Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)

Wood Elves

Moderator: Gremlin

Zablokowany
Awatar użytkownika
Arantir
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 139
Lokalizacja: Athel Loren

Post autor: Arantir »

No właśnie a u nas jest ten ból, iż mamy lipnych magów, a to dlatego, że:
-kosztują dużo punktów
-mogą mieć tylko domenę athel loren
-oraz trudno wstawić ich w jakikolwiek oddział(ni to driada ni wardancer, ewentualnie w gr lub eternalach, ale to już jest jazda bez trzymanki :D)


Jak gram z qmplem na te same punkty (OiG) to ona zazwyczaj ma 3 shamanów a ja 1 lub BARDZO RZADKO 2 magów.

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Magowie mogę chodzić w tancerzach. Polecam :-) Rzeczywiście nasi magowie nie kopią jakoś dupy, ale na pewno bez nich jest bardzo trudno. Ja gram jeden caddy do 2k, 1 mały, jeden duży (z różdżką off course) na 2K+ lub na dwóch małych (4scrolle i 5DD przy anciencie).
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Zainspirował mnie wardancer z talisman of protection:
Prezentuję wam top 4 najbardziej bezsensownie złożonych bohaterów. :D

Treeman Ancient

Blight of Terrors Causes Terror. [50]
Resplendence of Luminescents All attacks made by the bearer and his unit are magical. [25]


Wild Rider Noble

Fimbulwinter Shard Bearer and mount are at -1 to be hit in close combat. Any Forest [25]
Spirits within 6" suffer from Stupidity.
Elynett's Brooch Bearer and unit may reroll failed psychology tests. [20]


Glamourweave Spellsinger

Amaranthine Brooch 3+ ward save against non-magical attacks. [35]


Wardancer Noble

Talisman of Protection 6+ ward save [15]
Gwytherc's Horn One use only. Use at start of bearer's turn. He and unit are [15]
Immune to Psychology until the start of his next turn.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dzidzia
Mudżahedin
Posty: 334
Lokalizacja: Z lasku Athel Loren ;]

Post autor: Dzidzia »

Kalesoner pisze:Zainspirował mnie wardancer z talisman of protection:
Prezentuję wam top 4 najbardziej bezsensownie złożonych bohaterów. :D

Treeman Ancient

Blight of Terrors Causes Terror. [50]
Resplendence of Luminescents All attacks made by the bearer and his unit are magical. [25]


Wild Rider Noble

Fimbulwinter Shard Bearer and mount are at -1 to be hit in close combat. Any Forest [25]
Spirits within 6" suffer from Stupidity.
Elynett's Brooch Bearer and unit may reroll failed psychology tests. [20]


Glamourweave Spellsinger

Amaranthine Brooch 3+ ward save against non-magical attacks. [35]


Wardancer Noble

Talisman of Protection 6+ ward save [15]
Gwytherc's Horn One use only. Use at start of bearer's turn. He and unit are [15]
Immune to Psychology until the start of his next turn.
Dobre :D

Najbardziej podoba mi się wardancer z talizmanem i hornem :lol2: :lol2: :lol2:

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

O co chodzi ze spellsingerem? Przecież może mieć takiego warda :-)
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

No może może ale po co FS ward od niemagicznych skoro już takiego ma i w ogóle dawanie glamora spelsingerowi też jest głupie. :D
Obrazek

biludred
Warzywo
Posty: 19

Post autor: biludred »

Przeglądałem ten temat i zauważyłem, że smok występuje w bardzo niewielu armiach. Stąd moje pytanie: Czy na 2250 "opłaca" się go wystawiać , jeśli tak to z czym (co na nim?), a jeśli nie to dlaczego i co można by wcisnąć zamiast niego?

Awatar użytkownika
Unicorn
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 161

Post autor: Unicorn »

raczej w naszej armii smok to nienalepsze wyście, ale jak już to w takiej kombinacji:
SoM
oaken armour
wyczerpywalny ward
ma wtedy 5ataków z S6 i 4 z S5, smok i lord warda 3+ do pierwszego nieudanego, a jak się skończy to lord regenka ;)
ale jednak lepiej brać altera,(albo dużego maga :D) ;)

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Ja ostatnio grywam smokiem z lordem, ktory ma:
Ward na 3+ na niemagiczne ataki
Bow of Loren
Starzały no armour save

Po wielu probach z lordem walczacym przekonalem sie, ze nie zdaje on egzaminu. Nie splaca sie. Od naprawde drogich i wartosciowych kąsków się odbija a na słabych nie jest w stanie sie zwrocic punktowo. Dlatego dalem go jako wsparcie do mocno strzelajacej rozpy (50-60 lukow). W ten sposob jeszcze wzmocnilem strzelanie (szczegolnie no save jest wartosciowy), oraz zyskalem mobilna liderke i dobra kontre na sredniego kalibru smieci. Z kilku bitew, ktore nim zagralem, jest naprawde zadowolony. Nie warto sie nim tylko pchac na pałe do kombatu, trzeba go raczej wykorzystywac jako straszaka i narzedzie kontroli ustawienia przeciwika.

Smoczek nie wymiata, ale dalej daje rade.
Obrazek

azv
Warzywo
Posty: 19

Post autor: azv »

mam problem...
na dniach bede gral z lizardmenami na 1650 pkt. Do tej pory walczylem z nimi w 3 bitwach - w 1 byl remis, w dwoch zostalem zmasakrowany. Pytanie brzmi: jaka rozpiske polecacie na bitwe z ta armia. Wiem, ze kumpel wystawi mniej wiecej cos takiego - stegadon z duzym lukiem, ancient z engine of the god, oddzial 20 saurusow (ewentualnie 2), jakiegos generala na mouncie, a za reszte punktow wrzuci skinki i ewentualnie oddzial 2-3 salamandr/razordonow.
jak to ugryzc?

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Dla mnie ta rozpa nie brzmi jakos przerazajaco. Czym probowales z nim walczyc?
Obrazek

azv
Warzywo
Posty: 19

Post autor: azv »

hm
wystawialem treemena, 20 lukow, oddzial 8 driad, 8 wardancerow, piatke wildow, altera, caddiego (cos w ten desen) pomijajac fakt, ze mialem slabe rzuty, to dostalem tegi łomot :?

*czerwony kolor by moderator

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

azv pisze:hm
wystawialem treemena, 20 lukow, oddzial 8 driad, 8 wardancerow, piatke wildow, altera, caddiego (cos w ten desen) pomijajac fakt, ze mialem slabe rzuty, to dostalem tegi łomot :?

*czerwony kolor by moderator
To mało tego jak na 1650.
Podpowiem Ci, co z czym sobie radzi. A juz Twoja glowa w tym, by do takich sparringow doprowadzic.
Szybko wpakuj sie w walke z Engine of The Gods i postaraj sie zabic prista (wtedy silnik przestaje dzialac). Jesli sie go szybko nie pozbedziesz, moze Ci potem przysporzyc wielu problemów. Do zdjecia priesta wystarczy Alter (challenge z priestem, zeby sie nadwyzkowe rany nie marnowaly), albo Wildzi (najlepiej od boku) a jeszcze lepiej - Driady od boku. Dopoki zyje priest - atakujesz po nim. Potem ladujesz po skinkach ile wlezie, zeby wygrywac brejka. Stegadon w koncu nie zda tego stubborna.

Zainwestuj w trzeci oddzial lucznikow. Luki to swietna bron na salki/razory, oraz na skinki. Masz przewage zasiegu, a przy takiej sile ognia tamte oddzialy nie powinny przekroczyc polowy stolu.

Jezeli bruzdzi Ci jakis heros, pomysl nad zajeciem go przy pomocy tancerzy i ich killing blowa, albo skonstruuj herosa z trafianiem na 6+ w pojedynkach. Takie rozwiazania sprawią, ze wrogi heros przestaje byc taki straszny.

Zwyklego stegadona probuj zlapac od boku driadami, tancerzami (ataki w skinki) albo jeszcze lepiej - treemanem. Drzewo powinno predzej, czy pozniej zlamac/zniszczyc dinusia. Musisz tylko trzymac w poblizu BSB, zeby przy jakims pechu nie zwiac z brejka.

Skladanie rozpy najlepiej zacznij, tak jak wiekszosc z nas, od 3 oddziałow luczników i 3 oddziałow driad. Przeciwko lizkakom taka podstawa armii daje duze mozliwosci taktyczne.

Jezeli wrog bedzie mial terradony - poczestuj je na dzien dobry z hail of doom arrow, bo zostawione bez kontroli moga Ci sporo nabruzdzic.

Tyle z teoryhammera. Teraz sprobuj to wprowadzic w zycie. :)
Obrazek

azv
Warzywo
Posty: 19

Post autor: azv »

no dobra a jak ugryzc do tego bande 20 saurusow z full command group?
bo bede raczej probowal kombinowanymi szarzami wildow i wardancerow to atakowac... jak myslicie sprawdzi sie?

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

azv pisze:no dobra a jak ugryzc do tego bande 20 saurusow z full command group?
bo bede raczej probowal kombinowanymi szarzami wildow i wardancerow to atakowac... jak myslicie sprawdzi sie?
Olej ich. Obcinaj im marsz, zeby nigdzie nie doszły. Zostaw ich na sam koniec. Jesli z reszta armii lizakow uporasz sie w miare sprawnie, to dopiero wtedy zrob z nich tarcze strzelnicza dla Twoich oddzialow. A jak zostana niedobobitki, to mozesz pyknac jakas kanapkę...
Obrazek

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5347

Post autor: Tutajec »

rozpa którą grałem w lublinie spisała sie bardzdzo dobrze udało sie zająć 13 miejsce odwiedzic 2 stół noi mięc najlepszy wynik wood elfami na turnieju

oto moje dzieło


wood elf spellsibger
2x dispeal scroll


wood elf alter noble
gw,la,sh
helm of the hunt
hail of doom arrow

wood elf alter noble
gw,sh
briasheath
stone of crystal mere

2x12 glade guards

2x 8 drads

3x warhawk rider

7x wardancer tropus
miusician

5x wild riders of kurnous
standar
warbanner

treeman

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Ciekawa rzecz z tymi dwunastkami, czemu akurat tak? Przecież 25% do paniki dostają tak samo jak 10, nie lepiej 13? Trzeba 7 ubić do połowy, a 4 do 1/4. Ale nie czepiam się, wynik mówi sam za siebie - gratulacje. 1650 to jednak jest format, na którym mamy szanse. Słyszałem też od kumpla same dobre opinie o grze Kalesonera. Również gratki!
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5347

Post autor: Tutajec »

w sumie to niczym sie nie kierowalem oprocz tego zeby miec outnumber przeciwko fastom do ktorych nie chcialo mi sie strzelac poza tym jak sie zwine to mam 2 modele ktore moga zginac zeby mioec szereg

noi w sumie to sa 4 dodatkowe modelel ktore mam pomalowane i ktore daja kolejne strzelanie

takie male bonusy sa fajne i czasami ratuja dupe

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Od skavena? Bardzo przyjemnie się z nim grało. Wynik na turnieju też całkiem niezły, Gdyby nie to, że splewiłem (8 i 10 pkt) dwie ostatnie bitwy, ze stosunkowo łatwymi rozpiskami i nie jakimiś super przeciwnikami (aczkolwiek bardzo sympatycznymi i wcale nie kiepskimi) byłbym może w top5. :( Ale to takie gdybanie, jakby Cruss ubił jedną harpię więcej to by wygrał Koziołka. Ja pojechałem rozpą inną niż wszystkie WE jakie tam widziałem, zainwestowałem w magię i wcale nie żałuję. W sumie to jedna bitwa z Pasiakiem mnie przekonała do magii loren. Bez dalszego pierniczenia rozpa, która starczyła na 17 miejsce w Lublinie i 7 w Białymstoku:

1 Spellsinger @ 150 Pts
General; Magic Level 2
Dispel Scroll [25]

1 Branchwraith @ 165 Pts
Magic Level 1
Cluster of Radiants [25]
Annoyance of Netlings [25]

1 Noble @ 132 Pts
Light Armour; Battle Standard
Hail of Doom Arrow [30]
Asyendi's Bane [10]

1 Treeman @ 285 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts

6 Wardancers @ 115 Pts
Musician

8 Dryads @ 96 Pts

8 Dryads @ 96 Pts

5 Glade Riders @ 120 Pts

5 Wild Riders @ 130 Pts

Casting Pool: 5
Dispel Pool: 5
Models in Army: 66
Total Army Cost: 1649
Obrazek

Awatar użytkownika
Jacek_Azael
Masakrator
Posty: 2058
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk

Post autor: Jacek_Azael »

1 Branchwraith @ 165 Pts
Magic Level 1
Cluster of Radiants [25]
Annoyance of Netlings [25]
Też ją lubię. Spisuje mi się, jak na moje możliwości oczywiście. :wink:
-"Im dalej w las, tym więcej drzew"
-"To mały krok dla człowieka, ale dla karła, normalny...;-)"
Obrazek
P.S.WE rare 8ed. ;-p

Zablokowany