedynie glamurweave, alter i wardancer ujdą. reszta powinna być przerobiona albo z kosztem punktowym albo z możliwościami.
To co przedstawiłeś z jednostkami jest ciekawe ale gdzie jakiś minus? Podlicz sobie ile tego wystawiłbyś na 2000 punktów? Chyba lekkie przegięcie. Tak samo S4 na bliskim na wszytskim co się rusza

Zasada flee&shoot faktycznie mogła by coś zdziałać ale widziałbym ją także na łucznikach pieszych.
Z obecnych jednostek najsłabsze są chyba treekiny i eternale. Fast i warhawki dają jeszcze radę i wcale ża tak bardzo nie boli ich koszt punktowy.
Treekiny powinni być tańsze, albo dostać skirmish - wtedy były by na prawdę wymiatające

Co do magii to ktoś już kiedyś pisał o 2 zastosowaniach każdego czaru, ofensywnym i defensywnym - myślę, że to najlepiej się sprawdziło w armii WE.
Przedmioty - temat rzeka, ale można mieć nadzieję na ciekawsze bronie, utrzymanie ilości magicznych strzał [z poprawkami] i koniecznie możliwość wykupowania ich przez championów oddziału.
Co do kindredów to myślę, że jedynie glamurweave, alter i wardancer ujdą. reszta powinna być przerobiona albo z kosztem punktowym albo z możliwościami.