Armia odporna na psychologię

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Natibak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 146

Armia odporna na psychologię

Post autor: Natibak »

Witam,
po ostanim turnieju, gdy po spotkaniu jakiś dwóch WE herosów z terrorem, mój BSB wraz z 30 ng, szaman z chukką, pobiegli w długą, zastanawiam się nad armią orków bez kłopotów ze strachem. Oczywiście wcześniej była mowa o savage orkach i squigach, ale omawiane były raczej pojedyncze przypadki. Mnie interesuje cała armia odporna na psychologię, ale nie szalone ryzyko przy nastawieniu na offens, tylko armia z machinami, magią itd. Jeśli ktoś z was coś takiego próbował, byłbym wdzięczny za rozpiskę na jakieś 2250 pkt. Sam próbowałem coś sklecić, ale wstawiłem wyvkę z generałem, chukki, doomy, squigi, jazdę savage, szamanów, fasty i wyszło na to, że mogę mieć tylko 3 regimenty savagów z włóczniami po 12 z FCG. Ta mała ilość mnie przestraszyła, a zmniejszenie ilości regimentów, by wpakować je w dwa większe nie wchodzi w grę, te klocki średnio się sprawdzają w moim przypadku. Zastanawiam się, czy posiadając park machin i drogich magów można sklecić armię względnie odporną na psychę (fasty, machiny i magowie są tą luką, no chyba, że szamanów savage ork dam :) )? Liczę na pomoc.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

terror w WE to smok i drzewiec

taka armia ma kilka wad:
1)drozyzna w punktach
2) nie uzyskujesz odp na psychologie tylko frenzy...a niestety to nie to samo.

Awatar użytkownika
Natibak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 146

Post autor: Natibak »

Wiem, że to tylko frenzy. Mamy jednak tylko to na większą ilość. W takim wypadku muszę chyba wywalić wywkę, generała do jazdy, lub piechoty, a w slota kolejne squigi lub machinę. Zawsze brakuje tych 100 pkt... Wady są, ale zaleta odporności na psycho na pewin czas dużo daje, a jak dobrze wiemy, opieranie się na Ld generała jest zawodne, a ITP (immune to psychology) póki działa, jest niezawodne.

onewunda
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 42

Post autor: onewunda »

przyda Ci się BSB, żeby tego frenzy za szybko nie stracić ;) Ale fakt, uczucie którego można doznać grając tylko tą armią, jak przyjdzie zdawać ld jest bezcenne :P
RESPECT dla graczy O&G z pierwszej 30 =D>

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

onewunda pisze:przyda Ci się BSB, żeby tego frenzy za szybko nie stracić ;)
BSB to tylko +1 do wyniku walki. Czy to ma az tak wielki wpływ na nie tracenie frenzy? Chyba jednak nie za bardzo...
Obrazek

onewunda
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 42

Post autor: onewunda »

:lol: ale palnąłem ;) za późno jest widać dla mnie, przegrany combat odbiera frenzy tak czy siak, dzięki za kontrolę ;p
RESPECT dla graczy O&G z pierwszej 30 =D>

Awatar użytkownika
Natibak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 146

Post autor: Natibak »

W sumie to po moich kilku próbach wychodzi na to, że jeśli chcemy mieć armię ITP mocną w ilość, to poważnie kuleją drodzy herosi. Wywerna idzie do odstawki, zamieniamy ją jeszcze jednym klockiem savage orków, możemy ewentualnie rozbić większe jednostki na kilka mniejszych. Ale czy warto? Bo jeśli godzimy się na częsciwy ITP, to mamy standard Kołaty (http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?t=10180).

EDIT:
Przepraszam, Kołata za łamanie twoich "copy rights" :), ale twoja nieco zmodyfikowana rozpa bardzo mi się spodobała. Oto dwie wersje tego, co bym nazwał orkową armią odporną na psychologię z nastawieniem na defens (choć zfrenzowane Savage zapewne mają inny pogląd na tę kwestię). Jest to armia pod zasady BP+R, jeden czarny ork do quella powinien starczyć, bo fasty i tak jadą w pole. Wersja bez Wywerny:

2500 Pts - Orcs & Goblins Army

1 Orc Great Shaman @ 339 Pts
General; Magic Level 4; Big Waagh; Choppa
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
Nibbla's Itty Ring [20]
Warboss Um's Best Big Boss At [30]

1 Boar @ [0] Pts

1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Horn of Ugrok [40]
Magic Mushrooms [10]

1 Black Orc Big Boss @ 180 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Morks Spirit Totem [50]

1 Boar @ [0] Pts

1 Doom Diver @ 80 Pts

2 Trolls @ 80 Pts

3 Squig Herd @ 120 Pts

2 Spear Chukka @ 80 Pts

2 Spear Chukka @ 80 Pts

1 Rock Lobber @ 75 Pts

5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Shield; Musician

5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Shield; Musician

5 Goblin Wolf Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Light Armour; Musician

5 Goblin Wolf Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Light Armour; Musician

12 Savage Boyz @ 128 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Musician, boss


12 Savage Big 'Uns @ 186 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; FCG

21 Savage Boyz @ 219 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint;FCG

21 Savage Boyz @ 219 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; FCG

12 Savage Boyz @ 137 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Musician, boss

Casting Pool: 10

Dispel Pool: 6

Models in Army: 154

Total Army Cost: 2497

Ewentualnie wywalam trolle i dopakowję piechotę.

Wersja dwa, na wywernie (prawie identyczna z rozpiską Kołaty):

2500 Pts - Orcs & Goblins Army

1 Orc Great Shaman @ 515 Pts
General; Magic Level 4; Big Waagh; Choppa
Nibbla's Itty Ring [20]
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 Wyvern @ [200] Pts

1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Horn of Ugrok [40]
Magic Mushrooms [10]

1 Black Orc Big Boss @ 180 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Morks Spirit Totem [50]

1 Boar @ [0] Pts

1 Doom Diver @ 80 Pts

2 Spear Chukka @ 80 Pts

2 Spear Chukka @ 80 Pts

1 Rock Lobber @ 75 Pts

3 Squig Herd @ 120 Pts

5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Shield; Musician

5 Goblin Wolf Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Light Armour; Musician

5 Goblin Wolf Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Light Armour; Musician

12 Savage Boyz @ 113 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Musician

21 Savage Boyz @ 219 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; FCG

21 Savage Boyz @ 219 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; FCG

13 Savage Big 'Uns @ 199 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint;FCG

13 Savage Boyz @ 122 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Musician

Casting Pool: 10
Dispel Pool: 6
Models in Army: 148
Total Army Cost: 2500

Pozdrawiam, oraz czekam na wasze dalsze propozycje modyfikacji.

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Hmmm a po co tyle DS'ów?
Niby magicznie, ale jakoś tych PD za mało, PS'ów brakuje.

Zaletą jest fakt, że przeciwnik nie ma za bardzo na czym dużo punktów tak od razu zrobić.
Zaboli bardzo rządek strzelców po drugiej stronie frontu. W końcu ile można 6 na warda rzucić? :)

Awatar użytkownika
Góbal
Warzywo
Posty: 10

Post autor: Góbal »

Ja oststno daję Savage Great Orc Szamana na Wyvernie z butami (+1 do ataku) , oraz ze Skull Wand of Kaloth ( za każde trafienie przeciwnik musi zdac niemodyfikowany, swój Ld; jesli nie zda, to...kill instanly...nie pomaga nawet Ward save, ani regenka)
Dzisiaj tym zjadłem BSB na Jugernaucie w walce z WoC.

Problemem jest tylko mały WS szamana, bo tylko 3.

onewunda
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 42

Post autor: onewunda »

Góbal pisze:
Problemem jest tylko mały WS szamana, bo tylko 3.
dokładnie, fajna broń, oczywiście żeby nasza armia nie była przegięta shamans only :( ehh frenzy łatwo wymanewrować/wciągnąć w jakąś pułapkę, a szczególnie przy ruchu 50cm. W tym przypadku musisz się z tą wiwerną obchodzić podwójnie delikatnie ;)
RESPECT dla graczy O&G z pierwszej 30 =D>

ODPOWIEDZ