Warmachine & Hordy dla Opornych
-
- Kretozord
- Posty: 1568
- Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra
- Offspringman
- Kretozord
- Posty: 1668
- Lokalizacja: Czarne Wrony W-wa
na pewno jednm z pierwszych zakupów będzie chór .
i deliverersi albo zealoci.
i deliverersi albo zealoci.
-
- Kretozord
- Posty: 1568
- Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra
Zealoci z monolith bearerem do bardzo dobry zakup, chór to podstawa jeśli chce się z jacków wycisnąć 110% skuteczności.
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash
Zależy na co.Jaszczurx pisze:Jak się sprawdza jednostka knights exemplar?
Właściwie nie ma sensu atakować nimi jednowoundowej piechoty. Zwyczajnie jest to strata siły jaką potrafią osiągnąć atakując.
Doskonale sprawdzają się za to przeciwko heavy infantry, Light warjacks/warbeast, heavy warbeast (z reguły mają one mniej ARM niż jacki), heavy warjacks - jeżeli masz do nich wspomaganie.
Muszą dojść, o co czasem może być trudno (SPD tylko 5, brak Reach), dlatego warto wystawić ich z Rupertem.
Generalnie największym zagrożeniem dla nich są jednostki/czary/efekty zadające dmg bez rzutu kośćmi. Łatwo schodzą też jeżeli to oni zostaną zaszarżowani (niski DEF).
zdecydowanie lepsi sa erranci lepszy armor tez weopon master wiec moga walczyc z ciezsza piechota a za to moga walic do eterykow masz advence deployment i zasada specjalna ze sam wybierasz ktory model ginie
wydaje sie byc slabe a musisz mi uwiezyc ze ten skill blokuje kilka albo nawet kilkanascie zasad jakie przeciwnik moze zdobyc poprzez zabicie twojego modelu
jesli chodzi o inne zakupy do menothu propnuje male jaki glownie czyli devoty i tego co ma arc noda
a z piechoty to zalezy od castera aczkolwiek zealoci napewno sie moga pojawic w kazdej rozpisce
wydaje sie byc slabe a musisz mi uwiezyc ze ten skill blokuje kilka albo nawet kilkanascie zasad jakie przeciwnik moze zdobyc poprzez zabicie twojego modelu
jesli chodzi o inne zakupy do menothu propnuje male jaki glownie czyli devoty i tego co ma arc noda
a z piechoty to zalezy od castera aczkolwiek zealoci napewno sie moga pojawic w kazdej rozpisce
Pozwolę sobie się nie zgodzić.
O ile faktycznie wyższy ARM pozwala Errant'om przetrwać większość templejt, a Bond of Life faktycznie blokuje kilka zdolności przeciwników czy pozwala maksymalnie długo utrzymać przy zyciu Warder'a, to jednak nie jest aż tak dobry (działa tylko w 3 calach od "zabitego" modelu).
Druga sprawa jest taka że jak na oddział do walki z piechotą to KEE nie maja właściwie nic. Są strasznie wolni (znów SPD 5 i brak Reach), strzelanie stoi na marnym poziomie (RAT niski, zasięg i POW kusz też słabiutki).
Jak na oddział z AD równie kiepsko (żadnych zdolności typu Pathfinder, Camouflage itp).
No i najważniejszy argument to cena (w pkt). Za 10 (131pkt) płaci się niemal tyle co za 10 Idrian z UA (154pkt - 8 z UA: 132pkt), którzy są pod każdym niemal względem lepsi (większa zdolność kontroli stołu, większy dmg output).
KEE tylko jeżeli nie zależy Ci na manewrowości, a na zwykłym pancerzu i przeciwdziałaniu templejtom.
O ile faktycznie wyższy ARM pozwala Errant'om przetrwać większość templejt, a Bond of Life faktycznie blokuje kilka zdolności przeciwników czy pozwala maksymalnie długo utrzymać przy zyciu Warder'a, to jednak nie jest aż tak dobry (działa tylko w 3 calach od "zabitego" modelu).
Druga sprawa jest taka że jak na oddział do walki z piechotą to KEE nie maja właściwie nic. Są strasznie wolni (znów SPD 5 i brak Reach), strzelanie stoi na marnym poziomie (RAT niski, zasięg i POW kusz też słabiutki).
Jak na oddział z AD równie kiepsko (żadnych zdolności typu Pathfinder, Camouflage itp).
No i najważniejszy argument to cena (w pkt). Za 10 (131pkt) płaci się niemal tyle co za 10 Idrian z UA (154pkt - 8 z UA: 132pkt), którzy są pod każdym niemal względem lepsi (większa zdolność kontroli stołu, większy dmg output).
KEE tylko jeżeli nie zależy Ci na manewrowości, a na zwykłym pancerzu i przeciwdziałaniu templejtom.
- Offspringman
- Kretozord
- Posty: 1668
- Lokalizacja: Czarne Wrony W-wa
mógłby mnie ktoś oświecić, jakiej wysokosci jest Angelius z Legionu? (bez skrzydeł licząc).
z góry dzięki.
z góry dzięki.
-
- Kretozord
- Posty: 1568
- Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra
Napiszcie na warmachina.pl tam pewnie będzie więcej odpowiedzi
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash
Hej!
Gram w Wfb, ale za namową kumpli zamiast zbierać 2 armię spróbuję WM. Rozglądałem się na mgle jak wyglądają figurki i w oko wpadł mi Cygnar i Khador. Mógłby mi ktoś przybliżyć charakterystykę armii i co po zestawie startowym dokupić??
Gram w Wfb, ale za namową kumpli zamiast zbierać 2 armię spróbuję WM. Rozglądałem się na mgle jak wyglądają figurki i w oko wpadł mi Cygnar i Khador. Mógłby mi ktoś przybliżyć charakterystykę armii i co po zestawie startowym dokupić??
Jest moc
-
- Kretozord
- Posty: 1568
- Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash
Hej!
Ostatnio natknąłem się na ten system i wydaje się całkiem przyjemny. Większość figurek miażdży czaszkę! W związku z tym man pytania:
1. Czy figurki są metalowe czy plastkowe?
2. Czy Warmachine i Hordes to ten sam system czy może są to dwa różne?
Ostatnio natknąłem się na ten system i wydaje się całkiem przyjemny. Większość figurek miażdży czaszkę! W związku z tym man pytania:
1. Czy figurki są metalowe czy plastkowe?
2. Czy Warmachine i Hordes to ten sam system czy może są to dwa różne?
WFB: Ogre Kingdoms
Większość jest metalowa aczkolwiek Privateer Press zaczął ostatnio wydawać także modele plastikowe (warjacki i niektóre jednostki cięzkiej piechoty do WM i H).Lueviel pisze:1. Czy figurki są metalowe czy plastkowe?
Są to dwa, odrębne systemy z w pełni kompatybilnymi zasadami. Pomimo, ze bazują na różnej mechanice "zasilania" kluczowych modeli (focus/furia) zasady ruchu, walki itp. są identyczne. Granie Hordami przeciwko WM nie stanowi najmniejszego problemu (w dodatku część modeli z Hord może być wystawiana w ramach niektórych armii WM i na odwrót).Lueviel pisze:2. Czy Warmachine i Hordes to ten sam system czy może są to dwa różne?
Witam!
1. System uchodzi za jeden z najlepiej zbalansowanych na rynku. Wszystkie armie mają mocne i słabe strony, przez co są bardzo zróżnicowane. Na turniejach wygrywają na prawdę różne frakcje
2. Tak, niedawno wyszła druga edycja zwana MKII. Jednak wydawanie kodeksów to zupełnie inna bajka niż u GW- tutaj dopiero wychodzą księgi armijne w których opisane są znane już wszystkim jednostki + masa fluffu i część modelarska. Nie trzeba czekać na nową edycję oczekując nowych modeli- do każdego blistera czy pudełeczka dołączona jest karta z zasadami dzięki czemu nowe modele wychodzą na bieżąco, można wyjąć z opakowania i grać
Pozdrawiam
Maciek
PS- zapraszam na http://warmachina.pl/forumik/portal.php - największe Polskie forum o WMiH
1. System uchodzi za jeden z najlepiej zbalansowanych na rynku. Wszystkie armie mają mocne i słabe strony, przez co są bardzo zróżnicowane. Na turniejach wygrywają na prawdę różne frakcje
2. Tak, niedawno wyszła druga edycja zwana MKII. Jednak wydawanie kodeksów to zupełnie inna bajka niż u GW- tutaj dopiero wychodzą księgi armijne w których opisane są znane już wszystkim jednostki + masa fluffu i część modelarska. Nie trzeba czekać na nową edycję oczekując nowych modeli- do każdego blistera czy pudełeczka dołączona jest karta z zasadami dzięki czemu nowe modele wychodzą na bieżąco, można wyjąć z opakowania i grać
Pozdrawiam
Maciek
PS- zapraszam na http://warmachina.pl/forumik/portal.php - największe Polskie forum o WMiH
Lueviel pisze:1. Czy są u armie silne, słabe? Chodzi mi o balans.
Balans w porównaniu z grami np. Galarety Wieczystej jest poprostu idealny. Oczywiście można dłuuuugo dyskutować nad tym która z frakcji jest silniejsza/słabsza ale generalnie cokolwiek wybierzesz, będzie tym można sensownie i na poziomie (turniejowym) grać.
Pamiętaj jednak, że ta gra ma bardzo wyśrubowany poziom umiejętności wymagany od gracza. Zasady możesz poznać w pół godziny. Nauka tego jak wygrywać to długi i bolesny proces.
Standart PP to "co-jakiś-czas" książka z nowym fluffem i zasadami do nowych modeli dla wszystkich frakcji danego systemu na raz. Żeby nie było wątpliwości - NIE musisz tego kupować bo po pierwsze wszystkie modele mają dołaczone karty z zasadami/statystykami a po drugie nie ma znanego z innych systemów "power creep'u". Nawet najstarsze modele zachowują pełną grywalność i efektywność.Lueviel pisze:2. Czy tu też wydają kodeksy, nowe zasady itp?
A tak wogołe, jeśli jesteś z P-nia to poprostu wpadnij do Cube na Katowickiej. Ktoś na miejscu zaserwuje Ci demo, opowie co i jak, zobaczysz wszystko "na żywca". Jeśli chcesz, sam chętnie wprowadzę Cię w system (ostatecznie jestem poznańskim Pressgangerem )
@mazgier
Właśnie grywalnego systemu szukam, WFB już mnie troszkę nuży (grywalnie, nie figurkowo)
Czy instrukcja do Hord ze strony producenta wystarczy na początek? Chętnie wpadnę na naukę gry
@Bonczek
Fajna stronka - dzięki!
Właśnie grywalnego systemu szukam, WFB już mnie troszkę nuży (grywalnie, nie figurkowo)
Czy instrukcja do Hord ze strony producenta wystarczy na początek? Chętnie wpadnę na naukę gry
@Bonczek
Fajna stronka - dzięki!
WFB: Ogre Kingdoms
Tak. Hordy, póki co są w "fazie testowej" przed wyjściem ostatecznej wersji Mk. II (PP, planując wydanie nowej edycji systemu udostępniło wszystkim graczom praktycznie pełne jego zasady do przetestowania i zgłaszania uwag/poprawek. Ciekawa firma, nie? ) więc musisz pamiętać, że część zasad (raczej niewielka ale jednak) w czerwcu moze ulec zmianie. Generalnie jednak masz tam pełen obraz systemu i frakcji.Lueviel pisze:Czy instrukcja do Hord ze strony producenta wystarczy na początek?