Czy oby na pewno tak można??

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ZiMny
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ZiMny »

SoCiu, B_Sk, Hobbit - pełna zgoda.

Kamilu, Mukerze, zrozumcie proszę, to co starają się Wam uzmysłowić Wasi rozmówcy. Mianowicie do samej ikony część z nas nie ma wielu zastrzeżeń. Co więcej, ja uważam, że armia TK bez niej straciłaby, a na to nie zasługuje. Mało kto nią gra, a jeszcze mniej grać nią potrafi. Nie jest bezmózga etc. Niemniej jednak uznając w legalizacji reformów i innych manewrów bez obostrzeń, coś absolutnie normalnego, wylewamy dziecko z kąpielą. Robiąc dobrze TK, walcząc o to, że ich oddział może zrobić trochę więcej myków niż inne, pozwalamy na to, co opisywał B_Sk - na fanatyków w pierwszej rundzie, na wheele po 24". Przecież to zniszczy tą grę. Jakkolwiek nie lubię takiego wieszczenia (bo niemal nigdy się nie sprawdza) to teraz, jestem niemal pewien, że mało kto będzie chciał grać przeciw OiG na sześciu oddziałach NG wystrzeliwujących 18 fanatyków w pierwszej rundzie. Wyobraźcie sobie: wchodzicie na pierwszy w życiu turniej i każda z Waszych z gier zaczyna się tak samo - 18 fanatyków w pierwszej rundzie. Gracie dalej? Bawi Was umykanie tym co zostanie przed doom diverami i spear chukkami? Jeśli nie, to odpuśćcie, chociaż odrobinę ikonę, zgódźcie się na jakieś ograniczenia (oczywiście tu najwłaściwszym odbiorcą jest Shino), w imię dobra tej zabawy.
Pozdrawiam serdecznie!

Takich cwaniaków co wałują na wheelu trzeba dawać do gry z 2x większymi i silniejszymi przeciwnikami :) może się od uczą wałować wtedy. Worst Play , stosowny zapis w US , jak notorycznie zacznie się to powtarzać to sobie poradzimy ;) zawsze można iść na całość i za wheela na Fanolach automatyczną przegraną przyznawać , są granice przyzwoitości... Nie wiem czy to tylko moje zdanie ale nie powinno się wykorzystywać niedopatrzeń w grze... trochę to żałosne.
Obrazek

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

grajmy na turniejach na uściślenia LS, a to debilstwo z FAQ-u olejmy.

Póki TK nie będzie pełzać więcej jak 2xM w swoich fazach to można zagrać przeciw temu

Awatar użytkownika
Miszczu
Chuck Norris
Posty: 429

Post autor: Miszczu »

Kris:
Widzę że zaczynamy rozmawiać tym samym językiem.
Od połowy dyskusji postuluję za tym, aby przyciąć wszystko. Prosząc was abyście nie skupiali sie na ikonie, zrozumiawszy że nie w niej samiej tkwi problem ale w manewrach. W tym "zmiana formacji" i "obrocie".

Dlatego jeśli sprawa będzie potraktowana globalnie, np zapisem o nie przekraczaniu w manewrze 2xM zapewniam was że i poważni gracze TK na to przystaną. Natomiast zaden z nich sie nie zgodzi jeśli celem ataku bedzie nadal ikona, która nie ma nic wsólnego z problemem. A jej wykorzystanie jako free reform nie powoduje żadnych niesmaków. Jeszcze raz powtarzam schody zaczynaja sie przy powrotnym zbijaniu się w kolcek :/
Ostatnio zmieniony 20 sty 2009, o 18:25 przez Miszczu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Miszczu pisze:Kris:
Widzę że zaczynamy rozmawiać tym samym językiem.
Od połowy dyskusji postuluję za tym, aby przyciąć wszystko. Prosząc was abyście nie skupiali sie na ikonie, zrozumiawszy że w niej samiej tkwi problem a w manewrach. W tym "zmiana formacji" i "obrocie".

Dlatego jeśli sprawa będzie potraktowana globalnie, np zapisem o nie przekraczaniu w manewrze 2xM zapewniam was że i poważni gracze TK na to przystaną. natomiast zaden z nich sie nie zgodzi jeśli celem ataku bedzie nadal ikona która nie ma nic wsólnego z problemem. A jej wykorzystanie jako free reform nie powoduje żadnych niesmaków. Jeszcze raz powtarzam schody zaczynaja sie przy powrotnym zbijaniu się w kolcek :/
Źle to trochę rozumiesz

To było tak:
Najpierw wszelkie tego typu wały były zabronione i każdy, kto tego używał był uważany za świnie.
Potem przyszedł on.
Jego imię Michał, a na forum zwany jest jako Shino, jeden z Pięciu, który chyba tak btw źle wybrał sobie studia (na prawo iść shino, na prawo ;)).
Ów wielki, stwierdził, że połączenie reforma z change formation w ikonie nie jest ostro wyjechane! I zgodne z zasadami. Manewr ów pokazał pozostałych, którzy to lekając się jego mocy chcieli go zbanować. Shino jednak, twardo niczym 300 spartan bronił swej tezy, bronił tego, w co wierzył, bronił tego co ZAPISANE!
Więc gdy wszem i wobec zostało to oświadczone, gracze powiedziali "azaliż, taka jest prawda" i zaczęło się... Teleportacja klocków, fanatyk slingshoty, krew i pożoga.

Więc jak widzisz, to nie tak, że nagle tak po prostu ludzie wymyślili teleport fanatyków itp. To była odpowiedź na TG shina ;)
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Kamil - no to się zgadzamy. Natomiast rzeczywiście Trikk ma trochę racji - gdyby nie ikona to raczej tej rozmowy by nie było - ot zabronione czy WP i po temacie.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Miszczu
Chuck Norris
Posty: 429

Post autor: Miszczu »

Temat powstał ponieważ Gw dało nam fuck You (pospolicie zwane FaQ) gdzie jasno w literze prawa stoi: "iconowa zagrywka jest jak najbardziej sluszna".
trza tylko umiec czytac miedzy wierszami :)

A teraz w tym glowa LS aby się z tym uporać.

A jeśli chodzi o Shino.. to tylko zyskal w moich oczach. Lubie ludzi, ktorzy stajac przeciw wszystkim potrafią dopiąć swego. Jak 300! - dobre
Charakterny człeczyna :D

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Cóż, rzekłbym raczej, że to solówka z Barbarossą ;-)
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Akuma
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 116

Post autor: Akuma »

Dla mnie cała sytuacja jest nad wyraz komiczna. Otóż mamy 5 aktorów. Jeden "prawosławny" wojownik potyka się z "rudobrodym" o kształt polskiego wfb. Padają wspaniałe mądre słowo takich drugoplanowych postaci jak b_sk , Miszczu czy ksch , którzy w swoich postach zawierają esencję problemu.

Ciężar sporu musi być przeniesiony z trywialnego zagadnienia jakim jest "legalność" zagrania Shina ( bo by the FAQ jest legalne ) na ważniejsze - jak powinna funkcjonować LS.

Otóż moim nie skromnym zdaniem LS kiedyś została powołana do wyjaśniania nie jasności w zasadach GW ( wiecznie dziurawych i nie FAQ-owanych ). Teraz jednak ( Zmiana ASF sprzeczna z oficjalnym FAQ ) nie można już mówić o uściśleniach - w tej chwili mamy do czynienia z MODYFIKACJAMI ( zwykle bardzo dobrymi i usprawniającymi rozgrywkę ). W świetle powyższego ZBĘDNA jest dyskusja czy zagranie ikoną jest legalne i czy należy je bić WP czy samymi MS - skoro ASF traktujemy Modyfikacjami to dlaczego nie zagrania ikony ?

Otóż ścierają się tutaj 2 wizje battla. Wedle jednej z nich battle ma "symulować" zachowanie fantastycznych wojsk na fantastycznym polu bitwy. Miłośnik fantastyki ma mieć możliwość wczucia się w rolę dowodzącego wojskami "generała" ( ten termin w tym kontekście pasuje jak małpa do LS :/ - czyli nie pasuje ale to już inny temat ). Figurki , tereny , zielona mata na stole ma mu to zwyczajnie ułatwić. Taki właśnie cel obrali sobie Rick , Bryan i Richard kiedy tworzyli pierwszą edycję tej gry.

Naturalnie niektórzy widzą zamiast fantastycznych wojowników plastikowy żeton który jest zwykłym zbiorem statystyk. Nie będę się zagłębiał w osobowość człowieka który potrafi wydać kilka tysięcy zł na plastikowe żetony. Każdy ma swoje sumienie - natomiast takim właśnie ludziom zagrania w stylu ikony nie będą nigdy przeszkadzać. Każdy gracz z pierwszego koszyka nie zagra w ten sposób bo przekroczenie 2x ruchu znaczyło by efektywnie "teleportacje" niektórych modeli ...

No cóż - środowisko musi się określić w którą stronę idzie - gry tricków i myków gdzie armia to tylko sztony - jak w szachach - czy też to coś głębszego co ma rozwijać wyobraźnie itd ...

Dla "strażnika prawosławia" sytuacja jest o tyle trudna że machina ruszyła - jeśli nie zostanie oficjalnie przyjęte jego stanowisko to biada temu kto w LL zagłosuje za prolongatą jego kadencji w LS. Jak bowiem można dopuścić żeby partykularny interes przesłaniał szerszy horyzont człowiekowi powołanemu do rozwiązywania problemów - a nie do ich tworzenia.

Spór jak widać jest mniej błahy niż się wydaje a jego rozwiązanie zdecyduje o kształcie wfb :)

Mam tylko nadzieję że "modyfikatorzy" pokażą siłę charakteru i nie pójdą w półśrodki w stylu WP itd ( po starej znajomości z "popem" ). Jednak nie sądzę żeby znani z zaciekłości i jasnych bystrych umysłów popadli w zwykłe prymitywne kumuterstwo - czego sobie Im oraz battlowi życzę.

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

znowu zle rozumiesz.... ja jestem za zmina tego... lecz wszystike propozycje dotad uwazam, za bledne. bo czemu jdnemu graczowi ma przeszkadzac ikona i teleportowanie (skoro tak uznajesz rozwiniecie formajcji) w ikonie, lecz juz kongaline'y wilkow z niezniszczalnym pierwszym wilkiem juz nie?

czemu stosowac raw w stosunku do polowy mykow z "szarej strefy" zasad a nie wszystkie? czemu snajpowanie characterow armatami jest juz ok?
jak powinna funkcjonować LS.
niestety w wypadku "bo tak chyba powinno byc" ciezko sedziowac turnieje gdyz to co dla jednego jest logiczne dla drugiego juz nie musi takie byc. np. odginanie szarz jak w komiksie jasiaa. czy to jest realne? czy to tak powinno wygladac?

Akuma
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 116

Post autor: Akuma »

znowu zle rozumiesz
Wskaż mi błędy mistrzu.
ja jestem za zmina tego
I'll hold you on this one. Ogólnie miło słyszeć.
kongaline'y wilkow z niezniszczalnym pierwszym wilkiem juz nie?
Mnie to przeszkadza tak samo bardzo jak ikona , konga z flagallantów itd.
czemu stosowac raw w stosunku do polowy mykow z "szarej strefy" zasad a nie wszystkie?
Zdecydowanie do wszystkich stosować RAI - gdyby środowisko potrzebowało ludzi od odtwórczego czytania tekstów wystarczył by im tłumacz - LS jest po to żeby łatać dziury w zasadach - RAW powinniście dawno temu wywalić do kosza ( w końcu modyfikacje są nie obowiązkowe - chce się org użerać z RAW - jego sprawa ).

Snajpowanie charów armatami to troszkę inna sprawa - ogólnie też powinno się zabronić - w końcu odział porusza się szybko - char w odziale chodzi - poprawia szyk , mobilizuje itd. Fakt że w odpowiednio olbrzymiego orka czy innego ogra da się wycelować natomiast LoutS skutecznie neutralizuje takie zagrania ( np w faceta na koniu w oddziale piechoty widać całkiem dobrze - poza tym wygląda na ważniejszego niż reszta ).

Nie bójcie się zmieniać zasad - ludzie prędzej to kupią niż RAW - to mogą sobie zapodać bez LS.

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Oj Akuma, trochę za daleko posuwasz się w swoich przemyśleniach w stronę Polhammera. Jak słusznie zauważyłeś to LS jest od łatania dziur, wyjaśniania niejasności i eliminowania nadużyć, ostatnio również, od balansowania turniejów, a nie pisanie nowego RB. A brak proximity w 7ed trzeba przeboleć.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Akuma
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 116

Post autor: Akuma »

Zwyczajnie uważam że LS ma kompetencje do takiego modyfikowania zasad żeby gra faktycznie przypominała pole walki - to jest właśnie RAI.

Zasady zostały stworzone z myślą o odzwierciedlaniu fantastycznych bitew. Natomiast odział łachmaniarzy wierzący w koniec świata nie ustawia się na polu w linie wypychając swojego najlepszego champa do przodu wrzeszcząc - "wyzwij gralowca na pojedynek to kupimy trochę czasu dla lewego skrzydła". It just doesnt work that way. Kawaleria pojechał by taką kongę jeszcze szybciej niż klocek :?

Ogólnie niedługo pewnie dojdziemy do tego że powstaną 3 rule sety - Uściślenia - bazujące na FAQ by GW i czystym RAW - jaki by nie był głupi.
Modyfikacje - bazujące na RAI i pomysłach środowiska kodyfikowanych przez LS
BP+R - będące najszerszą z możliwych ingerencją w zasady - mającą na celu osiągnięcie jak najlepszego balansu ( bo idealnego się zwyczajnie nie da )

Zdecydowanie takie rozwiązanie było by najlepsze. Najgorzej jeśli BP + R zostanie pomieszane z Uściśleniami poprzez tłumaczenia - "ta armia i tak jest słaba to zasady mogą działać w taki sposób" - 2 różne produkty - nie mieszajmy - efekt raczej nie będzie wstrząsający.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Shino pisze:znowu zle rozumiesz.... ja jestem za zmina tego... lecz wszystike propozycje dotad uwazam, za bledne. bo czemu jdnemu graczowi ma przeszkadzac ikona i teleportowanie (skoro tak uznajesz rozwiniecie formajcji) w ikonie, lecz juz kongaline'y wilkow z niezniszczalnym pierwszym wilkiem juz nie?

czemu stosowac raw w stosunku do polowy mykow z "szarej strefy" zasad a nie wszystkie? czemu snajpowanie characterow armatami jest juz ok?

Masz pychotkę.

http://warhammer.org.uk/PhP/viewtopic.p ... 80&start=0

Fajnie tak grac, co nie?
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Jedy Knight pisze:
Shino pisze:znowu zle rozumiesz.... ja jestem za zmina tego... lecz wszystike propozycje dotad uwazam, za bledne. bo czemu jdnemu graczowi ma przeszkadzac ikona i teleportowanie (skoro tak uznajesz rozwiniecie formajcji) w ikonie, lecz juz kongaline'y wilkow z niezniszczalnym pierwszym wilkiem juz nie?

czemu stosowac raw w stosunku do polowy mykow z "szarej strefy" zasad a nie wszystkie? czemu snajpowanie characterow armatami jest juz ok?

Masz pychotkę.

http://warhammer.org.uk/PhP/viewtopic.p ... 80&start=0

Fajnie tak grac, co nie?
przypominaja mi sie czasy ostatniego mastera blastera gdzie dokladnie na podobna rzecz wpadlem :) juz nie raz rozmawialem na ten temat m.in. z jankielem oraz barbem... jakos jak dotad nie wydali odpowiedniego uscislenia a moje pytanie stad: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?t=11291 zostalo zignorowane.... lepiej po prostu ciac ikone zamiast zajmowac sie takimi blahostkami

Awatar użytkownika
Corvus Albus
Kretozord
Posty: 1960
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX"

Post autor: Corvus Albus »

Shino zagrywka z hydrą masakra -.- oddział udupiony jak cholera.
Obrazek

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Faktycznie - rozmawialiśmy o tym. I dośzliśmy do wniosku, że zwyczajnie ignoruje się beastmasterów na potrzeby ruchu. Nie wpisaliśmy tego do uściśleń, bo zwyczajnie zapomnieliśmy. Teraz mozemy dopisać.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Shino pisze:przypominaja mi sie czasy ostatniego mastera blastera gdzie dokladnie na podobna rzecz wpadlem :) juz nie raz rozmawialem na ten temat m.in. z jankielem oraz barbem... jakos jak dotad nie wydali odpowiedniego uscislenia a moje pytanie stad: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?t=11291 zostalo zignorowane.... lepiej po prostu ciac ikone zamiast zajmowac sie takimi blahostkami
Ja ten link podałem nie tylko po to, żebyście znowu ETC nie przegrali na "nieoczekiwanej" i "stronniczej" decyzji sędziowskiej.
Podałem też po to, żebyś zrozumiał jak niewiele różni się to gówno od sztuczki z ikoną.
A ty znowu swoje. :(
Widać przymus jakiś i tyle.
Wyobraź sobie, że Jankiel, w imię obrony zasad, rozpoczyna krucjatę o o blokowanie Hydrą.
....
Spadam.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Miszczu
Chuck Norris
Posty: 429

Post autor: Miszczu »

Spojrzałem na zagrywkę z hydrą.

Wygląda groźnie. Jednak po spojżeniu bez emocji jest na poziomie choćby kong wilków. I tu i tu wykorzystuje się specyfikę modeli (kongo-chempion, hydra-poganiacze)
Co więcej.. Jak bardzo orginalna musiała być sytuacja aby opłacało się tak hydrą poczyniać. Musiała nie widzieć (inaczej zapewne skończyło by się szarżą), być bardzo blisko i zarazem nie byc spowolniona, mieć bezpieczne boki (inaczej dostała by boczną szarże od ogórków i musial by z powrotem wracac na bagienko)
Dodatkowo zagranie to ma szanse sie sprawdzić tylko w bardzo wąskich odziałach.
Czyli prawie nikogo nie obejmuje.
Na klocek piechoty nie zadziała. Fast ucieknie, skirmish wybuchnie śmiechem.
Jazda na ogół jest za szybka.. Pozostaje wąski wybór.
Jednym słowem bardzo specyficzna sytuacja.

PS. Dodatkowo przeciwnik marudzi ze nie może się ruczyć.. a kto mu broni zaszarzować odziałem yetii :D

PS2. Mam oczywiscie świadomość, że sytuacja może nastąpić po spalonych szarzach lub innych nieprzewidzianych ruchach, dajac tym hydrze szanse. Ale doskonale wiem że taką samą zagrywkę może zastosować dowolny skirmish czy odział latajacy.
A ponieważ w ruchy hydra jest traktowana jako skirmish, nie widzę przeciwwskazań aby tak samo traktować ją podczas fazy ruchów przeciwnika.

Wiem wiem zaraz poleca na mnie kamienie.. ale zrozumcie moje zdziwienie, kiedy pewne sztuczki w ustawieniach typu "kongo" są "cacy". A pewne, które może zrobić tylko jedna armia, będąc przez to w mniejszości są "Be".

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

@Miszczu, chyba jednbak nie przeczytałes uwaznie zagrania z Hydrą.
nie mozna było szarzowac na hydre gdyz nie było jej widac - widoczni byli tylko poganiacze, a oni sie nie liczą (zasady monsters and handlers).

zwykły skirmish tak nie zrobi bo dostanie szarże, natomiast hydra jest bezpieczna.

pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Jednak po spojżeniu bez emocji jest na poziomie choćby kong wilków
Muszę powiedzieć, że zdecydowanie brakuje Ci wyobraźni ;)
Bronisz śliskich zagrywek, zgodych z rulebookiem, nie mając kompletnie pojęcia, do czego one doprowadzają. Hydry nie można zaszarzować, bo jej nie widzisz. Nie możesz się ruszyć, bo przeszkadza obsługant. To zagranie można stosować bardzo często, do blokowania dowolnego oddziału wroga. Wystarczy, że będzie musiał zrobić turn i przejechać w bok, zamiast szarzować na coś przed nim - cel już jest osiągnięty.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

ODPOWIEDZ