Mroczne Elfy na 2250 (BP+R)
Mroczne Elfy na 2250 (BP+R)
Witam,
W moje ręce trafiła cała armia DE. Ostatnio męczyłem bardzo mocno WoC to pomyślałem, aby zrobić użytek z DE, które są w zasięgu ręki głównie jako armia sparingowa i testowa dla rozpisek moich znajomych, którzy aktualnie przygotowują się do turnieju na 2250 punkty na zasady BP+R. Zatem w tygodniu zamierzam ich obok chaosu skonfrontować z DE. Ułożyłem taką rozpę:
Dreadlord
- Dark Steed
- See Dragon Cloak, shield, Lance
- Pendant of Khaeleth
- Armour of Eternal Servitude
- Potion of Strenght
Sorceress 1 lvl
- DS
- DS
10 Crossbowmen
- Shield
5 Dark Riders
- Repeating Crossbow
5 Dark Riders
- Repeating Crossbow
5 Dark Riders
- Repeating Crossbow
6 Harpies
6 Harpies
6 Harpies
6 Cold One Knights
- FCG
- Ring of Hotek
- Banner of Murder
14 Black Guard
- FCG
- Standard of Hag Greef
- Crimson Death
8 Shades
- Great Weapons
8 Shades
- Great Weapons
War Hydra
Reaper Bolt Thrower
Reaper Bolt Thrower
Rozpa raczej zdecydowanie ofensywna ale z dużym potencjałem "kontrolnym". Zrezygnowałem z lorda na smoku bo był za drogi. Ostatecznie wolę biegacza DE z sejwem na 2+/1+, regenką, pendatnem, który w szarży bije z siłą 6, a potem z siłą 7. Taka ulepszona wersja BSB z pendantem. Jednostki nie patyczkując się ruszają do przodu pozostając w obrębie hoteka (zwłaszcza te ważniejsze). 2 Bolce, oddział kuczników, 2x8 shadsów oraz 3x5 Darków mają mi zapewnić zdecydowaną przewagę strzelecką wspomaganą harpiami i zionięciem hydry. Lord zwykle jedzie sam robiac za kolejną samodzielną jednostkę (im więcej na siebie weżmie magii i ostrzału tym lepiej). Regimentów mam bardzo dużo i liczę na kompleksowe nawiązanie walki w 2 turze - Hotek, 2 scrolle, 3 dispelle i duża liczba regimentów mają mi zapewnić ochronę przed magią przynajmniej na te 2 tury. Jeśli walka nie pójdzie po mojej myśli wciąż będę posiadał całą masę wsparcia i oddziałów stzreleckich, które są wstanie włączyć się do walki, jak i stale kontynuować ostrzał. Wydaje mi się, że celów jest tak dużo że nawet największy porn defens będzie miał trudności z doborem celów i eliminacją tylu zagrożeń. W przypadku offensu powinienem sobie zapewnić inicjatywę w starciach. Testy oczywiście wysztko wykarzą.
W moje ręce trafiła cała armia DE. Ostatnio męczyłem bardzo mocno WoC to pomyślałem, aby zrobić użytek z DE, które są w zasięgu ręki głównie jako armia sparingowa i testowa dla rozpisek moich znajomych, którzy aktualnie przygotowują się do turnieju na 2250 punkty na zasady BP+R. Zatem w tygodniu zamierzam ich obok chaosu skonfrontować z DE. Ułożyłem taką rozpę:
Dreadlord
- Dark Steed
- See Dragon Cloak, shield, Lance
- Pendant of Khaeleth
- Armour of Eternal Servitude
- Potion of Strenght
Sorceress 1 lvl
- DS
- DS
10 Crossbowmen
- Shield
5 Dark Riders
- Repeating Crossbow
5 Dark Riders
- Repeating Crossbow
5 Dark Riders
- Repeating Crossbow
6 Harpies
6 Harpies
6 Harpies
6 Cold One Knights
- FCG
- Ring of Hotek
- Banner of Murder
14 Black Guard
- FCG
- Standard of Hag Greef
- Crimson Death
8 Shades
- Great Weapons
8 Shades
- Great Weapons
War Hydra
Reaper Bolt Thrower
Reaper Bolt Thrower
Rozpa raczej zdecydowanie ofensywna ale z dużym potencjałem "kontrolnym". Zrezygnowałem z lorda na smoku bo był za drogi. Ostatecznie wolę biegacza DE z sejwem na 2+/1+, regenką, pendatnem, który w szarży bije z siłą 6, a potem z siłą 7. Taka ulepszona wersja BSB z pendantem. Jednostki nie patyczkując się ruszają do przodu pozostając w obrębie hoteka (zwłaszcza te ważniejsze). 2 Bolce, oddział kuczników, 2x8 shadsów oraz 3x5 Darków mają mi zapewnić zdecydowaną przewagę strzelecką wspomaganą harpiami i zionięciem hydry. Lord zwykle jedzie sam robiac za kolejną samodzielną jednostkę (im więcej na siebie weżmie magii i ostrzału tym lepiej). Regimentów mam bardzo dużo i liczę na kompleksowe nawiązanie walki w 2 turze - Hotek, 2 scrolle, 3 dispelle i duża liczba regimentów mają mi zapewnić ochronę przed magią przynajmniej na te 2 tury. Jeśli walka nie pójdzie po mojej myśli wciąż będę posiadał całą masę wsparcia i oddziałów stzreleckich, które są wstanie włączyć się do walki, jak i stale kontynuować ostrzał. Wydaje mi się, że celów jest tak dużo że nawet największy porn defens będzie miał trudności z doborem celów i eliminacją tylu zagrożeń. W przypadku offensu powinienem sobie zapewnić inicjatywę w starciach. Testy oczywiście wysztko wykarzą.
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
moim zdaniem wcale nie ma cię tak dużo, masz sporo śmiecia i tylko dwa mocne klocki, z czego BG szybko do walki nie dojdą. na armie ofensywne myśle że ta rozpa da rade, ale z defensami juz będzie gorzej. osobiście zostawiłbym bolce, ale wywalił kuszoli i jedne harpie/DR/shadów i wstawił COKi.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
Zastanawiam sie czym zabijesz wrathy...
Brak BSB boli...
Masz duzo siły ale mało ataków wiec na masówki masz cięzko.
Co do muzyka na raidersach ja nigdy nie daje i nie zaluje.
Brak BSB boli...
Masz duzo siły ale mało ataków wiec na masówki masz cięzko.
Co do muzyka na raidersach ja nigdy nie daje i nie zaluje.
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ?
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...
jarlaxle17 jest aż dwóch bohaterów - kto powiedział że trzeba wystawić zawsze maks bohaterów. Druga czarodziejka czy też jakiś bohater to strata punktów - znacznie lepsze są regimenty.
Garg Wraithy to rzeczywiście problem - będę musiał się nad nimi zastanowic i wcisnąć jakieś magiczne ataki.
Koz@a poszuam muzyków na DR
Arbiter Elegancji - wystawiłbym 2xCoK tyle że nie mam tylu. Hmmm chociaż może uda mi sie je załatwić. Wtedy zamiast BG weszliby drudzy CoK - aczkolwiek BG są dość uniwersalni. Zapomniałeś ze mam trzy mocne regimenty uderzeniowe - BG, CoK i hydre. W przypadku offensa to ja będę deffensem tyle że kontrolnym. Akurat defensów się nie boję - bo mam za dużo wsparcia - w sile strzeleckiej deffensom nie ustępuje - 2x8 shades, 10 kusznikow, 2 bolce, 3x5 DR i ziejącą hydre. Deffens natomiast będzie musiał coś zrobić w swojej turze z 3x6 harpie, 3x5 DR, hydrą, CoK, samotnym lordem - co daje 9 oddziałów z których 8 (bez hydry) szarżują już w 2 turze - to wszystko jest wspomagane olbrzymią ilością strzał - sądziesz że w 1 turę przeciwnik jest wstanie to wszystko wystrzelać? Nie mówić o tym że będzie musiał odpuśćić sobie strzelanie do jednostek strzeleckich, których jest sporo. Do tego większość graczy utopi w herosach od 2 do 3 razy więcej punktów niż ja - a tym samym odbije się to na ilości i sile jego regimentów.
Solkan bolce przydadzą się, bo o ile będę chciał wejść jak najszybciej do walki to nie zawsze wszystkie walki się udają. Jeśli jakaś walka nie pójdzie po mojej myśli to będę mógł dany regiment kontrolnie zredukować lub zniwelowac ostrzałem. Przy tej ilości regimentów blokujących (sześć) i 3 moncych do walki oraz masie wsparcia strzeleckiego daje mi to większą swobodę na polu walki. A i przeciwnik będzie musiał ryzykować lub będzie musiał unikać ustawień regimentów w strefie bocznej do bolców (zwłszcza kawy) - a to przy walce i manewrach oskrzydalących raczej się zdarza. Bolce będą zatem grozić i krempowac ruchy.
Garg Wraithy to rzeczywiście problem - będę musiał się nad nimi zastanowic i wcisnąć jakieś magiczne ataki.
Koz@a poszuam muzyków na DR
Arbiter Elegancji - wystawiłbym 2xCoK tyle że nie mam tylu. Hmmm chociaż może uda mi sie je załatwić. Wtedy zamiast BG weszliby drudzy CoK - aczkolwiek BG są dość uniwersalni. Zapomniałeś ze mam trzy mocne regimenty uderzeniowe - BG, CoK i hydre. W przypadku offensa to ja będę deffensem tyle że kontrolnym. Akurat defensów się nie boję - bo mam za dużo wsparcia - w sile strzeleckiej deffensom nie ustępuje - 2x8 shades, 10 kusznikow, 2 bolce, 3x5 DR i ziejącą hydre. Deffens natomiast będzie musiał coś zrobić w swojej turze z 3x6 harpie, 3x5 DR, hydrą, CoK, samotnym lordem - co daje 9 oddziałów z których 8 (bez hydry) szarżują już w 2 turze - to wszystko jest wspomagane olbrzymią ilością strzał - sądziesz że w 1 turę przeciwnik jest wstanie to wszystko wystrzelać? Nie mówić o tym że będzie musiał odpuśćić sobie strzelanie do jednostek strzeleckich, których jest sporo. Do tego większość graczy utopi w herosach od 2 do 3 razy więcej punktów niż ja - a tym samym odbije się to na ilości i sile jego regimentów.
Solkan bolce przydadzą się, bo o ile będę chciał wejść jak najszybciej do walki to nie zawsze wszystkie walki się udają. Jeśli jakaś walka nie pójdzie po mojej myśli to będę mógł dany regiment kontrolnie zredukować lub zniwelowac ostrzałem. Przy tej ilości regimentów blokujących (sześć) i 3 moncych do walki oraz masie wsparcia strzeleckiego daje mi to większą swobodę na polu walki. A i przeciwnik będzie musiał ryzykować lub będzie musiał unikać ustawień regimentów w strefie bocznej do bolców (zwłszcza kawy) - a to przy walce i manewrach oskrzydalących raczej się zdarza. Bolce będą zatem grozić i krempowac ruchy.
Ponadtomasz przekraszacz ptk o 3.
Pisałem to juz nie raz, 6 harpii panikuje tak samo dobrze jak 5 ponadto BSB za 145 ptk by Ci sie naprawde przydał. Soulraner Armor of Darkness, tani i mocny + masz dodatkowo magiczne ataki na wrahy.
Pisałem to juz nie raz, 6 harpii panikuje tak samo dobrze jak 5 ponadto BSB za 145 ptk by Ci sie naprawde przydał. Soulraner Armor of Darkness, tani i mocny + masz dodatkowo magiczne ataki na wrahy.
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ?
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...
3 ataki BSB niby jak mają zatrzymać wraithy?
wyzywasz banshe na challange i nabijasz sobie CR i conajmniej 1 wiecej sie sypie, jak wskrzesi to znow to samo i nie jada Ci po calej armii. Tylko sa unieruchomione.
----------------
GarG
----------------
GarG
xYz
hee?
graleś kiedyś z wraithami?
banshe czelendz, super, BSB ją zabija a potem wraithy masakrują oddzial...
No chyba, że masz jakiegoś mobilnego BSBeka, a nie zaznaczyleś tam, żeby mial konika.
graleś kiedyś z wraithami?
banshe czelendz, super, BSB ją zabija a potem wraithy masakrują oddzial...
No chyba, że masz jakiegoś mobilnego BSBeka, a nie zaznaczyleś tam, żeby mial konika.
albo lepiej
popychaczka na wraithy (przy takiej uber słabej ochronie) i krzyk i po krzyku (tzn. BSB )
najlepiej się sprawdzającymi lordami do walki są scyzoryk i smok. Spłacają się dzięki hate'owi.
Najlepsze zestawienie BG widziałem u Zafaela (około 10, 11 goli do zatrzymana czegoś uber mocnego) 14 typka z ASF i 5 move'a albo są wymijani albo rozstrzelani/"rozczarowani" (z pocisków)
I szczerze powiem, że skaveny w pzepiękny sposób sobie radzą z taką armijką (z mojego, szczurzego punktu widzenia)
popychaczka na wraithy (przy takiej uber słabej ochronie) i krzyk i po krzyku (tzn. BSB )
najlepiej się sprawdzającymi lordami do walki są scyzoryk i smok. Spłacają się dzięki hate'owi.
Najlepsze zestawienie BG widziałem u Zafaela (około 10, 11 goli do zatrzymana czegoś uber mocnego) 14 typka z ASF i 5 move'a albo są wymijani albo rozstrzelani/"rozczarowani" (z pocisków)
I szczerze powiem, że skaveny w pzepiękny sposób sobie radzą z taką armijką (z mojego, szczurzego punktu widzenia)
Ehh widzę że jakiś offtop się tu robi
Zmieniłem dość mocno rozpę. Zdecydowałem pójść w hardcore i wywaliłem tego lorda. W zamian dodałem kilka regimentów i ulepszyłem pozostałe.
Sorceress 1 lvl
- DS
- DS
10 Crossbowmen
- Shield
10 Crossbowmen
- Shield
10 Crossbowmen
- Shield
5 Dark Riders
- Repeating Crossbow
- Musician
5 Dark Riders
- Repeating Crossbow
- Musician
5 Dark Riders
- Repeating Crossbow
- Musician
5 Harpies
5 Harpies
5 Harpies
6 Cold One Knights
- FCG
- Ring of Hotek
- Banner of Murder
6 Cold One Knights
- FCG
- War Banner
14 Black Guard
- FCG
- Standard of Hag Greef
- Crimson Death
7 Shades
- Great Weapons
War Hydra
Reaper Bolt Thrower
Reaper Bolt Thrower
To jest totalny maks jaki da się wyciagnąć z regimentów DE na BP. Są 3xkusznicy, 3xDR i 3xHarpie. CoK mogą się powtórzyć maks 2 razy. Są BG i shadsi - speciale zapchane. Hydra 0-1, 2 bolce. Co najwyżej można pomyśleć czy nie dać 2 regimentu BG zamiast shadsów - ale to chyba zbyteczne . Natomiast magii przeciwnika się nie boję. Nie na formacie BP i nie z hotekiem.
Rozpa absolutnie uniwersalna. W sile strzeleckiej mogę się śmiało mierzyć z każdym deffensem a nawet go przewyższać. W ataku armia również bardzo mocna. Gdy walczę z deffensem przeciwnik nie ma szans niwelować mojego ostrzału bo musi się zajmować masą jednostek które już od 2 tury moga szarżować. Offensy natomiast muszą się przedzeć przez potężny ostrzał a potem zmierzyć z bardzo silną kontrą. Ogólnie nie mogę się doczekać kiedy to będę testował. Jedyny problem to będzie z umiejętnym wystawieniem tego wszystkiego - ale praktyka czyni mistrza to po kilka bitewek załapię jak to rozdysponować na stole by wycisnąć z wystawienia jak największe korzyści.
Zmieniłem dość mocno rozpę. Zdecydowałem pójść w hardcore i wywaliłem tego lorda. W zamian dodałem kilka regimentów i ulepszyłem pozostałe.
Sorceress 1 lvl
- DS
- DS
10 Crossbowmen
- Shield
10 Crossbowmen
- Shield
10 Crossbowmen
- Shield
5 Dark Riders
- Repeating Crossbow
- Musician
5 Dark Riders
- Repeating Crossbow
- Musician
5 Dark Riders
- Repeating Crossbow
- Musician
5 Harpies
5 Harpies
5 Harpies
6 Cold One Knights
- FCG
- Ring of Hotek
- Banner of Murder
6 Cold One Knights
- FCG
- War Banner
14 Black Guard
- FCG
- Standard of Hag Greef
- Crimson Death
7 Shades
- Great Weapons
War Hydra
Reaper Bolt Thrower
Reaper Bolt Thrower
To jest totalny maks jaki da się wyciagnąć z regimentów DE na BP. Są 3xkusznicy, 3xDR i 3xHarpie. CoK mogą się powtórzyć maks 2 razy. Są BG i shadsi - speciale zapchane. Hydra 0-1, 2 bolce. Co najwyżej można pomyśleć czy nie dać 2 regimentu BG zamiast shadsów - ale to chyba zbyteczne . Natomiast magii przeciwnika się nie boję. Nie na formacie BP i nie z hotekiem.
Rozpa absolutnie uniwersalna. W sile strzeleckiej mogę się śmiało mierzyć z każdym deffensem a nawet go przewyższać. W ataku armia również bardzo mocna. Gdy walczę z deffensem przeciwnik nie ma szans niwelować mojego ostrzału bo musi się zajmować masą jednostek które już od 2 tury moga szarżować. Offensy natomiast muszą się przedzeć przez potężny ostrzał a potem zmierzyć z bardzo silną kontrą. Ogólnie nie mogę się doczekać kiedy to będę testował. Jedyny problem to będzie z umiejętnym wystawieniem tego wszystkiego - ale praktyka czyni mistrza to po kilka bitewek załapię jak to rozdysponować na stole by wycisnąć z wystawienia jak największe korzyści.
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
skoro juz na minimagię to na czempionach coldów null talismany a na black guardowym ring of hotek. Także osobiscie zamieniłbym 2x10 crossbowmenów na warriorsów. Kloc rankowy zaawsze się przyda.
Nie jestem zwolennikiem ring of hotek na championach - 1 z nurgla (czy jakiekolwiek inne czary bez restrykcji) imperialne snajperki itp. Troche tego będzie, a jak zejdzie hotek, to jesteś w hmmm... No zresztą sam wiesz gdzie. Poza tym armia ok. Tylko błagam - BSB z hotekiem i od razu robi się bezpieczniej.
zeby sie jeszcze mieścił z invertem
ale racja, wrighty tak sobie przejdą. Soulrender się przydaje, a do niego można jeszcze puszkę zrobic
ale racja, wrighty tak sobie przejdą. Soulrender się przydaje, a do niego można jeszcze puszkę zrobic
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.
kociołek krwi... to strata punktów ? ta druga rozpa jest jak dla mnie gorsza od pierwszej toż to i lord okazał się stratom punktów.jarlaxle17 jest aż dwóch bohaterów - kto powiedział że trzeba wystawić zawsze maks bohaterów. Druga czarodziejka czy też jakiś bohater to strata punktów - znacznie lepsze są regimenty.
Kociołek jest dobry - nawet bardzo. Lord natomiast to jedna figurka i z perspektywy "potencjału" nawet kilka tańszych regimentów w jego koszcie ten potencjał może mieć równy jak nie większy. Poprostu trzeba na to spojrzeć z obu stron medalu. Zauważyłem, że gracze WFB są przyzwyczajeni do maksowania herosów. Nikt jednak nie próbował odwrotności - minimalizacji herosów a maksymalizacje regimentów.
Poprostu muszę potestować tą drugą opcje. Jeśli okaże się skuteczniejsza od herosowych rozpisek (na duże formaty to zwykle połowa a czasem i więcej punktów) to na długi czas zacznę grać z maksymalziacją regimentów starając się sprawdzić większość armii pod tym względem.
Myślę, że to dobry punkt wyjścia do rozp które całkowicie będą odbiegać od standardów, a będą mogły być nawet od nich skuteczniejsze.
Poprostu muszę potestować tą drugą opcje. Jeśli okaże się skuteczniejsza od herosowych rozpisek (na duże formaty to zwykle połowa a czasem i więcej punktów) to na długi czas zacznę grać z maksymalziacją regimentów starając się sprawdzić większość armii pod tym względem.
Myślę, że to dobry punkt wyjścia do rozp które całkowicie będą odbiegać od standardów, a będą mogły być nawet od nich skuteczniejsze.