Dyskusja o balancing patchu

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Nie wiem o co gracze DE się burzą.
DE na magii na BP+R są zajebiście mocne. Nie wiem, czy tak mocne jak do CC, ale nie są na bank gówniane.


Co do VC.... kielon i holan na euro/bp+r i tak rzezają, więc najwyraźniej armia się trochę bardziej wymagająca zrobiła ;)
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Gajowy
Masakrator
Posty: 2710
Lokalizacja: Białe Błota
Kontakt:

Post autor: Gajowy »

DE to bardzo silna armia - ok, wszystko niemalze co wymyslisz jakos dziala i jest dosc dobre - ok, ale mnie nie chodzi o to ze oslabia cos moja armie, ja pisze o tym ze robi BEZ SENSU konkretny czar, ktory w ogole ogranicza stosowanie wcale nie przegietej taktyki. Ogrniczenie ilosci kostek - ok, ale jesli mam podwojnie placic za probe rzucenia czaru na sporej ilosci kostek - nie dziala i nie trzyma sie kupy

Awatar użytkownika
Gajowy
Masakrator
Posty: 2710
Lokalizacja: Białe Błota
Kontakt:

Post autor: Gajowy »

A jak liczyc uzywanie mocy z enginu lizakow do limitu PD z restricted? jak zaraz uslysze ze sa plewne i traktujemy je jak bound spell............

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Wstępnie będziemy je liczyć tak jak moce kotła, warshrine'a czy kowadła.

Zobaczymy, ile potrafią nowe lizaki. Niestety nie ma u nas tak genialnych ekspertów, by dzień po wyjściu kodeksu wiedzieli, jak armia jest przegięta i jakie będzie zajmować miejsca na turniejach.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

zafael pisze: BP+R
A mam nadzieje ze organizatorzy beda odchodzic od tego schematu
A ja mam nadzieje, ze nie.
Mysle że BP+R, bedzie CS tymczasowym poźniej stanie sie zarezerwowany tylko do niektórych turniejów

Już widać że organizatrzy zaczynaja rezygnować Restricted, a biorą same BP
Nie zauwazylem. Ale jesli juz beda z czegos rezygnowac, to wolalbym, zeby to bylo BP niz Restricted, dzieki ktoremu armie wygladaja w miare normalnie a nie sa tworzone na kombosy pornograficzne.

A z tym czarem to smęcicie jak stare baby. Nie wszystko musi być dobre na wszystko i dla wszystkich. Ten czar bedzie dobry dla armii, w ktorej jest malo magów. Dla armii z magia wymaksowaną na wstępie bedzie nieprzydatny. Wasz wybor, jak sobie skonstruujecie armie.
Wiele czarów nie ma sensu rzucac, albo nie ma jak rzucać w róznych okolicznościach, np. magia life, jesli kolo wroga nie ma lasów, albo jezior, albo obelisków (bo niektore czary wtedy nie dzialaja). W sytuacji kiedy czary moga byc dla nas nieprzydatne, wybiera sie inny lore, albo uzywa tych czarów, które są przydatne.

Dla postronnego widza wasze smęcenie to zwykła próba wykoksowania magii ponad standard w sytuacji, kiedy nikt inny takiej mocy magicznej (ani antymagicznej!) nie bedzie miał. Grajcie fair, tak jak inni, na równych zasadach.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9578
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

@Jankiel
Nie wierzę! W Polsce nie ma tak genialnych ekspertów?! Nie mów, że nie słyszałeś o standardach w nowych lizakach :D Wystarczy wejść na forum rozp :P ;)

@Bless
Pełne poparcie.

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Popieram stanowisko Gajowego. Chciałbym aby ktoś z LS wypowiedział się dlaczego zmieniono zapis o PoD, bo nie mogę znaleźć nic na ten temat. Jako gracz DE nie będę pewnie traktowany obiektywnie natomiast chciałbym usłyszeć jakie LS ma na ten temat zdanie, bez marudzenia i narzekania po prostu proszę o wyjaśnienie. Mimo wszystko nie chciał bym aby traktowano na DE na zasadzie, "a są teraz najmocniejsze to im coś przytnijmy tak dla zasady, a gracze niech się zamkną bo i tak źle nie mają". Nie jest to personalna uwaga, ale myślę że da się wyczuć takie nastroje.

Co do argumentów merytorycznych przemawiających za NIE wliczaniem kości zużytych na PoD do puli, to nie będę tu kopiował tego co już zostało powiedziane. Faktem jest że w obecnej formie jest to czar nieużywalny, a szkoda. Zmiana tego zapisu nie poprawia diametralnie możliwości DE w fazie magi, bo jakby oni nie czarowali, oczu nie mydlili przeciwnikowi i kostkami nie kulali itp itd to poza 12 PD zużytych na czary, które mogą efektywnie wpłyną na pole walki nie wyjdą.

Cała ta gadka jest po to iż taki zapis ogranicza DE nie pod względem siły, opcja ze smokiem jest raczej mocniejsza, ale pod względem różnorodności bo wzięcie dużej czarodziejki jest mocno wątpliwe. Tak więc myślę ,że nawet z punktu widzenia przeciwnika DE a zwłaszcza idei BP obecny zapis jest opcją gorszą.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Nie mów, że nie słyszałeś o standardach w nowych lizakach
Wychodziły DE, to też był wymiatający standard forumowy, a obok tego rozpiski realnie mocne i wygrywające ;)

VC obcięto recast, DE straciły power of darkness. Życie.
Magowie DE i tak mogą mocno czarować - mają dostęp do najlepszych lorów i świetnego swojego. Do tego bardzo mocne arcany.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

VC obcięto recast, DE straciły power of darkness. Życie.
Ja pytam poważnie... Chyba że miałeś na myśli:

Niewinny PoD padł ofiarą kompromisu w celu zaspokojenia żądzy krwi ogółu.

Tak, teraz to jest życie :wink:

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Power of Darkness ciągle daje bonusy rozpiskom, które mają np. 10 lub mniej kości powera.

Rozpiski mające 12 kości powera nie potrzebują żadnego dodatkowego bonusu w fazie magii.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Barbarossa i Jankiel słusznie prawią. Jeśli jakiś dark elf cierpi, ze ma rzekomo nieprzydatny czar w lorze, to proste rowiazanie, niech korzysta z Death magic, Shadow megic, czy z czego tam delfy moga korzystac. Nie bedzie mial wtedy problemu, ze ma nieprzydatny czar.

Jak slusznie zauwazyl Jankiel wampirom przycieto recasta. A przeciez tez maja to wbudowane w zasady! Przeciez teraz recast jest znacznie, znacznie slabszy!

Dlaczego? Dlatego ze w oryginalnej formie recasty sa nie do zatrzymania dla przeciwnika. A poniewaz stwierdzilismy tu sobie kolektywnie, ze niemiło sie gra w sytuacji, kiedy jestesmy zalewani magią, dlatego wprowdzilismy ograniczenia na recasta i limit kostek. Wlasnie po to, zeby nas magia nie zalewala.

Delfy bez limitu kosci generowałyby magię, której nie dało by się zatrzymać. Co w sposób jawny kłóci się z zamierzeniami BP. Kto tego nie rozumie, ten... tego nie rozumie. ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Jeśli jakiś dark elf cierpi, ze ma rzekomo nieprzydatny czar w lorze, to proste rowiazanie
Słabe rozwiązanie.
Ten czar masz zawsze z automatu, więc nie uratuje cię wzięcie innego lore'a :/
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Po pierwsze recast jest czymś zupełnie innym niż PoD i w ciemno bym się zamienił nawet na jego przyciętą wersję. Nie wierzę że sam tego nie zauważyłeś więc rozmawiajmy poważnie. Podkreślam że nie ciskam się o przywrócenie starych zasad tylko chciałem o tym podyskutować.

Jeśli te zasady to forma jakiegoś kompromisu to nie dyskutuje bo nie mam pełnej wiedzy w tej kwestii i niech tak będzie.

Ale jeśli ktoś utrzymuje że ma to jakieś uzasadnienie merytoryczne to pytam jakie? Rozpiska z 10 PD absolutnie nie ma użytku z PoD i myślałem że jest to jasne ale widać nie do końca. No więc na piechotkę:

-wersja statystyczna: rzucamy czar na 2 kościach dostajemy 3 i mamy 11 kości z których w tej turze możemy wykorzystać już tylko 10 a jeszcze możemy oberwać jeśli nie wykorzystamy tych 3 z PoD np przez miscast.
-wersja jedyna dająca cokolwiek graczowi DE: czar kulamy na 1 kości dostajemy 2, efekt czarodziejka zyskuje JEDNĄ dodatkową kość

Jeśli natomiast mamy mniej kości to wystarczy żeby przeciwnik skupił się na dispelowaniu ewentualnych prób rzucenia PoD i się na tym faza magi skończy.
Delfy bez limitu kosci generowałyby magię, której nie dało by się zatrzymać.
Ja się pytam jak Ty to widzisz??? Limit masz 12 PD i to się nie zmienia, a że sobie czarodziejki wygenerują potencjalnie nawet 20 kości to się to się tylko ciesz i patrz jak się same wysadzają bo ich nie wykorzystają. Pozwoliło by to tylko na granie z dużą czarką i jedną małą co nie wydaje się przegięte.

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Tak jak Ci dzisiaj mówiłem Hypnotic - to przycięcie, dlatego uznajesz za takie mocne, bo masz zasadę kulania dowolną liczbą kostek na małym magu. Gdyby nie ten boost to nie uważałbyś grania na dużym magu DE za bez sensu przy ściętym PoD. Też byłem za opcją niewliczania kości na PoD zużytych, ale w sumie DE jest armią bez słabych stron (w każdym razie ma ich niewiele) i dodatkowy boost w ramach BP+R byłby po prostu nie fair. Tak myślę.

@Bless
W pełni popieram to co pisałeś o BP wyżej na tej stronie.

A co do lizaków, cóż myślę, że kwestia masy stegadonów będzie do przemyślenia no i te kostki engine'a. No bo skoro mamy przyciętą Hydrę, Drzewo i Czołg to w sumie stedziu trochę podobny ;-) Ale zdecydowanie trzeba poczekać. W ogóle musicie troszeczkę przyhamować ze zmianami i je wreszcie gdzieś wszystkie spisać, bo zrobił się trochę bałagan ;-)
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

jeszcze co prawda nie bylo rozmow na temat lizi :) wiec tylko rzucam ytakie luzne pomysly:

ograniczenie dd za becalming cognition

ograniczenie stedziow (rozsadne oczywiscie... znaczy, zeby troche ich moglobyc ale bez przesady)

z enginem nie wiem co robic... pewnie nic :) chyba, ze rzeczywiscie w praktyce okaze sie za mocny;]

i imo niepotrzebne juz rozgraniczanie skinkow z javelinami i skinkw z blowpipami jako roznych oddzialow core :)

(jak mowillem to luzne spostrzezenia i nie wglebialem sie jeszczew ta kwestie :) )

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2658
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

engine jest mocny, ale banalnie go pozbawić całej siły rażenia- skink priest ma 2T... grałem już kilka kontrolnych bitew, jest mocny, może zrobić jesień średniowiecza, ale nie jest tak wypaczony jak niektóre rzeczy... a morze stegadonów nie jest takie przegięte:-P to dalej tylko 6Ld:-P

SexRocket
Piszczałka
Posty: 2984
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów
Kontakt:

Post autor: SexRocket »

bless pisze:Jeśli jakiś dark elf cierpi...
To bless sie bardzo cieszy :lol2: chyba po woli przyzwyczajam sie do tego ze kazdy twoj post emanuje energia ulthanu i jest nastawiony przeciwko mrocznej braci [-X
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

a co mnie interesuje PoD
ja pisze ze CS to obusieczny miecz.
Narazie jest wszystko fajnie ale beda jeszcze (już sa) takie standardy ze bedziesz Bless miał dość grania z DE na smoku :)

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

SexRocket pisze:
bless pisze:Jeśli jakiś dark elf cierpi...
To bless sie bardzo cieszy :lol2: chyba po woli przyzwyczajam sie do tego ze kazdy twoj post emanuje energia ulthanu i jest nastawiony przeciwko mrocznej braci [-X
I khemrii :P
bless pisze:Nie zauwazylem. Ale jesli juz beda z czegos rezygnowac, to wolalbym, zeby to bylo BP niz Restricted, dzieki ktoremu armie wygladaja w miare normalnie a nie sa tworzone na kombosy pornograficzne.
Takim dobrym batem mogła być ikona TK, bo wymuszała granie na klockach, a nie na śmieciach (w klocka w snaku raczej nikt nie wpada)



:P :P
Dobra nie umiałem się powstrzymać :wink: :wink:
(taki żarcik)
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Cały czas nie rozumiem, po co generować kości z power of darkness przy ograniczeniach magii. Zwyczajne arcany i boundy błyskawicznie wyczerpują limit 12 PD. Mamy robić specjalne wyjątki tylko dlatego, żeby podnieść liczbę PD z 11 do 12?

Jakieś głupoty opowiadacie. PoD, przy limicie do 12 PD na turę, byłoby użyteczne, gdybyście wystawiali dwóch małych magów. Wtedy 7 kości bazowych, do tego PoD i wychodzi koło 11-12. Ale wtedy i tak przeciwnik poblokuje PoD, bez względu na to, czy kości zużyte na rzucenie będą się liczyły do limitu, czy nie. Natomiast Przy zestawie duży+mały mag mamy 8 PD, jakiś boundspell, sacrifical dagger czy darkstar cloak. I spokojnie dobijamy do 10-11 PD. W całej walce o PoD chodzi tylko o to, by móc sobie wygenerować jedną dodatkową kostkę?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

ODPOWIEDZ