Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)
Moderator: Gremlin
Re: Rozpiski WE
OOO! Ta rozpa mi się bardzo podoba . Ma bardzo duży potencjał i jest dość niestandardowa
Doborze herosów nic nie można zarzucić. Lord Mag z drzewcem coś poczaruje a i obrona przeciwmagiczna jest. Na 2000 można wrzucić już 2 biegaczy i BSB z hailem. Razem z magiem 4 lvl daje to bardzo ciekawą i operatywną grupe herosów.
Osobiście bym tylko wzmocnił w tej rozpie wild riderów, aby byli bardziej przełamującą siłą (szóstki w oddziale z magicznymi sztandarami).
Doborze herosów nic nie można zarzucić. Lord Mag z drzewcem coś poczaruje a i obrona przeciwmagiczna jest. Na 2000 można wrzucić już 2 biegaczy i BSB z hailem. Razem z magiem 4 lvl daje to bardzo ciekawą i operatywną grupe herosów.
Osobiście bym tylko wzmocnił w tej rozpie wild riderów, aby byli bardziej przełamującą siłą (szóstki w oddziale z magicznymi sztandarami).
Tyko w tym jest problem,że ta rozpiska jest strasznie wymaksowana, zabrakło mi nawet pkts. na muzyka do fasta więc z tymi wildami nic nie zrobię.
P.S. Szczerze powiedziawszy, to zaraziło mnie to twoje gadanie o biegaczach, Kal_Torak, tak więc chce spróbować w końcu grać na 2.
Ogólnie to idę tam raczej żeby się dobrze pokazać i tak już nie mam zans na start bo mam kiepsko pomalowane figsy.
Pozdro
P.S. Szczerze powiedziawszy, to zaraziło mnie to twoje gadanie o biegaczach, Kal_Torak, tak więc chce spróbować w końcu grać na 2.
Ogólnie to idę tam raczej żeby się dobrze pokazać i tak już nie mam zans na start bo mam kiepsko pomalowane figsy.
Pozdro
Złożyłem to do pary do moich TK na WI ale samą taką rozpiską też bym z przyjemnościa grał. Żadnych zbędnych biegaczy.
1 Spellweaver @ 350 Pts
General; Magic Level 4
4x Dispel Scroll [100]
1 Noble @ 130 Pts
Battle Standard
Hail of Doom Arrow [30]
Asyendi's Bane [10]
1 Treeman @ 285 Pts
1 Treeman @ 285 Pts
7 Wardancers @ 147 Pts (muzyk, czempion)
5 Wild Riders @ 130 Pts
3 Warhawk Riders @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 126 Pts (muzyk)
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4
Models in Army: 83
Total Army Cost: 2221
1 Spellweaver @ 350 Pts
General; Magic Level 4
4x Dispel Scroll [100]
1 Noble @ 130 Pts
Battle Standard
Hail of Doom Arrow [30]
Asyendi's Bane [10]
1 Treeman @ 285 Pts
1 Treeman @ 285 Pts
7 Wardancers @ 147 Pts (muzyk, czempion)
5 Wild Riders @ 130 Pts
3 Warhawk Riders @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 126 Pts (muzyk)
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4
Models in Army: 83
Total Army Cost: 2221
Hm. Tak sobie czytalem rostera Fikola i zauwazylem, ze magow zlozyl identycznie jak ja w swojej suchej rozpisce. Dlaczego taki uklad jest dziwny? Tak nawiasem rozpiska wyglada tak:Kalesoner pisze:Magowie też dziwnie złożeni.
1 * Alter Highborn @ 287 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Bow of Loren [35]
Arcane Bodkins [25]
Amaranthine Brooch [35]
1 * Noble @ 136 Pts
Great Weapon; Light Armour; Battle Standard
Asyendi's Bane [10]
Hail of Doom Arrow [30]
1 Spellsinger @ 140 Pts
General; Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Spellsinger @ 175 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Calaingor's Stave [25]
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
10 Glade Guard @ 126 Pts
Longbow; Musician
10 Glade Guard @ 126 Pts
Longbow; Musician
5 Glade Riders @ 129 Pts
Spear; Longbow; Musician
5 Glade Riders @ 129 Pts
Spear; Longbow; Musician
7 Wardancers @ 133 Pts
Wardancer Weapons; Musician
8 Wardancers @ 151 Pts
Wardancer Weapons; Musician
5 Wild Riders @ 130 Pts
Spear; Light Armour; Musician
5 Wild Riders @ 130 Pts
Spear; Light Armour; Musician
5 Waywatchers @ 120 Pts
2ndWeapon; Longbow
1 Great Eagle @ 50 Pts
Casting Pool: 5
Dispel Pool: 4
Models in Army: 89
Total Army Cost: 2250
- Pytania:
- Wszyscy pisza, ze BSB biegacz sluzy do przerzutu Stubborna na drzewie. Jakos kompletnie do mnie drzewo nie przemawia (pomijaja fakt, ze jest ladne) - czy w takiej opcji BSB paradujacy z Hailem w mniejszym unicie Tancerzy jest bez sensu?
- Nie moglem zdecydowac: sztandary na Wildach vs. +1 Tancerz w kazdym teamie. Ostatecznie wygrali Tancerze - y/n?
- Nie podobaja mi sie unity Tancerzy po 8. Wolalbym po 9. Szukac punktow, czy olac?
- Ostatni dylemat: oddzial Driad vs. oddzial GG (przy przyzydzonych dodatkowych 30 pts). 2 regimenty Driad wystarczaja do Ruchow Browna pod Fasty, czy trzeci oddzial jest konieczny i olac GG?
Chętnie kupię szóstoedycyjne: Glade Guards, Glade Riders, Wild Riders, Wardancerów, Driady, Highborna on foot, Noble'a BSB, Spellsingerki, orzelka i smoka.
Sprzedam szczury.
Sprzedam szczury.
A co Ci dają 3 lvl magii? Zupełnie tego nie kumam. Tak rzucisz sobie jeden dwa czary więcej, ale to cały czas jest tak mało, ze to po prostu strata punktów i przeciwnik nie zmarnuje na Ciebie nawet scrola.
Bsb w tancerzach może być, spoko, jak planujesz dużo walki wręcz to zawsze się przyda. Jak chcesz się kampić i partyazntkę uprawiać, to lepiej daj zwykłego nobla do tancerzy z tą hodą.
Oddziały tancerzy wszyscy robią nie po 8 tylko najczęściej po 7, bo właśnie tylu standardowo dostawi się do klocka piechoty.
Bsb w tancerzach może być, spoko, jak planujesz dużo walki wręcz to zawsze się przyda. Jak chcesz się kampić i partyazntkę uprawiać, to lepiej daj zwykłego nobla do tancerzy z tą hodą.
Oddziały tancerzy wszyscy robią nie po 8 tylko najczęściej po 7, bo właśnie tylu standardowo dostawi się do klocka piechoty.
Hm, jakbym wywalil po jednym Tancerzu, orzelka i 2. lev na lasce, moglbym wrzucic 3. regiement GG bez muzyka.
Chętnie kupię szóstoedycyjne: Glade Guards, Glade Riders, Wild Riders, Wardancerów, Driady, Highborna on foot, Noble'a BSB, Spellsingerki, orzelka i smoka.
Sprzedam szczury.
Sprzedam szczury.
Ossory pisze:Hm. Tak sobie czytalem rostera Fikola i zauwazylem, ze magow zlozyl identycznie jak ja w swojej suchej rozpisce. Dlaczego taki uklad jest dziwny? Tak nawiasem rozpiska wyglada tak:Kalesoner pisze:Magowie też dziwnie złożeni.
[/list]
Myślę, że u Kalesonera przemawia doświadczenie. Ja nie mam faktycznie wyczucia czy ten dodatkowy level coś da czy nie. Natomiast koncepcja była, by wykorzystywać atuty WE czyli między innymi Treesinging, i tu PD a nuż raz na kilka tur coś da... poza tym można sieknąć z 3PD i może wtedy się scrool wyciągnie
- Michał Archanioł
- Mudżahedin
- Posty: 205
Troszkę to dziwne.
Czytam i czytam i dochodzę do wniosku, że już nie opłaca się wystawiać magów grając leśnymi ....
Troszkę to zabija tę grę, nie sądzicie??
Zapewne się pojawią głosy na ten post typu: "to sobie zagraj 2 magami 2lvl na demony ..." lub "co można wyciągnąć z cadego i 2lvlowca? ...."
Ale ja odpowiem prosto, jak najbardziej czuję klimat tej gry, jak się dostaje w dupsko, to przynajmniej cieszę się że się staram, a nie gram armią która sama wygrywa, ew jak mi pójdą rzuty to wygram.... Gdzie się podziała stara dobra taktyka wojenno/bitewna i logistyka
P.S.
żeby nie było, to nie jestem też za tym aby armia miała tylko czary, czary, czary...
czarujące ale nie dla mnie, wolę bardziej klimatyczne armie, nawet jeśli są nie do pogrania
Pzdr
Czytam i czytam i dochodzę do wniosku, że już nie opłaca się wystawiać magów grając leśnymi ....
Troszkę to zabija tę grę, nie sądzicie??
Zapewne się pojawią głosy na ten post typu: "to sobie zagraj 2 magami 2lvl na demony ..." lub "co można wyciągnąć z cadego i 2lvlowca? ...."
Ale ja odpowiem prosto, jak najbardziej czuję klimat tej gry, jak się dostaje w dupsko, to przynajmniej cieszę się że się staram, a nie gram armią która sama wygrywa, ew jak mi pójdą rzuty to wygram.... Gdzie się podziała stara dobra taktyka wojenno/bitewna i logistyka
P.S.
żeby nie było, to nie jestem też za tym aby armia miała tylko czary, czary, czary...
czarujące ale nie dla mnie, wolę bardziej klimatyczne armie, nawet jeśli są nie do pogrania
Pzdr
sory ale według mnie logostyka sie pojawia dopiero teraz poniewaz nie ma juz morza dryad ktore przyjmowały polowe oddzialow na klate agdzie druga polowa bala sie podejsc bo stal treeman na drodze ktory byl ruszany bo stal w lesie na jaki 12 kodsciach na 4+
Michał Archanioł - gra na magii WE nadal jest opłacalna. Lore leśnych elfów nie jest słaby, jest mocny, ale odstręcza wielu od niej jej brak czarów "niszczących". Jak wiemy dla większośći graczy magia wspomagająca jest niewiele warta. W Polsce zwykle bierze się magię wtedy jeśli można oprzeć na niej rozpiskę i zrobić z niej czynnik "decydujący". Stąd najczęściej magii w rozpiskach nie ma albo jest wymaksowana. No i oczywiście niektóre armie dostały porządnego kopa w lorach. Jak ktoś w którymś temacie wspomniał obecnie to grunt aby mieć dobry lore i mocne przedmioty magiczne. Najbardziej jaskawym przykładem jest tu WoCh, który chociaż Army List ma skopany, to dzięki mocnym arcanom i lorom potrafi sobie radzić. Już inna bajka jak się ma mocny AL z mocnymi lorami i magicami jak w demonach i VC.
Mimo tego magia WE może jeszcze niejedno zaprezentować. Muszę przyznać, że standardy WE szybko się zmieniają. Jeszcze jakiś czas temu w dobie CSów rządził duży mag, nieraz z mniejszym. Magia była ważnym czynnikiem. Teraz raczej ludzie przestawili się na lorda biegacza łapacza smoków i demonów.
O ile mocno się gra określoną rozpą (np. WE z mocną magią) to ostatecznie uzyskuje się efektywne wyniki. Trzeba tylko grać, testować i grać i testować. W każdym bądź razie na magii WE nie stawiałbym kropki. Przykładowo ostatnio skłaniam się do gry na magach z alterami. Zauważyłem, że wtedy mam nieco więcej możliwości. Zatem zawsze staram sie znaleźć te punkty na kolejne levele.
Mimo tego magia WE może jeszcze niejedno zaprezentować. Muszę przyznać, że standardy WE szybko się zmieniają. Jeszcze jakiś czas temu w dobie CSów rządził duży mag, nieraz z mniejszym. Magia była ważnym czynnikiem. Teraz raczej ludzie przestawili się na lorda biegacza łapacza smoków i demonów.
O ile mocno się gra określoną rozpą (np. WE z mocną magią) to ostatecznie uzyskuje się efektywne wyniki. Trzeba tylko grać, testować i grać i testować. W każdym bądź razie na magii WE nie stawiałbym kropki. Przykładowo ostatnio skłaniam się do gry na magach z alterami. Zauważyłem, że wtedy mam nieco więcej możliwości. Zatem zawsze staram sie znaleźć te punkty na kolejne levele.
Problem jest taki, że Lore WE jest słaby. Wysoki poziom trudności zaklęć + mało przydatnych itemów daje niestety bilans słabej magii. Choć sam ostatnio zastanawiam się nad opcją duży mag + mały i 2 alterów. To może być miłe...
Pozdro
Pozdro
- Michał Archanioł
- Mudżahedin
- Posty: 205
Ewolucja, ewolucja = tak można chyba streścić wfb w kolejnych odsłonach armii
No chłopaki, nie wiem jak się obecnie spisują WE na turniejach z tymi tu rozpiskami, ale z tego co mówicie to wnioskuje że jak tak dalej pójdzie to nie będzie już 1 ogranej rozpiski na wszystkie armie tu patrz : pierdylion driad ( i bardzo dobrze ) lecz gracz będzie skazany ( dzięki Bogu ) na myślenie
Mam nadzieje że dożyje takich czasów
Na razie dzięki
Pzdr
No chłopaki, nie wiem jak się obecnie spisują WE na turniejach z tymi tu rozpiskami, ale z tego co mówicie to wnioskuje że jak tak dalej pójdzie to nie będzie już 1 ogranej rozpiski na wszystkie armie tu patrz : pierdylion driad ( i bardzo dobrze ) lecz gracz będzie skazany ( dzięki Bogu ) na myślenie
Mam nadzieje że dożyje takich czasów
Na razie dzięki
Pzdr
Kal_Torak przepraszam, ale zapytam Cię kiedy grałeś na jakimś masterze wood elfami? Nie wątpię, że dużo testujesz, ale czy na pewno w hardkorowych warunkach?
Obawy Michała Archanioła wydają mi się płonne, Ostre kombinowanie na temat rozpisek w żadnym monecie nie zabija gry, nie ma też jednej uniwersalnej armii i chyba długo nam przyjdzie czekać, zanim wood elfy nawet z najbardziej wygiętą rozpą będą wygrywały bitwy bez myślenia - jak np. demony.
Obawy Michała Archanioła wydają mi się płonne, Ostre kombinowanie na temat rozpisek w żadnym monecie nie zabija gry, nie ma też jednej uniwersalnej armii i chyba długo nam przyjdzie czekać, zanim wood elfy nawet z najbardziej wygiętą rozpą będą wygrywały bitwy bez myślenia - jak np. demony.
- Michał Archanioł
- Mudżahedin
- Posty: 205
Ale nie zaprzeczysz, że w pewnym okresie wydawania army booków panowała tendencja wzrostowa jeśli chodzi o "przegiętość", a to nie napawało mnie w żaden sposób optymizmem
Pzdr
Pzdr
no to może pobudze temat moją nową rozpą i pewnie trochę ciekawą
2500 równo
7xdispeal dice
9xpower dice + bound spell
3xdispeal scroll
spellweaver
4 power level
dispeal scroll
wand of wych helm
spellsinger
2 power level
2xdispeal scroll
branchwraith
1 power level
a cluster radiants
wood elf noble
battle standar bearer
annoyance of netlings
warbanner
3x 10 glade guards
3x 8 dryads
8x wardancer troups
champion
musician
6x wild riders of kurnous
fcg
10 eternal guards
fcg
gaemrath-banner of midwinter
treeman
8x waywatchers
shadow sentinel
2500 równo
7xdispeal dice
9xpower dice + bound spell
3xdispeal scroll
spellweaver
4 power level
dispeal scroll
wand of wych helm
spellsinger
2 power level
2xdispeal scroll
branchwraith
1 power level
a cluster radiants
wood elf noble
battle standar bearer
annoyance of netlings
warbanner
3x 10 glade guards
3x 8 dryads
8x wardancer troups
champion
musician
6x wild riders of kurnous
fcg
10 eternal guards
fcg
gaemrath-banner of midwinter
treeman
8x waywatchers
shadow sentinel