Sędziowski Rynsztok

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

siadlem dzis do nadrabiania faqow i uscislen i:

mam takie pytanie, dlaczego najnowsze uscislenia wprowadzaja zakaz biegania helki i hydry po lesie, skoro najnowszy, zreszta w mojej opinii spojny FAQ GW jasno i wprost stawia sprawe... czyli monsters & handlers porusza sie po lesie normalnie, czyli jak skirmish, natomiast w kwestii szarzy, kiedy jedynym istotnym modelem jest oddzialowy monster porusza sie ze spolowionym ruchem

mozna sie dowiedziec jakie argumenty byly wytaczane w tej dyskusji i kto jak glosowal? nie jestem na biezaco w ostatnich dyskusjach forumowych wiec bede wdzieczny za info

swoja droga moim zdaniem GW zmierz w dobrym kierunku, i styczniowy FAQ i FAQ do WoCh sa moim zdaniem bardzo dobre (nie idealne, bo sa bąbole) ale bardzo dobre

druga sprawa, book od secrets, rozumiem ze w najblizszych uscisleniach pojawi sie zapis z FAQa, dajacy mozliwosc zamiany czaru na 1 i mowiacy o tym ze model jest magiem (czyli exalted Tz z BoS ma +1 do casta)

pzdr

Awatar użytkownika
Oskar
Wodzirej
Posty: 681
Lokalizacja: Kraków / Żabiniec Imperium Zła

Post autor: Oskar »

jak dla kogo bardzo dobre ...
ASF to miazga ;/
Beka na maxa

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Oskar pisze: ASF to miazga ;/
to bąbol ;)

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Book of secrets poprawimy. Generalnie wyrzucamy wszystkie uścislenia sprzeczne z FAQ.

Ale zasady ruchu dla monster and handlers to jakaś kpina. A tak jest proste i jasne.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

dlaczego kpina? to jest poprawianie RB a nie faqa, bo w faqu jasno stoi ze jest to wprost podane w RB i ze ruszaja sie jak skirmish (i faktycznie, po wyjsciu helki i przeczytaniu akapitu M&H takie byly tez moje pierwsze wnioski)

z tego co widzialem to Shino i Barb byli za ruchem jak z RB, Ty Szafa i Malal przeciw, Malal to wiadomo ze przycina wszystko czym nie gra :P :P :twisted: :twisted: a co do Ciebie i Szafy to mam dziwne wrazenie ze chcieliscie byc swietsi od papieza.. bo i jeden i drugi gra helka/hydra, proponuje to jeszze rozwazyc bo RB i faq sa bardzo jednoznaczne w tej kwestii


pzdr

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Widzisz, chłopcy po prostu stwierdzili, że robimy Polhammera na maksa i tyle. Dla mnie to obsys, nie dlatego, że Polhammera nie lubię(BP+R :) ) ale dlatego, że uważam, że uściślenia powinny być wolne od polhammera, a wszelkie mody powinny być jasno jako takie oznaczone i osobne. Ale ta koncepcja nie spotkała się z uznaniem ani zrozumieniem.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Moim zdaniem akurat to z M&H nie jest takie głupie - wprowadza jednolitość. Uważam, że alternatywą dla tego uściślenia byłoby zignorowanie tego zapisku w FAQ i pozostawienie tego tak jak było dotychczas. Owszem - wiem, co mówi RB, ale też nie podoba mi się taki dualizm stawiany w FAQ.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Zasady puppeta i gentleman's agreement przy Call to glory też Ci się podobały? ;-) Połowa punktów za Hellkę spójna? Zakaz strzału po ruchu spójne? Jak się to ma: a) do Hydry, b) do Salek? Ja mam odnośnie tego faqa mieszane uczucia. Co do bałaganu z monster's and handlers to uważam, że LS zrobiła dobrze zmieniając zasadę faqa. Ale to wszystko IMHO :-)
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

moim zdaniem chlopcy tworzacy tego faqa kierowali sie zapiskiem w RB, z RB jasno wynika ze M&H porusza sie jak skirmish, natomiast szarzuje i jest szarzowany jak monster, stad zrobili tak jak zrobili i szczerze mowiac kierujac sie RB ja zrobilibym tak samo, powtorze po raz kolejny, to uscislenie jest zmiana RB nie faqa

i moze jestem dziwny ;) ale jak dla mnie biorac pod uwage zapiski M&H z RB jest to logiczne

zmienianie tego jest tak jak napisal Barb, czystym niepodpartym niczym polhammerem

uscislenia do tej pory w RB sie nie wtracaly za bardzo, poza wyjasnianiem niejasnosci i rzeczy ktorych tam nie ma, to jest podane prawie wprost


pzdr

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

póki co oni sami (GW) zmieniają RB- przykład z krzyżowaniem się szarż. Połap się tu. Good luck

SexRocket
Piszczałka
Posty: 2984
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów
Kontakt:

Post autor: SexRocket »

mi tez wydawalo sie to jasne ruch to ruch a szarza to szarza i nie ma tu jakichs mozliwosci pomylki kiedy normalny ruch a kiedy z polowa wiec uzasadnienie ze trzeba ujednolicic zeby bylo jasno jakos do mnie nie trafia ;P ale to tylko moje osobiste zdanie
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Akurat nie ma na forum jakiegoś wyznaczonego do tego działu gdzie można by było zamieszczać wykryte nieścisłości i poddawać je do rozpatrzenia przez ciało sędziowskie, więc wrzucam to tu.

Uściślenia wymaga zasada działania przedmiotu HE Dragonhorn. Zgodnie z zapisem w księdze armii deklaruje się jego użycie na początku tury i umożliwia on przerzuty testów psychologii aż do startu kolejnej tury HE. I tu pojawia się pytanie, czy deklaracja użycia tego przedmiotu może mieć miejsce przed testem terroru czy nie, jako że ten test też jest wykonywany na starcie tury. Nie ma żadnych jasnych zapisów w tej kwestii.
Moim zdaniem przed testem terroru powinna być szansa użycia Dragonhorn, jako że sugeruje to sama koncepcja tego przedmiotu.
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

Tak sobie ogladalem zagraniczne fora i znalazlem kilka tematow o Engine of the Gods.
Z ciekawostek - kazde wspomnienie, ze Burning Alignment moglby nie byc magiczny konczylo sie strona wyzywania od najgorszych rule lawyesow i przegietych RAWowcow ;)
A na koniec jest informacja, ze tworca ksiazki powiedzial podobno, ze Engine nie jest magiczny.
Co (zjawisko, nie wyzwiska) piszacemu AB Lizakow oraz liscie sedziowskiej po polowie dedykuje ;)

Edit: jako ze zobaczylem glosowanie aktualne na temat terradonow chcialbym poznac uzasadnienie, czemu nie mozna rzucic kamieni w szarzy?

"... during the Remaining Moves segment of the Movement phase, a unit of terradon riders may drop rocks on an enemy unit at least one of its models has moved over during that phase"

Wydaje mi sie, ze nastepuje tu bledna interpretacja przez LS pierwszego pogrubionego fragmentu. Terki nie musza przeleciec nad moelem w remaining moves. Podczas remaining moves rozstrzyga sie zrzucanie kamieni na jednostke nad ktora wczejsniej w tej FAZIE RUCHU (calej, czyli takze podczas szarz) conajmniej jeden model przelecial.

Swoja droga do uscislen dodalbym czy Drop Rocks jest ranged i/lub missile attack.
IMHO: ranged - tak (bo nie jest close combar) missile nie (bo missile to wszystko w shooting phase plus Magic Missile)

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

"... during the Remaining Moves segment of the Movement phase, a unit of terradon riders may drop rocks on an enemy unit at least one of its models has moved over during that phase"

"...podczas pozostalych ruchow, czesci fazy ruchow, jednostka teradownow moze zrzucic kamienie na jednostke jesli chociaz jeden z modeli przemiesicil sie ponad tym odzialem podczas tej fazy"

Czyli wszarzowali, a pozniej sobie zrzuca kamienie. To ma sens! :D

:?:
Mysle, ze gdyby autor AB demonow napisal podobnie bylby ten sam problem. Jednak on wyraznie okreslil co mial na mysli w slashing attack. Co do terek to to mysle ze zamiast szukac niescislosci w zapisie lepiej pomyslec troche. Slyszalem juz nie raz ze WH jest bardzo nielogiczny :), ale nie starajmy sie, aby jeszcze gorzej bylo.

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

Przeciez jak jest normalny zrzut kamolcow, to sie terki nie wracaja, zeby zrzucic.
Poprostu po ruchu rozstrzyga sie zrzut, ktory mial miejsce podczas tegoz wlasnie ruchu.

Tak samo powinno byc przy szarzy. Po dokonaniu szarzy w remaining moves rozstrzyga sie zrzut kamieni, ktory podczas szarzy mial miejsce (oczywiscie nie mozna zrzucic kamlocow na szarzowany oddzial!).

P.S. Tlumaczenie troche inne jest tego cytatu:
Podczas segmentu "pozostale ruchy" fazy Ruch, jednostka ... podczas tej fazy"

Moje rozumowanie:
1. "podczas segmentu szarze" spelnia warunego "podczas tej fazy (ruchu)".
2. Wobec tego podczas "Remaining Moves" moge rozliczyc zrzucanie kamolcow.

A jesli ktoch chce tu fluff stosowac, to ja chce magiczne ataki na Engine of the Gods ;)

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

ja to odczytuje tak:

During the remaining moves step of the game, a unit of terradons may drop rocks.

i taka interpretacja nie pozwala na rzrzucanie kamieni podczas szarzy.

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

@Shino - a gdzie jest zasada zabraniajaca zrzucania kamieni, bo szarzujesz i/ub jestes w CC?
To nie jest shooting attack ani MM.

Ba ... nawet bym sie klucil, ze kamienie mozna do CC zrzucac, bo nigdzie nie ma zakazu uzywania zdolosci specjalnych na oddzialach w CC (w przeciwienstwie do zakazu strzelania i rzucania w CC czarow).

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

During the remaining moves step of the game, a unit of terradons may drop rocks.
tu

mozesz zrzucic kamienie podczas remaining moves. w remaining moves juz nie przelatujesz nad oddzialem jelsi szarzowales wiec nie mozesz zrzucic kamieni.

Dosc prosta interpretacja imo ;)

Ba ... nawet bym sie klucil, ze kamienie mozna do CC zrzucac, bo nigdzie nie ma zakazu uzywania zdolosci specjalnych na oddzialach w CC (w przeciwienstwie do zakazu strzelania i rzucania w CC czarow).
chyba sobie tu jaja robisz... 1 kwietnia sie skonczyl...

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

jak cutujesz to cytuj porzadnie tam nie ma kropki na koncu tam jest:
"... on an enemy unit at least one of its models has moved over during that phase"

czyli rzucam po tym jak przelecialem nad czyms w FAZIE RUCHU a nie w segmencie REMAINING MOVES.
REMAINING MOVES jest momentem rozliczenia zrzutu, a nie momentem w ktorym trzeba przeleciec.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

jak cutujesz to cytuj porzadnie tam nie ma kropki na koncu tam jest:
"... on an enemy unit at least one of its models has moved over during that phase"
ten fragment opisuje na ktory oddzial mozesz zrzucic kamienie. nie kiedy to robisz. Co ciekawe moja interpretacja jest taka sama jak reszty ls wiec chybanie taka bledna

Zablokowany