O&G vs TK

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2243
Lokalizacja: Warszawa

O&G vs TK

Post autor: goboss »

Nie znam TK, nie wiem jak z nimi grać, co wystawić.
Czekam na Wasze rady :D

onewunda
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 42

Post autor: onewunda »

Wziąłbym trochę antymagii, bo inkantacje są upierdliwe[a tak to ubijesz coś a on znów wskrzesi]. "6" z małej waagh przydaje się na boh[2-3 inicjatywy]. Chukki przydadzą się na ew. charioty. Fanolami też dobrze zastawić drogę rydwanom, niewiele zostanie. Ale więcej jakichś konkretnych wniosków mi do głowy nie przychodzi, nie lubię z nimi grać ;) W 2. turze na machiny wylizą Ci wykopywaczki[swarm,scorpion] i tyle :/[wychodzą na 4+ ale zakładam zawsze najgorsze] Oczywiście zależy też to wszystko od tego z jaką armią będziesz grał. W naszej armii spustoszenie sieją ich katapulty, bo jeśli zada Ci jedną ranę to cały oddział testuje panikę z -1 do ld chyba że jest odporny
RESPECT dla graczy O&G z pierwszej 30 =D>

Inferno
Falubaz
Posty: 1115
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Inferno »

Gra z Tk jest prosta...
Ich maksymalna przecietna sila 4 jest nas duzo.. najwiekszym problemem jest katapulta to ją musisz zlikwidowac w pierweszej kolejnosci.. co do wykopywczek na markerach stawiaj klocki z fanolami.. rydwany.. nic nie robią ng poniewaz mamy fanoli tak samo nie maja sily przebicia na Orkach t4 s4 :D co do ushabti niszczysz z bolcow tak samo skorpion.. Pamietaj jedno.. u Tk jezeli gracz tego chce dana inkantacja napewno wejdzie wiec przemysl kazdy ruch 2 a nawet 3 razy

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2243
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

Jak już mówiłem nie mam pojęcia o TK dlatego zadam banalne pytanie.. Co to jest iinkantacja?

onewunda
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 42

Post autor: onewunda »

czar, który rzucają u nich wszyscy bohaterowie, tyle że
Tomb King może na siebie i oddziały w promieniu 6"
Tomb Prince tylko na siebie/swój oddział
Liszowie mają podany zasięg, nie pamiętam w tej chwili ile ale koło 30cm

Na uwagę zasługuje fakt że wychodzą one automatycznie, a rzucają kośćmi żeby ustalić ich power[dispelując musisz rzucić tyle co gracz TK lub więcej]
Jest ich kilka rodzajów: dodatkowa tura ruchu[np. charioty mogą się ruszyć kolejne 45cm i to może być jako szarża], dodatkowa tura strzału[dla katapulty np.], jakiś magic missile i wskrzeszanie[może wskrzesić obsługę katapy] oraz dodatkowa tura walki[każdy model z unitu wypłaca jeden atak wtedy]

Inferno najgorsze że wykopywaczki wystawia się na koniec, a nie zawsze też mamy tyle tych kloców NG żeby wszystkie obstawić
RESPECT dla graczy O&G z pierwszej 30 =D>

Awatar użytkownika
Bojo
Mudżahedin
Posty: 254
Lokalizacja: Łęczna->Przeklęta Kompania

Post autor: Bojo »

ja zazwyczaj mam 3-4 oddział nocników po full fanatyków :lol2:

dobrze jest tez chyba dorwać licza jak masz dużo fastów, przeważnie na małe punkty licz siedzi w 10-15łuczników sądzę że 2wilcze fasty starczą jeśli dobrze się ruszyć a wtedy już pozostaje sypanko fakt że prince daje LD ale nie wszystko ma w swoim zasięgu

do tego postrasz go magią mamy pare fajnych czarów :wink:

i radzę się dobrze zaopatrzyć w dużą ilość scrolli :wink: no może 6 na 3magach to przesada :wink: ale ta pewność że nie podejdzie 8)

Awatar użytkownika
Czopek
Masakrator
Posty: 2695

Post autor: Czopek »

psychologia ( fastem ciężko zaszarżować w licza w łucznikach które zrobią S&S - fear i panika)
fear boli , katapa strasznie a popychaczki najbardziej

ale nie załamujcie się :wink:

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Oddziały TK nie mogą zadeklarować reakcji stand and shoot.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

a po co ta fura scrolli? idzie tyle tych spelli ze bez jaj-szkoda zachodu
lepiej spisuje sie totem i szaman z +1 do dispella...ale to tez nie da pewnosci. Zreszta TK sa stabilnieprzewidywalni-> jak przeciwnik chce zeby wszedl jakis efekt to raczej mu to wyjdzie. wiec radosnie to wpuszczaj.
gralem z TK z 7DD i 2 scrollami,gralem z 2DD i jakosc grania byla taka sama 8)

najgorzej jest z klopa. a gorzej jak klopek jest 2. wtedy koniecznie trzeba zaczynac-> trzeba miec zapas zasiegu jak sie bedzie pitac z paniki.

fastem fajnie jest zaszarzowac na licza...ale trzeba ostro przekminic/ grac z tepakiem zeby cos takiego wchodzilo.

skupiaj strzelanie-pamietaj ze przeciwnik moze sie wyleczyc,ale sie nie wskrzesza od zera.

EDIT.jak lucznicy TK zrobia S&S to poczuj sie walowany :wink:

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2243
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

Będę grał na 1650.. Rozumiem, że musi być 3 shamanów, fasty, klocki NG i orc unsi z totemem?

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

goboss pisze:Będę grał na 1650.. Rozumiem, że musi być 3 shamanów, fasty, klocki NG i orc unsi z totemem?
3 szamanow sprawia ze masz niski Ld. IMO max 2 i 8ld z przerzutem animozji jest lepszym rozwiazaniem

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2243
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

Ta rozpa będzie dobra? Jeśli nie to co zmienić?

1 Black Orc Big Boss - 136 Pts
Choppa; Heavy Armour; Shield; General
Enchanted Shield [15]/ Martog's Best Basha [15]
Killing Blow [30]/ +1 A [30]

1 Orc Shaman - 140 Pts
Magic Level 2; Big Waagh
Badumm’s Wand [40]

1 Night Goblin Shaman - 130 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
2x Magic Mushroom [20]

5 Goblin Wolf Riders - 76 Pts
Spear; Light Armour; Musician

5 Goblin Wolf Riders - 76 Pts
Spear; Light Armour; Musician

30 Night Goblins - 195 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician; Boss
2 Fanatic - [50] Pts

30 Night Goblins - 195 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician; Boss
2 Fanatic - [50] Pts

24 Orc Big 'Uns - 320 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician; Boss
Morks Spirit Totem [50]

1 Orc Boar Chariot – 80 Pts

10 Squig Hoppers - 150 Pts

2 Spear Chukka - 80 Pts
Bully

1 Doom Diver - 80 Pts

Total Army Cost: 1658 Pts

onewunda
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 42

Post autor: onewunda »

bossowi może enchanted, +1atak i Collar of Zorga?

Nie wiem czy ta różdżka na magu Ci się przyda, bo może on max użyć 4 kości poweru, czyli albo 2 zaklęcia na dwóch kościach albo jedno na 3 ... Lepiej za 30pkt +1 do dispela
RESPECT dla graczy O&G z pierwszej 30 =D>

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2243
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

Oprócz tego co tu wymieniłeś reszta ujdzie? :D

Awatar użytkownika
Bojo
Mudżahedin
Posty: 254
Lokalizacja: Łęczna->Przeklęta Kompania

Post autor: Bojo »

orkowy rydwan , może lepiej wywal zmiejsz hopperów i daj 2goblińskie :wink: mamy teraz 2na slot a jak jest ld od generała to na 8 dobra rzecz :wink: do tego te 18" mnie przekonuje :D

no ja bym dał więcej fastów :wink:

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Kości są wredne więc co ci przyjdzie z tego, że masz LD 8 jak możesz i tak nie zdać. Poza tym mają mniejszego tafa, mniej woundów i rezygnujesz z dzików i orków na rzecz goblinów i wilków. Ja bym w ogóle zrezygnował z rydwanu i wykombinował punkty na 3-4 herdy lub fasta. TK nie uciekają tylko się sypią, a rydwan bez impaktów jest kiepski (tym bardziej gobliński :wink: ).

pozdro

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2243
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

Zainwestuje w fasta. Myślałem nad zmianą orc shamana na NG bossa na giant squigu. Jak się doda jakieś rozsądne itemy to niezły zestawik wychodzi.

onewunda
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 42

Post autor: onewunda »

goboss pisze:Zainwestuje w fasta. Myślałem nad zmianą orc shamana na NG bossa na giant squigu. Jak się doda jakieś rozsądne itemy to niezły zestawik wychodzi.
ehh nie możesz takiego bohatera dołączyć do oddziału więc łatwo może zginąć... Do tego jest nieprzewidywalny i to tylko goblin ;]
RESPECT dla graczy O&G z pierwszej 30 =D>

Awatar użytkownika
Gelo
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Lubartów - Zielony Smok

Post autor: Gelo »

Jako gracz TK powiem ze na 1650 moja armia nie ma zbyt dużo do pokazania, wyeliminuj katapultę i będzie z górki :)

Awatar użytkownika
Bojo
Mudżahedin
Posty: 254
Lokalizacja: Łęczna->Przeklęta Kompania

Post autor: Bojo »

gdyby nie niskie LD nocnikowego bossa :cry: byłby u mnie generałem a tak nie ma go raczej w armii jakoś zawsze szkoda oddać na niego slota z maga :wink: a turniejowo wiadomo BOBB jako gienio bo i przerzut animki i LD 8 :wink:

ODPOWIEDZ